***HUHTIHURMURIT 2006!!!****
Ja pinon päivitys... On niin pitkä toi vanha, että alotetaas uus.
Kommentit (31)
Piti jatkaa vielä, mut noi miehet kun häiritsee selkeesti välillä.. heh
Niin, Okko on alkanut syödä nyrkkiään. Välillä etusormella korraa ikeniään ja kuola valuu. Varmasti kutiaa jo ikenet, vaikka en uskokaan et hampaat vielä puhkee. Sisaruksille on puhjennut vasta 8kk paikkeilla. Mut kutiaahan niitä julmetusti jo " pinnan allekin" .
Mites muilla, onko samat puuhat?
Lumo again
kyllä meilläkin nyrkit menee suuhun...=). joo ja nukkuminen on ollut tosi levontonta parina yönä, poika kitisee, ähisee ja piehtaroi sängyssä...ja mahalleen kääntö yleensä autanut mutta nyt yritetäänkin eteenpäin, niin eipä tule nukkumisesta mitään..viimekin yö meni ihan harakoille...toivottavsati väliaikaista...
muuten onni on yhtä aurinkoa, nauraa vain ja juttelee, kunnon kiljahduksia ja oikein huutamista...ja päivällä rytmitkin jo löytyneet mukavasti...sais nuo yötkin nyt rauhottua, ei kuitenkaan syö kun kerran.
niin joo ja rokotus oli perjantaina, teki todella kiukkuseksi ja uniseksi ja lämpökin nousi vähän.
peetu ja onni 3kk
Meillä oli neidin kanssa 3kk neuvola+lääkäri sekä mun jälkitarkastus (vihdoin:)) viime torstaina. Hyvin oli tullut tytölle taas pituutta lisää. Strategiset mitat olivat 6,105kg, 62,5cm ja py42cm. Eli meilläkin ollaan pitkää ja hoikkaa:) Saatiin sit samalla tuo 3kk rokote (mikä lie nyt olikaan..?) ja Anna selvisi rokotuksesta hienosti ilman itkuja tms. Mitään jälkijuttujakaan ei tuosta tullut, vaikka TH vähän etukäteen asiasta varoittelikin. Meillä siis tuo rokote oli ensimmäinen joka tytölle annettiin joten toivotaan että loputkin menevät yhtä hienosti.
Jouduin jälkitarkastuksen seurauksena verenpaineen seurantaan ja tänään käytiin sitten mittauttamassa mamman paineet:) Ja hieman kohollahan ne olivat, 137/87. Loppuraskaudessahan mulla alkoi tuo alapaine nousta, kovimmillaan oli 138/98. Sovittiin että mittaillaan multa paineet aina tytön neuvolan yhteydessä. No tuli sitten tänään samalla mainittua että multa tuo jäykkäkouristus on mennyt vanhaksi jo ajat sitten joten sain minäkin pitköstä aikaa rokotuksen:) Imetyksenhän olen jo joutunut lopettamaan joten se pystyttiin antamaan.
Anna hurmasi taas odotushuoneessa mummoja naureskelullaan ja jutuillaan. Oli vain äippä pukenut väärän väriset vaatteet neidille päälle kun mummot ihastelivat suloista pientä poikaa:) Täytyi sitten hieman korjata pienen puolesta. Meillä siis päivät menevät naureskellessa ja jutellessa. Anna höpöttelee lattialla maatessaan mille tahansa minkä vain lähellensä saa, koiralle tuntuu tulevan parhaat jutut ja nurrut:)
Meillä muuten käännyttiin eilen ensimmäisen kerran! Anna kääntyi mahaltaan selälleen ja kyllä äiti ja iskä oli ylpeitä:) Selällään ollessaan tytsy ei edes yritä kääntyillä. Mutta hyvä vain niin pysy vielä vähän paikallaan.
Jospa sitä menisi pyykkiä lajittelemaan vielä kun Anna nukkuu päikkäreitä.
-Myy&Anna
Oltiin lomareissulla koko porukka ja eilen kotiuduimme. Kävimme Ähtärissä katsomassa ystävääni ja tietty eläinpuistossa, sekä Keskisellä ihmettelemässä. Seuraavaksi matkasimme Parkanoon ostamaan ipanoille Reiman tehtaanmyymäälästä syys- ja talvivaatteet, matka jatkui kohti Ikaalisia ja yövyimme siellä kylpylässä. Ikaalisista ajelimme Kustaviin ja yövyimme mökissä (hellhole!). Muuten oli aivan ihana reissu, lapset kuin enkeleitä ja riidatta miehen kanssa koko matka, mutta tuolla mökillä mies aloi ripuloida ja oksentaa aivan älyttömästi. Reppana on ihan poikki, valvonut kaksi yötä ja ripuli jatkuu nyt jo kolmatta päivää. Aloin tässä miettiin, että kun Niklas sai sen Rotarixin ja on siis " kantaja" niin oliskohan mies voinut saada sen rotaviruksen?
Mutta onneksi ollaan kotona, on täällä vaan ihanaa! Mutta nyt lähden hakemaan kaupasta hardsporttia, ettei tuo suurin rakas kuihdu kasaan.
Peppinetta ja matkaseurue
Meillä myös oltiin tänään kesälomareissulla - vain päiväreissulla Ähtärin eläinpuistossa ja Tuurissa Keskisellä myös. Matka on meiltä lyhyehkö, niin mukavasti tämmönen päiväreissu ja saa tulla yöksi kotiin. Meillä oli iskän kans kiva lomapäivä ja kyllähän tuo Jerrykin kovin iloiselta vaikutti, vaikka vaunuissa ei tyylilleen uskollisena juuri viihtynytkään.
Jerry on superkova juttelemaan. Kaikki kilvan ihmettelevät, kun juttua tulee koko ajan. Selällään maatessa Jerryllä heiluu kädet ja jalat vimmatusti. Kyljelleen on käännytty jo vajaan kuukauden vanhasta, mutta siitä pidemmälle ei ole onneksi vielä menty. Mahallaan maatessa Jerry nostaa pyllyn ihan pystyyn, huojuu puolelta toisella ja potkii vimmatusti. Lienee vain ajan kysymys, milloin kupsahtaa kyljelleen ja siitä edelleen selälleen. Pitää nauttia vielä tästä " vapaudesta" , kun vauva pysyy paikoillaan..
Jaaha, nyt kuulostaa siltä, että iskä on nukahtanut sohvalle ja Jerry häärii yksin leikkimatolla. Jokelteluun tulee nääs ihan erilainen sävy, kun alkaa kyllästyttää. Mamma menöö siis hoitamahan :)
ja kerrotaan kuulumisia taas vaihteeksi. =)
Mitään mullistavia ei kyllä ole tapahtunut. Kaksi yötä nukuin todella huonosti, kun neiti nosti jalat ilmaan ja vauhdilla iski ne patjaansa. Ei siinä juuri nukkunut äiti ja Moonaakin sain rauhoitella tissillä vähän väliä, meillä kun ei muuhun rauhoituta. Viime yönä laitoin yömekon, joka suljetaan narulla helmasta. Mietin tohdinko nostaa ensimmäisen yösyötön jälkeen omaan sänkyynsä, kun nukkui niin rauhallisena vieressäni. Nukuttiin koko yö todella hyvin vierekkäin. =)
Viikonloppua olimme taas maalla ja siellä saatiin menovaihe päälle. Nyt harjoitellaan lantionnostoja ja sillä väännetään itseään. Hienoa poseeraamista, kun kädet heiluu samaan aikaan pään luona. =) Vaipan vaihto muuttui vielä mutkikkaammaksi, kun joka välissä piti kääntyä vatsalleen.
Ja sorsat oli jotain ihmeellistä meidän tpuhutäärän mielestä. Niitä tuijotettiin silmä värähtämättä.
Mutta Moona kutsuu, täytyy mennä... =)
Elliina
Niin viuhuu, että tupee heiluu...:). En ole kovinkaan usein tänne kirjuutellut, mutta lukenut olen sitäkin ahkerammin.
