Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyttääkö mun lääkärikaverit mun sairaushistoriaa?

Vierailija
26.01.2014 |

Mua hävettä kun mulla on nuoruusvuosina ollut kaikenlaisia ongelmia ja "diagnooseja", esim. ahdistusta, joku puoskari diagnosoi minulle jopa kaksisuuntaisen mielialahäiriön parin käynnin perusteella. Nykyisin panen ne nuoruuden kuohunnan piikkiin, oli ikävuosina 20-25. Olen nyt elänyt vuosikymmenen erittäin täysijärkisenä, tasaista perhe-elämää ja ilman minkäänlaisia psyykkisiä ongelmia tai lääkityksiä. Mielestäni olen mieleltäni harvinaisen vakaa ihminen, työelämässä menestynyt ym.

Mutta.. Mulla on paljon lääkärikavereita ja tuttuja, ja aina mulla on sellainen tunne että ne kuitenkin on stalkannut mun terveystietoja ja edellä mainitut jutut hävettää. Mitä mieltä, onko huoleni aiheellinen? Vanheneeko terveystiedot koskaan? (Tiedot pääosin YTHS:llä ja Terveystalolla)

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 00:00"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 23:48"] 

Kyllä olet oikeassa. Ei sen ajanvaraajan tartte mennä pläräämään kaikkia sivuja. 

[/quote]

No ei ehkä tarvitse mutta jos haluaa mennä, niin voi mennä. Sitä ei voi enää jälökikätee mitenkään osoittaa oliko asiatonta vai ei.

[/quote]

Tehdyn ajanvarauksen aikaleimasta ja sairauskertomuksen pläräämisen aikaleimasta pystyttäisiin katsomaan ainakin se, kytkeytyykö kertomuksen pläräämisen ajankohta ajanvaraustilanteeseen vai ei. Kukaan ajanvarauksessa työskentelevä tuskin huvikseen alkaa ainakaan sen ajanvarauksen vaatiman puhelun aikana lukemaan yhtään mitään sillä hetkellä ylimääräistä tai tarpeetonta tietoa kun jonossa on jo muutama muukin puhelu...

[/quote]

Mutta sitten kun tulee vähän hiljaisempi hetki, niin on pakko kurkistaa et mikä se jännä juttu oli siinä sen yhden terveystiedoissa...eihän siinä luurit päässä istuessa muutakaan tekemistä ole.

Vierailija
122/124 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta muita kommentteja. Haasta frendisi käräjille, sittenhän se selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 23:24"]

Mutta.. Mulla on paljon lääkärikavereita ja tuttuja, ja aina mulla on sellainen tunne että ne kuitenkin on stalkannut mun terveystietoja ja edellä mainitut jutut hävettää. Mitä mieltä, onko huoleni aiheellinen? Vanheneeko terveystiedot koskaan? (Tiedot pääosin YTHS:llä ja Terveystalolla)

[/quote]

Jos lääkärikaverisi ovat töissä YTHS:llä tai Terveystalolla, silloin heidän käyttäjätunnuksensa ja käyttöoikeutensa on luotu kys. työpaikan käytössä olevaan potilastietojärjestelmään (ei tietoa mitä järjestelmää mainitut putiikit käyttävät ja onko sama molemmissa) ja silloin he pystyvät katselemaan sen järjestelmän tietoja.

Vierailija
124/124 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 00:17"]

Mutta sitten kun tulee vähän hiljaisempi hetki, niin on pakko kurkistaa et mikä se jännä juttu oli siinä sen yhden terveystiedoissa...eihän siinä luurit päässä istuessa muutakaan tekemistä ole.

[/quote]

Ei ole muuta tekemistä, ei. Muutama potilas siellä toimenpidehuoneissa vain huvikseen istuu odottamassa korvahuuhtelua, kipsausta, haavahoitoa, tikkien poistoa, lääketiputusta, monitoriseurantaa ja kaikkea muuta mukavaa puuhastelua mitä joidenkin poliklinikoilla työskentelevien hoitajien työnkuvaan ajanvarauksen ohella kuuluu...