Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uhkaileeko teidän kumppanit suutuspäissään lyödä

Vierailija
22.10.2020 |

Mies uhkaili taas tänä aamuna "potkia mut maahan" kun tuli riitaa ihan pikku jutusta. En tiiä mitä mun pitäisi ajatella, koska itse aiheutin koko riidan, mutta en todellakaan puhu noin rumasti hänelle kun hän puhuu mulle. En sanallakaan esim haukkunut tms. Lopuksi vielä matki ivallisesti mua kun itkin. Jännä miten kiltti ihminen voi olla vihaisena aivan erilainen. Yleensä pyytää kyllä myöhemmin sitten anteeksi. Aina hetken oon vihainen näiden riitojen jälkeen ja loukkaantunut mutta kohta taas alkaa se oma omatuntoni kolkuttamaan että miksi taas piti valittaa, oma syyni kun uhkailee jne. Tulee hämmentynyt olo koko tilanteesta. Ei hän silti koskaan oo mua lyönyt mutta tuntuu pelottavalta ja loukkaavalta tuollainen käytös. Mies on vielä paljon isompi kokoinen kuin minä, 40 cm pidempi. Sekin tekee tilanteesta vielä pelottavampaa kun mietin kuinka edes puolustaisin itseäni jos oikeasti kävisi kimppuun. Mitä mieltä? Onko tää uhkaileminen yleistäkin kun palaa vaan pinna tarpeeksi? Tapahtuuko muilla samaa? :(

Kommentit (75)

41/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uhkaile väkivallalla tai muullakaan. Jo pelkkä uhkailu on mielestäni henkistä väkivaltaa. En kattelis tuollaista hetkeäkään.

Vierailija
42/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae apua.

https://www.nollalinja.fi/mika-on-vakivaltaa/?gclid=EAIaIQobChMIiaLp783…

"Naisiin kohdistuva väkivalta tarkoittaa kaikkia sellaisia sukupuoleen perustuvan väkivallan tekoja, jotka aiheuttavat tai voivat aiheuttaa naisille ruumiillista, seksuaalista, henkistä tai taloudellista haittaa tai kärsimystä.

Väkivaltaa on myös tällaisilla teoilla uhkaaminen, pakottaminen tai mielivaltainen vapaudenriisto joko julkisessa tai yksityiselämässä."

"Väkivallan kierre on tärkeää katkaista ajoissa, ettei väkivalta pääse pitkittymään tai kehittymään vakavammaksi.

Vähäistäkään väkivaltaa ei tarvitse hyväksyä tai sietää."

Implikoidaanko todellakin  valtion rahoittaman palvelun sivuilla, ettei näitä väkivallan muotoja kohdisteta miehiin naisten toimesta? Käsittämätöntä 

Tulastojen mukaan suurin osa uhreista on naisia, joten ehkä se on nostettu esille. Tuolta thl tilastoista:

"2019 viranomaisten tietoon tulleissa tapauksissa oli yhteensä 10 600 uhria, mikä on 7 prosenttia edellisvuotta enemmän.

Aikuisista lähisuhdeväkivallan uhreista 77 prosenttia oli naisia.

Kaikista epäillyistä tekijöistä 78 prosenttia oli miehiä."

Silmäilin pikaisesti tuon sivun ja siellä ei äkkiseltään näkynyt mitä tehdä jos uhri onkin joku muu kuin nainen, joten sinne voisi laittaa palautetta asiasta jotta kaikki tajuisivat hakea apua riippumatta sukupuolesta. (palautenappi löytyi sivulta)

Pääpointti meni ihan kokonaan taas kerran ohi? 22% naisten hakkaajista on naisia. 

Lähisuhdeväkivalta ei myöskään ole sama asia kuin PARIsuhdeväkivalta. 

pääpointti? Itse puhut miehistä väkivallan kohteena ja sitten se pääpointti onkin että naiset lyövät naisia ?

