Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häävieraan sovelias vaatetus/mistä loukkaantuisitte morsiamena?

Vierailija
25.01.2014 |

Näitä tämänpäiväisiä hääaiheisia aloituksia lukiessani heräsi kysymys:

miten haluaisitte häävieraidenne pukeutuvan jotta pukeutuminen ilmaisisi morisamen ja juhlan luonteen arvostamista?

Kuvitellaan siis että kyseessä olisivat omat häänne. Kuinka haluaisitte esimerkiksi nuorten ja kauniiden naispuolisten vieraiden pukeutuvan, jotta ette morsiamena loukkaantusi? Mikä menee överiksi? Linkatkaa vaikka joku mekkokuva.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasoni veti mielestäni överiksi. Oli pukeutunut kirkkaan punaiseen, erittäin tyköistuvaan kaksiosaiseen kiinalaistyyliseen satiinipukuun, joka ylettyi juuri puoleen reiteen. Lisänä oli komea tukkalaite. Tuossa tunsi vastasynnyttänyt äiti-morsian itsensä kyllä seinäkukkaseksi. Olisi pitänyt valita kaaso vähän paremmin muutenkin, joten sinänsä oma vikani.

Vierailija
42/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pue seksikäs mekko romanttiselle illalliselle puolisosi kanssa, mutta hääjuhliin tyylikkään sivistyneesti kotelomekkoon tms. Ei, en ole kateellinen seksikkyydestäsi, mutta olen tyrmistynyt tilannetajustasi. Jos et osaa/tiedä, etsi kuninkaallisten hääjuhlakuvia katseltavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tää punaisen mekon viesti oli kyllä ihan uusi juttu! Vaikka olen jo 38. Ainakin yhdet hääät juhlittu punaisessa. Se kun on lempivärini.

Vierailija
44/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla seurailen keskustelua, olen menossa hyvän ystäväni häihin kesällä ja kovasti mietin miten sinne pukeutua - en ole ollut häissä moniin vuosiin. Ystäväni sanoi, ettei häntä haittaa toisten vaatetus, mutta olisihan sitä mukava pukeutua sopivalla tavalla. Olisiko vaikkapa jokin tämän tyyppinen hyvä ratkaisu:

http://www.asos.com/Needle-Thread/Needle-Thread-Floral-Organza-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=3572734&cid=13934&sh=0&pge=1&pgesize=204&sort=3&clr=Nude%2f+vintage+pink

Parikymppisiä olemme molemmat, jos se tähän jotenkin vaikuttaa.

Vierailija
45/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 21:52"]

Mielenkiinnolla seurailen keskustelua, olen menossa hyvän ystäväni häihin kesällä ja kovasti mietin miten sinne pukeutua - en ole ollut häissä moniin vuosiin. Ystäväni sanoi, ettei häntä haittaa toisten vaatetus, mutta olisihan sitä mukava pukeutua sopivalla tavalla. Olisiko vaikkapa jokin tämän tyyppinen hyvä ratkaisu:

http://www.asos.com/Needle-Thread/Needle-Thread-Floral-Organza-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=3572734&cid=13934&sh=0&pge=1&pgesize=204&sort=3&clr=Nude%2f+vintage+pink

Parikymppisiä olemme molemmat, jos se tähän jotenkin vaikuttaa.

[/quote]

Ihana mekko! Laita ihmeessä:) Tulee varmaan muutenkin käyttöä (kesä) juhlissa!

Vierailija
46/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

44: toimii! :) 

Tuota noin. En tiedä loukkaantuisinko mistään varsinaisesta vaatemokastakaan erityisemmin - ellei sitten vieraalla ole tavalla tai toisella tarkoituskin loukata tai osoittaa mieltään. Mutta näitä olen joskus ainakin ajatellut:
- Kokovalkoinen vaatetus on varattu morsiamelle (tiedä sitten, jos morsian itse pukeutuu vaikka punaiseen...)
- Pitkä hame, pahimmassa tapauksessa kellottava. Kauhistuin, kun muinoin Salatuissa elämissä Aamu ja Inka menivät joihinkin häihin, ja Aamulla oli pitkä, valkoinen kellohame. :D 
- Räikeä ylipukeutuminen. Päivä on kuitenkin morsiamen ja sulhasen oma päivä. 
- Räikeä alipukeutuminen osoittaa, ettei arvosta tilaisuutta.
- Noh... olisihan se, jos joku vetäisi surupuvun päälle toisen hääpäivänä... :D 

Vierailija
47/49 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksinyt mitään minua henkilökohtaisesti loukkaavaa asukokonaisuutta. Ehkä nyt jos joku saapuisi päälle natsisotilaan vaatteissa tmv. Liian lyhyt hameenhelma, turhan antava pääntie, farkut ja tunika tai muu tilanteeseen sopimaton asukokonaisuus saattaisi kuitenkin aiheuttaa tavallaan myötähäpeää ja harmittaisi vieraan puolesta muiden mahdollinen paheksunta/huvittuneisuus. Kyllä minä tietysti aina jollain tasolla ihmettelen, miksi joku ihminen pukee päälleen makkarankuorimekon joka paljastaa nännit ja kumartuessa pikkarit. Kummastusta herättää myös se, miksi osa saapuu hääjuhlaan farkuissa ja t-paidassa. (Olettaen tietenkin ettei kutusussa ole erikseen toivottu rentoa pukeutumista tai selkein sanoin annettu vapaat kädet asuvalinnan suhteen.) Monista näin pukeutuvista kuitenkin huomaa ettei kyse ole välttämättä välinpitämättömyydestä. En kuitenkaan vaivaisi asialla päätäni. Jokaisellahan on oma käsitys juhlavasta ja tilanteeseen sopivasta pukeutumisesta.

Vierailija
48/49 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/49 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up