Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensikertalainen haluaisi ostaa Amazon.uk:sta, neuvoja?

Vierailija
11.01.2014 |

Eli voinko laittaa samaan tilaukseen taloustavaroita, elintarvikkeita ja meikkejä? Nämä kai tulee jostain eri toimittajilta vai miten?

Entä sitten kun se paketti tulee, pitääkö minun noutaa se jostain vai soittaako mulle joku kuriiri vai miten tapahtuu?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaukset voi tulla eri toimittajilta. Olen itse etupäässä tilannut kirjoja, ja jokunen kerta vaikka olen valinnut toimitustavaksi mahdollisimman vähän paketteja tms, on kirjat tulleet yksitellen. Toimitus on ollut postiin. Tosin tilasin vastikään vaatetta Saksan Amazonilta, ja sen toimitti Dhl. He soittivat, kun eivät olleet saaneet toimitettua kotiin. Toimitusosoitteen vaihto töihin ei ole ongelma. Joskus nämä dhl-toimitukset tulevat yllätyksinä.

Vierailija
2/4 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin ennen joulua montakin kertaa ja samalla kertaa tilatut tavarat sattuivat tulemaan yhdessä lähetyksessä. Meillä tulivat ihan postin kautta, joten muutaman kerran kun en sattunut olemaan kotona postin tullessa, jouduin hakemaan sen seuraavana päivänä postista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazonin tilaukset toimitetaan joko postilaatikkoon (jos vain lähetys sinne mahtuu) tai sitten postiin josta ne saa itse hakea. 

Amazon on siis kauppapaikka jossa myyjinä on Amazon itse, muut firmat sekä yksityiset henkilöt. Jos tilaat Amazonilta itseltään, saat ilmaisen toimituksen mikäli tilauksen hinta on vähintään 25 puntaa. (ns. "Super saver delivery"). Mikäli tilaat useamman tuotteen Amazonilta itseltään, niiden kaikkien täytyy olla varastossa tilaushetkellä jotta saat tuon ilmaisen toimituksen. (Vaihtoehtoisesti samantien lähetettävän toimituksen sekä jälkitoimituksen hinnan pitää molempien olla min. 25 puntaa, jotta saat ilmaisen toimituksen kummallekin lähetykselle). Jos tilauksen summa ei yllä tuonne 25 puntaan asti, Amazonin sivuilta löytyy hinnasto mitä standarditoimitus maksaa: http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8&nodeId=200706040&pop-up=1

Ilmaisen toimituksen saa myös jonkun toisen myyjäfirman tuotteille jos firman kohdalla lukee "Fulfilled by Amazon" ja tilauksen arvo on vähintään se 25 puntaa. Jos firman kohdalla ei lue em. tekstiä, toimituskulut ovat firmakohtaiset ja voivat olla ihan mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. (Tosin usein esim. kirjojen ja cd/dvd-levyjen toimitushinnat pyörivät suunnilleen samoissa hinnoissa mitä tuossa ylläolevassa Amazonin standardihinnastossa. Muiden kuin em. tavaroiden toimitushinnat ovat sitten paljon yksilöllisempiä ja voivat olla mitä vain). Yksityisiltä ei luonnollisestikaan saa ilmaista toimitusta ja toimitusmaksut ovat myös yksilöllisiä.

Tavaroita on usein myynnissä sekä uusina että käytettyinä. Jos Amazon myy ko. tavaraa, siinä tavaran nimen alla on suht isolla, punaisella tekstillä tavaran hinta jolla Amazon sitä kauppaa. Jos myös joku muu kuin Amazon myy tavaraa, tuon punaisen hintamerkinnän alla on otsikot "new" ja "used", esim. "27 new" ja "10 used", sekä alimmat hinnat joilla ko. tavara on myynnissä . Em. otsikoita klikkaamalla pääsee katsomaan, että kuka tavaraa myy ja mihin hintaan. Siellä on jokaisen myyjän kohdalla merkitty selkeästi, että kuka myyjä on ja toimittaako myyjä UK:n ulkopuolelle vai ei. (Riippuu myyjästä ja tavarasta, toimitetaanko sitä UK:n ulkopuolelle/juuri Suomeen. Myös Amazon myy sellaisia tavaroita joita ei toimiteta UK:n ulkopuolelle/Suomeen, muistaakseni "help"-sivuilla on asiasta listaa). Tuosta myyjän kohdalta kun klikkaa linkkiä "International & domestic delivery rate", näkee usein suoraan toimitetaanko ko. tavaraa Suomeen ja kuinka paljon ko. myyjä veloittaa toimituksesta (Suomi kuuluu alueeseen "Europe zone 3"). Kaikilla ei kuitenkaan näy toimitusmaita ja hintoja tuossa kohtaa, joten pienellä eteenpäin klikkailulla ne saattaa löytää. Jos ei, niin viimeistään kun laittaa tavaran ja menee kassalle ne saa selville).

Jos haluat nimenomaan noita ilmaisen toimituksen tavaroita haeskella, niin vasemmalta puolelta ruutua voi ruksia kohdan "FREE Super Saver Delivery".

Maksutapana käy vain ja ainoastaan kortit, luottokorttien lisäksi pankkikortit ja Visa Electron. (Niin ja joo, Amazonin lahjakortit tietysti käy kanssa). Jos ostat joltain muulta myyjältä kuin Amazonilta itseltään, Amazon ei jaa sinun korttitietojasi eteenpäin vaan ne jäävät vain Amazonin tietoon.

En ole koskaan palauttanut Amazonille mitään joten en tiedä miten se käytännössä toimii ja kuinka paljon siitä veloitetaan vai veloitetaanko. Kuvittelisin kuitenkin, että jos sinne ulkomailta alkaa palautella tavaroita joissa ei ole mitään vikaa mutta kaupan haluaa jostain syystä purkaa, palautuksen joutuu itse kustantamaan kuten muissakin ulkomaisissa nettikaupoissa. Ja se taas on jäätävän kallista koska useimmat kaupat tietysti haluavat, että palautettava tavara lähetetään takaisin kirjattuna/muulla systeemillä jolla paketin kulkua voi seurata. 

Vierailija
4/4 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki! Tämä Amazon tarjous-sivu on ihan kätevä,

http://amazon-tarjoukset.blogspot.fi/