Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HUHTIHURMURIT 2006!!!****

24.07.2006 |

Ja pinon päivitys... On niin pitkä toi vanha, että alotetaas uus.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on ollut vähän viileämpää. Saisi vain sataa muutaman päivän, jotta pysyisivät lehdetkin puissa. Nurmikot on ihan hirveessä kuosissa kuivuuden takia. Nyt se sitten tietenkin sataa 20 päivää putkeen, kun ei ole koko kesänä paljon satanut.

Joona oppii joka päivä uusia äänteitä. Hassun näköistä, kun huulet ihan rullalla yrittää mallata meidän puhetta. Kova ääninen on pojasta tullut. Välillä huutelee niin, että korvat raikaa. Isäänsä on tullut, kun minä olen itse sellainen piipittäjä, että kukaan ei kuule mitä sanon.

Joona oli tossa viikon ajan tosi huono tuulinen. En ole ihan varma mistä johtui. Välillä piti pitkään kannella ympäri kämppää, jotta rauhoittui. Nyt on eilisen ja tän päivän ollut taas oma hyvän tuulinen itsensä. Mietinkin, että jokohan hampaat voisivat kiusata. Joonalla on alaikenessä kahdessa kohtaan näkyvissä hampaan pää. Siinä on selvästi nähtävissä valkoista, joka on jo ikenen päällä. Osaisiko joku kertoa, että voiko hampaat jo olla tulossa? Turvotusta ikenissä ei ole ja kuumeinen Joona ei ole ollut.

Siivoomisesta oli juttua. Minä teen yleensä viikkosiivouksen Joonan päiväuniaikaan. Se sisältää pölyjen pyyhinnän, imuroinnin ja vessan pesun. Kerran kahdessa viikossa yritän pestä lattiat. Meillä on sama ongelma, kun oliko se kissankellolla. Meillä on niin pieni kämppä, että suurin osa ajasta menee siihen, kun nostelen lattialta tavaroita sohvalle ja pöydille, jotta mahtuu imuroimaan. Mekin ollaan etsimässä uutta asuntoa. Sitten toivottavasti helpottuu, kun on enempi tilaa. Silloin tosin on myös enempi siivottavaa pinta-alaa.

Laitanpa tässä gallupin muodossa intiimin kysymyksen: Kenellä on jo alkaneet kuukautiset synnytyksen jälkeen ja missä vaiheessa? Itselläni ei ole vielä alkanut ja mietinkin tässä, että milloinkohan mahtavat alkaa.

Eipä tässä muuta tällä kertaa. Mitenköhän Lalalla ja Martalla? Milloin se oli se leikkaus vai eikö ajankohta ollut vielä selvä?

pesukarhu83 ja Joona 3kk ja viikko

Vierailija
22/31 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikkulillahan se oli se pieni kämppä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, et ihan väärässä kyllä ollut, muistellessasi, että meillä on pieni asunto. En vain tässä ollut asiasta valitellut... Meilläkin siis on pienen pieni kaksio, joka on tupaten täynnä tavaraa. Luutuaminen on sen vuoksi hidasta puuhaa, ja siitä luistan helposti. Imuroitua tulee säännöllisesti, kerran pari viikossa ja kylppäri pestään myös. Yleensä nämä toimitukset silloin, kun isukki on kotona, jotta ei tarvitsisi koko ajan keskeytellä. Imuroida kyllä pystyy päikkäriaikaankin.

Isompaa asuntoa mekin katsellaan, mutta eipä ole vielä mitään hyvää löytynyt. Toistaiseksi siis vielä tässä pikkuisessa asunnossa ollaan. Sitten kun Matias liikkuu enemmän, on varmaan pakko vaihtaa isompaan.

Minullakaan ei ole kuukautiset vielä alkaneet, ja ihan samaa tässä olen pähkäillyt kuin Pesukarhukin. Vaikka kovin yksilöllistähän tuo mahtaa olla.

No, Matiaksen yöunille laitto alkaa! Syöttö ja sänkyyn mars!

Kissankello

Vierailija
24/31 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saunaan meno,niin kerron pikaisesti kuulumisia!

Täällä oli siivous galluppia.Minä rupsin paikkoja aina,kun Markus on päikkäreillä. Toisinaan koti on kuin pommin jäljiltä,kun tuo vanhempi sällikin tuppaa levittelemään kaikenmaailman kortit,ukot,autot yms pitkin asuntoa.

Tuollaisina kaaos hetkinä onneksi mies aina auttaa vaikka työpvän jälkeen siivoamaan,mutta pääsääntöisesti yritän pitää nurkat kuosissa.

Mä olen sellainen,että en siedä yhtään epäjärjestystä ympärilläni.

Markuksella on neuvola 31.pvä ja meillä sillon saadaan vasta eka rokotus,kun se 3kk rokotuksen antaminen siirtyi meidän lomamatkan vuoksi.

