Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö väärin? (Uusperheasiaa)

Vierailija
25.01.2014 |

Miehen 6-vuotias tytär käy meillä joka toinen viikonloppu. Nyt tyttö tuli poikkeuksellisesti to-la kun he ovat äitinsä kanssa lähdössä huomenna matkalle.

Tyttö on koko tuntemamme ajan ihaillut koruvarastoani. Olen kova ostelemaan koruja, lähes kaikki kultasepänliikkeestä kun sellaisessa satuin aikoinaan työskentelemään. Nyt oli sellainen tilanne että aloin karsimaan turhia joita en enää käytä. Joukossa oli vanhoja Guessin, D&G:n ym. rihkamakoruja, hopeakoruja, sormuksia, hopeisia lähes kaikki noita "merkkikoruja" lukuunottamatta.

No, säästelin koruja että jos tyttö haluaa jotain itselleen ja kyllähän sieltä sopivia löytyikin. Tyttö siis vei lähes kaikki turhat ja kävimmepä ostamassa hänelle korurasiankin jossa hän voisi aarteitaan säilyttää.

Niinpä meiltä lähti viiden aikaan todella tyytyväinen tyttö. Eipä kuitenkaan aikaakaan, kuudenmaissa lapsen äiti soitteli jo perään. Hän oli aivan raivona.

Miten olen kehdannut antaa esikoululaiselle aikuisten koruja? Ja vielä selkaisen määrän? Enkö yhtään ajattele, olenko niin snobi että syntyvä lapsenikin leikkii oikeilla laatukoruilla (=hän käytti tuota sanaa, en minä) jne.

Totesin että tyttösi ihan mielellään korut halusi, ja korut ovat jo ennestään olleet tytöllä kovassa käytössä. Lapsen äiti sanoi ettei halua kotiinsa muistutusta minusta. Korostan tässä ettei minulla ole ollut mitään tekemistä lapsen vanhempien eron kanssa. Lapsen äiti sanoi että jätetään ihan suosiolla ensi viikonlopun tapaaminen pois. Tämän jälkeen hän löi luurin korvaan.

Lapsi soitti isälleen hieman tämän jälkeen että äiti otti korut pois ja hänellä on paha mieli. Mies sanoi puhuvansa lapsen äitin kanssa, mutta nyt olemme molemmat vähän pihalla että olenko minä nyt toiminut kohtuuttomasti vai en. Minusta lapsen äiti saa tehdä haluamansa päätöksen korujen suhteen kunhan sovituista tapaamisista pidetään kiinni, miehen mielestä korut kuuluvat lapselle ja hän "ei aio suostua lapselle viikonloppuhoitajaksi jos lapsen äiti ei anna lapselle edes meidän antamiamme esineitä".

Mutta olenko nyt ihan oikeasti tehnyt niin anteeksiantamatonta että pitää alkaa tapaamisiakin perumaan? Kuka on kohtuuton? Voiko tämä johtua vain matkastressistä? Miten tässä nyt toimisi?

Argh.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap toimi väärin. En minä ainakaan haluaisi, että lapseni toisi kotiin mieheni uuden naisen vanhoja koruja tai vaatteita. Niiden kanssa voi leikkiä siellä isän luona, mutta on sivistymätöntä lähettää niitä vanhan vaimon luo säilytettäväksi.

Vierailija
22/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa pyytäisit korut takaisin ja pitäisitte ne teillä varastossa? Lapsi voisi leikkiä niillä teillä ollessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:43"]Siis mitä hemmettiä, tottakai se oli ok että annoit ne. Sinulla on paljon koruja ja osasta halusit päästä eroon. Annoit hyvää hyvyytäsi tytölle. Ihan niin kuin korujen antaminen jotenkin "pilaisi" lapsen ja pitäis muka antaa pikkuhiljaa vuoden kuluessa niin kuin joku täällä sanoi. SIIS mitä hemmettiä? Sain minäkin lapsena kerralla jotain tavaroita paljon, jos joku niistä halusi päästä eroon!