Meillä poika täyttää ensi viikolla 4 kuukauta. Kyljelleen hän on kääntynyt jo pari kuukautta ja siitä olisi kiva kääntyä vatsalleen, mutta vielä ei ole tarpeeksi taitoa ja tahtoa. Vatsallaan hän ei viihdy juur nimeksikään; eilen illalla hän tosin nukahti yöunilleen vatsalleen, taisi vatsassa kurista hieman?! Olen alkanut antaa hiljalleen noita soseita ja korviketta myös jkv., sillä aamuyöt on alkanut mennä tuhtaamiseksi. Muuten poju nukkuu hyvin; yöunilleen alkaa siinä klo 20-21 ja nukkuu 03-04 saakka ja yleensä herää 7-7.30 aikoihin. Päiväunet ovat käyneet lyhyenlaisiksi; nukkuu 4 päikkärit sellaisissa 30-60 minuutin trygeissä tai jos satutaan olemaan rattailla/autolla liikkeellä, silloin voi nukkua jopa 3 tuntia yhtä soittoa. Eilen illalla menin pihalle hommiin ja laitoin poitsun turvakaukaloon ja kaukalon rattaisiin:). Siellähän oli mukava köllötellä ja siellä hän nukkui 2 tuntia päikkäreitä. Vaunuissa poika ei kovin hyvin viihdy hereillä ollessaan...
Mites kunkin luona siivoukset järjestetään? Musta tuntuu niin hassulta alkaa siivous, kun poika herää hetken päästä ja sitten kaikki keskeytyy; vaikkakin hän viihtyy pitkiä aikoja myös lattialla ja sitterissä. Meillä isä tekee pitkää työpäivää ja vapaapäivänä on " omia" töitä niin paljon, ettei silloinkaan usein ehditä siivota. Eihän tuo nyt iso juttu ole, mutta olen kiinnostunut kuulemaan, miten muut ratkaisevat ongelman. Tämä kesä on menty imuroinnilla.... Niin ja meillä ei ole mitään hoitotätiä/vanhempia ym. jotka voisivat jelppiä...
Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!!
Onpas vierähtänyt tovi, kun on kerennyt tietsikan eteen.. Kaakeleita ja lapsia, lapsia ja kaakeleita ;)
Meidänkin Kaapo on kiltti pieni piltti :) Tyytymätön ainoastaan silloin, kun on nälkä tahin masu liian täynnä! Lattialla viihtyy jonkin tovin, nytkin sinne nukahti. Tosin melkoinen sylivauvakin osaa olla! Kääntymistä (siis selältä vatsalle, sitä " oikeaa" ) ei mallaakkaan. Nyrkeillään ja polvillaan vain leikkii :)
Mietin tossa just, että pitäsi nyt uudemman kerran testata sitä kantoliinaa, kas kun eihän Kaapo meinaa enää rintareppuun mahtua.. Ottaa reppanaa pian masun kohdalta kiinni...!
Joo, mutta ei kerkee tämän pitempään rallatella, lapset taas vauhdissa alakerrassa. Pian kaatuu seinä tai putoo katto, joten gotta go!
tilda -always SOOOOOOO buzy...!- ;D
...kirjoittelen tanne! On ollut niin kiireinen kesa etten ole juuri ehtinyt edes lueskella listoja. Meidan Eljas tayttaa tana lauantaina 3kk ja nauravainen, iloinen ja kiltti poika on. Nyrkit on taallakin loydetty ja ne mahtuvat molemmat kerralla suuhun, ja nyt on alkanut pikkuhiljaa kaikki muutkin lahelle eksyvat jutut menna suuhun. Paitsi tutti, jonka huolii vain ja ainoastaan jos ollaan kotoa poissa, hyva sentaan niin.
Helteeseen on poika kai jo tottumassa, niin kauan on saatu karvistella. Miten muut olette parjanneet kuumilla sailla - itse olen muuttunut imetyskoneeksi; tunnin, puolentoista valein on tankattu. Mutta kylla siita on tuloksiakin nahtavissa, Eljas on nyt tuplannut syntymapainonsa ja painaa siis 5600g ja on oikea hujoppi, 64cm! Pituutta oli tullut kuudessa viikossa kahdeksan senttia... huh!