Samalla annetaan se rota rokote.

Esikoinen oli aina ja joka kerta kuumeessa rokotusten jälkeen ja kiukkuinen,kuin ampiainen.Toivottavasti tämä nuorempi olisi säyseämpi tapaus=)

Markus oppi 4kk ja 2pv ikäisenä ryömimään. Eteenpäin mennään hitaammin kuin etana,mutta varmasti!

Pikkuinen salavihkaa raahautui repimään isänsä lehteä,kun tämä oli lattialla lukemassa...

Markus yrittää kovasti istumaan.Sitterissäkin pukee ja punkee enemmän pysty asentoon ja sylissä alkaa " vaahtoamaan" jollei pidä istumassa.

Markuksen lempileikki on istua sylissä ja hakata pöytää kädellä=D

Kävimme eilen puuhamaassa.Vanhempi poika tykkäsi kovasti siellä touhuta,onneksi sattui kiva sääkin.

Vein Markuksen " hyppimään" trampoliiniin. Otin pikkuisen syliini. Tuin niskaa ja selkää ja hypin. Markus tykkäsi,kuin hullu puurosta.Nauroi ääneen ja kirkui...Hypin ehkä noin 5 minuuttia,joten siitä ei varmaan mitään haittaa ollut...

Mekin kävimme Keskisen liikkeessä reissussa. Olemme käyneet siellä jo neljänä kesänä. Onhan siellä paljonkin ostettavaa.Tälläkin kerralla meni 70 euroa kaikenmaailman hömpötykseen.

Täällä oli vissiin moni muukin käynyt ähtärin eläinpuistossa. Me olemme käyneet 2 aikaisempana vuotena ja kumpanakaan kertana emme nähneet ahmaa eikä lumileopardia,mutta tänä kesänä sitten näimme molemmat. Kivan näköinen se lumileopardi..Aidan takaa=D

Nyt isäntä hoputtelee jo saunaan,joten mentävä on!

Onkos muut jo saunottaneet vauvojanne?

Markus on ollut 3kk ikäisestä saunan alimmalla lauteella ja kiukaalle heitetty pieni ripaus vettä.Kovasti on tykännyt!

Esikoisen minun pappa vei saunaan kanssa 3 kk ikäisenä.

Niksu ja pojan pallerot 7 .5 v ja 4kk

Vierailija
25/31 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

104cm reimatec toppahaalari 41.90e

98cm techousut jotain 25e

74cm henkselilliset techousut reilut 30e

Siellä oli melkein kaikki -30%, joten Niklas sai aika paljon Tuttan vaatteita. Tyttöjen Tuttat ei ole makuuni, poikien oli ihan kivoja.

Parasta noissa Reimateceissä on, ettei hittovie tarvii punkea sitä lasta toppavehkeissä enää kurahousuihin tai huolehtia että onko liian kuuma.

Nyt urkkakisoja katsomaan isukin viekkuun.

Vierailija
26/31 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt selvisi syy sitten onnin levottomuuteen ja kitinöihin, pojalle puhkesi alaalle hammas =)..se siellä on vaivannut..nyt yöt menneet jo paljon peremmin...aamuyöstä vielä ollaan levottomia mutta muuten nukkuu hyvin taas.

me lähdemme perheen kanssa mökille viikoksi huomenna joten olenkin sitten nettipimenossa. on kyllä ihana päästä mökille, toivottavasti onnin kanssa mene hyvin siellä...mutta palailen sitten kuhan tullaan mökille...morjens..

peetu ja onni 3kk 1vko

Vierailija
27/31 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksanpa minäkin hieman kirjoitella. Viestejänne olen kyllä lukenut, mutta jotenkin kirjoitteluintoa ei ole ollut. Viimeviikolla Joonalla oli korvatulehdus. Antibiootti laittoi taas massun sekaisin. Ja nyt on ilmeisesti hampaita tulossa. Alaien pullottaa ja hammas kuultaa läpi. Joona yrittää tunkea kaiken mahdollisen suuhun, omat nyrkit, leluja, riepua, toisten sormet/kämmenet. Ja hermot sillä menee jyrsiessä kaikkea.

Tiistaina käytiin Turussa ja risteilyllä. Me ajeltiin täältä Kesi-Suomesta ja Joona hermostu mennessä Oriveden kohdalla. Istuimessa istuminen ei ole sitten yhtään kivaa. Turun linna kierrettiin hyvin kun mies oli ostanut kantorepun ja kantoi siinä Joonaa. Laivalla sitten ei ollutkaan niin kivaa, hytti oli paras paikka. Isommat lapset tykkäsivät reissusta, mutta päätettiin että Joonan kanssa ei vähään aikaan reissuta. Kotiintulo sujui paremmin kun ajettiin yötämyöten, Joona nukkui yöunia.

