Häävieraan sovelias vaatetus/mistä loukkaantuisitte morsiamena?
Näitä tämänpäiväisiä hääaiheisia aloituksia lukiessani heräsi kysymys:
miten haluaisitte häävieraidenne pukeutuvan jotta pukeutuminen ilmaisisi morisamen ja juhlan luonteen arvostamista?
Kuvitellaan siis että kyseessä olisivat omat häänne. Kuinka haluaisitte esimerkiksi nuorten ja kauniiden naispuolisten vieraiden pukeutuvan, jotta ette morsiamena loukkaantusi? Mikä menee överiksi? Linkatkaa vaikka joku mekkokuva.
Kommentit (49)
Ehkä joku kultainen prinsessamekko
Arkivaatteissa tai mauttoman paljastavissa juhlavaatteissa tuleminen. Valkoinen rikkoo etikettiä, mutta ei ole pois morsiamelta.
pääasia, että tulevat. Ei niillä vaatteilla ole väliä. En kiinnittänyt huomiota vieraiden pukeutumiseen hääpäivänä. Vasta kuvista ja kaikki oli ok.
Tyyliin farkut ja toppi, eli kunnioitusta toivoisin juhlavammilla vaatteilla. Väri yksi hailee, enkä kauhistuisi jos joku naisvieras tulisi valkoisessa kotelomekossa ;)
Normaali etiketti ihan riittävä, ei puhtaan valkoista, ei koko mustaa eikä kokonaan kirkkaan huo*ahtavan punaista. Vesirajamekot voi myös jättää kotiin...
En mä loukkaantuisi mistään! Ehkä ihmettilisin hieman, jos joku tulisi arkivaatteissa tms, mutta mun häihin saa tulla minkälaisena hörselönä tahtoo :D. Eiköhän jokainen häävieras kuitenkin tiedä, kuka on morsian. Jos joku pukeutuu ihan överisti, niin onhan se hänelle itselleen hieman noloa, mutta ei se minua mitenkään loukkaa.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:47"]
Arkivaatteissa tai mauttoman paljastavissa juhlavaatteissa tuleminen. Valkoinen rikkoo etikettiä, mutta ei ole pois morsiamelta.
[/quote]
Kuin näppikseltäni. Omissa häissäni yksi serkkuni tyttökaveri pukeutui mauttomaan nippa nappa majavan peittävään pikkumustaan ja siitä olis voinu mielensä pahoittaa mutta toisaalta, omapa oli häpeänsä. Mitä siitä suotta tärkeää päiväänsä pilaamaan.. :) Maailmassa on pahempiakin murheita.
Saavat tulla vaikka alasti, en mä niitä vaatteita ole kutsunut :) rennosti, itselleen sopivasti. Ei missään nimessä pukupakkoa :)
Ainoa mistä loukkaantuisin olisi se, että vieras tulisi jossain ihan arkikamppeissa. Tyyliin kuluneet farkut ja t-paita. Sensijaan olen nähnyt esim. nuorilla rehevillä naisilla vesirajapituisia mekkoja tai vastaavasti ylipukeutumista: normaaleissa päivällä alkavissa häissä naisvieraalla iltapuku ja somisteet, kuin linnan juhliin menijällä. Tuollaisista en loukkaantusi vaan tulisi lähinnä nolo olo toisen puolesta. Tuollaisissa tuskin on tarkoitusta mukana, lähinnä arviointivirhe tod.näk.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:50"]
Normaali etiketti ihan riittävä, ei puhtaan valkoista, ei koko mustaa eikä kokonaan kirkkaan huo*ahtavan punaista. Vesirajamekot voi myös jättää kotiin...
[/quote]
Minua taas ei morsiamena loukkaisi näistä mikään. Lyhyt mekko ei välttämättä ole vesiraja, ellei näytä tukalalta.
Eniten harmittaisi jos ei olisi ollenkaan juhlava pukeutuminen esim. joku teini farkuissa ja nirunarutopissa tai verkkareissa. Tai aikuinen lenkkareissa. Näyttävä/ persoonallinen pukeutuminen ei haittaisi ollenkaan
Kulahtaneissa arkivaatteissa, häämekossa tai liian paljastavissa vaatteissa tuleminen loukkaisi. Muuten mulle olisi ihan sama. Valkoinen vaatekaan ei vieraalla haittaisi, kunhan se ei näyttäisi häämekolta. Esim, lyhyt/polvipituinen valkoinen mekko olisi ok. Itse en kehtaisi toisen häihin pukeutua valkoiseen.
en haluaisi mitään, josta seuraa sellainen olo, että joutuu häpeämään vieraan puolesta. Tarkoitan, etten kestä sitä säälin tunnetta, joka herää, kun joku ei vain osaa perusjuttuja. Asu voi siinä tapauksessa olla liian paljastava mutta yhtä hyvin liian arkinen tai liian ahdas tai liian erikoinen. Muistan yhden, joka oli kesäjuhlissa pitkässä mustassa juhlapuvussa. Selvästi oli hankittu vuosituhannen vaihteen millennium-juhliin. Oli arvokas puku, mutta ihan väärä oopperadiivamainen luomus juhannushäihin, jossa paljon ulko-ohjelmaa ja muut kukkaleningeissä ym.
Nämä asiat eivät haittaa itseäni mutta tuntuu pahalta nähdä, kun muut vieraat sitten vilkuilevat sitä porukan mokaajaa ja sähköttävät toisilleen merkitsevillä katseilla. Tunnen liian vahvasti myötähäpeää ja vielä enemmän sääliä mutta se taas on oma ongelmani.
Onneksi nykyään ihmiset tajuavat nuo jutut aika hyvin
Lyhyt ns vesirajamekkokin on ok, kunhan pukee kantajaansa eli kroppa on kunnossa. Mutta ei näistä nyt kuitenkaan loukkaantua voi, lähinnä tuntisi myötähäpeää, jos joku pullukampi ahtautuu nakinkuoreen. Ja itsekin omistan ihan riittävästi persettä, mahaa ja tissiä, joten en millään pahalla arvostele enkä laittais mitään pinkeää minimekkoa päälleni. Paitsi jos esittäisin jotain sketsihahmoa.. :D
Ei mikään.No, vaatteet yllä on ihan ok, alastomuus olisi kyllä pistänyt silmään. En todellakaan muista mitä värejä vierailla häissä oli, voi olla että joku oli valkoisissakin. Aprikoosi, persikka, shampanja, luonnonvalkoinen. Ei mitään väliä. Turkoosi olis kyllä jäänyt mieleen ;) Kukaan ei varmaan uhrautunut turkoosiin tai persikkaan....
Jos isäni olisi tullut häihini verkkareissa, olisin ollut aika haavi auki, mutta onneksi pukeutui odotetusti frakkiin.
Selasin zalandon mekkovalikoimaa, eikä äkkiseltään osunut silmiin yhtäkään mistä häissäni loukkaantuisin. Kunhan mekko sopii pitäjänsä ylle ja tämän omaan tyyliin. Enemmän karsastaisin ylipukeutumista, koska tilaisuuden luonteen arvioiminen on silloin vieraalta mennyt vähän nolosti pieleen.
Muutamia, joiden ajattelisin jakavan mielipiteitä, mutta minulle täysin ok:
http://www.zalando.fi/swing-juhlamekko-musta-sg721c00a-802.html
http://www.zalando.fi/tfnc-elida-chiffon-juhlamekko-punainen-tf121c01i-g00.html
http://www.zalando.fi/lipsy-juhlamekko-musta-li721c05e-q11.html
http://www.zalando.fi/fever-london-ivy-iltapuku-pinkki-fe821c01j-916.html
http://www.zalando.fi/vila-juhlamekko-musta-v1021c07y-q00.html
Mitä pitäisitte tälläisesta vieraan pukeutumisesta?
http://www.leimuska.com/galleria/?gallery=Juhlamekot turkoosiruskea strassi mekko. Mitä mieltä olisitte?
No pikkusen kirpas kun anoppi tuli mustassa mekossa.. muuten mulle on aivan sama, jos ei nyt huntua kuitenkaan ois muiden päässä kuin mun.
Minua, viehättävänä morsiaimena, loukkaisi suunnattomasti, jos vieraat saapuisivat häihini ilman vaatteita.