Outo silmämeikkityyli-miksi moni suosii?
Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että monet meikkaavat nykyään todella taitavasti. Mutta on myös toinen meikkaajaryhmä, joilla on outo vimma renkuloida koko silmänsä mustalla rajauksella, siis ympäriinsä. Useimmiten tämä rajaus on tehty vielä niin, että rajauksenn ja ripsien väliin jää näkyviin ihoa, joka on virhe rajauksessa. Toinen kummallinen meikkityyli on rajata pelkästään alaluomi - varma keino saada "roikkuva" ilme. Näihin outoihin rajauksiin ovat erityisesti mieltyneet sellaiset, joilla on vähemmän kaunis ulkokulmista alaspäin viettävä silmänmuoto, jota häivyttääkseen alaluomea ei saisi korostaa lainkaan.
Miksi nämä oudot meikkityylit on niin suosittuja, vaikka ne sopivat vain todella upeat ja suuret ja silmät omaaville, ei suomalaisille roikkuville yläluomille ja tihrusilmille?
Kommentit (51)
Mutta kaikkien silmämeikki-inhokkien johdossa on - sininen ripsiväri. Siis onko mitään kammottavampaa meikkiä ollutkaan kuin sininen ripsiväri, jota vielä käytettiin pelkästään "kun ei sen kanssa tarvi muuta meikkiä". Eräskin tuttu albiinoblondi suti suorat alaspäin sojottavat sianripsensä kökölleen sinisellä ripsivärillä eikä mitään muuta meikkiä, valkoiset kulmat siinä yläpuolella ja punakka naama ympärillä. Ja oli pettynyt kun sinistä ripsiväriä ei enää saanut kaupoista kun oli niin hienoa :DDDDDD
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 17:50"]"Yläluomet ei oo ollenkaan niin tärkeät"
Siis yläluomet rajaamalla ja meikkaamalla kohotetaan koko ilmettä, pelkkä alaluomen rajaus taas vetää naamaa alaspäin. Aivan perusasioita. Monilla on vielä tummat silmänaluset, jotka korostuu alarajauksella.
Jos jokin on karsean näköistä niin rajaus joka ei ole kiinni ripsissä. Varsinkin nesterajausta osaa harva tehdä oikein, joten rajaus on sitten jossakin ripsirajan ja luomen puolivälissä.
[/quote]
Ei auta. Piti oikein googlettaa, ni lähinnä näyttää oudolta, jos yläluomi on meikattu, mutta alaosassa ei ole mitään.
Toisaalta törmäsin myös kuviin, joissa rajaus oli tehty viivaksi, se oli kyllä aika karmeaa. Mun alaluomen rajaus on siis n. 1/3 ulkoreunasta ruskealla, häivytetyllä värillä. Eikä missään nimessä alaripsiin ripsaria, koska sitten näytän aivan Kellopeliappelsiinin hahmolta.
"Aivan perusasioita" Älä viitsi oikeasti esittää tälläistä argumenttia, kun jokaisen kasvot ovat erilaiset. Et todellakaan voi tietää mikä sopii jokaiselle maan asukkaalle.
Jos silmät ovat tavallista ylempänä niin niitä voi hyvin muokata alarajauksella myös alaspäin.
Esim ylläolevassa linkissä on alarajaus ylärajausta paksumpi ja näyttävämpi. Ylhäällä on ripsari ja kajaali luomen sisäpinnalla, alapuolella on häivytetty paksumpi rajaus. Ja sopii ko. silmän mallille upeasti.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:13"]
Tuskin kukaan tahallaan valitsee rumaa mallia, vaan sutiin naamaansa jotain omilla taidoillaan...
Mikä tyyli sun mielestä roikkuluomiselle tihrusilmälle sopii? Mulla on niin tihrut silmät, että ellen rajaa alhaalta ei niitä näy ollenkaan. Omasta mielestäni.
[/quote]
Tähän on varmaan jo vastattu, mutta älä rajaa alapuolta silmästä ollenkaan. Piirrä rajaus vain yläluomeen, aivan ripsirajaan. Eikä rajausta saa siihen yläluomeenkaan laittaa kulmasta kulmaan, vaan niin että 1/3 osa on ilman rajausta. Ala luomeen sitten vain ripsaria ja ehkä vähän vaaleaa luomiväriä. Jotkut rajaavat alaluomen sisäosan valkealla, mutta mielestäni se tekee silmistä omituisen näköiset.
Kannattaa käydä paikallisella kosmetologilla kysymässä neuvoja.
Alaluomen rajaaminen kuitenkin tekee sen, että ne sinun "tihrusilmät" näyttävät entistä pienemmiltä ja kokonaisilmeesi näyttää väsyneeltä.
Sitä minä vain ihmettelen että miksi ne, jotka eivät osaa meikata, eivät etsi tietoa netistä tai käy kosmetologin tai kampaajan juttusilla. Useimmille kampaajillekin opettetaan meikkaamista, joten heilläkin on tietoa. Netistäkin löytyy sekä suomeksi että englanniksi (ja jos kielitaitoa riittää niin kaikilla muillakin kielillä) tietoa että miten pienet silmät saa näyttämään suuremmilta.
Suomalaiset naiset meikkaavat muutenkin vähän oudosti. Todella moni rajaa silmät väärin, käyttävät valokynää väärissä paikoissa, eivät osaa varjostaa tai käyttää poskipunaa, huulia ei rajata jos käytetään huulipunaa, meikkivoide on miltei poikkeuksetta väärän väristä..
Kun meikkikuvia katsellaan ja linkitetään, on syytä huomioida että useimmissa kuvissa mallit eivät ole suomalaisia. Suomalaisten naamat on leveämpiä ja litteämpiä, kulmaluun iho roikkuu jo nuorena ja yläluomet eivät näy, ripset on lyhyet ja suorat, kulmat on liian lähellä silmiä, silmäpusseja ja tummia silmänalusia on monella, ihonväri epätasainen ja punakka, väritys on haalea ja esim. kunnollisia tuuheita tummia kulmia on harvalla, huulet on omituiset ylähuuli olematon viiva ja alahuuli paksu lärppä, nenät mallia pottu tai sieraimet näkyy edestä.
Ei oikein voi suoraan tehdä päätelmiä siitä, että jokin upealla ulkomaisella kaunottarella, jolla on upeat piirteet ja väritys luonnostaan, oleva meikki näyttäisi samalta valjulla suomalaisella tavisnaamalla. Esim. mainittu sininen luomiväri on aivan eri näköinen tummalla kauniilla naisella kuin punakalla suomalaisella.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:15"]
Kun meikkikuvia katsellaan ja linkitetään, on syytä huomioida että useimmissa kuvissa mallit eivät ole suomalaisia. Suomalaisten naamat on leveämpiä ja litteämpiä, kulmaluun iho roikkuu jo nuorena ja yläluomet eivät näy, ripset on lyhyet ja suorat, kulmat on liian lähellä silmiä, silmäpusseja ja tummia silmänalusia on monella, ihonväri epätasainen ja punakka, väritys on haalea ja esim. kunnollisia tuuheita tummia kulmia on harvalla, huulet on omituiset ylähuuli olematon viiva ja alahuuli paksu lärppä, nenät mallia pottu tai sieraimet näkyy edestä.
Ei oikein voi suoraan tehdä päätelmiä siitä, että jokin upealla ulkomaisella kaunottarella, jolla on upeat piirteet ja väritys luonnostaan, oleva meikki näyttäisi samalta valjulla suomalaisella tavisnaamalla. Esim. mainittu sininen luomiväri on aivan eri näköinen tummalla kauniilla naisella kuin punakalla suomalaisella.
[/quote]
No voi huoh. Punakkuuden saa peitettyä oikeilla tuotteilla, kasvojen muotoa voi ehostaa eri tuotteilla.. Suomalaisista suurinosa ei todellakaan myöskään ole kertomuksesi kaltaisia. Olen aika paljon erilaisia kasvoja elämäni aikana nähnyt tässä maassa.
Kampaajille ja kosmetologeille opetetaan 1-2 opintoviikkoa meikkausta eli pelkkä koulutus ei tee autuaaksi.
Kampaajat osaaavat hiukset ja kosmetologit kasvojen hoidon. Eivät ole erikoistuneet meikkeihin kuten luullaan.
http://4.bp.blogspot.com/-xLYXOHgXhLg/Uo4TIjC7UiI/AAAAAAAACvE/OIwyq5EXPMs/s1600/sini4.jpg
Tässä on sinistä luomiväriä Suomalaisen bloggarin tekemänä.. Jos sitä nyt on pakko nähdä että Suomalaisellekin se sopii...
Tässä pari kuvalinkkiä:
http://www.listotic.com/wp-content/uploads/2013/08/32-Makeup-Tips-That-Nobody-Told-You-About8.jpg tässä näkee miten valkoisella kajalilla saa suurennettua silmiä mustan sijaan (alaluomien sisäpuolella)
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/581011_488505264544448_808335744_n.jpg ja tästä näkee hyvin miten rajaukset vaikuttavat silmän muotoon, joka kuvassa siis sama silmä!
Valokynä on kyllä tuote, jota 90% ihmisistä ei osaa käyttää. Jotkut läästii sitä näppyjen päälle (kivasti ne siinä sitten korostuvat), koko silmänympäryksiin (silmäpussi korostuu ja valkoiset renkulat silmien ympärillä on aina viehättävät), juonteisiin (oikea paikka, mutta koskaan kuullut häivyttämisestä) jne.
Valokynäbuumin parhaaseen aikaan sai kyllä pidätellä naurua kun näki miten sitä osattiin (tai siis ei osattu) käyttää.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:20"]
Tässä pari kuvalinkkiä:
http://www.listotic.com/wp-content/uploads/2013/08/32-Makeup-Tips-That-Nobody-Told-You-About8.jpg tässä näkee miten valkoisella kajalilla saa suurennettua silmiä mustan sijaan (alaluomien sisäpuolella)
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/581011_488505264544448_808335744_n.jpg ja tästä näkee hyvin miten rajaukset vaikuttavat silmän muotoon, joka kuvassa siis sama silmä!
[/quote]
Mun mielestä noista kahdesta silmäkuvasta (ylempi linkki) tuo alempi näyttää paremmalta. Ylemmässä silmät ovat haljummat ja näyttävät pyöreämmiltä. Toisesta linkistä en osaa oikein sanoa mitään, kaikki näyttää vähän hassuilta. Ehkä lähimpänä mun tyyliä meikata silmät on tuo kuva 9, mutta en mä sitä noin paksusti ja selvärajaisesti tee.
Puhutaanko aloituksessa nyt tästä meikkityylistä: http://www.ostolakossa.com/2013/03/brittisilmat.html
Suomessahan tuota näkee lähinnä yläasteikäisillä (itsekin joskus tuohin syyllistyin), mutta esimerkiksi Saksassa tyyli näytti olevan ihan aikuistenkin suosiossa. Jostain täysin käsittämättömästä syystä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:34"]
Puhutaanko aloituksessa nyt tästä meikkityylistä: http://www.ostolakossa.com/2013/03/brittisilmat.html
Suomessahan tuota näkee lähinnä yläasteikäisillä (itsekin joskus tuohin syyllistyin), mutta esimerkiksi Saksassa tyyli näytti olevan ihan aikuistenkin suosiossa. Jostain täysin käsittämättömästä syystä.
[/quote]
Joo nuo brittisilmät ovat kyllä aika pahat, ainakin osa noista. Nuo Middletonien rajaukset pahimmasta päästä. Suurin ongelma niissä minun mielestäni on se rajauksen terävyys, jota vielä pahentaa se että rajaus on tehty koko silmän ympäri.
Kyllä mäkin käytän mustaa kajalia, mutta -ainakin omasta mielestäni- teen sen paljon häivytetymmin enkä kierrä koko silmää sen kynän kanssa. Alarajauksen teen ripsen alapuolelle, en siihen "limakalvolle".
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 19:02"]
Ei ne ole, rajauskynä on kovempi ja se on tarkoitettu muihin kuin sisärajauksiin (liian kova eikä tartu), kajal taas on rasvaisempi ja tarkoitettu sisärajauksiin eikä oikein pysy iholla. Varsinkin jos on rasvainen iho.
Jos kajalilla ulkorajauksen tekevästä tuntuu, että rajaukset ei pysy tai leviää, kannattaa vaihtaa rajauskynään. Rajauskynissä on usein myös sellainen häivytyspää, jolla voi sitten rajausta häivyttää, kajalissa sellaista ei ole.
[/quote]
Eli mulla on varmaankin rajauskynä, kun mulla on Body Shopin tuollainen musta peruskynä (häivytyspäätä ei tosin ole), jossa lukee "eye definer" ja "crayon kohl"?
Kajaliahan on tarkoitus käyttää nimenomaan luomen sisäpinnalle, ripsien alapuolelle kannattaa valita tavallinen rajauskynä. Kajal on liian rasvainen ja lähtee sotkeentumaan jos sitä käyttää "väärin", siis iholle eikä sisärajaukseen.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:53"]
Kajaliahan on tarkoitus käyttää nimenomaan luomen sisäpinnalle, ripsien alapuolelle kannattaa valita tavallinen rajauskynä. Kajal on liian rasvainen ja lähtee sotkeentumaan jos sitä käyttää "väärin", siis iholle eikä sisärajaukseen.
[/quote]
Onkohan mulla nyt sitten käsitteet hallussa. Mikä ero on kajalilla ja rajauskynällä? Mä olen luullut niiden olevan sama asia.
Heh, kiva tietää etten ole ainoa joka on joskus ihmetellyt Middletonin siskosten silmämeikkityyliä :) Mielestäni heillä on kummalliset rajaukset, jotka saavat heidät näyttämään ikäistään vanhemmilta ja elähtäneiltä. Vaikutelma ei ainakaan ole kovin freesi.
No, ei sillä että itsekään osaisin kovin taitavasti meikata :D Itse asiassa rajauksia en mielestäni hallitse kovinkaan hyvin, joten arkimeikissä panostankin eniten siihen, että ihoni olisi kuulas ja tasainen. Silmiin laitan vaaleaa luomiväriä, ohuen ylärajauksen ruskealla nestemäisellä luomivärillä ja ripsiväriä. En sitten tiedä onko munkaan tyyli ammattilaisten mitenkään kaunis tai oikeaoppinen, mutta ainakin itse tykkään :)
Heh, mä tunnustaudun näihin alaluomen epäonnistuneesti rajaaviin - onneksi vain toisinaan. Yleensä rajaan vaan yläluomen, mutta toisinaan tulee joku ihme vimma rajata myös alaluomi. Ja ihan karsealtahan se näyttää :D Tumma luomiväri alaluomella hillitysti sen sijaan on ihan ok, kai...
Ei ne ole, rajauskynä on kovempi ja se on tarkoitettu muihin kuin sisärajauksiin (liian kova eikä tartu), kajal taas on rasvaisempi ja tarkoitettu sisärajauksiin eikä oikein pysy iholla. Varsinkin jos on rasvainen iho.
Jos kajalilla ulkorajauksen tekevästä tuntuu, että rajaukset ei pysy tai leviää, kannattaa vaihtaa rajauskynään. Rajauskynissä on usein myös sellainen häivytyspää, jolla voi sitten rajausta häivyttää, kajalissa sellaista ei ole.
"Yläluomet ei oo ollenkaan niin tärkeät"
Siis yläluomet rajaamalla ja meikkaamalla kohotetaan koko ilmettä, pelkkä alaluomen rajaus taas vetää naamaa alaspäin. Aivan perusasioita. Monilla on vielä tummat silmänaluset, jotka korostuu alarajauksella.
Jos jokin on karsean näköistä niin rajaus joka ei ole kiinni ripsissä. Varsinkin nesterajausta osaa harva tehdä oikein, joten rajaus on sitten jossakin ripsirajan ja luomen puolivälissä.