:(( oon ihan romuna...
Ahdistaa, masentaa ja pelottaa :( ja tätä on jatkunut siitä asti kun valmistuin koulusta.. En ole saanut töitä mistään, miltään alalta. Olen täysin epäonnistunut elämässäni.. Mietin koko ajan mitä nyt teen, miten... Lähetän hakemuksia yli 20 joka viikko. Mistä vain... Enää en välittäisi edes kuinka kaukana työ olisi.. Mutta palkan pitäisi olla sellainen että pärjää.. TE-toimistossakaan ei olla yhteistyö haluisia.. Katsotaan vain kieroon... Musta tuntuu että en jaksa enää... :'(
Kommentit (13)
Mille alalle valmistuit ja kauanko siitä on?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:34"]Mille alalle valmistuit ja kauanko siitä on?
[/quote]painoviestintä.
siitä kohta 2,5v :( oli virhe ala, tiedetään ap.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:34"]Mille alalle valmistuit ja kauanko siitä on?
[/quote]painoviestintä.
[/quote]
No voi sentään, olipa tosiaan virheala. Kuoleva ala suorastaan. Miksi teit tuollaisen valinnan, vai eikö sulla ollut muuta mahdollisuutta? Olisko mahdollisuutta että opiskelisit uudestaan samaa alaa liipaten mutta sähköistä viestintää?
Siis oletko viestintäalan ammattilainen? Viestintäala valitettavasti on niin suosittu ala, että opiskelupaikat saadaan aina täyteen, vaikka valmistuneista vain 15%:lle on töitä. Tai ainakin muutama vuosi sitten tilanne oli tämä. En tiedä onko aloituspaikkoja vähän vähennetty. Syy ei siis ole sinussa, et ole huono, ala vain on todella vaikea...
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:52"]
[/quote]painoviestintä.
[/quote]
No voi sentään, olipa tosiaan virheala. Kuoleva ala suorastaan. Miksi teit tuollaisen valinnan, vai eikö sulla ollut muuta mahdollisuutta? Olisko mahdollisuutta että opiskelisit uudestaan samaa alaa liipaten mutta sähköistä viestintää?
[/quote] vanhemmat pakotti mut opiskelemaan sitä.. Sähköisten asioiden kanssa olen ihan out, tietokonetta monimutkaisempaa en osaa käyttää :( nyt vielä pelkään terveytenikin puolesta :( ap
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:56"]Siis oletko viestintäalan ammattilainen? Viestintäala valitettavasti on niin suosittu ala, että opiskelupaikat saadaan aina täyteen, vaikka valmistuneista vain 15%:lle on töitä. Tai ainakin muutama vuosi sitten tilanne oli tämä. En tiedä onko aloituspaikkoja vähän vähennetty. Syy ei siis ole sinussa, et ole huono, ala vain on todella vaikea...
[/quote] mut en kelpaa sitten mihinkään jo senkin takia että olen puolikuuro :( ap
Voisitko ottaa yhteyttä koulusi omaan tukihenkilöön? Varmasti osaavat neuvoa oikeaan suuntaan. Joskus koulun ammatinohjaajalla on tietoa mahdollisista avoimista paikoista. Jokaisessa opinahjossa pitäisi olla ns. oppilastuki, jonka puoleen voi ongelmatilanteissa kääntyä.
Vaikka oletkin ns. "vanha" oppilas, uskon että keskustelemalla löytyy ratkaisu sinukin umpikujaasi. Ota rohkeasti yhteyttä vaikka entiseen opettajaasi, jos et ketään muuta löydä. Varmasti saat neuvoja, jos vaan jaksat olla oma-aloitteinen.
Tsemppiä.
Yks työtön merkonomi täällä. Et ole ainut työtön tällä hetkellä, tuskin paljoa lohduttaa, mutta meitä on PALJON! Juurihan ne aikoo heittää 1200 ihmistä Itellalta pihalle kuin leppäkeihäät. Tää työttömyys vaatii paljon sisua. :( T. Yhden vuoden työttömänä ollut merkonomi (ja edelleen työtön)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:09"]Voisitko ottaa yhteyttä koulusi omaan tukihenkilöön? Varmasti osaavat neuvoa oikeaan suuntaan. Joskus koulun ammatinohjaajalla on tietoa mahdollisista avoimista paikoista. Jokaisessa opinahjossa pitäisi olla ns. oppilastuki, jonka puoleen voi ongelmatilanteissa kääntyä.
Vaikka oletkin ns. "vanha" oppilas, uskon että keskustelemalla löytyy ratkaisu sinukin umpikujaasi. Ota rohkeasti yhteyttä vaikka entiseen opettajaasi, jos et ketään muuta löydä. Varmasti saat neuvoja, jos vaan jaksat olla oma-aloitteinen.
Tsemppiä.
[/quote] kiitos :( tässä alkoi mun selkäkivutkin jo yltyä niin että pelottaa.. Koska haluaisin tehdä ruumiillista työtä :( ei oo kiva kun ihmiset luulee vaan laiskaksi ap
Olet siis työrajoitteinen, ja vieläpä kahdella eri tavalla? Ne selittävät yhdessä alavalinnan kanssa, miksi työn löytäminen sulle on vaikeaa. Sun tilanne vaikuttaa sellaiselta, että siihen asti kunnes löydät alan jolle voit uudelleenkouluttautua, sun kannattas hakeutua palkkatuen piirissä mille tahansa alalle, jossa sun vammat ei haittaa. Viestinnässä kai olennainen haitta on se, jos on puolikuuro, selkäkivut ovat myös rajoite.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:17"]Olet siis työrajoitteinen, ja vieläpä kahdella eri tavalla? Ne selittävät yhdessä alavalinnan kanssa, miksi työn löytäminen sulle on vaikeaa. Sun tilanne vaikuttaa sellaiselta, että siihen asti kunnes löydät alan jolle voit uudelleenkouluttautua, sun kannattas hakeutua palkkatuen piirissä mille tahansa alalle, jossa sun vammat ei haittaa. Viestinnässä kai olennainen haitta on se, jos on puolikuuro, selkäkivut ovat myös rajoite.
[/quote] Juu, tiedetään :( selkäsäryt faijan syy kun aikanaan mua mukiloi kun olin vielä lapsi/nuori, nyt ne voimistuu aina vain :( nykyään ei olla missään väleissä ja jos apua pyydän tulee paskaa niskaan :( ap
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:17"]Olet siis työrajoitteinen, ja vieläpä kahdella eri tavalla? Ne selittävät yhdessä alavalinnan kanssa, miksi työn löytäminen sulle on vaikeaa. Sun tilanne vaikuttaa sellaiselta, että siihen asti kunnes löydät alan jolle voit uudelleenkouluttautua, sun kannattas hakeutua palkkatuen piirissä mille tahansa alalle, jossa sun vammat ei haittaa. Viestinnässä kai olennainen haitta on se, jos on puolikuuro, selkäkivut ovat myös rajoite.
[/quote] Juu, tiedetään :( selkäsäryt faijan syy kun aikanaan mua mukiloi kun olin vielä lapsi/nuori, nyt ne voimistuu aina vain :( nykyään ei olla missään väleissä ja jos apua pyydän tulee paskaa niskaan :( ap
[/quote]
tuolla syyllä on turha ratsastaa, ei se auta sua saamaan työpaikkaa, nyt vaan rohkeasti kysymään palkkatukityötä, mitä enemmän ruikutat ja surkuttelet sitä epäilyttävämpi olet työnantajan silmissä, ruikuttajista ja itsensä säälijöistä ei pidä kukaan
Niinkö?