Lapsen äiti on sinulle katkera ja ajattelee, että halusit esitellä hänelle, kuinka sinulta löytyy etkä ole köyhä. Jätä hänet omaan arvoonsa. Tiedät kyllä normaalina aikuisena ihmisenä, millainen käytös on hyväksyttävää ja millainen ei. Tekosi oli ihan normaali, joten älä pelkää mitään.

[/quote]

Lapsen äiti ei itsekään ole mikään köyhä, he asuvat isohkossa omakotitalossa ja olen aina pitänyt naista järkevänä ja mukavana. Tuskin mitkään Guessin korut kateutta muutenkaan herättävät.

Tuntuuhan se tietysti ikävältä jos lapsen äitiä loukkasin varsinkin jos tapaamisia peruuntuu. Tuskin lapsen äiti tunnekuohussa kertoo oikeaa syytä tapaamisten peruuntumiselle.

Kiitoksia kaikista asiallisista vastauksista!

Ap

Vierailija
24/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan mieheni uusi vaimo. Me emme tarvitse sinun vanhoja rihkamakoruja ja minulla on varaa ostaa lapselleni ihan itsekin koruja. Ei tarvitse lahjoa.

Ja en olisi voinut kuvitella, että tulet tänne aihevapaalle vielä haukkumaan minua.

Otan tämän ketjun ylös ja lähetän siitä kopion exälleni. Saatte keskustella tästä keskenänne. En pitä siitä, että levität asioitani netissä.

Se inhottava exä, joka palauttaa korut

ps. asia ei mene ihan niin kuin kerroit

Vierailija
25/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös MIES oli tämän ketjun roisto. Isä ei voi sanoa koskaan olevansa "viikonloppuhoitaja" edes leikillään. Hän on lapsen isä. Kas kun isä ei heittänyt "elatusmaksutkin menee exän omiin huvituksiin" joka on yhtä törkeä heitto. Nyt aikuiset, olkaa aikuisia.

Vierailija
26/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttäisi suunnattomasti. Ei se keneltä ne on vaan että lapselle lahjoitetaan paljon jotain kysymättä multa lupaa. Meillä lasten täti kysyy kaikesta kummallisesta mitä ei enää itse halua säästää, meidän lapsilta haluaako ne. No totta kai ne haluaa ja sitten meillä on kaikenlaista kummallista rojua kunnes saan ne jotenkin hävitettyä vuosien saatossa. Toinen sukulainen antaa välillä kasapäin lapsensa vanhoja leluja. Totta kai meidän lapset haluaa ne kaikki... mutta ei leiki niillä kuin sen päivän kaks ja sitten ne vaan lojuu jossain kun ei niitä poiskaan lapset anna laittaa kun ne on sen ja sen vanhoja. Aargghh. Mä olen kierrätyksen kannalla täysin ja olen kiitollinen siitä, että ajatellaan meidän lapsia jne, mutta pliis, jos jotain haluaa antaa jollekin lapselle, kenelle vaan, jos ei muodollisesti synttärilahjasta ole kyse, niin aina kysykää siltä vanhemmalta, jonka kotiin ne tavarat on menossa ensin! Pliiiiiiiiiis!

Ap, olisit hyvin voinut antaa ne korut lapselle niin, että niitä säilytetään teillä.

Vierailija
27/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:51"]Minusta ap toimi väärin. En minä ainakaan haluaisi, että lapseni toisi kotiin mieheni uuden naisen vanhoja koruja tai vaatteita. Niiden kanssa voi leikkiä siellä isän luona, mutta on sivistymätöntä lähettää niitä vanhan vaimon luo säilytettäväksi.

[/quote]

Ymmärräm tämänkin näkökulman, mutta valitettavasti liian myöhään. Vaatteita lapselle olemme ostaneet jos olemme esim. nähneet lapsella rikkinäiset legginssit ym. ja heittäneet vanhat pois. Ikinä ei äiti ole tästä sanonut mitään, joten olen ajatellut että ihan ok antaa lapselle kotiinviemisiä jos lapsi vain haluaa/tarvitsee.

Joku sanoi että mieheni sanoi tökerösti. Olen samaa mieltä. Tavallaan toki ymmärrän muestäkin, sillä lapsen äitillä on tapoja venkslata tapaamisviikonloppujen kanssa nimenomaan omien suunnitelmiensa mukaan.

Tämä tosin on ollut meille ihan ok.

Ap

Vierailija
28/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ap teki teon hyvää hyvyyttään ja ex-vaimo kiihkoilee aivan turhaan. Lapsen ilo ja ap:n hyvä tahto ovat tässä niitä keskeisiä asioita.

Vierailija
29/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset tytöt rakastavat koruja. Minusta ap teki ihan oikein ja tytön äidin käytös on lapsellista, eikä millään muotoa hyväksyttävää. Onko hän mustasukkainen? Luulen, ettei kaikki korut olleet edes arvokkaita tai sukukalleuksia tai jos olikin, tytön äidin tulisi osoittaa arvostusta  lahjaa kohtaan, sillä omalla käytöksellään hän antaa esimerkin tytölle, eikä osoittaa kiittämättömyyttä ja pahaa mieltä. Sääli lasta, hän ja lapsen isä ovat nyt pahassa välikädessä, x:n lapsellisen käytöksen takia, vaikka lahja ilahdutti suuresti lasta, josta jokainen äiti luulisi olevan onnellinen.

"Ei ole 2 ap. ;-) Mutta eihän hopeakorut ole kovin arvokkaita. Itse sain noin 6-vuotiaana perhetutulta kultasormuksen, jossa on helmi. Hänellä ei ollut kuin poikia, joten antoi sen minulle. Olen sitä joskus aikuisena pitänytkin."

Vierailija
30/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapaamiset on sovittu paperille, ei äiti voi niitä omien halujesa mukaan vekslailla.

Vierailija
31/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:51"]Minusta ap toimi väärin. En minä ainakaan haluaisi, että lapseni toisi kotiin mieheni uuden naisen vanhoja koruja tai vaatteita. Niiden kanssa voi leikkiä siellä isän luona, mutta on sivistymätöntä lähettää niitä vanhan vaimon luo säilytettäväksi.

[/quote]

Ymmärräm tämänkin näkökulman, mutta valitettavasti liian myöhään. Vaatteita lapselle olemme ostaneet jos olemme esim. nähneet lapsella rikkinäiset legginssit ym. ja heittäneet vanhat pois. Ikinä ei äiti ole tästä sanonut mitään, joten olen ajatellut että ihan ok antaa lapselle kotiinviemisiä jos lapsi vain haluaa/tarvitsee.

Joku sanoi että mieheni sanoi tökerösti. Olen samaa mieltä. Tavallaan toki ymmärrän muestäkin, sillä lapsen äitillä on tapoja venkslata tapaamisviikonloppujen kanssa nimenomaan omien suunnitelmiensa mukaan.

Tämä tosin on ollut meille ihan ok.

Ap

[/quote]

Lapsen omien rikkinöisten vaatteiden korvaaminen ehjillä on AIVAN ERI ASIA kuin uuden naisystävän koruvaraston siirto lapsen mukana vanhan vaimon katseltavaksi. Vanha isoisäni kysyisi "eikö ihmisillä ole enää mitään häpyä?" 

Lapsen äiti ei todellakaan halua koskea sormenpäilläkään saati nähdä lapsensa käyttävän sellaisia koruja, jotka ovat ex-miehen uuden misun

käytöstä poistamia. Olet toiminut minun mielestäni hyvin sivistymättömästi, toivottavasti osaat pyytää anteeksi.,

Vierailija
32/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä pystyt katkeruudeltasi ja vihalta viettämään lastesi juhlia ja istumaan samassa ruokapöydässä ja iloitsemaan lapsen juhlasta, jos mukana on lapsesi uusperhe. Se on lapsen etu ja se kertoo ihmisen sivistystasosta, jos mikä. Tätä ihmettelee ydinperheen äiti.