Joku kyseli siivouksesta - meilla sujuu siten etta kun imurin laittaa paalle niin poika nukahtaa siihen hurinaan; olen harkinnut joskus imurin paallelaittamista nukutuskeinona, muttei olisi kovin mukavaa muille asukkaille! :)
Ensimmainen lomamatkakin on pojan kanssa tehty, kavimme taalta Walesista Suomessa juuri parin viikon ristiais- ja sukuloimislomalla - Eljas oli todella reipas matkamies, koneessakin nukkui mennen tullen koko matkan, ei saatu hereille edes syomaan noustessa ja laskeuduttaessa! Lampimasti voin suositella parikuukautisen kanssa lentamista.
Nyt venytan kahvitaukoa kun poika tuntuu niin tyytyvaisena vetelevan sikeita sangyllamme - talon ainoassa viileassa paikassa.
Aurinkoa kaikille
Lumsku ja Eljas
nooh.. kuulostaa tutulle toi pelkkä imurointi.. :) nyt kylläkin viikko sitten sain siivottuu kunnolla. Asutaan miesystävän kaa vielä eri paikoissa ni pitää ite siivota :) *heh* mut mies tuli kesälomille miun luo ni annoin pojan sille hoitoon ja laitoin napit korville ja kävin kuuntelemaan radioo ja siivoomaan.. sainkin imuroituu, luututtuu ja pyyhittyy pölyt, sen jälkeen oli ihan luksus olo ku kerrankin kunnolla siistiä :))
nyt saattaa taas hetki mennä ennen kun kunnolla siivoon, on miula onneks omat vanhemmat lähellä jos tarvii pojalle hetkeks hoitajaa :D
Leevi-poika tekee ihme " vatsalihas" liikkeitä ku on sylissä, ihan ku yrittäs istuu.. :)) Lattialla ollessa peppu heiluu niin vimmatun paljon mut ei kääntyile vieläkään. Yks päivä tais vahingossa kylelleen kääntyä :D
Ollaan päästy yli pahimmasta rintaraivareista ku keksin et kävellessä sylissä viihty yllättävän hyvin.. se on siis varotoimi jos muuten ei rauhotu syömään.. Nyt nukkuu onneks rauhassa sängyssä.. Vihdoinkin oon saanu pojan sänkyyn päiväunille :D
Tuutuliina on auttanu kummasti.. :)
Juuh mut nyt itekin vois vähän rentoutua...
Kylläpä aika rientää, vaikka vähän pinoa oli silti tullut. En olekaan käynyt lukemassa, kun mun langaton yhteyteni on tokunnut. Nytkin piuhan päässä tässä vain toimii.
Tosta siivoomisesta. Meillä onnistuu kolmen lapsen kanssa ihan moitteettomasti. Nimittäin tässä on se iso plussa, että isommat katsoo pinempää loistavasti. Siivoan aina viikolla päivisin. Ja päikkäreiden aikaan moppailen ja laitan mattoja lattiaan. Tosin en omista kuin muutaman maton. Uudessa talossa on hyvät pinnat ja helppoa imuroida ja pyyhkästä lattia. Oon muuten oikeesti ihan siivoushullu. Joka päivä imuroin josainpäin ihan varpilla. Mutta koirakin jo osansa sotkee ja lapset terassilta kantaa ainakin nyt noita koivunsiemeniä hirveesti. Inhoan tulla saunasta märillä jaloilla siihen roskamäärään, mieluummin tosiaan imuroin ne ensin pois.
Eräs mammakaverini (myös 3 lasta) on samanlainen siivooja, nauretaan meitä aina; heidän iskä olikin jo ehdottanut liimaamaan imurin takapuoleen kiinni, kulkis siten aina mukana kun steppaa kokoajan. Minkäs luonnolleen voi?!?
Okko kasvaa leveyttä ihan armottomasti, ja kieli rulalla jutellaan mahottomaan ääneen. Nyrkit ruuvaa ikeniä ja kun jotain käteen sattuu siitä ei irroteta millään. Eilen imasi mulle " ritsun" kaulaan. Pikku nuunuu. Kovin pienestä oppi jo tuonkin taidon, hekoheko..
Jeps, mutta painelen tästä hammaspesulle ja vaakatasoon. Hyvää yötä ja huomenta!
Lumo
Kirjottelenpa pitkästä aikaa. Yhesti yritin mutta se hävis jonnekki harakoille. Ongelmia alkanut siinä ilmetä sen jälkeen kun vaihdoin nikkiä. Siis mun entinen nikki oli " lyyli-täti" .
Meidän poitsukin on jo kohta 4kk ja on jo kyllä aika iso. Ei mitenkään älyn pullukka mutta semmonen jämerätekonen pikkumies. Ja käänty eka kerran mahalleen 3kk:n ikäsenä. Nyt onki sitte menny yöt levottomiksi vissiin sen seurauksena. Viime yönäkin söi kolme kertaa vaikka pitkään mentiin yhellä syönnillä. Ja ei se kyllä nälkää ollu viime yönä kunhan muuten vaan heräilee. Neuvolassa sanoikin että voi mennä levottomaksi kun alkaa kääntymään. Hirveän hyvin Elias viihtyy mahallaan ja jaksaa pitkään kannatella päätä.
Päiväunien nukkuminen on meillä nykyisin isotöistä, tai siis se nukuttaminen. Turhauttavaa nukuttaa puoli tuntia kun poika nukkuu sen jälkeen vaan puoli tuntia. Mutta jospa se siitä helpottuu, vastahan me lopetettiin liinailu ja nyt pitää totutella nukkumaan päiväunet muualla. En jaksa enää kantaa kantoliinassa kun poika on jo niin iso, että en pysty kunnolla istumaan. Ja seisominen ottaa selkään.
Muuten meillä on kyllä niin iloinen ja ihana poika ja tosi rauhallinen. Vain pukemistilanteessa tahtoo hermostuttaa ja auton kyydissäkään ei oo enää niin kivaa kun pitää istua sidottuna turvakaukaloon.
Vierastamisesta on ollut puhetta. Olin Eliaksen kans toisessa mummulassa viikon ja se oli kyllä aikamoinen reissu. Poika hoidatti koko ajan. Eikä tahtonu alkaa nukkumaan päiväunia. Huh huh, ei taideta ihan heti lähteä uudestaan, ainakaan ilman isää.
Yks huvittava piirre tuossa pojassa on kun se pelkää joitaki " outoja" ääniä. Esim. sanomalehen rapinaa on jossaki tilanteessa pelännyt, ja kerran sanoin sille että " hyi" , niin taas meni alahuuli rullalle, samoin kun isä sanoo pojalle " ai" , siis se hali ai, niin seki pelotti. :D Joistaki äänistä seuraa ihan hysteerinen huuto. Reppana.
Täällä kans podetaan valtavaa talokuumetta. Kateltu jo monta kuukautta mutta eipä oo löytyny. On meillä semmoset nuo vaatimukset että niitä ei oo kovin paljoa tarjolla. Kumpa pääsis viimeistään jouluksi omaan taloon. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato...
bambino ja pikku poke 3,5kk
Meillä on siivottu sillon kun mies on kotona. Yleensä mies haluaa hoitaa poikaa ja minä siivoan. Tuolla imuroinnilla on myös meillä menty kesä, kunnes viime viikonloppuna ajattelin, että on pakko siivota jo kunnolla. Olikin sitten kiva olo kun olin tuulettanu matot ja vuodevaatteet, imuroinu ja luutunnu. Ei oo ollu kauheasti intoa alkaa päivällä siivoamaan kun oon pojan kans kahdestaan kun kumminki jäis kesken.
Niklas on ihana hymypoika, suupielett on korvissa ja silmät tuikkii koko ajan jos vaan siis kaikki on ok. Naapuri juuri eilen kysyi että nauraako poika aina, minä siihen että pääasiassa joo' o.
Masulleen ei ihan vielä pääse kääntymään, mutta lähipäivinä uskon tämän suuren tapauksen tulevan, illlalla olin jo kamera kädessä valmiina räpsäämään. Niklas rakastaa olla ihan nakkena lattialla ja jalkoja lyödään sitten maahan ja lujaa! Vatsalihas treeniä parhaimmillaan
Jaahas, konkkaronkka alkaa heräileen, ja äidin oma aamuaika is gone.
Perunaporkkanapuuron sekotteluun, Niklas tykkää kovasti.
Peppinetta ja Niklas 3,5kk
Kuusi viikkoa kotosuomessa takana ja nyt taas kotona. Alkoi jo lomastressi vaivata, kun ei se mökki itsestään valmistu ja oli niin paljon kaiken maailman kissanristiäisiä. Nyt ollaan palattu tähän normaaliin arkeen; mies koko viikon reissussa ja minä yksin lasten kanssa. Toisaalta tämä normaaliin arkeen palaaminen on kyllä helpottanut elämää, pojat ovat paljon rauhallisempia kun on selkeä rutiini.
Meidän pikkuneiti taisi tuplata ikänsä ja painonsa suomivisiitillä. Muuttui samalla sylivauvavasta sitterissä ja lattiallakin viihtyväksi. Meillä on nyt menossa ihan älyttömän iisi vaihe. Vauva nukkuu yhdeksästä yhdeksään vain yhdellä syötöllä. Ihan uskomatonta, poikien kanssa oltiin todella kaukana siitä. Päiväuniin ei oikein olla saatu mitään rytmiä. Täällä tuo kuumuus on riesana, mutta kun pitää noita poikia ulkoiluttaa, täytyy vauvaa välillä nukuttaa vaunuissa ja silloin unet ovat kovin lyhyet. Toista oli Suomessa, missä vauva nukkui raikkaassa tuulessa tuntitolkulla. Eilen illalla neiti oli kääntynyt kyljeltään vatsalleen sängyssä, vahingossa varmaan koska ei sitä yhtään harjoitttele. Toisin kuin vatsalihaksiaan. Punkee aina istumaan, eikä yhtään auta vaikka sanotaan ettei sinun vielä kuulu istua...
Kuinka usein teillä on tapana kylvettää vauva? Meillä kylvetään joka ilta. Neiti on yhä niin kova spuklaamaan (vaikkakin hieman helpottanut) että illalla kaulavekeissä haiskahtaa aikalailla. Ja paksukaisen vekit on muuten aika piukat.
Olen nyt vihdoin kolmannen lapsen myötä oppinut että ei voi odottaa että saisi mitään kerralla tehdyksi. Siivouksessa tosin fuskaan niin että meillä käy nyt apulainen siivoamassa ja silittämässä 12h/viikko. Olen aika siivousnipo ja täällä tropiikissa on pakko pitää paikat tip top tai tulee muurahaisia, torakoita tai muuta mukavaa sisälle. Pähkäillään taas live-in maidin palkkaamista, mutta minusta ei ole kivaa asuttaa vierasta ihmistä omaan kotiin. Toisaalta ei minulla sitten ole muuten koskaan hetkeäkään omaa aikaa. Olisi kiva päästä vähän urheilemaan ja päästä näistä viimeisistä raskauskiloista ja roikkuvasta vatsanahasta eroon.
Pari asiaa minua suuresti ärsyttää näissä kiinalaisissa. A) Miten joku voi kysyä vaaleanpunaiseen tai pinkkiin puetusta kääröstä että onko se tyttö vai poika. Ja se että kamalasti kehutaan kuinka onnellista on että kolmannesta tuli tyttö kun pojat siinä vieressä kuuntelevat. B) Ja sitten tämä yletön lääppiminen. Kaiken huippu oli kun vaihdoin yleisessä vessassa vauvalle vaippaa niin yksi rouva kaappasi vauvan pöydältä syliinsä siitä minun silmieni alta!
Kylläpä on taas aika vierähtänyt. Poika sen kuin kasvaa ja kehittyy! Ristiäisetkin oli ja meni ja nimeksi tuli Nooa Jeremia.
Meillä myös hymyillään, hihkutaan ja kiljahdellaan. :) Isin kanssa pojalla on kaikkein hauskinta, kun isi keksii aina vaan uusia juttuja, mitkä jaksaa naurattaa ja hämmästyttää. Masulta selälleen Nooa on kääntynyt jo reilun kuukauden, mutta toisinpäin ei vielä. Tosin kylelleen kovin jo jänkää ja pylly nousee alustasta semmosella voimalla, että eiköhän kohta pyörähdetä jo masulleenkin. Vauva-arki on kyllä helpottunut huomattavasti nyt, kun Nooa viihtyy jo aika hyvin lelujen kanssa ja syöttövälit on pidentyneet. Päiväunet on enää vain vähän hakusessa. Meillä nukutaan kahdet päikkärit, mutta ne jää usein kovin lyhyiksi tai sitten se on sitä, että poika herää 15 min. välein, jopa tiheämminkin. Nyt sentään nukahdetaan vaunuihin ilman tissiä, kun ennen nukahtaminen ei tullut kuuloonkaan muilla keinoin. Noh, eiköhän päiväunetkin ala sujua kunhan tuota ikää vielä tulee hiukan lisää.
Meillä käydään suihkussa joka ilta. Käyn ensin itse ja sitten otan pojan syliin ja hetken aikaa siinä suihkutellaan. Nooa tykkää suihkusta tosi paljon. Ehkä jokailtainen suihkuttelu ei olisi välttämätöntä, mutta tapa jäi helteistä ja Nooan iho on kuitenkin hyvä, joten ei kai siitä haittaakaan ole. Meillä poika on pitkä ja hoikka. Painaa vain 5340g. (60,5cm) Kuitenkin kasvaa tasaisesti, joten maidolla mennään. Nyrkit menee täälläkin suuhun. Tuttia ei ole meidän poika huolinut koskaan, joten nyrkkiä sitten imetään (tai pidetään suussa) päiväunilla. Saa nähdä milloin keksii että peukku mahtuis suuhun paljon paremmin.
Kohta tulee pikkuveli ja pari pikkusiskoa käymään ja lähdetään koko porukalla kävelylle... Aurinkoista viikonloppua kaikille!
hmar ja Nooa 3kk
Meillä käännyttiin tänään ensimmäisen kerran selältä mahalleen. Ensin käsi jäi hieman alle ja jouduin sen auttamaan pois mahan alta, mutta useamman kääntymisen jälkeen alkoi itse laittamaan käden paremmin. Ja kun oli itse kääntynyt mahalleen, niin heti kääntyi jo selälleen takaisin. Eli peitolta meni heti pois... Eilen illalla Netta jo " heitti" jalat sivulle sellaisella vauhdilla että ajattelinkin kääntymisen tapahtuvan lähipäivinä, en vain arvannut että näin pian. Nyt siis neitiä saa seurata koko ajan kun on lattialla ja pitää lattiat puhtaina...
Siivouksesta oli puhetta... Meillä enimmäkseen vain imuroidaan, mutta olen yrittänyt että korkeintaan parin viikon välein taphtuisi kunnon siivous. Siivouksen aloitan mieluiten niin että isäntä on kotona myös. Joko auttamassa siivouksessa tai edes lasten kanssa että voin siivota rauhassa.
Meillä on rotarix jääkaapissa odottamassa maanantaista neuvolaa, samalla siellä siis annetaan. Nyt on siis toinen ja viimeinen annos annettavana. Viimeksi ei tullut sivuvaikutuksia, tai kyllä silloin hieman useammin kakattiin, mutta muutenkin Netan maha toimii pari kertaa päivässä. Onkos muille annettu jo toinen annos rotarixistä? Onko siitä tullut enemmän oireita kuin ensimmäisestä?
Mutta nyt ei oikein ajatus kulje joten lopettelen ja lähden kuorimaan perunoita kun Netta vielä nukkuu päikkäreitään...
Kirsi ja Netta 3kk3pv
Ihan aluksi PEPPINETALLE: Oliko siellä Reiman parkanon myymälässä edullisempia nuo reimatecit????? Täytyy kysyä jos vaikka saisi miehen sinne asti lähtemään reissuun, keskisellä ollaan joka tapauksessa lähdössä vielä käymään...
Meillä elämä meni vähän risaiseksi sen 3kk yhdistelmärokotteen jälkeen, Martalla on siitä lähtien ollut maha sekaisin :( Kakka haisee mädältä ja välillä on kovia ummetusjaksoja ja ilmavaivoja selvästi enemmän. Luulin ensin että johtuu esim. uusista perunoista joita olen syönyt, mutta välttäminenkään ei näköjään auta mitään. Onko muille tullut siitä varsinaisesta 3kk rokotteesta vaivoja?
Martta ei tosiaan vielä käänny paitsi mahalta selälleen - jos muistaa ;) Juttua tulee kovasti jos joku vain seurustelee ja vähän on vissiin nyt niitä rintaraivareitakin ollut, tai ainakin niiksi tulkitsen nuo huudot kun tissi on jo suupielessä.
Siivoukset meillä hoidetaan tätä nykyä tosi HARVOIN, kämppä kun on liika pieni ja tavaraa joka nurkka täynnä. Onneksi päästään muuttamaan 2kk päästä, sitten luulisi ettei ihan koko lattiapinta-ala ole käytössä ja siivouskin helpottaisi... Mies käytännössä hoitelee imuroinnit ja lattianpesut silloin kun niitten aika on, tosin viimeksi äiti kävi meillä pyörähtämässä ja siivosi koko kämpän... Päivät on aika täysiä, tuntuu että hyvä jos astianpesukoneen ehtii täyttää ja tyhjentää ja pyykit saada hoidettua.
Mutta nyt Martta huutelee taas jo kyllästymistään, pitää mennä!
eikkuli ja Martta 3kk1vk
Mukavaa, kun isilläkin on viikonloppuna aikaa olla meidän kanssa, viikon kun on aina päivät töissä. Aikomus on viettää kaikessa rauhassa viikonloppu kotosalla rentoutuen. Minulle iski ikävä flunssa, joka on saanut olon vähän heikoksi.
Matias on alkanut nyt nukkumaan yöuniaan klo 20-21, ja herää aamulla klo 7-9. Yöt ovat melko risaisia, syömään heräillään parin kolmen tunnin välein ja lisäksi ähistään ja puhistaan syöttövälit. Usein Matias siis pääseekin äipän viereen, jossa rauhoittuu silmänräpäyksessä ja jatkaa rauhallista unta. Silloin en vain itse osaa nukkua yhtä sikeästi ja rentoutuneesti. Harmi.
Päivärytmi on järjestynyt johonkin kuosiin, parit pitemmät päikkärit (1-2 tuntia) ja lisäksi parit pikku torkahdukset, n. vartista puoleen tuntiin. Järjestys vaihtelee paljon päivästä riippuen, mutta jotain logiikkaa sentään löytyy jo!
Poika tuntuu kasvavan ihan silmissä, nyt käyttöön on otettu kokonaan 68 cm vaatteet. Pakko oli vielä viimeisistä tarjouslaareista käydä penkomassa jotain sortsiasua poikaparalle, kun ei ollut mitään lyhytlahkeista vaatetta, joka olisi mahtunut ylle. Säät ovat kuitenkin jatkuneet vielä lämpöisinä, ja kun Matias muutenkin melko lämminverinen tapaus on, olisi raukka läkähtynyt paksuihin vaatteisiinsa!
Parin viikon päästä on seuraava neuvola, jossa on siis lääkärintarkastus ja viimeinen Rotarix-annos. Meillä ekasta ei tullut mitään oireita, kuten ei normaalista 3 kk yhdistelmärokotteestakaan. Samaa vähän mietin minäkin, että tuleekohan toisesta annoksesta sitten enemmän oireita. No, se jää vielä nähtäväksi.
Aurinkoista viikonloppua!
Kissankello
Meillä kuumat tunnelmat silti, täällä pihassa pyörii asfalttimiehet vetämässä helppoa pihaa meille. Tossa etupihalla jyrätään niin, että taulut putoilee hyllyiltä.
Okko on kehittynyt huimasti taas viikon mittaan. Nyt kiljutaan ja huudetaan ilohuutoja oikein kieli rullalla - ihan kaikille. Ei puhettakaan vierastamisesta. Ja lattialla nytkin jo kiepsahtanut selälleen ja liikkunut puolimetriä toiseen suuntaan. Eli on kuin mato ongessa toi meidän pikku-ukko. Mummin juhlissa viime viikolla naureli kaikille, ja se mitä mä en pysty käsittään on toi mahdoton kiltteys. Miten voi kolmas lapsi olla noin tasanen. Johtuuko siitä kenties, et on tottunut vilskeeseen ja viihtyy kun katselee meidän muiden touhuja. Kun ei itke yhtään, viihtyy lattialla vaikkas kuinka kauan ilman vastalauseita. Kiltti kun mikä.
Jaahas, iskä tuli kahvitunnille. Meen morjestaan.
Lumo