Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hesari on muuttunut yksipuoliseksi:(

Vierailija
26.01.2014 |

Harmittaa kun hs:n pitkäaikaisena tilaajana joudun harkitsemaan tilauksen lopettamista. Mielestäni ek ja muutenkin vahvat oikeistolaiset mielipiteet ovat turhan vahvasti esillä. Luulen että potkujen pelossa toimittajat joutuvat tuomaan enemmän esille "omistajan ääntä" ja se tietysti sitten näkyy lehden sisällössä. Mitä mieltä olette?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 22:55"]Täällä samat tunnelmat kuin ap:lla. Jutut pintaa ja yksipuolisesti väritettyjä, paljon tarkoitushakuisuutta (manipuloinnin makua) jutuissa. Olen toooodella pettynyt!!!

Mutta mitä tilalle? Haluaisin tukea mieluummin laadukasta juornalismia, lukea juttuja, joissa on useampia näkökulmia kuin yksi (Hesarissa usein se EK) ja välillä syvällisempiäkin analyyseja yhteiskunnan tilasta ja muista asioista. "Sensaatio-uutiset" löytää sitten muista roskalehdistä.

Olen valmis siirtymään ulkomaisen mediankin kannattajaksi, jos sopiva löytyy. Kotimaan tapahtumat jäävät sitten kyllä pois... Olen ollut valmis maksamaan Hesaristakin mielestäni hyvin kallista hintaa laadukkaasta sisällöstä, mutta nyt rahalle ei enää saa vastinetta.

Eli mitä suosittelisitte?

[/quote]

Vierailija
2/55 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se ole aina ollut vihervasemmiston tyyssija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se ole aina ollut vihervasemmiston tyyssija

Vierailija
4/55 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 22:55"]

Eli mitä suosittelisitte?

[/quote]

Kansan uutiset? Ei oo vitsi.

Vierailija
5/55 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 18:59"]

Harmittaa kun hs:n pitkäaikaisena tilaajana joudun harkitsemaan tilauksen lopettamista. Mielestäni ek ja muutenkin vahvat oikeistolaiset mielipiteet ovat turhan vahvasti esillä. Luulen että potkujen pelossa toimittajat joutuvat tuomaan enemmän esille "omistajan ääntä" ja se tietysti sitten näkyy lehden sisällössä. Mitä mieltä olette?

[/quote]

VMP. Lehtihän on nimenomaan hieman parantunut kun se oli 30 vuotta demareiden ja vasemmiston propagandajulkaisu ja myöhemmin myös vihreiden. Sen on pakko alkaa kirjoittamaan uutisia eikä enää vääristellä niitä, muuten loppuu työt kaikilta. Kuka ihmeessä haluaa lukea päivän vanhoja juttuja, jotka on vieläpä propagoitu pilalle ja aina pitää tarkistaa uutinen muista julkaisuista. Mitä jos tilaisit vaikka Tiedonantajan, siellä sitä kaipaamaasi uutista varmasti yhä edelleen on.

Vierailija
6/55 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruin eilen pitkäaikaisen Hesarin tilauksen juuri em. syistä. Harmittaa, mutta aina tuli paha mieli lehteä lukiessa.

Vierailija
7/55 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä melko sokea  täytyy olla, jos ei huomaa miten huonotasoikseksi hesari on muuttunut. Kuten kaikki muutkin sanomalehdet, se elää lopunaikoja. Nuoria ei enää sanomalehdet kiinnosta, miksi kiinnostaisikaan, kun netistä voi lukea uutiset ja kaikenlaista muuta ilmaiseksi ja vieläpä tuoreeltaan. Ketä muuta kuin netittömiä ikäihmisiä kiinnostaa lukea eilisiä uutisia? Jos lehdissä olisi herätty ongelmaan aiemmin, ei oltaisi nyt tässä tilanteessa. Nyt kun ollaan konkurssin edessä vähennetään toimittajat minimiin, ei siinä kenelläkään ole aikaa tehdä mitään syväluotaavia juttuja, penkoa taustoja tai edes kirjoittaa hyviä juttuja. Kaikki tehdään hirveässä kiireeessä ja paineessa. Niin tyypillinen tapa Suomessa: suljetaan silmät ongelmalta ja odotetaan, josko se siitä itsestään ratkeaisi ja sitten painetaan paniikkinappulaa. Juuri näin toimivat myös osaamattomat virkamiehet ja poliitikotkin ja sen seurauksista saavat kärsiä myös esim. koululaiset. Peruskoulu jos mikä on aikaansa jäljessä sellaiset 20 v ja sen seuraukset ovat nähtävissä lähivuosikymmeninä.

Mieheni  työskenteli toimittajana aiemmin, mutta kun näki mitä on tulossa ja varoitukset heidänkin lehdessään kaikuivat kuuroille korville, hän jätti uppoavan laivan ja etsi muuta työtä. Ja hän on muuten opiskellut Tampereella, eikä tosiaankaan ole mikään puna-viherhörhö, eikä opetuksessa mitenkään tuotu esille poliittisia ismejä. Ehkä joskus on näin ollut, mutta ei ainakaan mieheni opiskeluaikoina, josta kyllä siitäkin on jo aikaa.

Kyllä asia on niin, että sanomalehtien aika nykymuodossa on ohitse.

Vierailija
8/55 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaessani ylioppilaaksi (90-luvun lopussa) äidinkielen opettajani viittasi Hesariin laatujournalismina. Lehdessä on edelleen helmiä, kuten vaikkapa Pirkko Kotirinta ja Jan Kaaro. Tuovat uutta ja erilaista näkökulmaa asioihin ja ilman huomiotalouspakkoa. 

Valitettavasti mainostajien määrä on käsittääkseni laskenut jatkuvasti, samoin lukijoiden kun tieto etsitään "luotettavasta", usein runsaasti väritetystä iltapäivälehdestä ja samalla työpaikatkin ovat uhattuna. Toimittajat tuntuvat olevan liipasimella, koska klikkausuutisia on jo mielestäni paljon. 

En kaipaa vanhaa mega-Hesaria, tabloid-Hesarin voi lukea tabletilla. Kaipaan toimittajien juttuja, jotka herättävät pohtimaan asiaa eri tavalla ja parhaimmillaan johtavat jonkin uuden syntyyn (on se sitten Varman epäselvät koplaukset eläkerahoissa tai kemikaalien käyttö ja niiden huuhtominen paikallisiin järviin)

Vierailija
9/55 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin tilauksen, tullut 24 vuotta. Tosi huonoksi meni kokomuutoksen yhteydessä.

Vierailija
10/55 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Sanomat on kriitikoiden mielestä Kokoomuksen, SDP:n ja Vihreiden pakkoruotsimyönteinen äänitorvi, joka kannattaa ja vastustaa talouskasvua, on härskisti HIFKin puolesta tai sitä vastaan, symppaa SAK:ta  ja EK:ta, ei anna ja antaa tilaa kansalaisjärjestöjen mielipiteille, on liian kritiikitön ja kriittinen EU:ta kohtaan jne.

Kun ihminen on itse liian armottomasti jonkun asian puolesta tai vastaan, hän näkee mediassa vain vastapuolen äänitorven.

Vierailija
11/55 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin tosi, "paska muuttunut ripuliksi"

Vierailija
12/55 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 31 pistin nyt vahvaa todistusta pöytään, ei voi muuta sanoa.

T. Silti edelleen ajoittain Hesaria lukeva.

Vierailija
13/55 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 18:59"]

[/quote]

Olen reagoinut samaan. Mutta silti - se on yhä paras päivälehti Suomessa.

Ja plussana se, etteivät ole lähteneet mukaan maahanmuuttajavainoon ja persujen tyhmimmän osan juttuihin. Siitä hyvästä jatkan tilausta vielä ainakin toistaiseksi.

Vierailija
14/55 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäkääpä mulle muuten joku mielestänne oikeasti laadukas politiikkaa ja yhteiskuntaa käsittelevä ajankohtaisjulkaisu. Itse en ole tällaista löytänyt, vaikka olen koettanut etsiä.

Luen suomen lisäksi englantia, ruotsia, saksaa ja venäjää, joten saa olla näillä kielillä tuotettua ulkomaistakin. Pääkriteerinä olisi tuo laadukkuus ja näkökulmien monipuolisuus, joka esim. Hesarista tuntuu koko ajan olevan katoamassa.

Vierailija
15/55 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se huonontunut, täytyy myöntää. Meille tulee enää viikonloppu-Hesari, koska on niin kiva lukea lehteä ja syödä rauhassa aamupalaa, kun lapset katsovat piirrettyjä. En vain tiedä, mitä ottaisi tilalle. Viikolla luen netistä uutiset.

Vierailija
16/55 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa on nykyään tosi paljon virheellisesti uutisoitujen asioiden oikaisuja. Mulle tulee paperiversio pe-su, mutta silti joka viikko tuntuu olevan 3-6 oikaisua lehdessä. Onkohan toimituksessa vähän kiire tarkistella faktoja? Jostain syystä paperilehti tuli mulle tänään ja sielläkin näkyi olevan kolme oikaisua.

Vierailija
17/55 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari on puolueellinen vihervasemmiston anarkokommunistilehti, kun siinä ei ole 14 sanaa etusivulla joka päivä.

Vierailija
18/55 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 10:51"]

Paska on muuttunut ripuliksi. Rehellisyydestä ei voi Pravdan kohdalla puhua lainkaan. Poliittista valtapeliä ja manipulointia ja nykyään yhä enemmän IS-uutisointia eli pelkkää paskaa löysässä muodossa.

[/quote]

Saanko arvata? Äänestit persuja edellisissä vaaleissa?

:D

Vierailija
19/55 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 04:58"]

Totuushan on, että esimerkiksi persuista luotu kuva juntteina ja rasisteina perustuu suurelta osin valikoivaan uutisointiin; puolue, joka on yhtä suuri kuin demarit ennen ei luonnollisesti voi koostua suurimmalta osaltaan ääriaineksesta, vaikka sellainen kuva halutaan antaa. S.

[/quote]

Älä oikeasti viitsi. Hävettää niin helvetisti puolestasi. Oletko koskaan oikeasti tavannut persua , joka ei olisi äärimmäinen älyrajoitteinen juntti?

Minä en. Ja tunnen sentään satoja persuja.

Vierailija
20/55 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät rasistit ja juntit suomessa edes ole ääriainesta. Tässäkin ketjussa noita edustavat näkökulmat ovat saaneet enemmistön kannatuksen äänestyksessä palstasta yleisemmin nyt puhumattakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan