Rumin pääkaupunki euroopassa
Kommentit (49)
Missään muussa maassa ei ole niin katkeraa kansaa, että vastaisivat tähän kysymykseen oman pääkaupunkinsa. Only in Finland. Mitä urpoja täältä löytyykään.
Vierailija kirjoitti:
Matkailija kirjoitti:
Vaikeaa sanoa, kun on puolet käymättä.
Mitä jos laittaa vaikka kuvahakuun? Tarttee toki vähän tietoteknistä osaamista ja parin minuutin keskittymiskykyä
Kuvitteletko, että tietokoneen ruudulta saa kunnon käsityksen kaupungista? Ei saa. Ajatukin on älytön.
Niistä joissa olen käynyt rumimmat olivat Bryssel ja Varsova.
Ja tässäkin ketjussa samat palstatomppelit tunkevat mukaan jankuttamaan omaa agendaansa. Teette hallaa halla-aholaisuudelle tuolla hölmöydellänne.
Tiranassa ja Minskissä en ole käynyt mutta ääni Brysselille. Näyttää Kouvolalta megakoossa.
Vierailija kirjoitti:
Bucarest on rumin jossa olen käynyt.
Yllättävää.
Bukarestissa on kuitenkin paljon art deco aikakauden upeita taloja.
Vanhakaupunki on pahassa kunnossa mutta syynä on se että talot on yksityisomistuksessa eikä valtio ole (toistaiseksi) tukenut peruskorjausta. Typerää koska ei taviksilla ole siihen varaa!
Jokaisessa pääkaupungissa 60-70 lukujen kerrostalolähiöt ja -esikaupungit on yhtä kamalia.
Pariisi, Lontoo, Tukholma, Tallinna...
Tosin olen käynyt vain 22
Vierailija kirjoitti:
Oslohan se.
Siellä muuten näkyy se, että kyseessä on maa, jossa porukka asui igluissa ja venevajoissa vielä 60-luvulla ja elinkeinona oli kalastus. Maalla ei ole mitään kulttuuria tai historiaa. Ruotsin takapiha. Antautui Saksalle muutaman tunnin "taisteluiden" jälkeen, kuninkaalliset pakenivat heti Englantiin.
Sattumalta sieltä löytyi öljyä ja pääsivät pois kalastajamajoista.
Euroopan ainoa oikea kehitysmaa (vaikka onkin nykyään vauras niin tarkoitan sitä, ettei siellä ole älykkyyttä tai kykyä tehdä mitään). Eli vähän kuin joku Arabiemiraatit.
Tai onhan tuolla etelämmässä noita Moldovia ja muita, mutta niitä nyt ei oikein noteerata.
Hyvä siis, että norjalaisilla menee nyt hyvin, vai mitä? Kannattaa olla iloinen heidän puolestaan.
Ankara ei ole Euroopassa ja Konstantinopoli, eli nykyinen Istanbul taas ei ole pääkaupunki. Muutenkin juttusi todella himmeitä. Onko lääkkeet ottamatta?