Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa olette töissä kertoneet raskaudesta?

Vierailija
27.01.2014 |

Odotan neljättä lasta ja turvotusmaha tuli jo pari viikkoa sitten vaikka viikkoja on nyt vasta +10. Kävin nyt viikonloppuna ostamassa mammahousut, kun ei normihousuista saa nappia kiinni. Tuntuu ihan hupsulta pitää ä-housuja pelkän turvotuksen vuoksi mutta minkäs teet:D

Oon tästä samasta työpaikasta ollut jo kerran ä-lomalla mutten muista missä vaiheessa kerroin silloin.. Ehkä vasta sitten kun alkoi oikea maha näkymään, noin viikolla 20.

Musta tuntuu että työkaverit katsoo välillä mun pallomahaa koska oon yleensä täysin litteävatsainen. Mietin tässä että kerron ehkä jo aika pian ekan ultran jälkeen.

Missä vaiheessa te muut olette kertoneet? Miten pomo on suhtautunut asiaan? Itse oon lestadiolaisvaltaisessa työyhteisössä ja täällä vauvauutinen ei ole mikään "uutinen".

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä ihan samaa mietitään. Hain paikkaa jo raskaana ollessa ja haastattelu oli niin, että vatsa jo hiukan pömpötti. Työt alkaa viikon päästä ja en tiedä pitäisikö tässä nyt koittaa verhoutua johonkin säkkiin vai pokkana mennä vatsa pystyssä. Eihän ne toisaalta siellä tiedä kuinka läski perusolemukseltani olen :D

Mutta jos nyt pääsisi edes töiden alkuun niin ettei heti puheenaiheena olisi vain tuleva äitiysloma, antaa vähän huonon vaikutelman alussa  että heti on jäämässä pois :(. Töitä on niin vaikea alallamme saada, että pakko oli ottaa tämmöinen lyhytkin pätkä vastaan, vaikka äitiysloman alkuun tosiaan enää 4kk. Sijaisuus olisi kestänyt 6kk, eli 2kk jää nyt hoitamatta. On vähän syyllinen olo, mutta toinen vaihtoehto olisi todennäköisesti työttömyys, niin harvoin paikkoja vapautuu.

Koskahan kehtaisi kertoa, ellei sitten heti jää kiinni?

Vierailija
2/8 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin kertoa siinä viikon 18-20 paikkeilla. Maha alkoi kasvamaan ja siitä eteenpäin asia olisi ollut joka tapauksessa nähtävissä. Pomo onnitteli, ei sen kummempaa. Työpaikassani on aina ollut korrekti ja hvyä ilmapiiri, joten mitään negatiivista ei kukaan täällä sano tuollaisista asioista vaikka jotain sellaista ajattelisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin kun sain raskaustodistuksen neuvolasta. Viikko 20 tai niillä tienoilla muistaakseni.

Vierailija
4/8 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kerroin heti kun koin aiheelliseks. Fyysisesti raskas työ, jota oli kevennettävä raskauden takia viikosta 20 eteenpäin niin olisiko ollut joskus viikon 16 tienoilla kun kerroin. Ei olisi kannattanut ilmeisesti, koska siitä alkoi ulos savustaminen :/ sellaista se välillä on, varsinkin miesvoittoisella alalla ku ei ihan ymmärretä mistä on kysymys. Tällä hetkellä kituuttelen viikon mittaisilla soppareilla kun "ei ole töitä". Kaks vuotta on kyllä muuten niitä töitä ollut...

Vierailija
5/8 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori välikysymys, mistä ostit mammahousut? 

Pakko kysyä, kun en meinaa löytää mistään äitiysvaatteita. Luulin että niitä on joka paikassa, mutta eipä olekaan kuin vaan isompia kokoja normivaatteista. Ensimmäinen lapsi, joten tulee jopa tällaisetkin uutena asiana :)

Vierailija
6/8 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei fyysisesti ole mitään erityistä syytä miksi pitäisi kertoa, niin kertoisin vasta hieman myöhemmin. Että nyt vähintään se 12vk on ohi... Antaa mahan pullottaa, eikö turvotus usein hieman tasaannukin alkuviikkojen jälkeen, ennenkuin varsinaisesti alkaa kasvamaan.

Vierailija
7/8 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:03"]

Sori välikysymys, mistä ostit mammahousut? 

Pakko kysyä, kun en meinaa löytää mistään äitiysvaatteita. Luulin että niitä on joka paikassa, mutta eipä olekaan kuin vaan isompia kokoja normivaatteista. Ensimmäinen lapsi, joten tulee jopa tällaisetkin uutena asiana :)

[/quote]

Ostin ihan vaan H&M:stä:) On siis farkut (denim) ja todella ihanat jalassa. Oon netistä katsellut ä-vaatteita mutta tuntuvat olevan tolkuttoman kalliita. Nämä farkut maksoi n.40€.

ap

Vierailija
8/8 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:16"]

No täällä ihan samaa mietitään. Hain paikkaa jo raskaana ollessa ja haastattelu oli niin, että vatsa jo hiukan pömpötti. Työt alkaa viikon päästä ja en tiedä pitäisikö tässä nyt koittaa verhoutua johonkin säkkiin vai pokkana mennä vatsa pystyssä. Eihän ne toisaalta siellä tiedä kuinka läski perusolemukseltani olen :D

Mutta jos nyt pääsisi edes töiden alkuun niin ettei heti puheenaiheena olisi vain tuleva äitiysloma, antaa vähän huonon vaikutelman alussa  että heti on jäämässä pois :(. Töitä on niin vaikea alallamme saada, että pakko oli ottaa tämmöinen lyhytkin pätkä vastaan, vaikka äitiysloman alkuun tosiaan enää 4kk. Sijaisuus olisi kestänyt 6kk, eli 2kk jää nyt hoitamatta. On vähän syyllinen olo, mutta toinen vaihtoehto olisi todennäköisesti työttömyys, niin harvoin paikkoja vapautuu.

Koskahan kehtaisi kertoa, ellei sitten heti jää kiinni?

[/quote]

Sinuna en kertoisi ihan pian, jos alalla on vaikea saada töitä. Keskity töissä vaan töiden mahdollisimman hyvin tekemiseen, että työantajakin saa hyvän kuvan. Hyville työntekijöille on tarvetta, joten voi olla että siellä aukeaisi sinulle paikka äitiysloman jälkeenkin. Ainakin saisit hyvät suositukset jatkoa varten.

Pukeudu hieman piilottavasti, ettei heti tulla kysymään raskaudesta. Jos joku kysyy niin valehtelu tuskin ainakaan kannattaa, mutta kysymyksiä voisi välttää näin alkuun. Kun myöhemmin kerrot raskaudesta, niin jos joku ihmettelee mikset aiemmin sanonut, voit aina sanoa että halusit tehdä töitä eikä raskauksista koskaan tiedä kuinka niissä käy. Mikä on ihan tottakin. 

Joku menestynyt nainen sanoi että naiset tekee usein sen virheen että alkavat mammalomailemaan jo ennen lomaa. Kannattaa panostaa töihin niin pitkään kuin lomalla ei ole, ottaa vastaan haasteita jne. Olla täysiä töissä kunnes jää lomalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan