Ärsyttää, kun 2-vuotiaan syömisessä kestää ja kestää
Haaveilee, juttelee, leikkii... syö kyllä aina lopulta kaiken ruuan, mutta keskimäärin lapsen ruokailussa kestää varmaan 45 min.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:25"]
Antaa lapsen syödä ensin rauhassa n. 5 minuuttia, syöttää itse loput, sanoen ensin, että kohta mennään lukemaan kirja (tms. mikä on kivaa lapselle). Jos lapsi alkaa kiljumaan syöttämisestä, lautanen pois. Seuraavalla aterialla on sitten varmasti nälkä. Ei turhia välipaljoa eikä mehun juomisia tms.
[/quote]
Musta tää on vähän outoa. Mä saan viestikaupalla paskaa niskaani, että KEHTAAN ärsyyntyä lapsen hitaasta syömisestä, mutta sitten kuitenkin on ok rangaista lasta - joka kyllä haluaa syödä - ottamalla ruoka pois.
[/quote]
56 jatkaa: Tietysti pitää osata arvioida, että lapsi on syönyt sen verran, että nälkä lähtee ennen kuin lopettaa "tarjoilun". Ja muutenkin olla lapselle ystävällinen ja innostava (?) eikä tiukkis. Mut kai oleellista on löytää tyyli, mikä sopii perheelle. Toki yhteinen ruokailuhetki voi kestää kauankin, jos on esim. viikonloppu ja/tai vieraita pöydässä, mutta esim. arkisia lounaita on MUN mielestä turha venyttää yli puolen tunnin.
Lämpölautanen on hyvä lapselle, joka syö kauan, eipähän jähdy ihan kylmäksi ruoka.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:17"]
AAARRGH! Mä niin tiedän tunteen! Meillä menee 45 min helposti vielä 3 vuotiaankin kanssa! Menis enemmänkin jos ei ruvettais syöttämään välillä! Koko ajan muutenkin saa sanoa että lusikka suuhun, syö se ruoka jne..... On kyllä hyvä syömään syötettynä! Yritän olla että eipä tässä mitään kiirettä... mutta kun aikaa on rajallisesti ja en jaksais joka päivä sitä viettää jankuttaen ruokailusta! Jäisi aikaa enenmmän muuhun kuin tuohon ruokailuun!
[/quote]
Odota, kohta suakin haukutaan.
Ap
[/quote]
No antaa haukkua... Nuo ihmiset on ite veteliä pas%!#ja kenellä on aikaa odotella ja olla tekemättä mitään. Ite en jaksa venailla ja jaaritella, siksi useimmiten syötän jotta päästään tekemään jotain muuta.