"Lapsen äiti ei todellakaan halua koskea sormenpäilläkään saati nähdä lapsensa käyttävän sellaisia koruja, jotka ovat ex-miehen uuden misun

käytöstä poistamia. Olet toiminut minun mielestäni hyvin sivistymättömästi, toivottavasti osaat pyytää anteeksi"

Vierailija
33/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa katkera ja mustasukkainen exä, kun ei kestä miehensä uuden vaimon koruja kotona :D

Hahhaaaa, se miettii siellä, että kaikki nää on ehkä miehen ostamia ja mies rakastaa sua enemmän ja kaiken huippu, että ap on saanut koruilla ja muilla lapsen puolelleen :DDDDD

Kyllä mahtaa exää kyrsiä ja ap hyrisee tyytyväisenä, kun sai muijalle näyttää vähän mallia ja sitä, että hän on se ykkönen.

Hyvä ap, noin sitä pannaan exät kuriin, hienoa !!!!!!!!

Vierailija
34/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 22:18"]

Tuliko orgasmi tästä provosta kun haaveilet esineistä joita sinulla ei ole, eikä tule koskaan olemaan? 

[/quote]

Juu ja sillai viattomasti vain kysyi lapselta, että tykkääthän sä näistä mun koruista. Voi voi, mä annan sulle nää kaikki matkaan ja muista näyttää äidilles, että tykkäät minusta enemmän ja tykkäät näistä koruist

Hei palstamammat auttakaa, mitä tein väärin, kun miehen ex niin suuttui

a

Vierailija
35/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh... Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin....

"Minä mielellään toimisin aikuismaisesti ja keskustelisin henkilökohtaisesti naamakkain, enkä levittäisi asioitamme nettiin"

Vierailija
36/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tehnyt mitään väärin. Tytön äiti vain taitaa olla katkera ja hänellä itsellään saattaa nyt olla eron jälkeen olla alhainen elintaso, joten lienee sinun parempi elintasosi pistää vihaksi kun sinulla on varaa antaa koruja pois lapselle.

Ihan käsittämätöntä, että "aikuisten" koruja ei muka lapsille saisi antaa. Itse olen saanut lahjaksi ja pitänyt jo ihan lapsesta asti kultaisia koruja, jotka ovat aikuiselle naiselle suunniteltuja. Samat korut (kaulaketjut, riipukset jne) ovat käytössä edelleenkin.

Vierailija
37/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap teki väärin. Ei tarvitse olla mustasukkainen tai katkera, kun ihan arkijärjellä ymmärtää sen, että uuden naisen korut satuttavat vanhaa vaimoa, kun tytär niiden kanssa koristautuu. Niillä voi leikkiä siellä isän luona.

Vierailija
38/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:57"]Kuulehan mieheni uusi vaimo. Me emme tarvitse sinun vanhoja rihkamakoruja ja minulla on varaa ostaa lapselleni ihan itsekin koruja. Ei tarvitse lahjoa.

Ja en olisi voinut kuvitella, että tulet tänne aihevapaalle vielä haukkumaan minua.

Otan tämän ketjun ylös ja lähetän siitä kopion exälleni. Saatte keskustella tästä keskenänne. En pitä siitä, että levität asioitani netissä.

Se inhottava exä, joka palauttaa korut

ps. asia ei mene ihan niin kuin kerroit

[/quote]

Enpä millään usko että olet mieheni lapsen äiti, mutta teehän vain oman ex-miehesi elämästä tuskaisaa ihan vapaasti.

Isä sanoi tämän viikonloppuhoitajakommentin tunnekuohuissaan.

21: olet oikeassa, tajusin tämän vain vähän liian myöhään. Nähtävästi oikea ratkaisu on halea korut tänne meille leikittäväksi.

Ap

Vierailija
39/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tyttöparka, aikuisten pelinappula  :(

Vierailija
40/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä teistä mutta kyllä minusta olisi kiva jos minun exäni naisystävä ostaisi tai antaisi lapselleni edes jotain. Ottaisin vaikka kaikki hänen vaatteet alusvaatteita myöten jotta lapsi tuntisi olevansa tärkeä. Mutta kun ei niin ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi