IS: 3-kymppisenä olet...? Oletko?
...varma omasta asemastasi työpaikalla ja ihmissuhteissa?
oikeesti? Itse lähestyn 4-kymmentä ja etenkin oma asema työpaikalla on hyvin epäselvä. Mahdollinen uudeelleenkouluttautuminen edessä ja muutenkin työmarkkinoilla epävarma tilanne.
itse en tunne artikkelin kuvailemaa selkeyttä läheskään kaikilla elämän osa-alueilla. Tai joskus kyllä, mutta kyllä itse enemmän koen eläväni vuoristorataa kuin jatkuvaa seesteisyyttä vaikka 30 on jo takana...
Muita?
Kommentit (4)
No ainakaan omalla alallani harva kolmekymppinen voi vielä sanoa olevansa varma omasta asemastaan työpaikalla. Suurin osa vakituisista työsuhteista saadaan vasta useamman vuoden pätkätyöputken jälkeen. Itse olen jäämässä kokonaan työttömäksi kymmenen pätkävuoden jälkeen. Näin siis yliopistolla.
No en minä ole satavarma asemastani työpaikalla, vaikka olen viimeiset 4 vuotta ollut vakituisessa työsuhteessa samalle työnantajalle. Toki TÄLLÄ hetkellä olen siitä niin varma kun voi vain olla. YT:itä ei ole ollut eikä ilmeisesti ole lähivuosina tarvettakaan ja vaikka tulisikin, en usko olevani (tällä hetkellä) se todennäköisin lähtijä. Mutta eihän sitä tiedä, mikä tilanne on kolmen, viiden tai saati kymmenen vuoden kuluttua. Toki en usko että itsekään haluan olla enää kymmenen vuoden kuluttua tässä samassa työpaikassa, ellei sitten jotain kehittymisväyliä tarjoudu. Harvassa työpaikassa sitä enää nykyään voi olla täysin varma kovin monen vuoden tähtäimellä.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:45"]
No ainakaan omalla alallani harva kolmekymppinen voi vielä sanoa olevansa varma omasta asemastaan työpaikalla. Suurin osa vakituisista työsuhteista saadaan vasta useamman vuoden pätkätyöputken jälkeen. Itse olen jäämässä kokonaan työttömäksi kymmenen pätkävuoden jälkeen. Näin siis yliopistolla.
[/quote]
no jaa. Kakkonen on myös ollut yliopistolla kohta 15 vuotta. Kyllä minä tiesin asemani kolikymppisenä ja tiedän sen nyt nelikymppisenäkin. Ja sen että kilpailussa menestyminen edellyttää muutoksia nyt ja tulevaisuudessa.
Onko varmuus ja selkeys sama asia. Minä esimerkiksi olin kolmekymppisenä varma asemastani työpaikalla ja ihmissuhteissa, mutta ensimmäinenhän tarkoittaa sitä, että olen siinä joukosaa, kolle haasteita annetaan ja siksi muutoksia tulee. Ihmissuhteetkin kehittyvät. Olen edelleen varma ja haasteita tulee edelleen. Tiedän selviäväni niistä, mutta en tiedä, miten.