Uhkaileeko teidän kumppanit suutuspäissään lyödä
Mies uhkaili taas tänä aamuna "potkia mut maahan" kun tuli riitaa ihan pikku jutusta. En tiiä mitä mun pitäisi ajatella, koska itse aiheutin koko riidan, mutta en todellakaan puhu noin rumasti hänelle kun hän puhuu mulle. En sanallakaan esim haukkunut tms. Lopuksi vielä matki ivallisesti mua kun itkin. Jännä miten kiltti ihminen voi olla vihaisena aivan erilainen. Yleensä pyytää kyllä myöhemmin sitten anteeksi. Aina hetken oon vihainen näiden riitojen jälkeen ja loukkaantunut mutta kohta taas alkaa se oma omatuntoni kolkuttamaan että miksi taas piti valittaa, oma syyni kun uhkailee jne. Tulee hämmentynyt olo koko tilanteesta. Ei hän silti koskaan oo mua lyönyt mutta tuntuu pelottavalta ja loukkaavalta tuollainen käytös. Mies on vielä paljon isompi kokoinen kuin minä, 40 cm pidempi. Sekin tekee tilanteesta vielä pelottavampaa kun mietin kuinka edes puolustaisin itseäni jos oikeasti kävisi kimppuun. Mitä mieltä? Onko tää uhkaileminen yleistäkin kun palaa vaan pinna tarpeeksi? Tapahtuuko muilla samaa? :(
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole normaalia. Laiton uhkaus on rikos.
Ja mikä on se laillinen uhkaus?
Vastaus: ei olis mun mies, jos olisi ollut sellainen päässyt suusta.
Nyt alat elämään uutta elämää kaikessa hiljaisuudessa. Vaihda oveen lukot jne.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan meistä ei koskaan ole käyttänyt minkäänlaista väkivaltaa eikä uhannut toista, yhdessä yli 20 vuotta.
AP:lle sanoisin että eroaisin tuommoisesta miehestä, ei ole tervettä käytöstä uhkailla ja ivata toisia ihmisiä vaikka miten suututtaisi.
Sillä ei ole mitään väliä vaikka sinä olisit aloittanut tai aiheuttanut riidan, se ei oikeuta miehen käytöstä.
Ihan samaa aioin sanoa.
Olisko tästä apua:
""Nukkumaan käydessä ajattelen:
Huomenna minä lämmitän saunan,
pidän itseäni hyvänä,
kävelytän, uitan, pesen,
kutsun itseni iltateelle,
puhuttelen ystävällisesti ja ihaillen, kehun:
Sinä pieni urhea nainen,
minä luotan sinuun."
Uusi ihanampi elämä odottaa?
-Eeva Kilpi, Laulu rakkaudesta 1972.
Vierailija kirjoitti:
Itse toimin lähes samoin kuin ap:n mies. Varsinkin tuo toisen itkeskellessä tulen siihen naaman viereen korisemaan ja ääntelemään muutenkin mahdollisimman teatraalisesti. "Potkin sut sairaalan" on myös tuttu diktio, jos suutun oikein kunnolla. Koskaan en ole fyysiseksi käynyt, joten en tunne tekeväni väärin. Pahoitellut olen tyttöystävälle toki, kunhan ollaan sovintovaiheessa. Ei se niin vakavaa ole.
Hanki apua, olet sairas.
Suosittelisin puhumaan miehellesi asiasta ja/tai menemään terapiaan, jos tämä ei toimi niin ero. Kukaan ei halua kuulla moista omalta puolisoltaan.
Mun eksä oli tommonen. Aluksi uhkailu, kunnes lopulta kävi päälle vuosien päästä. Selvin päin ihana ja hurmaava, kukaan ei uskonut, kun kerroin, että se on uhannut tappaa mut. Kännissä ihan erilainen, ja kyllähän lopulta muutkin sen huomas. Onneksi pääsin eroon, eksä ei vieläkään ymmärrä, että käyttäytyy noin, ikinä ei ole kellekään mitään pahaa tehnyt. Sääliksi käy nykyinen avovaimo ja sen lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae apua.
https://www.nollalinja.fi/mika-on-vakivaltaa/?gclid=EAIaIQobChMIiaLp783…"Naisiin kohdistuva väkivalta tarkoittaa kaikkia sellaisia sukupuoleen perustuvan väkivallan tekoja, jotka aiheuttavat tai voivat aiheuttaa naisille ruumiillista, seksuaalista, henkistä tai taloudellista haittaa tai kärsimystä.
Väkivaltaa on myös tällaisilla teoilla uhkaaminen, pakottaminen tai mielivaltainen vapaudenriisto joko julkisessa tai yksityiselämässä."
"Väkivallan kierre on tärkeää katkaista ajoissa, ettei väkivalta pääse pitkittymään tai kehittymään vakavammaksi.
Vähäistäkään väkivaltaa ei tarvitse hyväksyä tai sietää."Implikoidaanko todellakin valtion rahoittaman palvelun sivuilla, ettei näitä väkivallan muotoja kohdisteta miehiin naisten toimesta? Käsittämätöntä
Tulastojen mukaan suurin osa uhreista on naisia, joten ehkä se on nostettu esille. Tuolta thl tilastoista:
"2019 viranomaisten tietoon tulleissa tapauksissa oli yhteensä 10 600 uhria, mikä on 7 prosenttia edellisvuotta enemmän.
Aikuisista lähisuhdeväkivallan uhreista 77 prosenttia oli naisia.
Kaikista epäillyistä tekijöistä 78 prosenttia oli miehiä."
Silmäilin pikaisesti tuon sivun ja siellä ei äkkiseltään näkynyt mitä tehdä jos uhri onkin joku muu kuin nainen, joten sinne voisi laittaa palautetta asiasta jotta kaikki tajuisivat hakea apua riippumatta sukupuolesta. (palautenappi löytyi sivulta)Pääpointti meni ihan kokonaan taas kerran ohi? 22% naisten hakkaajista on naisia.
Lähisuhdeväkivalta ei myöskään ole sama asia kuin PARIsuhdeväkivalta.
pääpointti? Itse puhut miehistä väkivallan kohteena ja sitten se pääpointti onkin että naiset lyövät naisia ?
Ei sekään ole hyvä juttu.
Mistä sinun prosenttilukusi on?Pääpointti oli se, että valtion rahoittama taho väittää, että vain naisiin kohdistuu mainittuja väkivallan muotoja sukupuolen takia. Tarvitsetko lisää rautalankaa?
Minä en ole se valtion tukema instanssi, kirjoita sinä tuonne palautteeseen äläkä minulle valita. Tuohdu sinne, minä en sitä tekstiä ole kirjoittanut.
Ketään ei saa pahoinpidellä. Ja sinua ei näköjään kiinnosta mitenkään auttaa ap:tä tilanteessa vaan vaahtoat vain että ei sanota että nainenkin lyö.
Kyllä, nainenkin voi olla väkivaltainen.
Hakekaa kaikki väkivaltaiset apua. Oletko nyt tyytyväinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae apua.
https://www.nollalinja.fi/mika-on-vakivaltaa/?gclid=EAIaIQobChMIiaLp783…"Naisiin kohdistuva väkivalta tarkoittaa kaikkia sellaisia sukupuoleen perustuvan väkivallan tekoja, jotka aiheuttavat tai voivat aiheuttaa naisille ruumiillista, seksuaalista, henkistä tai taloudellista haittaa tai kärsimystä.
Väkivaltaa on myös tällaisilla teoilla uhkaaminen, pakottaminen tai mielivaltainen vapaudenriisto joko julkisessa tai yksityiselämässä."
"Väkivallan kierre on tärkeää katkaista ajoissa, ettei väkivalta pääse pitkittymään tai kehittymään vakavammaksi.
Vähäistäkään väkivaltaa ei tarvitse hyväksyä tai sietää."Implikoidaanko todellakin valtion rahoittaman palvelun sivuilla, ettei näitä väkivallan muotoja kohdisteta miehiin naisten toimesta? Käsittämätöntä
Tulastojen mukaan suurin osa uhreista on naisia, joten ehkä se on nostettu esille. Tuolta thl tilastoista:
"2019 viranomaisten tietoon tulleissa tapauksissa oli yhteensä 10 600 uhria, mikä on 7 prosenttia edellisvuotta enemmän.
Silmäilin pikaisesti tuon sivun ja siellä ei äkkiseltään näkynyt mitä tehdä jos uhri onkin joku muu kuin nainen, joten sinne voisi laittaa palautetta asiasta jotta kaikki tajuisivat hakea apua riippumatta sukupuolesta. (palautenappi löytyi sivulta)Pääpointti meni ihan kokonaan taas kerran ohi? 22% naisten hakkaajista on naisia.
pääpointti? Itse puhut miehistä väkivallan kohteena ja sitten se pääpointti onkin että naiset lyövät naisia ?
Mistä sinun prosenttilukusi on?Pääpointti oli se, että valtion rahoittama taho väittää, että vain naisiin kohdistuu mainittuja väkivallan muotoja sukupuolen takia. Tarvitsetko lisää rautalankaa?
Minä en ole se valtion tukema instanssi, kirjoita sinä tuonne palautteeseen äläkä minulle valita. Tuohdu sinne, minä en sitä tekstiä ole kirjoittanut.
Ketään ei saa pahoinpidellä. Ja sinua ei näköjään kiinnosta mitenkään auttaa ap:tä tilanteessa vaan vaahtoat vain että ei sanota että nainenkin lyö.
Etusivulla sanotaan tuolla nollalinjalla
"
Nollalinja auttaa:
kaikkia, jotka ovat kokeneet henkistä, fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa tai väkivallan uhkaa läheisessä ihmissuhteessaan"
Onko riittävän kattava kategoria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo uhkailee usein väkivallalla riidoissa, mutta ei ole mitään tehnyt. Hän taitaa olla minua vahvempi.
monet tätä tekee eikä se ole syy jättää, jos mitään fyysistä ei kuitenkaan tapahdu. me kaikki olemme vain ihmisiä ja joskus palaa päreet pitkä pinnaisemmaltakin kaverilta
Mutta ainoastaan psyykkisesti sairaat pelleurpot uhkailevat väkivallalla tai käyttävät sitä
Miks sallit ittelles tollasen kohtelun?
Ei. Lähde äkkiä suhteesta, kuulostaa sairaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae apua.
Mikä tarve sinulla oli sitten lainata kirjoitusta, joka väittää että vain naiset ovat uhreja, ja miehet tekijöitä?
No ei todellakaan, ei yksikään niistä kolmesta, jonka kanssa olen seurustellut. Lähtisin aika vikkelään omille teilleni sellaisesta.
Onko kotonasi vanhemmat uhkailleet toisiaan väkivallalla, vai mikä saa sinut edes kuvittelemaan, että tuollainen olisi hyväksyttävää? Joku mainitsikin narsismin - poljetaan toinen suohon, syyllistetään se kuvittelemaan että se oli hänen oma vikansa, sitten annetaan ja ehkä pyydetäänkin anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae apua.
Hakekaa kaikki väkivaltaiset apua. Oletko nyt tyytyväinen?Mikä tarve sinulla oli sitten lainata kirjoitusta, joka väittää että vain naiset ovat uhreja, ja miehet tekijöitä?
Jaa jaa, sinulla taitaa olla luetun ymmärtämisen vaikeus. Kerroinhan miksi lainasin tuon kohdan.
Miten autat AP:tä selviämään tilanteesta? vai oletko sinä vain trolli joka keksi koko tarinan?
Minä lopetan nyt, en jaksa tuollaista vänkääjää jolle mikään ei kelpaa.
Miehille raivokohtaukset ovat yleisiä.
Miehille kertyy sellaisia patoutumia.
Oma mies saattaa raivostuessaan mennä pihalle. Ennen poltti norttia, mutta nyt ottaa auton takapuskurista kiinni ja karjuu. Hän nostelee autoa ja pompottaa sitä raivoissaan.
Naama punaisena kiroilee.
tuli lievät elämänkoulu-vibat miehestäs