Lemmikkien nimistä.
Meidän lähipiirissä 95% lemmikeistä on nimetty ihmisten nimillä.
Millaisia nimiä teidän eläimillä on?
Miksi juuri se nimi?
Kommentit (8)
En ole minäkään koskaan ymmärtänyt tusina.Turreja, Mirrejä, Musteja, Tessuja, Nöpöjä, Rekkuja, ym... Kertoo ihmisen mielikuvituksesta!
Meillä on kissa nimeltä Matteus.
Nykyään ihmisille annetaan eläinten nimiä, eli eläimet pitää sitten nimetä ihmisten nimillä...
Minun koirallani on niin helposti tunnistettava nimi, etten sitä täällä kerro, mutta ihmisen nimi sekin jenkeistä... Briteissä se olisi kai ennemmmin lempinimi.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 04:35"]
Nykyään ihmisille annetaan eläinten nimiä, eli eläimet pitää sitten nimetä ihmisten nimillä...
[/quote]
Poikani Rekku! :D
Vanhojen vasuripoliitikkojen mahtipontisia luokkataisteluun ja vallankumoukseen viittaavia etunimiä. Valittu, koska kontrasti ystävälliseen suurikokoiseen koiraan on niin iso.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 04:42"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 04:35"]
[/quote]
Poikani Rekku! :D
[/quote]
Niin, Jerehän on esimerkiksi perinteinen ajokoiran nimi.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 04:42"]
Minun koirallani on niin helposti tunnistettava nimi, etten sitä täällä kerro, mutta ihmisen nimi sekin jenkeistä... Briteissä se olisi kai ennemmmin lempinimi.
[/quote]Mikkee on?
Meillä on myös ihmisten nimiä. Historiallisilta henkilöiltä "lainattu". Jaa miksi? No minä nyt vain tykkään noista nimistä.