Ei sekään ole hyvä juttu.

Mistä sinun prosenttilukusi on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosirakkautta?

Vierailija
44/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa. Hyvä muistutus siitä että kun hetkeksi ajattelee että haluaa parisuhteen voikin siirtyä tekemään jotain fiksua ja järkevää.

Päänkirkastava avaus👍

Vierailija
45/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin lähes samoin kuin ap:n mies. Varsinkin tuo toisen itkeskellessä tulen siihen naaman viereen korisemaan ja ääntelemään muutenkin mahdollisimman teatraalisesti. "Potkin sut sairaalan" on myös tuttu diktio, jos suutun oikein kunnolla. Koskaan en ole fyysiseksi käynyt, joten en tunne tekeväni väärin. Pahoitellut olen tyttöystävälle toki, kunhan ollaan sovintovaiheessa. Ei se niin vakavaa ole.

Vierailija
46/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa. Sen jälkeen opettelet riitelemään kuin aikuinen. Lapset huutaa ja itkee. Aikuiset keskustelee erimielisyytensä selväksi.

Kunnon suomalainen vinkki. Älä missään nimessä huuda, tai näytä tunteitasi, ole hillitty, muuten olet viallinen etkä edes aikuinen.

Aikuiset voivat myös riidellä vaikka huutoitkien, väkivalta tai sillä uhkaaminen ei sen sijaan ole tervettä.

Vierailija
47/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei suoranaisesti.

Miehen raivokohtaukset silti ovat hyvin pohjoismaisia ja jopa absurdeja kaikkeudessaan.

Hän nimittäin raivokohtauksen aikana alkaa tuhista ja puuskuttaa. Otsa menee ruttuun ja silmän aluset tummenee tämän johdosta.

Hän ottaa äkäisiä matalia askelia edes takaisin ja kääntyilee edes takaisin. Siinä ohessa hän kohottelee käsiä ylös taivaisiin ja sitten rutistaa kädet nyrkkiin ja laskee ne rivakasti alas.

Hän toistaa tätä maneeria melko pitkään ja kerää energioita?

Näyttää sille että hän vimmoissaan kerää jotain raivoenergiaa purkausta varten.

Käsien nostoa ja vavistelua taivasta kohden. Näyttää vähän traagiselta.

Hän ikään antaa kehon kielellä ymmärtää että: "Taivas miten sinä saatoit näin tapahtua"!

Ilman puhetta.

Kun on aikansa puhistu ja pihisty, niin mies tallustelee pihalle, kun tajuaa että lapset ja minä pelkäämme ukkosta.

Ukko lähtee takapihalle ja vetelee kierrepotkuilla koivua. Kerran lähti saunalta ovi ja paiskautui kotitielle. Siinä tuli rivaritalon naapurustokin ihmettelemään ukkoani, joka pisti oven kolmeen osaan kappaleiksi ilman paitaa.

Tallomalla ja paiskailemalla paksua noin kolmen tuuman ovea polveaan vasten. Paukutti hän sitä nyrkeinkin. Tämä tapahtui kun hänen rakas koiransa piti lopettaa. Puhelun jälkeen hän hetken tärisi ja poistui silmät vuotavana ulos raivoamaan.

Hänet tunnetaan laajalti naapurustossa näistä kiukkukohtauksista, eikä koskaan satuta muita, vain itseään.

Joskus käy sääliksi kun on miestä siunattu niin tulisella luonteella. Hänen äitinsäkin kertoi aikoinaan että poika saattoi menettää malttinsa helposti kesken pokeripelin tai muistipelin. Se ilta olikin siinä mieli mustana, kun ei häviötä sietänyt.

Vierailija
48/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa. Hyvä muistutus siitä että kun hetkeksi ajattelee että haluaa parisuhteen voikin siirtyä tekemään jotain fiksua ja järkevää.

Päänkirkastava avaus👍

Hyvä defenssi. 👍

Kaikki parisuhteet eivät muuten ole aloituksenkaltaisia, tämän varmasti silti tiesitkin.

Vierailija
49/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Tuollainen ei ole normaalia.

Mieheni kyllä riitelee kanssani ja huutaakin välillä kuin mielipuoli, mutta ei mitään tuollaista ☹️

Hetken mies saattaa myös mököttää ja sitten lepyttelee minua. Haluaa monesti harrastaa sovintoseksiä.

Vierailija
50/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä n. 2 v avioon menon jälkeen riita jonka lopussa (kun sanat ei oli lupussa) mies otti niskasta kiinni, eikovin, mutta osoittaen hän voisi jos..

Jäykistyin ja sanoin, käsi pois ja jos ikinä teet minulle mitään tai edes uhkailet, tämä oli tässä.

Lopetti ei koskaan koskenut minuun ikävästi sen jälkeen eikä uhkaillut, tiesi olin tosissani.

Ole luja tän asian kanssa ja opetelkaa riitelemään rakentavasti joko terapian tms avulla tai vaikka kolmennen henkilön mukaan kutsumisella, se voi vielä pelastaa suhteen jos rakkautta on.

Me opimme riitelemään ja puhaltamaan pelin poikki, asiat keskusteltiin kun oli rauhoituttu. Olimme aviossa 12 vuotta, sitten olikin surun vuoro, hän kuoli, mutta ei väkivaltaan.

Joskus suhteen eteen kannattaa tehdä työtä, ei se yksinolokaan aina herkkua ole.

Vierailija
51/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksyttävää eikä normaalia. Jätä tuollainen vaarallinen tyyppi, ennenkuin toteuttaa uhkauksensa.

Vierailija
52/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäisin turpaan ja potkaisisin pellolle jos uhkailisi!

Vierailija
53/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toimin lähes samoin kuin ap:n mies. Varsinkin tuo toisen itkeskellessä tulen siihen naaman viereen korisemaan ja ääntelemään muutenkin mahdollisimman teatraalisesti. "Potkin sut sairaalan" on myös tuttu diktio, jos suutun oikein kunnolla. Koskaan en ole fyysiseksi käynyt, joten en tunne tekeväni väärin. Pahoitellut olen tyttöystävälle toki, kunhan ollaan sovintovaiheessa. Ei se niin vakavaa ole.

Järkyttävää. Kuvottavaa. Säälittävää. Ei sanat riitä edes kuvaamaan mitä tunteita sun kirjoittama viesti herätti

Vierailija
54/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uhkaile.

Vierailija
55/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uhkaa vaan lyö. Sen jälkeen olen itsekin lyönyt, sekä potkinut , molemmat purrut toisiansa alapäähän ja naamaan ja viimeksi eilen meinas miehen kallis Mersu mennä ojaan kun tartuin ratista ja käänsin koska halusin lopettaa riitelyn. Miksi , en tiedä, ei mitään logiikkaa käytöksessäni myöskään mutta en jaksanut miehen syyllistämistä ja huutamista. 20 vuotta ikäeroa , 1,5kk seurustelu, Ero on tulossa.

Vierailija
56/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päänkirkastava avaus👍

Hyvä defenssi. 👍

Kaikki parisuhteet eivät muuten ole aloituksenkaltaisia, tämän varmasti silti tiesitkin.

Päätä kirkastaa myös ajatus että ei ole defenssi vaan vaikka olisi ns hyvänkin suhteen ainekset, en taitaisi jaksaa viitsiä leikkiä ns perusnaista.

Tossa tilanteessa nainen on jo niin sumutettu kuin olla voi.

Mitäpä siihen lisäämään.

Vierailija
57/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae apua.

https://www.nollalinja.fi/mika-on-vakivaltaa/?gclid=EAIaIQobChMIiaLp783…

"Naisiin kohdistuva väkivalta tarkoittaa kaikkia sellaisia sukupuoleen perustuvan väkivallan tekoja, jotka aiheuttavat tai voivat aiheuttaa naisille ruumiillista, seksuaalista, henkistä tai taloudellista haittaa tai kärsimystä.

Väkivaltaa on myös tällaisilla teoilla uhkaaminen, pakottaminen tai mielivaltainen vapaudenriisto joko julkisessa tai yksityiselämässä."

"Väkivallan kierre on tärkeää katkaista ajoissa, ettei väkivalta pääse pitkittymään tai kehittymään vakavammaksi.

Vähäistäkään väkivaltaa ei tarvitse hyväksyä tai sietää."

Implikoidaanko todellakin  valtion rahoittaman palvelun sivuilla, ettei näitä väkivallan muotoja kohdisteta miehiin naisten toimesta? Käsittämätöntä 

Tulastojen mukaan suurin osa uhreista on naisia, joten ehkä se on nostettu esille. Tuolta thl tilastoista:

"2019 viranomaisten tietoon tulleissa tapauksissa oli yhteensä 10 600 uhria, mikä on 7 prosenttia edellisvuotta enemmän.

Aikuisista lähisuhdeväkivallan uhreista 77 prosenttia oli naisia.

Kaikista epäillyistä tekijöistä 78 prosenttia oli miehiä."

Silmäilin pikaisesti tuon sivun ja siellä ei äkkiseltään näkynyt mitä tehdä jos uhri onkin joku muu kuin nainen, joten sinne voisi laittaa palautetta asiasta jotta kaikki tajuisivat hakea apua riippumatta sukupuolesta. (palautenappi löytyi sivulta)

Pääpointti meni ihan kokonaan taas kerran ohi? 22% naisten hakkaajista on naisia. 

Lähisuhdeväkivalta ei myöskään ole sama asia kuin PARIsuhdeväkivalta. 

pääpointti? Itse puhut miehistä väkivallan kohteena ja sitten se pääpointti onkin että naiset lyövät naisia ?

Ei sekään ole hyvä juttu.

Mistä sinun prosenttilukusi on?

Pääpointti oli se, että valtion rahoittama taho väittää, että vain naisiin kohdistuu mainittuja väkivallan muotoja sukupuolen takia. Tarvitsetko lisää rautalankaa? 

Vierailija
58/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa tietää mikää saa sinut toimimaan näin? Juontaako juuret lapsuuteen vai mistä tällainen tapa käsitellä riitoja? Oletko muita ihmisiä kohtaan väkivaltainen?

Vierailija
59/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uhkaa vaan lyö. Sen jälkeen olen itsekin lyönyt, sekä potkinut , molemmat purrut toisiansa alapäähän ja naamaan ja viimeksi eilen meinas miehen kallis Mersu mennä ojaan kun tartuin ratista ja käänsin koska halusin lopettaa riitelyn. Miksi , en tiedä, ei mitään logiikkaa käytöksessäni myöskään mutta en jaksanut miehen syyllistämistä ja huutamista. 20 vuotta ikäeroa , 1,5kk seurustelu, Ero on tulossa.

Sinä olet sairaampi kuin mies. Koitat tapattaa molemmat. 

Vierailija
60/75 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet sairaampi kuin mies. Koitat tapattaa molemmat. 

Voi olla, on useita mt ongelmia mutta en koittanut todellakaan. Olisin silloin voinut sen tehdä ihan kaksin käsin ja kunnolla. Se oli typerää tiedän , mutta jos itse olisit tässä suhteessa ymmärtäisit paremmin. Ja olen miehen jättämässä, en vaan tiedä milloin ja miten, ei ole niin helppo asia kun häntä ei niin vaan jätetä ja on sanonut että voi tuomion ottaa mun takia jos en käyttäydy. Ja pidän hänestä kuitenkin yli puolet ajasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän