Kuuluuko miehen käydä armeija?
Nuoret miehet ylpeilevät Facebookissa sillä kuka on nopeimmin ja helpoimmalla tekosyyllä onnistunut välttämään intin kokonaan. Onneksi eivät ole samalla tavalla simputettavissa ja vedätettävissä kuin aikaisemmat sukupolvet, joille taottiin suut ja silmät täyteen tekoisänmaallisuutta.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:27"]
Armeijan tarkoitus ei ole kansalaiskasvatus, vaan maan rajojen puolustaminen tarvittaessa voimakeinoin. Maassa on aina armeija, joko oma tai vieras.
[/quote]
Islanti? Kenen armeija siellä rulaa?
[/quote]
Islanti on muille maille yhtä hyödyllinen kuin Affenanmaa, tuskin sitä kukaan haluaa, mutta eikös se kuitenkin kuulu Natoon?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:59"]
Armeijan käyminen on kuitenkin aina plussaa ansioluettelossa myöhemminkin elämässä, joten ei siitä mitään haittaakaan ole.
[/quote]
:DDD
Ai hitto, menin mustelmille kun tipahdin niin lujaa ja yllättäen lattialle kierimään naurusta. Voisit vähän varoittaa näin hilpeistä vitseistä etukäteen. Vedet valuu silmistä vieläkin.
Mielestäni miehen kuuluu käydä armeija. En voisi kuvitellakaan ryhtyväni suhteeseen lusmun kanssa. Eri asia jos on vapautettu jonkun sairauden takia (siis oikean airauden, ei minkään itse keksityn hedelmäallergian).
Todella fiksut miehet eivät koskaan edes mene inttiin.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:27"]
Armeijan tarkoitus ei ole kansalaiskasvatus, vaan maan rajojen puolustaminen tarvittaessa voimakeinoin. Maassa on aina armeija, joko oma tai vieras.
[/quote]
Paitsi viidessätoista maassa, jossa ei ole minkäänlaista armeijaa. Kaksi niistä sijaitsee Euroopan alueella (Andorra ja Liechtenstein). Lisäksi on maita, joissa ei ole armeijaa, mutta puolisotilaallisia valmiusjoukkoja esim. poliisin alaisuudessa tai rinnalla.
Jos tuntuu että Suomessa ei ole mitään puolustettavaa niin ei kai sitten tarvitse käydä. Minusta Suomea kannattaa vielä puolustaa, joten arvostan maanpuolustushalua ihan sukupuoleen katsomatta. Jos pitää Suomea sopivana paikkana elää niin eikö sen eteen voi vähän itsekkin jotain tehdä. Armeijan käyminen on kuitenkin aina plussaa ansioluettelossa myöhemminkin elämässä, joten ei siitä mitään haittaakaan ole.
[/quote]
Millä vuosikymmenellä oikein elät? Minä en edes mainitse CV:ssäni, että olen käynyt armeijan tai että olen reservin alikersantti. Miksi helvetissä mainitsisin?
Minkälaista hyötyä ajattelit armeijan käymisellä olevan urakehityksen suhteen?
T: kasvatustieteen tohtori
Kyllä mulla lukee CV:ssä armeijan käyminen, vaikkei mielestäni alikersantin arvo ole mikään meriitti. Pointti onkin, että CVssäni ei ole aukkoja.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:26"]
Kyllä mulla lukee CV:ssä armeijan käyminen, vaikkei mielestäni alikersantin arvo ole mikään meriitti. Pointti onkin, että CVssäni ei ole aukkoja.
[/quote]
Usko nyt rekrytoinnin ammattilaista, joka on välittänyt satoja työntekijöitä: työnantajia kiinnostaa CV:ssä tasan kaksi asiaa: 1) koulutuksesi (armeijaa ei siihen lueta) 2) työkokemuksesi.
Armeijan käyminen ei kerro potentiaaliselle työnantajalle sinusta yhtikäs mitään. Ellet hae sitten armeijaan töihin.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:22"]
Jos tuntuu että Suomessa ei ole mitään puolustettavaa niin ei kai sitten tarvitse käydä. Minusta Suomea kannattaa vielä puolustaa, joten arvostan maanpuolustushalua ihan sukupuoleen katsomatta. Jos pitää Suomea sopivana paikkana elää niin eikö sen eteen voi vähän itsekkin jotain tehdä. Armeijan käyminen on kuitenkin aina plussaa ansioluettelossa myöhemminkin elämässä, joten ei siitä mitään haittaakaan ole.
[/quote]
Millä vuosikymmenellä oikein elät? Minä en edes mainitse CV:ssäni, että olen käynyt armeijan tai että olen reservin alikersantti. Miksi helvetissä mainitsisin?
Minkälaista hyötyä ajattelit armeijan käymisellä olevan urakehityksen suhteen?
T: kasvatustieteen tohtori
[/quote]
Kasvatustieteen tohtorille ei varmaan mitään. Puhuttiin nyt oikeista töistä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:05"]
Armeijan käyminen on kuitenkin aina plussaa ansioluettelossa myöhemminkin elämässä, joten ei siitä mitään haittaakaan ole.
[/quote]
:DDD
Ai hitto, menin mustelmille kun tipahdin niin lujaa ja yllättäen lattialle kierimään naurusta. Voisit vähän varoittaa näin hilpeistä vitseistä etukäteen. Vedet valuu silmistä vieläkin.
[/quote]
Ihan totta tuo on.
Työnantajat nyt vaan palkkaavat mieluummin asiansa kunnolla hoitavia mieluummin kun lusmuajia.
Olen itse toiminut rekrytointitehtävissä, eikä nykyaikana enää palkkausta hoideta sen perusteella, onko joku käynyt intin vai ei.
Ellei oo sairautta niin kyllä se kuuluu. Antaa ryhtiä elämään.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse toiminut rekrytointitehtävissä, eikä nykyaikana enää palkkausta hoideta sen perusteella, onko joku käynyt intin vai ei.
Kyllä se säväyttää kun on käynyt RUK:n eli vänrikki. Kertoohan se aika paljon.
Plääh, väsynyttä keuhkoilua. Nykyjonnet juo essii ja käyvät päivän kääntymässä koulussa ja sitten pinnataan, käyvät päivän työpaikalla, intissä...Onhan näitä lusmuja. Ennen lusmutkin meni inttiin, olivat siellä vaikka välillä lomalta paluu myöhästyi ja putkaa tuli.
Intin käynti ei kerro siitä onko joku hintti tai hippi, eikös se Halla-ahokin ole jättänyt intin väliin, samoin Suomen suurimman sotakamanettikaupan pitäjä.
Kaikille riittä hommaa jos tulee sota, jos olet esim. elintarviketehtaassa niin hommiin kutsutaan niin naiset kuin miehetkin.