Siivoamisesta. Meillä ei suurammin siivoilla. Mies auttelee joskus imuroimalla ja tiskien laitolla, minä yritän pyörittää pyykkirumbaa ja isommat lapset saavat huolehtia omat huoneensa. Jos jotakuta ahdistaa meidän paha siivo: siitä vain imuria ja rättiä kouraan!

Onko kellään muulla ollut suunnatonta väsymystä? Viekö vauvan hoito voimat? Minulla ainakin. Ehkä osasyy on se kun veriarvoni on aikas huonot ja mulla on niveloireita päkiöissä. Onneksi mies autta sen minkä pystyy. Ja hän kyllä ottaisi yösyöttöjäkin hoitaakseen, mutta kun Joona ei syö pullosta ollenkaan. Ja anoppi ottaisi Joonan yökylään, mutta ei voi. Maanantaina soitan neuvolaan ja pyydän kotiapua. Siitä oli puhetta viimeksi, mutta mies on ollut lomalla kaks viikkoa ja ma palaa töihin. Kyllä apu olisi tarpeen. Olen huomannut että tämä neljäs lapsi on kyllä vaativampi kuin nuo muut.

Noh, taas tuli tätä vali vali. Mutta sainpahan vähän purettua tuntojani. Martalle ja Lalalle tsemppiä!

Mother ja Joona 3 kk 3 vkoa

Vierailija
28/31 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pinon nostoa taas samalla. Hulahtaa aina alas nopeesti.

Jänskä lukea teidän kesälomareissujenne menevän tästä meidän ohitse, kun reimalla oli joku käynyt. Näin paikallisena tuntuu ettei sieltä saa mitään koskaan oikein halvalla. Nimittäin jos ajaa Tuuriin Keskiselle, siellä on aina tutat halvempia. Kumma juttu.

Jep, mutta tasasta meille kuuluu. Okko kasvaa, puhelee ja nykyään nukkuu ihan hirmusti. Taitaa suurin kehitysvaihe olla tähänastisista meneillään. Nimittäin päikkärit oli eilen neljän tunnin mittaset, ja yöt mennään aamu 6:n syötöllä. Kaikki kehityshän tapahtuu nukkuessa, joten niinkun vanhat ihmiset sanoo, että on kuin laittais rahaa pankkiin kun lapsi nukkuu. Istua pököttää sylissä vaan, saa sitteristä itsensä lattialle hetkessä jos ei ole vöissä ja lattialla liikkuu aika matkoja jo. No pari kk vielä ja meikäläiset on aina jo kontanneet lujaa. Eli ei se ihme oo. Hampuja lykkää kovasti, ja niitä jynssätään hirmusti vieläkin. Siinä isoimmat kuulumiset.

Isäni lykkii tuolla pikkumiestä unille, taidan lähteä katselemaan mihin multakasaan tänään kyntensä upottais..

Lumo ja Okko 4kk

Vierailija
29/31 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niklas nukkuu myös kamalasti, päiväunet menee 3-4 tunnin pätkissä. Isosisko (2,5v) sen sijaan on muutamana päivänä jättänyt päikkärit kokonaan väliin ja on aika rassaavaa seuraa väsyneenä...

Olimme tänään maaseutumarkkinoilla Tuuloksessa katsomassa Antti Tuiskua. Pepin kanssa jammailtiin siellä Kapakanmäen tanssilavalla ja iskä oli Niklaksen kanssa markkinahumussa kärryttelemässä. Siellä oli sekä isot että pienet mimmit innoissaan.

Niklaksella en ole vielä hampaita huomannut, mutta meillä kakkakoostumus on muuttunut. Ei ole siis räkäkakkaa (Pepin sanonta) vaan ihan pötköä. Meillä siis syödään sitä banaania ja sitten persikkamango sosetta. Ja voi että kuinka tuo poika siitä syömisestä tykkää. Suu on auki kuin linnunpojalla kun näkee että äiti rapsii banaania lautaselle. En ole siis katunut että aloin syöttää kiinteää tissimaidon lisänä.

Vai että ryömii Okko, voi vitsi! Kohta tulee jo uudet vauvakuumeet kun kun kirppuset kasvaa niin pian.

Nyt tarvii mennä kauppaan, morjens!

Peppinetta ja Niklas 3,5kk

Vierailija
30/31 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä Teutonian vaunut? Taisin teidän perheen bongata =) Muuten en olisi tunnistanut, mutta Peppiinhän törmäsin jo silloin synnärillä. Nytkin tajusin vasta teidän jo lähdettyä. <<<<<<me istuimme teidän vieressä. Minulla oli musta panta, saparot, mustat housut, ruskea tunika. Ja vauva nukkui liinassa.

31/31 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika, 3 kuukautta, syö nyrkkejään oikein urakalla. Vähän väliä on nyrkki suussa, välillä niin syvälläkin että alkaa poikaa yökkäyttämään!Myös kuola valuu meidän herralla niin, että saa olla pyyhkimässä sitä pois vähän väliä...