Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo silmämeikkityyli-miksi moni suosii?

Vierailija
25.01.2014 |

Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että monet meikkaavat nykyään todella taitavasti. Mutta on myös toinen meikkaajaryhmä, joilla on outo vimma renkuloida koko silmänsä mustalla rajauksella, siis ympäriinsä. Useimmiten tämä rajaus on tehty vielä niin, että rajauksenn ja ripsien väliin jää näkyviin ihoa, joka on virhe rajauksessa. Toinen kummallinen meikkityyli on rajata pelkästään alaluomi - varma keino saada "roikkuva" ilme. Näihin outoihin rajauksiin ovat erityisesti mieltyneet sellaiset, joilla on vähemmän kaunis ulkokulmista alaspäin viettävä silmänmuoto, jota häivyttääkseen alaluomea ei saisi korostaa lainkaan.

Miksi nämä oudot meikkityylit on niin suosittuja, vaikka ne sopivat vain todella upeat ja suuret ja silmät omaaville, ei suomalaisille roikkuville yläluomille ja tihrusilmille?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 19:02"]

Ei ne ole, rajauskynä on kovempi ja se on tarkoitettu muihin kuin sisärajauksiin (liian kova eikä tartu), kajal taas on rasvaisempi ja tarkoitettu sisärajauksiin eikä oikein pysy iholla. Varsinkin jos on rasvainen iho.

Jos kajalilla ulkorajauksen tekevästä tuntuu, että rajaukset ei pysy tai leviää, kannattaa vaihtaa rajauskynään. Rajauskynissä on usein myös sellainen häivytyspää, jolla voi sitten rajausta häivyttää, kajalissa sellaista ei ole.

[/quote]

Eli mulla on varmaankin rajauskynä, kun mulla on Body Shopin tuollainen musta peruskynä (häivytyspäätä ei tosin ole), jossa lukee "eye definer" ja "crayon kohl"?

[/quote]

Eikös kohl ole nimenomaan sama kuin kajal?

Vierailija
42/51 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:15"]

Kun meikkikuvia katsellaan ja linkitetään, on syytä huomioida että useimmissa kuvissa mallit eivät ole suomalaisia. Suomalaisten naamat on leveämpiä ja litteämpiä, kulmaluun iho roikkuu jo nuorena ja yläluomet eivät näy, ripset on lyhyet ja suorat, kulmat on liian lähellä silmiä, silmäpusseja ja tummia silmänalusia on monella, ihonväri epätasainen ja punakka, väritys on haalea ja esim. kunnollisia tuuheita tummia kulmia on harvalla, huulet on omituiset ylähuuli olematon viiva ja alahuuli paksu lärppä, nenät mallia pottu tai sieraimet näkyy edestä.

Ei oikein voi suoraan tehdä päätelmiä siitä, että jokin upealla ulkomaisella kaunottarella, jolla on upeat piirteet ja väritys luonnostaan, oleva meikki näyttäisi samalta valjulla suomalaisella tavisnaamalla. Esim. mainittu sininen luomiväri on aivan eri näköinen tummalla kauniilla naisella kuin punakalla suomalaisella.

[/quote] Kun nyt tässä on kuvattu monien suomalaisnaisten piirteitä, niin voisiko saada samaan syssyyn vielä kuvauksen tällaiselle ominaisuuspaketille sopivasta meikistä? Itselleni esim. juuri silmämeikki on aina ollut hankala. Ilman alaluomen rajausta silmät eivät erotu naamasta, mutta alaluomen rajauskaan ei miellytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä oudompaa on rumasuisten vimma kirkkaaseen huulipunaan. Kun huulet on eri paria (yleinen huulten malli on kapea viiva ylähuulena ja paksu lärpättävä alahuuli), ei todellakaan kannata korostaa sitä millään kirkkailla huulipunilla. Ihmisillä on kauhea ongelma jostakin eriparitisseistä, mutta samaan aikaan tuodaan oikein esille omituisia huulia, jotka vasta onkin eri paria ja jotka näkyy koko ajan.

Vierailija
44/51 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 19:02"]

Ei ne ole, rajauskynä on kovempi ja se on tarkoitettu muihin kuin sisärajauksiin (liian kova eikä tartu), kajal taas on rasvaisempi ja tarkoitettu sisärajauksiin eikä oikein pysy iholla. Varsinkin jos on rasvainen iho.

Jos kajalilla ulkorajauksen tekevästä tuntuu, että rajaukset ei pysy tai leviää, kannattaa vaihtaa rajauskynään. Rajauskynissä on usein myös sellainen häivytyspää, jolla voi sitten rajausta häivyttää, kajalissa sellaista ei ole.

[/quote]

Eli mulla on varmaankin rajauskynä, kun mulla on Body Shopin tuollainen musta peruskynä (häivytyspäätä ei tosin ole), jossa lukee "eye definer" ja "crayon kohl"?

[/quote]

Eikös kohl ole nimenomaan sama kuin kajal?

