Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö väärin? (Uusperheasiaa)

Vierailija
25.01.2014 |

Miehen 6-vuotias tytär käy meillä joka toinen viikonloppu. Nyt tyttö tuli poikkeuksellisesti to-la kun he ovat äitinsä kanssa lähdössä huomenna matkalle.

Tyttö on koko tuntemamme ajan ihaillut koruvarastoani. Olen kova ostelemaan koruja, lähes kaikki kultasepänliikkeestä kun sellaisessa satuin aikoinaan työskentelemään. Nyt oli sellainen tilanne että aloin karsimaan turhia joita en enää käytä. Joukossa oli vanhoja Guessin, D&G:n ym. rihkamakoruja, hopeakoruja, sormuksia, hopeisia lähes kaikki noita "merkkikoruja" lukuunottamatta.

No, säästelin koruja että jos tyttö haluaa jotain itselleen ja kyllähän sieltä sopivia löytyikin. Tyttö siis vei lähes kaikki turhat ja kävimmepä ostamassa hänelle korurasiankin jossa hän voisi aarteitaan säilyttää.

Niinpä meiltä lähti viiden aikaan todella tyytyväinen tyttö. Eipä kuitenkaan aikaakaan, kuudenmaissa lapsen äiti soitteli jo perään. Hän oli aivan raivona.

Miten olen kehdannut antaa esikoululaiselle aikuisten koruja? Ja vielä selkaisen määrän? Enkö yhtään ajattele, olenko niin snobi että syntyvä lapsenikin leikkii oikeilla laatukoruilla (=hän käytti tuota sanaa, en minä) jne.

Totesin että tyttösi ihan mielellään korut halusi, ja korut ovat jo ennestään olleet tytöllä kovassa käytössä. Lapsen äiti sanoi ettei halua kotiinsa muistutusta minusta. Korostan tässä ettei minulla ole ollut mitään tekemistä lapsen vanhempien eron kanssa. Lapsen äiti sanoi että jätetään ihan suosiolla ensi viikonlopun tapaaminen pois. Tämän jälkeen hän löi luurin korvaan.

Lapsi soitti isälleen hieman tämän jälkeen että äiti otti korut pois ja hänellä on paha mieli. Mies sanoi puhuvansa lapsen äitin kanssa, mutta nyt olemme molemmat vähän pihalla että olenko minä nyt toiminut kohtuuttomasti vai en. Minusta lapsen äiti saa tehdä haluamansa päätöksen korujen suhteen kunhan sovituista tapaamisista pidetään kiinni, miehen mielestä korut kuuluvat lapselle ja hän "ei aio suostua lapselle viikonloppuhoitajaksi jos lapsen äiti ei anna lapselle edes meidän antamiamme esineitä".

Mutta olenko nyt ihan oikeasti tehnyt niin anteeksiantamatonta että pitää alkaa tapaamisiakin perumaan? Kuka on kohtuuton? Voiko tämä johtua vain matkastressistä? Miten tässä nyt toimisi?

Argh.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 22:09"]

Pieni tyttöparka, aikuisten pelinappula  :(

[/quote]

Niinpä. Äitipuoli yrittää lahjomalla saada pienen tytön puolelleen. Sääliksi käy

Vierailija
42/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:57"]Kuulehan mieheni uusi vaimo. Me emme tarvitse sinun vanhoja rihkamakoruja ja minulla on varaa ostaa lapselleni ihan itsekin koruja. Ei tarvitse lahjoa.

Ja en olisi voinut kuvitella, että tulet tänne aihevapaalle vielä haukkumaan minua.

Otan tämän ketjun ylös ja lähetän siitä kopion exälleni. Saatte keskustella tästä keskenänne. En pitä siitä, että levität asioitani netissä.

Se inhottava exä, joka palauttaa korut

ps. asia ei mene ihan niin kuin kerroit

[/quote]

Jos oikeasti olet tuon lapsen äiti niin luepoa ketju uudelleen. Ei ole haukuttu sinua ollenkaan. Minusta ap on toiminut väärin, mutta mitään hyvää et tule saavuttamaan riitelyllä. Tiedäthän, että näistä asioista voi keskustella kuin aikuiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAKKIMAKKARA

Vierailija
44/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:57"]Kuulehan mieheni uusi vaimo. Me emme tarvitse sinun vanhoja rihkamakoruja ja minulla on varaa ostaa lapselleni ihan itsekin koruja. Ei tarvitse lahjoa.

Ja en olisi voinut kuvitella, että tulet tänne aihevapaalle vielä haukkumaan minua.

Otan tämän ketjun ylös ja lähetän siitä kopion exälleni. Saatte keskustella tästä keskenänne. En pitä siitä, että levität asioitani netissä.

[/quote]

No menipäs mielenkiintoiseksi, kerro ihmeesä miten juttu sitten oikeasti meni!

Vierailija
45/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HKNSININEN

Vierailija
46/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko orgasmi tästä provosta kun haaveilet esineistä joita sinulla ei ole, eikä tule koskaan olemaan? 

Vierailija
47/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 22:16"]

[/quote]

No menipäs mielenkiintoiseksi, kerro ihmeesä miten juttu sitten oikeasti meni!

[/quote]

Minä mielellään toimisin aikuismaisesti ja keskustelisin henkilökohtaisesti naamakkain, enkä levittäisi asioitamme nettiin. Joten en jatka tästä keskustelua. Mutta olen todella pettynyt, kun huomasin, että olet tuonut perheasiamme tänne aihevapaalle.

Se exä, kenelle ei tulisi mieleenkään tehdä aloituksia sinusta tyyliin, miehen nyxä

Vierailija
48/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ap keskusteli lapsen isän kanssa? Ei kait tälläisessä asiassa tarvita lapsen molempia huoltajia, kun kysymys on lahjasta? Luulisi lapsella olevan oikeus omaan kotiinsa ja omiin tavaroihin, jotka hän on saanut lahjaksi ja josta hän on iloinen.

Luulen, että tässäkin tapauksessa vanhemmilla on yhteishuoltajuus, mutta lapsen äiti on päälle päsmärinä, mitä lapsi saa tehdä ja mitä ei, eikä isän mielipiteellä ole mitään arvoa. Ei ihme, jos eroperheiden lapset voivat huonosti.

"Mua ärsyttäisi suunnattomasti. Ei se keneltä ne on vaan että lapselle lahjoitetaan paljon jotain kysymättä multa lupaa"

Vierailija
49/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä luulen että tämä "lapsen äiti" on tuo ensimmäinen provon huutelia:)

Vierailija
50/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

älytön tapaus. Mikä tässä nyt on ongelma? Kivahan se on, että lapsi saa leikkeihinsä tavaraa. Ei tulisi mieleenkään näin ydinperheen äitinä hermostua, jos joku tuttu antaisi lapselle korujaan. Siitä vaan ja kiitokset saisi perään. Onko se sitten niin, että uusperheessä kaikesta pitää tehdä vaikeaa? Ja senkin olen huomannut, että tällä palstalla, aina ja ikuisesti, uusperheen äiti on syyllinen. Vaikka äiti hakkaisi lasta ja varastelisi kaupoista, niin uusperheen äiti olisi silti syyllinen kaikkeen. Eli ap, älä kysy mitään. Käytä järkeäsi, olet oikeassa.

Vierailija
51/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille vastauksista. Eiköhän näillä johonkin päästä.

Ja tämä palstalla esiintyvä "lapsen äiti" ei todellakaan ole oikeasti tämän lapsen äiti. Hyvää yötä nyt palsta, ja kiitoksia näkökulmista.

Ap

Vierailija
52/52 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä sydämensivistystä. Aikuiset ihmiset laittavat oman lapsen koston pelinappulaksi, jos löytyisi hyvää äitiyttä, jokainen x:sä luulisi olevan ikionnellinen kun uusioperheen äiti ilahduttaa ja tekee tyttären onnelliseksi, oli kysymys koruista tai muusta. Kiittämyys on  ahneuden palkka.

Miten nämä samat aikuiset pystyvät viettämään sopuisasti lasten syntymäpäivät ja muut juhlat, jossa kaikki perheen jäsenet (myös uuden) kokoontuvat yhteen ja jakavat lapsen kanssa yheisen ilon (sehän luulisi olevan aikuisen tehtävä).

Paljolta ydinperheen äidit säästyvät, kun olen lukenut x-puolisoiden vuodatuksia ja edesottamuksia. Missä on lapsen etu ja hyvinvointi, kun ollaan aina sotakirveellä  liikeellä uusperheitä vastaa.

"Lapsen äiti ei todellakaan halua koskea sormenpäilläkään saati nähdä lapsensa käyttävän sellaisia koruja, jotka ovat ex-miehen uuden misun

käytöstä poistamia. Olet toiminut minun mielestäni hyvin sivistymättömästi, toivottavasti osaat pyytää anteeksi.,"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän