Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psyykelääkkeistä tietävät! Miltä kuulostaa tämä cocktail:

Vierailija
25.01.2014 |

Päivittäinen annos:

60 mg Cipralex

450 mg Seroquell

400 mg Truxal

Kyseessä eräs tuttavani, päällepäin ei näytä kovin huonovointiselta mutta mitä teille asiasta tietäville ko. annokset kyseisiä lääkkeitä kertoo? Mitä kaikkea voi olla taustalla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä. UTSKU!

Vierailija
2/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä edes viitai lähde arvailemaan koska ap vaikuttaa juuri siltä että ottaa pahimman vaihtoehdon totuutena ja alkaa juoruilla ilkeämielisesti.

Kysypä kaveriltasi, hän kertoo jos haluaa.

Vierailija
4/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä siitä ole kyse mitä nelonen sanoo. Taustalla on masennusta ja alkoholismia, nyt sanoo, että on toipumassa, vakuuttelee että menee hyvin, mutta minua huolettaa, että hän ei kerro koko totuutta. Itse luin, että tuollaisia määriä neurolepteja annetaan esim vain sairaalassa (??). Hänellä on läheisiä ihmisiä, mutta ei ole niille puhunut mitään, vain minulle vähän tilastaan, kun olemme jotenkin kaukausempia. Haluaa salata asioitaan. Ajattelen vain, että mikäköhän on oikea kondis. Itse olen sanonut, että voin auttaa, jos siltä tuntuu, mutta sanoo vain että ei tässä mitään, kaikki hyvin. Enempää en voi tehdä eikä hän kerro. Että edelleen, miltä tuollaisia määriä lääkkeitä syövän ihmisen psyykkinen tila oikeasti voisi olla?

En ole ilkeä enkä juoruileva palstamamma. Asumme sitä paitsi Belgiassa enkä juuri tunne ketään, kenen hänen tilastaan edes juoruta, jos jostain syystä haluaisinkin, mutta en siis halua.

ap

Vierailija
5/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo ap. Ihan normaaleja määriä ystäväsi syö. Jos hän sanoo että kaikki on ok, mitäpä jos uskoisit häntä? Jos hän kaipaa apuasi niin kyllä hän varmasti osaa itse pyytää.

Vierailija
6/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaleja määriä nuo ovat. Ei voi sanoa, että jotain määrää "annetaan vain sairaalassa", koska nykyisin harva ihminen jää loppuelämäkseen sinne sairaalaan. Masennus ja alkoholismi yhdistelmänä on kuitenkin melko vakava juttu. Jos ystäväsi on itse tyytyväinen elämäänsä nykyisellään, niin ehkä voisit ihan vain uskoa häntä.

Vierailija
7/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selvä, kiitos kutonen! Jos kerran määrät on ihan normaaleja niin sit asia on kunnossa. Netti vaan on täynnä kaikenlaista tietoa, esim yli 90 mg päiväannos neurolepteja vaatisi sairaalahoitoa jne. Netin perusteella kun luin niin järkytyin, kun puhuttiin skitsofreniasta, psykoosista biposta jne. Ja itse sanonut, että vähän masensi ja huikka maistui.

Miks täältä aina saa niin ilkeitä vastauksia? Kysymys oli aivan neutraali. Siihen voi vastata yhtä neutraalisti että joo, tuollainen lääkitys on ihan normaali masennuksesta toipuvalla ihmisellä jos näin kerran on.

Vierailija
8/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 siis ap. Ja kiitos asiallisista vastauksista. -ap

Vierailija
9/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 11:03"]No selvä, kiitos kutonen! Jos kerran määrät on ihan normaaleja niin sit asia on kunnossa. Netti vaan on täynnä kaikenlaista tietoa, esim yli 90 mg päiväannos neurolepteja vaatisi sairaalahoitoa jne. Netin perusteella kun luin niin järkytyin, kun puhuttiin skitsofreniasta, psykoosista biposta jne. Ja itse sanonut, että vähän masensi ja huikka maistui.

Miks täältä aina saa niin ilkeitä vastauksia? Kysymys oli aivan neutraali. Siihen voi vastata yhtä neutraalisti että joo, tuollainen lääkitys on ihan normaali masennuksesta toipuvalla ihmisellä jos näin kerran on.

[/quote]

Koska kysymyksestä tuli sellainen vaikutelma että olet kylässä ollessasi katsonut läpi jonkun lääkelistat ja nyt haluat selvittää miksi tämä henkilö syö näitä lääkkeitä - mikä hänessä on vialla. Jotta sitten pääsisit juoruamaan.

Kannattaa siis vähän miettiä että miten kysyy eikä vaan ihmetellä vastauksia.

Vierailija
10/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,6 ja 10= sama vastaaja

Vierailija
11/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 11:03"]No selvä, kiitos kutonen! Jos kerran määrät on ihan normaaleja niin sit asia on kunnossa. Netti vaan on täynnä kaikenlaista tietoa, esim yli 90 mg päiväannos neurolepteja vaatisi sairaalahoitoa jne. Netin perusteella kun luin niin järkytyin, kun puhuttiin skitsofreniasta, psykoosista biposta jne. Ja itse sanonut, että vähän masensi ja huikka maistui.

[/quote]

Koska kysymyksestä tuli sellainen vaikutelma että olet kylässä ollessasi katsonut läpi jonkun lääkelistat ja nyt haluat selvittää miksi tämä henkilö syö näitä lääkkeitä - mikä hänessä on vialla. Jotta sitten pääsisit juoruamaan.

Kannattaa siis vähän miettiä että miten kysyy eikä vaan ihmetellä vastauksia.

[/quote]

Ahaa, siis oletusarvo on että ihmiset toimivat noin, ovat ilkeitä, juoruilevia, kyyliä, tunkevat nokkansa muiden asioihin? Eli neutraali kysymys siis ilman muuta sinun mielestäsi viittaa kuvaamaasi käytökseen? Kertookohan tuo sanomasi jotain ehkä sinusta itsestäsi ja sinun tavastasi toimia ja ajatella? Minun kysymykseni oli täysin ilman arvolatausta. Vika on kuulijassa tai lukijassa, jos siitä saa vaikutelman, että olen kyyläilevä juoruakka.

Mitäpä jos itse miettisit, että jotkut ihmiset ihan oikeasti voivat olla vilpittömiä, hyväntahtoisia ja lojaaleita?

ap

Vierailija
12/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetys tulee siitä että kaverisi on kertonut sinulle lääkelistansa annostuksineen mutta salaa mielestäsi kaiken muun. Hänellä ilmeisesti on kuitenkin hoitosuhde ja saa asiaankuuluvaa apua, eli hyväntahtoinen googletuksesi ja taustojen pohdinta tuskin tilannetta enempää auttaa.

Vierailija
13/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän salaa asioita läheisiltään, kuten sanoin.

Hänellä on läheisiä ihmisiä, mutta ei ole niille puhunut mitään, vain minulle vähän tilastaan, kun olemme jotenkin kaukausempia. Haluaa salata asioitaan.

*unquote

Joo, mulle riittää tää. Seiskalle kiitos. Se oli siis se ainoa asiallinen vastaus.

-ap

Vierailija
14/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 11:34"]

Hän salaa asioita läheisiltään, kuten sanoin.

Hänellä on läheisiä ihmisiä, mutta ei ole niille puhunut mitään, vain minulle vähän tilastaan, kun olemme jotenkin kaukausempia. Haluaa salata asioitaan.

*unquote

Joo, mulle riittää tää. Seiskalle kiitos. Se oli siis se ainoa asiallinen vastaus.

-ap

[/quote]

Mutta sinä olet vaihtanut tietoa hänen tilastaan hänen läheistensä kanssa?

On ihan ymmärettävää ettei kaikille halua ongelmistaan avoimesti kertoa.

Minun mielestä riittää että on itse hakeutunut lääkäriin.

Vierailija
15/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole puhunut hänen läheistensä kanssa.

Pointti oli vain, että huolestuin. Uskon nyt, että hän on kunnossa (tai olosuhteisiin nähden parhaassa mahdollisessa kunnossa) ja saa asianmukaista hoitoa.

Kiitos ja näkemiin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan