Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sairastin lapsena tuhkarokon, mitä sitten?

Vierailija
25.01.2014 |

Niin, mitä sitten?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas

Vierailija
2/64 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Äidin serkku vammautui tuhkarokosta vakavasti ja myöhemmin kuoli tulipalossa kun ei vammansa vuoksi päässyt ajoissa pakoon. Naapurin paras ystäväni melkein kuoli tuhkarokon jälkitauteihin (kuulo meni, henki onneksi ei).

Vierailija
4/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään,sait ikuisen immuniteetin.

Vierailija
5/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 17:49"]Ei mitään,sait ikuisen immuniteetin.

[/quote]

Miksi sitten nostatte meteliä rokosta?

Vierailija
6/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme nosta meteliä. Saat tartuttaa lapsesi tai rokotuttaa heidät. Luonto hoitaa loput.

Vierailija
7/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sairastin minäkin. Muistan sen kovan kuumeen ja hirveän kutinan, mutta onneksi en jälkitauteja saanut. Oli se siitä huolimatta kova tauti. Omat lapset ovat saaneet kaikki suositellut rokotukset.

Vierailija
8/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoisä oli kuuro tuhkarokon vuoksi. Mitä sitten?

Vierailija
9/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, te nuoret vanhemmat olette pahin tartunnan lähde.

Vierailija
10/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä henki kulkee ja lapsi rokotettu.

Kerronko muista rokoista?

Vierailija
11/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ollut tuhkarokko, tulirokko ja vesirokko, so what?

Vierailija
12/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:00"]Mullakin ollut tuhkarokko, tulirokko ja vesirokko, so what?

[/quote]

Niin just. Ja sitten oli se sikotauti.

Vierailija
13/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ollut 70-luvulla tuhkarokko, vihurirokko, tulirokko, vesirokko, sikotauti. Pari vuotta sitten oli enterorokko.

Vierailija
14/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja kaikilla 4 sisaruksellani oli tuhkarokko, sikotauti ja vesirokko. Ei tullut onneksi jälkitauteja, enkä tiedä ketään kelle olis tullut yhtään mitään. Mikä ei tietysti tarkoita etteikö joskus jollekin tullut.

Meidän lapset ovat sairastaneet vesirokon aikanaan (yli 10 v sitten), ei ollut heillä kova tauti. Kaksi vanhinta ovat sairastaneet sikotaudin, oli kyllä rokotettu, en tiedä mistä sen saivat. Oli ikävä tauti, mutta ei onneksi mitään vakavaa tullut.

Vierailija
15/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sairastin minäkin ja varmaan kymmenen muuta mun luokalta. Sama homma vesirokon kanssa. Muistan että tuhkiksessa kuume oli kova ja olin kaksi viikkoa pois koulusta. Jälkiseurauksia ei mulle tullut, mutta yksi luokkalaiseni kuoli saatuaan jälkitautina ensin ruusun josta jotenkin seurasi munuaisten vajaatoiminta ja kuoli tosi nopeasti. Serkkuni taas sai kuulovaurion sairastettuaan tuhkarokon, ei kuule mitään vasemmalla korvalla. Ollaan molemmat synnytty 1966.

On se "hieno" juttu, että lapsia ei enää rokoteta vaikka rokote olis saatavilla. Ollaan todella hyvinvointivaltion kasvatteja kun on mahdollisuus valita riskeeratako henkensä... :=(((

Vierailija
16/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 17:44"]

Niin, mitä sitten?

[/quote]

Asian ydin on lääkärin näkökulmasta tämä: nykymaailmassa emme tahdo sietää tuhkarokon mahdollisia seurauksia, jos ja kun meillä on niihin toimiva rokote. Tuhkarokko ei ole toki mikään rutto. Mutta kuka oikeasti haluaa leikkiä lastensa terveydellä?

Vierailija
17/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä pidetty mitenkään pahana silloin. Rokot tulivat ja menivät.

Vierailija
18/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä pelottelua. Onneksi 70-luvulla sai sairastaa rauhassa ja näin ollen saada immuniteetin, joka ei ole verrattavissa rokotteen suojaan. Lietsokaa paniikkia, me rokot kokeneet emme panikoi.

Vierailija
19/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:25"]

Ei sitä pidetty mitenkään pahana silloin. Rokot tulivat ja menivät.

[/quote]

Niin, riippui paljon siitä kuinka arvokkaaksi lapsensa koki.

Oma äitini haki minulle ja veljelleni rokotukset heti kun se oli mahdollista.

Setäni oli kuollut pienenä tuhkarokkoon, äidin isällä taas oli vaikea kuulonalenema tuhkarokon aiheuttaman aivokalvontulehduksen vuoksi.

Vierailija
20/64 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja naapurin 3 poikaa sairastettiin 60 luvun puolivälissä yhtäaikaa tuhkarokko. Ei oltu edes kuultu rokotuksista silloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi