Todellinen pelko lihomisesta.
Pelkään että lihon. Näen asiasta kauheita painajaisia. Pelkään että mieheni pettää ja jättää minut jos lihon - näin myös unissani. Pelkään että jonain päivänä en mahdu vaatteisiini, pelkään että joku sanoo minusta "olet lihonnut".
Miksi? Onko tässä iskemässä kolmen kympin kriisi...
Mulla on lihavia ja hieman pyöreitä ystäviä ja kaikki he jollain tapaa laihduttavat, puhuvat koostaan, eivät ole tyytyväisiä itseensä. Tämä on alkanut hallitsemaan ehkä elämääni. Järkyttävää.
Ja en, en nyt hauku tässä ketään, vaan pelkään itse tulevani "haukutuksi". Täytyskö marssia suljetulle rauhoittumaan...
Kommentit (7)
Onpa älytöntä. Se nyt on yksi harva asia omassa kropassa, mihin tosiaan voi itse vaikuttaa. Ei kukaan yhtäkkiä vain liho (vaikka monet niin väittää ettei muka ole huomanneet). Jos pidät itsesi kunnossa ja tarkkailet painoasi, ei ole mitään pelkoa että yhtenä aamuna vain heräisit lihavana.
Pari kiloa voi tulla ikään kuin huomaamatta kun iän tullen aineenvaihdunta hidastuu, eikä liikkuminen muutu eikä ruokamäärät. Mutta kun ne pari kiloa huomaa, osaa muuttaa tapojaan. Ei kukaan huomaamatta kymmentä kiloa kerää.
Pelkään että en saa mahdollista lihomista kuriin jos alan pyöristymään :'( ap
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 09:53"]
Pelkään että en saa mahdollista lihomista kuriin jos alan pyöristymään :'( ap
[/quote]
eikös me jo sanottu sulle, ettei kukaan vaan "ala pyöristymään" jotenkin mystisesti muuttamatta elintapojaan, jos on aikaisemmin ollut hoikka? Mutta oikeasti jos ihan tosissaan tämä on joku elämää rajoittava fobia niin lääkäriin, ei ole ihan normaalia...
Minäkin pelkään lihomista. Jäänyt kai joku trauma, kun joskus paino käväisi ylipainon puolella huonojen elämäntapojen takia ja sain jatkuvasti kuulla irvailua painostani :D
Minulla sama. Pelkään sekä lihomista, että muuttumista ns.laihaksi läskiksi ja muodottomaksi lättäpyllyksi.
No aika harva lihoo "yrittämättä", eli jos et nyt ole lihava ja elät - syöt, juot, liikut - jatkossakin kuin nyt, niin tuskinpa tuo pelko on aiheellinen...