[/quote]

Mä en tiedä, siks kysyin :D Toivottavasti joku enemmän tietävä tulee paikalle.

40

Vierailija
45/51 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suuret ja pyöreät (Katy Perry -henkiset) silmät ja rajaan ilmeisesti väärin, koska en rajaa alaluomea vesirajasta vaan ripsien tyveltä (enkä kokonaan, vaan reilusti alle puolet kohti, ja kohti ulkonurkkaa). Olen joskus kokeillut rajata ihan sieltä silmämunan tyveltä eli vesirajasta, mutta tuolloin väriä siirtyy päivän mittaan valkuaiseen, mikä näyttää hirveältä, joten ei kiitos. Ehkä se rajauksen ja silmän väliin jäävä ihokaistale saa silmäni näyttämään entistä isommilta, mutta olkoon sitten niin.

Itse en pidä tällaisesta silmämeikistä (tämä ei pahimmasta päästä): http://is11.snstatic.fi/img/978/1288495854138.jpeg Eli liikaa valkoista yhdistettynä liian tummaan meikkivoiteeseen/tekorusketukseen ja kellertävän vaaleisiin hiuksiin.

Vierailija
46/51 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset eivät ota selvää mikä meikkityyli heitä imartelee tai eivät vain välitä siitä. Tuo rinkularajaus on kyllä kenellä tahansa hassunnäköinen.

Vierailija
47/51 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:13"]

Mikä tyyli sun mielestä roikkuluomiselle tihrusilmälle sopii? Mulla on niin tihrut silmät, että ellen rajaa alhaalta ei niitä näy ollenkaan. Omasta mielestäni.

[/quote]

Minulla on vaaleaa luomiväriä yläluomella ja sekä silmien sisänurkassa, sekä hillitty kissamainen rajaus yläluomella. Ei kuitenkaan mitään lokinpaskaefektinen vaalea luomiväri, vaan vähän omaa ihonsävyä vaaleampaa. Sitten laitan irtoripset ja alaripsiin ripsaria, niin ne luovat edes pienen illuusion isommista silmistä.

T: Toinen tihrusilmä

Vierailija
48/51 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen sitten olisi sellainen tyylikäs arkimeikki?

Itse käytän vain ripsiväriä ja meikkivoidetta + puuteria arkisin. Onko ok vai tarviiko jotain vielä lisää?

Vierailija
49/51 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 17:30"]

Mistä lähtien sininen luomiväri on itsessään ollut junttia? :D Jessus miten pihalla olet., 

Pari esimerkkiä:

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRP5ep_7AuxhIIMiMwhqbri_HYT_wdRd0_55wu7ljQTvQ1zFEF-

http://fashionbombdaily.com/wp-content/uploads/2010/11/eve1-1.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-5aco8GItJiE/TsfOVYn4iWI/AAAAAAAACG0/jXSsBEW6qFA/s1600/blue.jpg

[/quote]

vaan laitappa tollaset kauppaan kyllä näytät urpolta. Kuvissa nuo näyttää hienoilta ku muokkausohjelmilla saadaan naiset näyttämään siltä ku ne ois syntyny nuo meikit päässä. 

Ei ne silti sovi kellekkää suomalaiselle yhtää mihinkää muualle ku facebookin profiilikuvaan joka on otettu jossai rannalla ja muokattu.

Vierailija
50/51 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 17:30"]

Mistä lähtien sininen luomiväri on itsessään ollut junttia? :D Jessus miten pihalla olet., 

Pari esimerkkiä:

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRP5ep_7AuxhIIMiMwhqbri_HYT_wdRd0_55wu7ljQTvQ1zFEF-

http://fashionbombdaily.com/wp-content/uploads/2010/11/eve1-1.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-5aco8GItJiE/TsfOVYn4iWI/AAAAAAAACG0/jXSsBEW6qFA/s1600/blue.jpg

[/quote]

vaan laitappa tollaset kauppaan kyllä näytät urpolta. Kuvissa nuo näyttää hienoilta ku muokkausohjelmilla saadaan naiset näyttämään siltä ku ne ois syntyny nuo meikit päässä. 

Ei ne silti sovi kellekkää suomalaiselle yhtää mihinkää muualle ku facebookin profiilikuvaan joka on otettu jossai rannalla ja muokattu.

[/quote]

ja höpö höpö.. :D  Kyllä sopii, kun vaan laittaa ne värit oikealla tavalla. Arkimeikkiinkin sopii värit vaikka se sinulle tuntematon ajatus olisikin.

Vierailija
51/51 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah! Miten muokataan näyttämään kun olisi syntynyt meikit päässä? Eiköhän se meikkaaja ole sen työn tehnyt.. Ja sopii kyllä suurimmalle osalle ihmisistä kun laittaa oikein. 

Juhliinkin tollaset meikit sopii oikein hyvin. Kuka sano et noin tarviis meikata kauppaan??