Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo silmämeikkityyli-miksi moni suosii?

Vierailija
25.01.2014 |

Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että monet meikkaavat nykyään todella taitavasti. Mutta on myös toinen meikkaajaryhmä, joilla on outo vimma renkuloida koko silmänsä mustalla rajauksella, siis ympäriinsä. Useimmiten tämä rajaus on tehty vielä niin, että rajauksenn ja ripsien väliin jää näkyviin ihoa, joka on virhe rajauksessa. Toinen kummallinen meikkityyli on rajata pelkästään alaluomi - varma keino saada "roikkuva" ilme. Näihin outoihin rajauksiin ovat erityisesti mieltyneet sellaiset, joilla on vähemmän kaunis ulkokulmista alaspäin viettävä silmänmuoto, jota häivyttääkseen alaluomea ei saisi korostaa lainkaan.

Miksi nämä oudot meikkityylit on niin suosittuja, vaikka ne sopivat vain todella upeat ja suuret ja silmät omaaville, ei suomalaisille roikkuville yläluomille ja tihrusilmille?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kuvaa tästä tyylistä? Kuvauksesi perusteella en osaa sanoa, puhutaanko tässä nyt Kate Middletonin vai Taylor Momsenin silmämeikistä, ja niillä on aika iso ero...

Vierailija
2/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan tahallaan valitsee rumaa mallia, vaan sutiin naamaansa jotain omilla taidoillaan...

Mikä tyyli sun mielestä roikkuluomiselle tihrusilmälle sopii? Mulla on niin tihrut silmät, että ellen rajaa alhaalta ei niitä näy ollenkaan. Omasta mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, esimerkiksi bloggaaja charmingnails tekee upeita meikkejä juurikin roikkuville luomille. kannattaa tsekata. :)

Vierailija
4/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitappa kuva. Sellainen on varmaan helppo löytää kun kerran sitä moni suosii.

Vierailija
5/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen tietäväni, mitä aloittaja tarkoittaa. Varsinkin tuota ympärirajausta näkee paljon ja ei kyllä sovi yhtään ulkonurkista alaspäin roikkuville eikä myöskään pyöreille silmille. Pelkkää paksua alarajausta olen nähnyt lähinnä vanhemmilla tädeillä eikä sekään mitenkään viehättävä ole. Joskus 80-luvullahan tuo alarajaus oli muotia, joten liekö jäänyt näille tädeille sieltä käsitys että näyttää hyvältä.

Vaikka en ap olekaan, niin roikkuluomiselle tihrusilmälle ihan työn puolesta neuvoisin meikiksi tummaa ylärajausta, kunnon ripsiväriä ja tummaa luomiväriä hyvin häivytettynä ja samaa luomiväriä alaluomelle rajaukseksi.

Vierailija
6/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on roikkuvat yläluomet ja jätän alaluomet meikittä kokonaan. Yläluomiin laitan sellaisen 50's-rajauksen eli reilusti ylöspäin kaartumaan sivuista.

Olen nyt monessa paikassa törmännyt valkoisella kajalilla maalattuihin alaluomiin (siis sisäosa), ja ajattelin sellaista kokeilla itsekin joskus.

Vierailija
7/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ap kuva jostain esimerkistä niin kuvaisin paremmin. Itselleni tulee sun kuvauksesta mieleen herttuatar Catherine, eli Kate Middleton, joka ei mielestäni osaa korostaa omia kauniita piirteitään vaan nimenomaan rajaa ne alaluomet hassusti.

Itselläni on isot silmät (jotain hyvää sentään) kuten Iina Kuustosella. En koskaan rajaa alaluomia enkä laita edes ripsiväriä alaripsiin, koska tunnen näyttäväni pandalta jos korostan alaluomia :)

Vierailija
8/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, mitä tuo ympäri rajaaminen tarkoittaa. Kyllä mä laitan rajaukset sekä ylös että alas, mutta en mä toki niitä viivoja sisäsilmäkulmasta yhdistä. Vähän jää alarajaus "vajaaksi". Mutta onko toi nyt se paha tyyli? Mun silmissä (ei tihrut, ei roikkuvat, sellaiset normaalit kai) se näyttää parhaalta noin. Pelkkä ylärajaus ei sovi kyllä.

Vierailija
9/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alarajaustahan ei saisi tehdä kuin 1/3 mitalle ulkokulmasta, ei puoleenväliin alaluomea eikä varsinkaan sitä pitemmälle saati koko alaluomelle.

Vierailija
10/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:51"]Alarajaustahan ei saisi tehdä kuin 1/3 mitalle ulkokulmasta, ei puoleenväliin alaluomea eikä varsinkaan sitä pitemmälle saati koko alaluomelle.

[/quote]

Ei voi yleistää. Mm. Smokey eye tyylisssä koko alaluomi on suotavaa rajata.

Vierailija
11/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:51"]

Alarajaustahan ei saisi tehdä kuin 1/3 mitalle ulkokulmasta, ei puoleenväliin alaluomea eikä varsinkaan sitä pitemmälle saati koko alaluomelle.

[/quote]

Miten niin ei saisi? Saahan sitä sutia naamansa minkä näköiseksi haluaa!

Vierailija
12/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:51"]

[/quote]

Miten niin ei saisi? Saahan sitä sutia naamansa minkä näköiseksi haluaa!

[/quote]

:D :D

Vierailija
13/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smokey-meikissähän alarajaus joko häivytetään tummalla luomivärillä tai itse rajausta häivytetään. Sellainen viiva-rajaus koko alaluomella on todella junttia. Kuuluu samaan sarjaan sinisen luomivärin tai yhdellä luomivärillä meikattujen yläluomien kanssa. Ja tokihan "hienon" silmämeikin kruunaa paljon ja kökköistä ripsiväriä suorina (tai jopa alaviistoon) sojottavissa lyhyissä ripsissä.

Jokainen saa meikata, mutta harva osaa meikata.

Vierailija
14/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, joka ei todellakaan osaa meikata. Silti olen aina miehille kelvannut pelkällä ripsivärillä. Onneksi en ole lesbo kun te naiset olette niin vaativia.

Vierailija
15/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 17:15"]

Smokey-meikissähän alarajaus joko häivytetään tummalla luomivärillä tai itse rajausta häivytetään. Sellainen viiva-rajaus koko alaluomella on todella junttia. Kuuluu samaan sarjaan sinisen luomivärin tai yhdellä luomivärillä meikattujen yläluomien kanssa. Ja tokihan "hienon" silmämeikin kruunaa paljon ja kökköistä ripsiväriä suorina (tai jopa alaviistoon) sojottavissa lyhyissä ripsissä.

Jokainen saa meikata, mutta harva osaa meikata.

[/quote]

Sinä puhuit siitä ettei koko alaluomea saisi rajata. 

Niin, rajataanhan se vaikka se häivytetäänkin? Mikäli smokeyssä esim alaluomi paistaa valkoisena on se tökerön näköistä.

-Meikkaaja.

Vierailija
16/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva tollasesta meikistä ois kyllä kiva...

Kuvauksesta päätellen mäkin meikkaan "väärin", mutta kun näytän lähinnä värittömältä laamalta, jos mulla ei ole alaluomissa mitään.

Yläluomet ei oo ollenkaan niin tärkeät ja meikkaankin ne vain iltamenoihin.

Vierailija
18/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 17:30"]

Mistä lähtien sininen luomiväri on itsessään ollut junttia? :D Jessus miten pihalla olet., 

Pari esimerkkiä:

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRP5ep_7AuxhIIMiMwhqbri_HYT_wdRd0_55wu7ljQTvQ1zFEF-

http://fashionbombdaily.com/wp-content/uploads/2010/11/eve1-1.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-5aco8GItJiE/TsfOVYn4iWI/AAAAAAAACG0/jXSsBEW6qFA/s1600/blue.jpg

[/quote]

Niin, koska suurin osa sinisellä meikkaajista saa sen näyttämään just tolta! Varsinkin samalta kuin tossa vikassa kuvassa. 

Vierailija
19/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitetaanko tässä nyt kokonaista meikkityyliä, johon kuuluu kajalilla ympäri rajatut renkulasilmät, paksulti paakkuista ripsaria, kulmille ei ole tehty mitään, luomiväriä ei ole, huulimeikkiä ei ole? Tätä näkee jatkuvasti, kaikenikäisillä, erityisen viehättävä vaaleilla :D

"Silti olen aina miehille kelvannut pelkällä ripsivärillä"

No meillä työssäkäyvillä on kiva jos ollaan töissä asiakaskäynneillä tyylikkäitä niin pukeutumisen kuin meikin osalta, samoin harrastuksissa on kiva näyttää hyvältä. Mutta jos miehet on ainoa, jonka vuoksi jotakin tekee, niin ei kai siinä sitten mitään.

Miehille muuten näyttää kelpaavan myös ilman meikkiä, meikillä, ylikiloilla, timminä, juurikasvulla, upealla tukalla ja vaikka millaisilla ominaisuuksilla.

Vierailija
20/51 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 17:30"]

Mistä lähtien sininen luomiväri on itsessään ollut junttia? :D Jessus miten pihalla olet., 

Pari esimerkkiä:

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRP5ep_7AuxhIIMiMwhqbri_HYT_wdRd0_55wu7ljQTvQ1zFEF-

http://fashionbombdaily.com/wp-content/uploads/2010/11/eve1-1.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-5aco8GItJiE/TsfOVYn4iWI/AAAAAAAACG0/jXSsBEW6qFA/s1600/blue.jpg

[/quote]

Niin, koska suurin osa sinisellä meikkaajista saa sen näyttämään just tolta! Varsinkin samalta kuin tossa vikassa kuvassa. 

[/quote]

Turha siis huutaa että sininen on junttiväri koska osa meikkaajista ei osaa sitä käyttää. Haloo nyt?