Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taloushallinon työntekijät! Työmäärästä!

Vierailija
22.10.2020 |

Olisiko täällä joku joka osaisi arvioida kuukausittaista työmäärää (tunnit) seuraavalle kuviolle:
-palkanlaskenta 120 ihmiselle. 20 näistä on tuntityöläisiä sekä palkkoihin liittyvät muut asiat sekä palkkatodistukset jne
-kirjanpito kokonaan (kaksi eri firmaa), ostolaskuja noin 300 kuukaudessa, myyntilaskuja noin 50
-tilinpäätökset molempiin firmoihin
-sekalaisia raportteja/laskelmia johdolle (näihin menee ehkä 10 tuntia kuukaudessa)
-kaikki muu mikä taloushallinnon työntekijälle kuuluu

Paljon palkka tällaisesta olisi? Ja kuinka monta tuntia kuukaudessa? Itsenäinen työ.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi melkein täysipäiväinen voisi olla. Ehkä 30 tuntia viikossa? Paljon riippuu millaista ”materiaali” on, missä muodossa laskut tulee ja lähtee jne.

Vierailija
2/9 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyspäiväinen 😅😅😅 Tilitoimistossa mulla oli parikymmentä tuollaista hoidettavana plus pari isompaa päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyspäiväinen 😅😅😅 Tilitoimistossa mulla oli parikymmentä tuollaista hoidettavana plus pari isompaa päälle.

Teit pelkkiä johdon raportteja 200 tuntia kuukaudessa? Ja sitten kaikki muu päälle! Wau!!!

Vierailija
4/9 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 päivää kuussa (palkat + kirjanpito) + nuo extraraportit joihin menevän ajan keksitkin. Tämä jos ohjelmistot on kunnossa. Jos huonot ohjelmat ja kovin manuaalista ja laskujen käsittely vaatii laskukohtaista maksatusta ym. niin puoli päivää joka päivä (edelleen kirjanpito + palkat). Täysipäiväistä jos myyntilaskut vielä luodaan käsin ko. henkilön toimesta. Aika paljon aikaa noihin extraraportteihin laskeskelit. Jos ne on toistuvia, niin ei niitä joka kerta alusta loppuun tehdä, vaan pohjat valmiiksi mitä sitten päivitellään.

Tilinpäätöksiin paha sanoa kun ei tiedä toimialaa, vastuista ym. Onko jotain kivoja koronvaihtosoppareita jne. Puolipäivää - pari päivää per firma. Mites pöytäkirjat, teetkö itse?

Kaikki muu mikä taloushallinnon työntekijälle kuuluu. Eli mitä tämä mielestäsi sisältää? Tarvitsetko jotain sihteeriä vai jotain laskureklamaatioiden käsittelyä tms.?

Vierailija
5/9 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 päivää kuussa (palkat + kirjanpito) + nuo extraraportit joihin menevän ajan keksitkin. Tämä jos ohjelmistot on kunnossa. Jos huonot ohjelmat ja kovin manuaalista ja laskujen käsittely vaatii laskukohtaista maksatusta ym. niin puoli päivää joka päivä (edelleen kirjanpito + palkat). Täysipäiväistä jos myyntilaskut vielä luodaan käsin ko. henkilön toimesta. Aika paljon aikaa noihin extraraportteihin laskeskelit. Jos ne on toistuvia, niin ei niitä joka kerta alusta loppuun tehdä, vaan pohjat valmiiksi mitä sitten päivitellään.

Tilinpäätöksiin paha sanoa kun ei tiedä toimialaa, vastuista ym. Onko jotain kivoja koronvaihtosoppareita jne. Puolipäivää - pari päivää per firma. Mites pöytäkirjat, teetkö itse?

Kaikki muu mikä taloushallinnon työntekijälle kuuluu. Eli mitä tämä mielestäsi sisältää? Tarvitsetko jotain sihteeriä vai jotain laskureklamaatioiden käsittelyä tms.?

Jos vaikka asiakas soittaa, että haluaa maksuaikaa, työntekijä kyselee vaikka lomapäiviä tai eläkettä tai ihan jotain yleisiä. Toimistosihteeri meillä on, joten mitään toimistotöitä ei ole tulossa paitsi ehkä tuuraamista, puhelimeen vastaamista tms. jos vakituinen on pois.

Vierailija
6/9 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka asiakas soittaa, että haluaa maksuaikaa, työntekijä kyselee vaikka lomapäiviä tai eläkettä tai ihan jotain yleisiä. Toimistosihteeri meillä on, joten mitään toimistotöitä ei ole tulossa paitsi ehkä tuuraamista, puhelimeen vastaamista tms. jos vakituinen on pois.

Jeps. Sit pitää olla täysipäiväinen, kun ei etukäteen tiedä mihin aikaan asiakas soittaa. Ellei sitten toimistosihteeri ota soittopyyntöä ylös. Nopea tarkastus esim. luottotiedot asiakkaalta jne.

Vierailija
7/9 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aikalailla sama määrä ja teen kuuden tunnin päivää. Uusimaa mutta ei pk-seutu. Palkka 2600 euroa. Olen ollut myös tilitoimistossa ja niitä on vaikea verrata. Kun on tilitoimistossa, voi aina kysyä kollegalta, koulutus ja muuttuvat lait infotaan, kun taas yksin vastuussa olevana kaikki pitää selvittää itse. Olen myös huomannut että kun on töissä suoraan ”asiakkaalla” pyydetään paljon enemmän johdon tai tiimien palavereihin, jossa sulle tulee sitten se kaksi kysymystä mutta istut siellä kaksi tuntia. Ei kukaan pyydä tilitoimistoa paikalla, koska se maksaa jokainen vartti kun ne siellä istuisi.

Vierailija
8/9 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aikalailla sama määrä ja teen kuuden tunnin päivää. Uusimaa mutta ei pk-seutu. Palkka 2600 euroa. Olen ollut myös tilitoimistossa ja niitä on vaikea verrata. Kun on tilitoimistossa, voi aina kysyä kollegalta, koulutus ja muuttuvat lait infotaan, kun taas yksin vastuussa olevana kaikki pitää selvittää itse. Olen myös huomannut että kun on töissä suoraan ”asiakkaalla” pyydetään paljon enemmän johdon tai tiimien palavereihin, jossa sulle tulee sitten se kaksi kysymystä mutta istut siellä kaksi tuntia. Ei kukaan pyydä tilitoimistoa paikalla, koska se maksaa jokainen vartti kun ne siellä istuisi.

Tää on kyllä aivan totta!

Vierailija
9/9 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä kyse että haluat palkata jonkun? Tilitoimisto hoitaa tietty enemmän mutta siellä olet vain yksi asiakkaista. Kyllä mä suosisin oman kirjanpitäjän palkkaamista. Toi työmäärä voisi olla max kuusi tuntia päivässä.