Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häävieraan sovelias vaatetus/mistä loukkaantuisitte morsiamena?

Vierailija
25.01.2014 |

Näitä tämänpäiväisiä hääaiheisia aloituksia lukiessani heräsi kysymys:

miten haluaisitte häävieraidenne pukeutuvan jotta pukeutuminen ilmaisisi morisamen ja juhlan luonteen arvostamista?

Kuvitellaan siis että kyseessä olisivat omat häänne. Kuinka haluaisitte esimerkiksi nuorten ja kauniiden naispuolisten vieraiden pukeutuvan, jotta ette morsiamena loukkaantusi? Mikä menee överiksi? Linkatkaa vaikka joku mekkokuva.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just jotkut arkivaatteet, tulis fiilis et no olis jäänyt pois jos ei sen verta halua meidän juhlaa kunnioittaa että asialliset vaatteet ois kiskonut päälle.

Punaselle mekolle voisin vähän kans hymähdellä, mutta en loukkaantuisi :D huvittais lähinnä. Sama jos joku tulis koko valkosessa vois vähän miettiä että eikö oikeesti oo etiketti ton vertaa hallussa

Vierailija
22/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua loukkais ehkä se, että joku tulisi ihan arkisissa vaatteissa - enkä nyt tarkoita arkisella vaatteella sitä, että mekkona on trikoomekko tai jalassa on leggarit, vaan sitä, että asuna on tyyliin farkut, tennarit ja trikoopaita. 

Pienet jutut, kuten juuri mainitsemani trikoomekot ja leggarit, tai vaikka tennarit miehellä puvun kanssa (tästähän oli täällä ketju, en vaivautunut lukemaan, koska arvasin sisällön), eivät vaivaisi.

Kullakin ihmisellä on oma käsityksensä juhlavasta pukeutumisesta. Asusta näkee kyllä, onko sen kantaja ajatellut sen juhlavaksi vai ei, ja ajatus (hääparin juhlatilaisuuden kunnioittaminen) on tärkein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häistä jäi mieleen kummityttöni verkkatakki, en vaan voi käsittää.. Toinen megamoka oli miehen siskon häissä kun sulhasen veljen vaimolla oli RYPPYISET  valkoiset puuvillahousut ja yhtä ryppyinen vaaleanpunainen tavis t-paita. Järkkyä, silitys olisi pelastanut siivun... Tuollainen arkipukeutuminen toisten juhlissa on törkeää!

Vierailija
24/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran häissä, jossa yksi parikymmpinen typykkä oli pukeutunut just ja just perseen ja tissit peittävään, tyköistuvaan riepuun.
Olipa muilla häävierailla sitten "hauskaa" katsoa nuorten miesten (ja morsiammen isän!!!) pyörivän tämän typykän ympärillä...

Vierailija
25/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan sama. Jokainen tulee miten parhaaksi kokee. Niin kuin muihinkin paikkoihin.

Itsekin oon menny luonnonvalkoisessa mekossa häihin kun en ollut kuullutkaan, että voisin siten sekoittua morsiameen, joka taatusti on tälläytynyt viimeisen päälle, toisin kuin luomuna hiukset auki meikittä kulkeva minä.

Mutta kyllä ne oikeaa henkilöä juhlivat ja naittivatkin.

Vierailija
26/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin häissä oli mies, jolla oli puvun housut ja verkkatakki. Mielestäni se oli hieman epäkunnioittavaa tilaisuutta kohtaan.

Lisäksi naisella tulee olla juhlamekko eikä mikä tahansa kesämekko tai kukkamekko. Hiukset tulee olla laitettuna ja meikkiä normaaliarkea enemmän.

Vierailija
27/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ehkä loukkaantuisi, mutta ärsyyntyisin seuraavista:

-Vieraan asu näyttää hääpuvulta http://media1.onsugar.com/files/2013/05/26/940/n/1922564/05cee9a38d2c68ba_cannes-sunday-cover.xxxlarge/i/Cannes-Red-Carpet-Dresses-2013-Pictures.jpg

-Vieras näyttää siltä, että hän haluaa olla huomion keskipiste morsiammen sijaan http://image.dhgate.com/albu_332839535_00-1.0x0/women-s-deep-v-nexk-clubwear-dress-glamour.jpg

-Vieraalla on liian överi prinsessamekko http://4.bp.blogspot.com/-6JoRDwmTPNg/UGUJ0c-snYI/AAAAAAAAAmU/_RmpSPmHntE/s1600/removeable_removable_high-low_skirt_glamour_dresses_panoply-14433_20111225005959.jpg

Ylipäänsä vieraan olisi paras pukeutua niin hillitysti, että huolimatta siitä onko morsiammella glamour-prinsessamekko vai yksinkertainen puku, morsian saa loistaa kauneimpana. Huomionhakuisuus ei kuulu vieraan tehtäviin. Esimerkkinä turkoosi mekko, eka överi, toinen sopivan hillitty:

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcThkbKc1E42_gIDM889jKp-sQ-NGjftrJmtW8jlEwDuGRVh_-tv

http://images.bloomingdales.com/is/image/BLM/products/7/optimized/8274667_fpx.tif?wid=1200&qlt=90,0&layer=comp&op_sharpen=0&resMode=sharp2&op_usm=0.7,1.0,0.5,0&fmt=jpeg

Vierailija
28/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut ja kirkuvan värinen huppari teinipojalla ja farkut ja neuleliivi naisella tuntui minusta morsiamena todella pahalta. Me oltiin järkätty ihan kaunis illallistyyppinen hääjuhla miehen kanssa, ja harvalla oli mitään hienoa päällä. Miehillä puvut, mutta naiset aika arkisia. Jotenkin edelleen harmittaa, meillä oli kunnon ruoat, ruokaviinit, kahvit ja konjakit ja ilotulitus.... ehkä talvihäät jotenkin hämäsi?

Vierailija
29/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:41"]

Näitä tämänpäiväisiä hääaiheisia aloituksia lukiessani heräsi kysymys:

miten haluaisitte häävieraidenne pukeutuvan jotta pukeutuminen ilmaisisi morisamen ja juhlan luonteen arvostamista?

Kuvitellaan siis että kyseessä olisivat omat häänne. Kuinka haluaisitte esimerkiksi nuorten ja kauniiden naispuolisten vieraiden pukeutuvan, jotta ette morsiamena loukkaantusi? Mikä menee överiksi? Linkatkaa vaikka joku mekkokuva.

[/quote]

Omista häistäni on niin monta vuotta, ja kaikki olivat sopivissa vaatteissa, joten vastaan vain yleisellä tasolla. 

Ensinnäkin: jokainen hääpari tuntee ystävänsä ja sukulaisensa. Joukossa voi olla tyylitajuttomia moukkia, jotka muutenkin pukeutuvat liian paljastaviin, huonosti istuviin vaatteisiin. En kyllä tunne ainuttakaan sellaista ihmistä, mutta jos tuntisin sellaisen niin hyvin, että kutsuisin hänet häihini, tuskin hänen vaatetuksensa häiritsisi minua.

Toiseksi: tunnen nuoria ja kauniita, lahjakkaita ja älykkäitä naisia. En kyllä tunne ainuttakaan, joka olisi katsonut tarpeelliseksi kaupata lihaansa tilanteeseen sopimattomilla vaatteilla, oli sitten kyse häistä tai hautajaisista.

Kolmanneksi (vaikka ap on kiinnostunut vain naisten vaatetuksesta): mies voi tulla pukeutuneena masentavaan, ryppyiseen Dressman-pukuun ja paitaan, kaulassaan epämääräinen solmio ja jalassa jotkut Topman-tyyppiset kengät (onko niitä enää edes olemassa?). Samat argumentit kuin yllä.

Neljänneksi: nehän ovat omat hääni, miksi loukkaantuisin kenenkään vaatteista? Jokainen varmaan pukeutuu juhliin parhaimpiinsa. Jos jonkun paras ei ole sama kuin minun, mutta hän on ystäväni, niin mitä välii? Kai se ystävyys on tärkeämpi kuin joku vaate?

Lisäkommenttina:

Karmein missään näkemäni morsian oli se joku Antira Ahola/ Ahtola? joka meni jonkun miehen kanssa naimisiin Saksalaisessa kirkossa. Kirkko on yksi Helsingin perinteikkäimmistä. Lehtikuvien perusteella tällä Anitralla oli päällään kirkkaan punainen, jotain kiiltävää ainetta oleva, kotelotyyppinen, olkaimeton (tai ohiuet olkaimet?) puku, jota reunusti muistaakseni musta pitsireunus. Pitkässä puvussa oli yli "vesirajan" yltävä halkio. Hän oli päättänyt kirkkoon mennessään pukeutua huoraksi tai huoran yöpaitaan. Häävieraat olivat varmaan samaa maata. 

Mutta siis:

Mikään vaate ei voi loukata morsianta, koska hän ja hänen tuleva aviomiehensä kutsuvat häihinsä ystävänsä ja sukulaisensa, eli pitkältä ajalta tuttuja, "omia" ihmisiään, jotka tuntee. 

Vierailija
30/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 14:50"]

Punaselle mekolle voisin vähän kans hymähdellä, mutta en loukkaantuisi :D huvittais lähinnä. [/quote]

Miks punaisessa mekossa ei sais tulla häihin???

Vierailija
31/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 15:13"]

Mutta siis:

Mikään vaate ei voi loukata morsianta, koska hän ja hänen tuleva aviomiehensä kutsuvat häihinsä ystävänsä ja sukulaisensa, eli pitkältä ajalta tuttuja, "omia" ihmisiään, jotka tuntee. 

[/quote]

No kyllähän sitä avecina saattaa häihin tulla jos jonkinmoista sutturaa ja bilehilettä. Jos kutsuu koko suvun pikkuserkkuja myöten, niin tuskin kaikkien tyttö- ja poikaystävät on hääparille niin tuttuja entuudestaan. 

Vierailija
32/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei punaista mekkoa? Mun vaatekaappi kostuu lähinnä punaisesta, mustasta ja valkoisesta, tyyliltään aika fiftari (kellohelmoja, leveitä vöitä jne mutta on kyllä muutakin). Häissä olen käyttänyt usein esim. kokopunaista kellohelmaista mekkoa valkoisten asusteiden kanssa ja vastaavaa jossa valkoisia palloja punaisella pohjalla. Olenko tehnyt juonkun etikettivirheen vai onko tää joku "uskomus" josta en ole kuullut (tyyliin tuo huohoa onnea hääparille tjsp)?

Vierailija
33/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 15:25"]

Miksei punaista mekkoa? Mun vaatekaappi kostuu lähinnä punaisesta, mustasta ja valkoisesta, tyyliltään aika fiftari (kellohelmoja, leveitä vöitä jne mutta on kyllä muutakin). Häissä olen käyttänyt usein esim. kokopunaista kellohelmaista mekkoa valkoisten asusteiden kanssa ja vastaavaa jossa valkoisia palloja punaisella pohjalla. Olenko tehnyt juonkun etikettivirheen vai onko tää joku "uskomus" josta en ole kuullut (tyyliin tuo huohoa onnea hääparille tjsp)?

[/quote]

No on joku sellainen uskomus että jos naisella on päällää kirkkaan punaista, niin hän on pannut sulhasta. Mutta luulin tuon kyllä koskevan vain kaason pukua, ei kaikkien naisvieraiden...

Vierailija
34/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, ei kyllä ole siitä pelkoa kun useimmat häät joissa olen ollut viimeisten 10 v aikana on olleet sellaisia että hyvä jos paria kertaa olen sulhasta nähnyt :D

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 15:25"]

[/quote]

No on joku sellainen uskomus että jos naisella on päällää kirkkaan punaista, niin hän on pannut sulhasta. Mutta luulin tuon kyllä koskevan vain kaason pukua, ei kaikkien naisvieraiden...

[/quote]

Vierailija
35/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha minulla ja äidilläni oli veljeni häissä punaiset mekot, vaikka olin tietoinen tästä "uskomuksesta" : D mitä lie muut vieraat ajatelleet.. myös omissa häissäni parilla vieraalla oli punainen mekko, ja olin kyllä verisesti loukkaantunut... Not! En edes kiinnittänyt huomiota : )

Vierailija
36/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan haihin bestmanin vaimo saapui farkkuminihameessa ja valkoisessa, tavallisessa slimfit t-paidassa. Miehellansa oli puku. Olin ehka vahan loukkaantunutkin: en ole taman naikkosen kanssa ylimpia ystavyksia, ja tama asuvalinta vain korosti sita ettei hanta voinut vahempaa kiinnostaa... olisi varmaan mieluummin pitanyt miehensa huomion itsellaan kuin jakanut sita meidan ja haavieraiden kanssa. Loukkaantumista enemman olin kuitenkin ihmeissani miksei han halunnut nayttaa kauniimmalta komean miehensa rinnalla. 

Loukkaantuisin, jos joku saapuisi asussa joka nayttaa haamekolta.

Vierailija
37/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset eivät tunne pukeutumisetikettiä, niin he eivät vain tunne sitä. Se ei ole hääparin murhe ja hääparin on turha siitä mieltään pahoittaa. Tuskin vieraskaan pahoittaa mieltään, vaikka hääparilla on yllään huonosti istuvat, liian pienet tai hänen mielestään rumat vaatteet. 

On myös ihmisiä, jotka eivät hallitse käytöstapoja. Se on heidän kannaltaan surullista, mutta muiden ihmisten on turha ottaa siitä itseensä. Huonon tavat eivät kohdistu henkilökohtaisesti kehenkään, vaikka se arjessa ärsyttääkin. 

Vierailija
38/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 14:46"]

http://www.leimuska.com/galleria/?gallery=Juhlamekot turkoosiruskea strassi mekko. Mitä mieltä olisitte?

[/quote]

Mielestäni aivan liian paljastava tuollaisenaan. Kaveriksi joku bolero tms?

Vierailija
39/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua loukkaa kovasti kun ei peitetä enää hartioita kirkkoon, vaikka en uskonnollinen olekaan. Jotenkin sen vain on iskostunut mun selkärankaan että olkapäät paljaana ei mennä kirkkoon.

Ja jos joku tulisi valkoisissa niin varmasti vähän loukkaantuisin mutta en kuitenkaan ottaisi itseeni niin että se näkyisi ulkospäin, myöskään koko mustasta en tykkäisi.

Muuten pukeutukoot miten haluaa, vesitasojen laittajat voisivat silti miettiä että haluavatko oikeasti kirkkoon laittaa sellaisen, vaihtaisivat vaikka juhlapaikalle lyhyempää päälle ja kirkkoon pidempää.

Vierailija
40/49 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä häihin ei voi ylipukeutua