Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

###ELOKUISET HEINÄKUUN VIKALLA VIIKOLLA ###

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin meille pinos täksi viikoksi, kirjotellaan taas koko viikko samaan pinoon.

Meillä tytöt heräs taas normaaliin aikaan eli siinä 7.30 aikoihin. Nyt esikoinen jo pyytelee et lähettäis ulos. Lupasin et mennään kunhan tän kirjottelen...

Tällä viikolla ei olekkaan mitään ihmeellistä ohjelmaa. Esikoiselle tulee yhtenä päivänä vanha päiväkoti kaveri leikkimään ja toisen päivänä mun kaverin perhe tulee käymään. Mut ite ei tarvii vaivautuu kun kaupassa käymään, ihanaa tavallaan kun ei tarvii mihinkään lähteä! 3 viikon kuluttua alkaa esikoisella eskari ja sit sitä mennään joka päivä! Lisäksi mun pitäs alkaa tekee keikkahommia elokuun alusta joten menoa riittää sit syksyksi.

Ava nousi eilen seisomaan ilman tukea, huvittavan näkönen kun keskellä lattiaa punnersi itsensä seisomaan. Meinasin saada sydärin kun säikähdin! Eilen oli vielä just kummitäti kahvilla ja hänkin näki sen samalla. Juhlittiin kun eilen Ava täytti 11kk!

Käytiin muuten viime perjantaina Särkänniemessä, esikoinen (kohta 6v) oli innoissaan. Sattu vaan kurja ilma. Täällä pääkaupunkiseudulla oli lähtiessä hyvä ilma, mut siellä satoi vaikka säätiedotus lupas muuta... No hauska retki se oli silti! Aina kun pääsee koko perhe johonkin on mukavaa!

Hauskaa päivää!

Vierailija
2/23 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä aika oikeasti vain _katoaa_? Kohta on jo elokuu ja sen jälkeen alkaa työt ja pojalla tarha. IIKS! Tuntuu, että just vasta kotiin jäin. :O

Remppa sen sijaan kestää ja kestää, se ei tunnu menevän pois millään! Parissa vkossa piti olla valmista, mutta se rajapyykki tuli vastaan jo perjantaina ja vielä on kesken vaikka mitä. Ennen keskiviikkoa ei ainakaan valmista tule. Ja eilen sitten " iloksemme" vielä huomattiin, että alakerran vessan lattian kun remontoijat ovat valaneet, on osa laastista tai mistä lie mömmöstä valunut seinän läpi vaatehuoneeseen. Onneksi lattialla ei ollut kuin pari kassia, kävelysauvat, tyhjiä pulloja jne, mutta kyllä silti oikein mieltä lämmitti, kun huomattiin. Saunaan on myös tuotu väärä ovi, mutta molemmat asiat luvattiin mukisematta hoitaa kuntoon, kun mies asiasta soitti ja motkotti. Pare onkin, samperi.

Meillä on nyt vajaa viikko eletty yksillä päikkäreillä ja vähän kyllä arveluttaa. Poika kun heräilee klo 7-8, niin jaksaa kyllä ihan ok lounasaikaan klo 11, mutta kun alan kauhoa ruokaa suuhun, niin sitä mukaa, kun masu täyttyy, alkaa poika väsyä. Pari kertaa on melkein nukahtanut syöttötuoliin. Silmät vain seisovat päässä ja pää pilkkii. Kun istuttaa ruuan jälkeen potalle, niin yhtäkkiä virtaa taas löytyy ja meno on kova. Mutta se ruokaillessa nuupahtaminen on säälittävää katseltavaa. Mutta kun taas ne kahdet unet päivällä ovat niiiiiiin paljon liikaa, ei meinaa nukahtaa toisille unille eikä yöunille kirveelläkään, nukuttaa saa parhaimmillaan (tai siis pahimmillaan!) 45min. Eikä nukkumaan voi yöllä mennä puoliltaöin. Ensinnäkin äiti ei jaksa valvoa niin kauaa ja toisekeen menisi hyvä rytmi aivan sekaisin. Ollaan hiukan tuohon tarharytmiin päästy enkä halua sitä enää sekoittaa, kun kohta saisi taas muuttaa kaiken, kun se tarha oikeasti alkaa. Joo-o, en todella tiedä, mitä pitäisi tehdä.

Nyt poika vinkuu potalla, että pois pitäisi päästä. Eikun pyyhkimään! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös seistä tönötetään joka paikassa ilman tukea. Se ON hassun näköistä, kun tyttö punnertaa itsensä ylös ja jää huojumaan paikalleen iiiiso virne naamallaan.

Muutaman kerran on jo toista jalkaa siirtänyt eteenpäin, mutta silloin tulee aina pyllähdys.

Meilläkään ei ole mitään suurempia suunnitelmia täksi viikoksi. Mies saa tänään terassin valmiiksi, joten pääsen takapihaa laittamaan. uudestaan... Arvatkaa vaan ketuttaako, kun alkukesästä laitoin kovin nätiksi pihan, ja nyt se on kuin vanha kaatopaikka, kun kaikki vanhat terassipuut on revitty ja ripoteltu ympäri pihaa :(... Noilla miehillä ei kyllä ole yhtään järjestyksen tajua. Tai ainakaan mun miehellä ;0).

Niin, ja onhan meillä ne vaarin hautajaisetkin perjantaina... Vielä ei ole oikein sisäistänyt vaarin kuolemaa, mutta perjantaina viimeistään..

Mä olen pitänyt Harry Potter maratonia ja kattonut kaikki leffat putkeen :0). Tai en mä niitä katso, vaan ne on sellaisena taustahälynä kun siivoilen ja puuhailen muuta...

Eipä täältä nyt muuta tällä kertaa.

Pinoutukaahan elokuset!

Heather ja neiti-nessukka 11kk

Vierailija
4/23 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on onnettoman kokoinen pino! :O Missä kaikki elokuiset luuraavat? :)

Turha kai mainitakaan, että remontti on vielä kesken. Alan olla varma, etteivät remppaäijät katoa täältä koskaan..... Mun vanhemmat poikkeavat tänään. Kurvaavat tätä kautta, kun ajavat kotiin lomareissun jälkeen. Heidän piti tulla ihailemaan meidän uudistettua kotia, mutta eipä täällä ole vastassa kuin kaaos! Olipa ainakin tekosyy leipoa pullaa. :)

Mites teillä muilla, purevatko pikkuiset? Meidän poika on alkanut purra, ei usko millään vaikka kieltää. En sitten tiedä, että pureeko mua ja isäänsä ihan asiakseen vai kutiaako ikenet ja iskee hampaansa siihen, mikä lähimpänä on. Usein kun laitan pojan pois, kun pureminen ei millään lakkaa, nousee pikkupurija heti taas pystyyn jalkaa vasten hampaat valmiiksi ojossa. Eli vähän tuntuu, että on asiakseen päättänyt äitiään jyrsiä. En vain tiedä, millä sen saisi loppumaan, kun toinen vain nauraa kihertää, kun kieltää tai alkaa parkumaan, kun laitan pois, mutta silti tulee aina uudelleen. Pureminen on meinaan mielestäni aivan vihoviimeistä, mur!

Onko muilla jo 1v synttäreitä mietitty? Osahan oli sen jo tainnut täyttää, miten juhlat menivät? Mitä pikkuinen sai lahjaksi? Meillä onkin hurjat juhla-kimarat tulossa, kun elokuun eka vkonloppu on mun äidin 60v juhlat ja seuraavalla vkolla pojan 1v juhlat. Pelkkää juhlaa tämä elämä joskus! :)))

- Maisa ja pikku-vampyyri.....

Vierailija
5/23 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me palattiin toissapäivänä kotiin anoppilassa, jossa oltiin melkein viikko rakennuksilla auttamassa. Olipa ihana tulla taas kotiin, saa olla miten haluaa, syödä mitä haluaa jne.!

Meillä ei vielä nousta ilman tukea seisomaan. Taaperokärryn kanssa poika tykkää kävellä, voi sitä ilmettä kun pikkuinen taapertaa sen kanssa! :) Kävelyttämisestä tykkää kans tosi paljon ja anoppi ja appi saivatkin olla koko ajan poikaa kävelyttämässä.

Imetys sen sijaan vetelee viimeisiään. Poika ei yksinkertaisesti suostu syömään rinnasta. Syynä on varmaan, että ollaan oltu nyt viime viikot reissussa, eikä poika ole malttanut rauhoittua rinnalle vaan on halunnut lähteä liikkeelle tutkimaan maailman ihmeitä. Korviketta ollaan sitten jouduttu antamaan, enkä ole pumppaillut, joten kai se maidon tulo on nyt alkanut heikentyä. Eipä siinä mitään, nyt täytyy vaan henkisesti sopeutua tähän imetyksen lopettamiseen. Haikea on olo, vaikka monesti olenkin tätä jo odottanut.

Meillä tuntuu kans olevan rytmit vähän hakusessa (liekö tämäkin kesälomareissujen vuoksi). Eilen poitsu nukkui ekaa kertaa vain yhdet päiväunet. Illalla nukahti sitten kauhean kitinän jälkeen jo seiskalta. Normaalisti ois jo nyt ekoilla unillaan, mutta tuossa vieressähän se vielä iloisesti ja virkeänä vipeltää.

Tänään ois tarkoitus mennä Bauhausiin valkkaamaan uudet työtasot keittiöön. Täytyy yrittää vähän laittaa tätä asuntoa myyntikuntoon; meillä on alkanut tulla pieni ok-talokuume, joka tosin laskee aika nopeasti kun katsoo tämän seudun omakotitalojen hintoja: mitään ei saa alle 250 000 euron... Huh heijaa!!

Vierailija
6/23 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisa oli saanut tekosyyn leipoa pullaa, mä taas tein just mustikkapiirakan kun mun kaveri tulee lapsineen iltapäivällä leikkimään. Kukahan sen lopun piirakan sit taas syö... yritän ainakin hillitä itseni. Painonvartijoissa oon nyt sinnikkäästi käyny ja melkein 12 kg on tippunu, mihin oon tosi tyytyväinen. Vielä 5kg pois niin sit on hyvä! Mulla tekee tosi tiukkaa noitten herkkujen kanssa, voisin vaikka elää pelkillä herkuilla! Harmi kun silleen ei kyl laihdu...

Tänään huomasin et Avalle puhjennut ylös molemmat kulmahampaat, ihme kun on ollutkin kärttynen! Ja ruokailukinon ollut aikamoista pelleilyä.

Meillä noustaan nyt koko ajan ilman tukea seisomaan ja sit kun itse sen tajuaa, pyllähtää maahan. Usein ottaa lelulaatikosta jonkun lelun käteen ja sit punnertaa itsensä seisomaan ja ihailee lelua. Istuen se homma on ilmeisesti tylsää. Ihanan näkönen kun seistä tapittaa lelun kanssa! Neiti ei yhtään suostu taluttamalla kävelemään, jalat menee makarooniksi heti.

Ootteko kyselly 1v lapsikuvauksen hintoja, onko niissä suurta vaihtelua? Pitäis varata Avalle aika. Pitää varmaan ruveta soittelemaan. Niin ja 1v neuvolakin pitäsi varmaan jo varata.

Synttäreistä oli puhetta, meillä kun täyttää molemmat tytöt elokuussa, esikoinen 6v (14pvä) ja Ava 1v (23pv). Niin päädyttiin et tänä vuonna pidetään yhteiset synttärit, ens vuonna sit erikseen. Jaettiin juhlat kahdelle päivälle, perjantaina sukulaiset ja muut aikuiset (12henk)ja sit lauantaina lapsiperheet (10aik + 12 lasta). Leipumuksia meinaan tehdä mahdollisimman paljon pakastimeen ja sit sellasta minkä voi tehdä jo edellisenä päivänä. Esikoinen halusi " teemaksi" eläimet, joten hänelle pitäis tehdä heppa-kakku ja Avalle teen ankka-kakun. Perjantaiksi teen vain yhteisen leppakerttu-kakun. Noissa kakuissa menee kyl aikaa, sanoin jo miehelle et saa mennä lasten kaa evakkoon, haluun työrauhan kun niitä alan tekee.

Eipä kummempia. Mukavaa päivää ja yritetään nyt edes vähän pidemmäksi tätä pinoa saada!!

Vierailija
7/23 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulin lukemaan kuulumisia ja joku kyseli synttärilahjoista. Meillä poika sai aika paljon vaatteita kun kaksi edellistä lasta on tyttöjä... Mutta sai hän myös pari traktoria,autoa ja rekkaakin. ja ne traktorit on sitten kaiksita parhaimmat :) Poika sai myös muumiaterimet ja pentikin lautasen ja mukin. Äiti tykkäs niistä :)

1-vuotisneuvolassa käytiin eilen ja kaikki temput tuli tehtyä. Painoa ja pituutta ei ollut paljoa tullut mutta energian kulutus on tolla juoksevalla ihmisenalulla aika moinen. Rokotusta ei terkkari uskaltanu laittaa kun pojalla on niitä lääkeaineallergioita mutta se laitetaan sitte allergiapolilla.

Hienot ilmat on ollu ja ulkona poika viihtyy. Istuu pitkät tovit hiekkalaatikolla ja lappaa hiekkaa ämpäriin :) Ja uni maistuu öiseen aikaan.

Sellasta meiltä ja tavataan taaperopuolella!

Vierailija
8/23 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi kanssa leipoa pullaa, tosin sinne hautajaisten jälkeisille kahveille huomiseksi... Mutta enköhän saa itseäni vielä niskasta kiinni.

MEILLÄ OTETTIIN EILEN ENSIMMÄISET ASKELEET ILMAN TUKEA! Aivan uskomattoman yllättävää ja suloista... snif. Mun vauva...

Huooohh... täysin mahdotonta yrittää siirtää tuota tytön rytmiä. Tyttö on nyt päättänyt, ettei hän herää kun vasta 11.30 ja niin kanssa herää. Jos vaikka menen herättelemään, niin kaivautuu vain lelujensa alle sängyssä tiukemmin... Mitähän tästä sitten tulee, kun tarhaan pitäisi elokuun 14pv lähteä jo ennen 7!!!! HELP!

Mies sai vihdoin meidän uuden kuistin valmiiksi, ja kyllä se on hieno. Eilen nostelin tavarat takaisin paikalleen, ja kohta taidan mennä jatkamaan, kun tyttö on päikkäreillä.

Ihmeen itkuinen ja kiukkunen vauva ollut kyllä viime aikoina.. mahtaisikohan meillekin olla hampaita tulossa... Syliin kiipeää koko ajan, ja eilen oppi antamaan suukkoja! Se on kyllä niiin sulosen näköistä, kun huulet törröllään pussailee.

Nyt pihalle hommiin!

heather ja neiti-nessukka 11kk

Vierailija
9/23 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, taaperopuolellehan täältä pikku hiljaa porukkaa siirtyy :) Me ollaankin viimeisimpien joukossa, tulee nyt vasta 11kk täyteen. Tänään opittiin menemään ryömimällä kynnyksen yli ja nyt mennäänkin sitten joka paikkaan kovalla vauhdilla. Äkkiä toi liikkeelle lähtö sitten tapahtuu, vaikka sitä pitkään sai odottaa!

Kukahan sitä edellisessä pinossa kirjoitti syömisistä, että on aika samanlaista..oli kiva kuulla ettei olla ainoita huonoja soseiden syöjiä! Olen nyt vähentänyt imetystä hieman, ei ole vielä vaikuttanut ruokahaluun mitenkään..aloitellaan pikku hiljaa maistelemaan tavallista maitoa, jos se alkaisi joskus maistua.

Meillä on synttäreihin vielä kuukausi aikaa, en ole sen tarkemmin suunnitellut..melko pieniä meinattiin, vaikka sukulaisia varmasti olisi tulossa, meidän suvussa ei näitä pieniä niin paljoa ole.

Nyt syömään..

Vierailija
10/23 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vaari sitten siunattu ja päästetty lepoon... kaunis oli tilaisuus, ja meidän perhepappi saapui Helsingistä asti hänet siunaamaan.

Tyttö vietiin siksi aikaa miehen siskolle, kun ajateltiin, etteivät hautajaiset ehkä kuitenkaan sovi vielä noin pienelle... ja olisi se kai ollut ihmeissäänkin ja hämmentynyt, kun äiti vaan itkee koko ajan :(.

Täällä etelä-savossa on tosi nätti ilma, kohta pitäisi lähteä pihaa raivaamaan. Mies jo tuolla rakentelee uutta puutarhatavara laaria uudelle kuistille :).

Tyttö meni juuri päikkäreille, vaikka päikkäriaika onkin jo kaukana takana päin. Mutta eipä tuo ole kovasti niitä kaipaillut, kun nukkui taas 11 saakka.

Aurinkoista iltapäivää/iltaa kaikille!

Vierailija
11/23 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneepähän tosiaan aika nopeesti! Meilläkin on enää reilu viikko 1-v synttäreihin. Mä ajattelin toteuttaa kyllä ihan pienimuotoiset kekkerit, vieraita alle 20 ja mansikkakuakku:) Ja sit paria erilaista suolasta piirakkaa ja juustopiirakka (ei olla oikein pullan ystäviä), eiköhän se oo sitten siinä...Päivänsankarille varmaankin vesimelonia ja banaania, ne on ihan ykkösherkkuja, tuskimpa meidän likka meinaan sitä kakkua syö.

Meilläkin muuten tehdään " taas" REMPPAA, nyt on neljä viikkoa kylppäri/saunaremppaa takana (ollaan tehty ite, paitsi veden eristys) ja melko valmista alkaa olemaan, lauteet ja kiuas vaan enää paikoilleen, ja se on sitten siinä. (Alkuviikosta varmaan olis ready)Onneks. Noo...Sitten alotetaan putkeen takkahuoneremppa, siitä tehdään poreallashuone, joten kaakelia sitten sinnekkin, lattiat laatalle, katto, tiiliseinän rappaus, on siinäkin sitten hommaa. (Alkukesästä rakennettiin katettu terassi)

Meillä viivi kävelee muutamia askelia ilman tukea, on kävellyt jo PIIIITKÄÄN, n. 2kk ja siltikin vielä pääliikkumistyyli (hitto mikä sana) on kontaten? Noh, ehkäpä tämä toinen tyttö meinaa pelata varman päälle, toisin kun toi rämäpää isosiskonsa.

Mä katon tässä nytten suurinta pudottajaa ja ahmin herkkuja, aika kornia jotenkin;) Mulla on nyt sitten laihdutuskuuri lopullisesti ohi, mittari värähtää 52 kiloon!!!Jipii! (tavoite oli 55)

Mutta kait sitä sitten parin viikon päästä minäkin siirryn taaperopuolelle, " nähdään" siellä!

Ameliini&Viipu

Vierailija
12/23 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin yöllä viestiä joka katosi taivaan tuuliin. Eli meilläkin poika ensi viikolla 1 v on alkanut nousta seisomaan. Nousee tukea vasten ja yrittää ottaa joitain askeliakin. Hitaasti mutta varmasti ylöspäin.

Muuten ollaan siirrytty kaupan maitoon ja syömään muutenkin tavallista ruokaa suurimmaksi osaksi. Kaupan purkit on edelleen hyviä koska meillä isi lomalla ja lasten kanssa kotona... enimmäkseen pihvi ja peruna linjaa, vähän liian tuhtia pikkumiehelle.

Ensi viikolla pitäisi alkaa hoito ryhmiksessä. Vähän jännittää miten poika sopeutuu uusien ihmisten kanssa toimimaan. Onneksi isosisko 4 v on mukana, edes yksi tuttu ihminen. Isosisko muutenkin hoitaa poikaa innokkaasti, kantaa paikasta toiseen, syöttää ja leikkii. Kärsivällisyyttä ei tosin hirveästi ole vielä. Äiti ota sinä...tumps, poika putoaa lattialle. Tosin 10 cm korkeudelta. Pikkumies ei hätkähdä yhtään. Äiti sitäkin enemmän.

Vauvakuume meinaa taas yllättäen iskeä, mutta saa väistyä toistaiseksi. Isukki on sitä mieltä että perhe on koossa nyt. Minäkin tällä hetkellä osin samaa mieltä, mutta aina silloin tällöin tulee mieleen se odotuksen ihana olotila. Ja olishan se ihan kiva pitää vielä pientä vauvaa sylissä. Mutta... Järki ja tunne taistelevat.

Mukavaa viikonloppua ja yksivuotissynttäreitä odottaen! T. KideK

Vierailija
13/23 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pinoudunpas minäkin.

Meillä pojalla nyt allergiat suht hyvällä mallilla. eli maito, muna ja soija ei käy. Muut on toistaiseksi käytössä. Pojalle puhkesi pari päivää sitten toinen hammas:) ei oo enää röllipeikon näkönen(kohta ainakaan).

Poitsu täyttää 1v puolessa välissä elokuuta. Esikoinenkin syntynyt elokuussa, loppupuolella joten yhteiset synttärit pidetään, jos vaikka jakais kahdelle päivälle, ettei tuu niin kauheeta ryysistä. Leipomaan vaan pitäis tän kovan työtahdin lisäksi ehtiä:/

Hoitopaikankin lapset sai.Aloittavat syyskuussa jos mulla jatkuu työt(luultavasti jatkuu) Ens viikolla pitäis viedä 4h.ksi hoitoon, kerran ollaan tavattu hoitaja, ei sentäään vielä päiväunille kuitenkaan. Meillä hoitomuoto on kolmiperhepäivähoito. Yhteen perheeseen tulee hoitaja ja meidän muksut menee sinne kans. Tosi paljon jännittää että miten ne pärjää, mutta kokenut hoitaja kyllä on, että sen puolesta ei pitäis olla hätää:)

Jaaha, jos jatkais surffailua

osanotot heatherin vaarin poismenosta!

Vierailija
14/23 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset osanotosta :0). Täällä justiinsa lajitellaan vaarin tavaroita, ja kylläpä vaan ihme aarteitä löytyy... muun muassa kaikki mun ikinä kirjoittamat kirjeet vaarille ja mummulle, samoin siskon!! Ja mun äidin vanhoja tarha, esikoulu ja koulu juttuja. Siellä on mukana jopa rakkauslappusia, joita äiti on joskus tunnilla saanut :0).

Meille ei vieläkään ole löytynyt hoitopaikkaa.. ilmeisesti ensi viikolla rullat lähtevät varsinaisesti pyörimään, kun kaikki palaavat lomalta. Toivottavasti löytyy!

Nyt kahville ja tavaroita penkomaan.

Vierailija
15/23 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki jo siirtyneet vähitellen tuonne taapero-puolelle, vai kaunis ilmako se pitää äidit pois koneen äärestä ;0)?

Me käytiin tytön kanssa tänään puistossa keinumassa ja hiekkalaatikolla. Tykkäsi kovasti, etenkin syödä pikkukiviä...

Mies lähti (tapansa mukaan) justiinsa siskonsa luokse kahville tytön kanssa, ja ehdin hetkeksi istahtaa koneelle.

Tänään laitettiin hoitopaikkahakemus vetämään, joten toivottavasti paikka löytyy. Alkaa kohta hermostuttaa oikein kunnolla, kun kaikesta vain tarjotaan " eioota" .

Pinoutukaahan vielä iltasella!

Vierailija
16/23 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö sitä muka joskus siirtyä tonne taaperopuolelle, ei meidän vauva vielä sinne kuulu:)

minä täällä jännitän jo huomista hoitoon totuttelua. yhdesti ovat nähneet hoitajan kanssa, poika kyllä meni heti syliin, mutta tyttö on vähän arempi, esikoinen siis... 4h pitäs siellä viihtyä. eniten mietityttää miten saa pojan pidettyä hereillä, kun laittaa yleensä ekoille päikkäreille 10 aikaan ja rytmi pitäis muuttua että klo 12 nukutaan. Siinä on hoitajalle tekemistä:), kyllä ahistaa, mutta millonpas se ois helppoa luovuttaa lapsi toisen hoitióon, varsinkin vieraan ihmisen:/ no mukavaltahan tuo vaikutti ja kokenut myös niin jospa ne lapset siellä viihtyis

Tänään ollaan oltu kyläilemässä kaverin luona ja vähän ajeltu meidän uudella pyöräperäkärryllä, aivan ihana kapistus ja lapset tykkää(ei edes raskas polka)

jep nyt muihin hommiin!

moi

Vierailija
17/23 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika lähti kävelemään sunnuntaina! Aikamoista kaakertamista ja kaatuiluahan se vielä on, mutta kovat treenit on päällä! Veikkailtiin joskus aikoinaan, käveleekö tai sanooko sanoja ennen 1v synttäreitä. Synttärit ovat vasta ensi viikolla, mutta sanoja tuskin tulee ennen sitä, on jutustelu edelleen vain sitä mömmömmömmömmöm, mämmämmämmäm, mutta saatiin edes ne askeleet! :)

Olotilaa voisi muuten tällä hetkellä kutsua ketutukseksi, alkaa tuo remontti tulemaan korvista ulos! Etenee niin hitaasti, usein remppaäijiä ei näy koko päivässä, eilen kävi putkimies pari tuntia, ei muuta. Koko päivän saa odotella, tulisiko joku vai ei. On ärsyttävää, kun ei voi edes päikkäreille oikaista, kun pelkää, että juuri silloin joku ukko tunkee sisälle. MUR!!

Nyt aamupalalle!

Vierailija
18/23 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh.... puunasin juuri keittiön ja vaihdoin kaikki lakanat ja laitoin valkopyykin pyörimään koneeseen.

Tänään sitten vihdoinkin saatiin tytölle pph paikka!!! Suuri helpotus tuo on, vaikka vielä onkin epäselvää, täytyykö tyttö laittaa hoitoon vai ei... mutta se selviää sitten 14pv kun saan lukkarini.

Me järjestetään tytölle kahdet synttärikutsut. 16pv tulevat kummit ja isovanhemmat ja tädit, ja sitten lauantaina 19pv on kutsuttu kaikki lapsi-kaverit kylään.

EIpä täältä nyt muuta.

Vierailija
19/23 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe sai nimittäin lisäystä tunti sitten. Mies toi töitten jälkeen pienen pienen 3kk vanhan mustavalkoisen kissanpennun meille! Ollaan jo pitkään puhuttu, ja sovittiin, että 3kk päästä otetaan. Mutta mies olikin yllätykseksi varannut ESYltä jo täksi päiväksi yhden.

Okei, hurahdin Lostiin, kun katsoin sen ekan kauden äskettäin, ja kisusta tuli Boone. ;0).

Heh.... kuvittelin, että mun vauvakuumekin nyt vähän helpottaisi, mutta ei. Paheni vain.

Mutta kunhan nämä menkat nyt loppuvat, niin päästään yrittämään sitä pikkukakkosta.

heather

Vierailija
20/23 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ollaan sitten jo taaperopuolella!!!

Että äkkiä meni tää vuosi. Vähän vauvakuumetta on mutta se vaatisi hoitoja ja rahaa, mies tuskin on innokas joten...haaveeksi jää.

Poika on pieni, eilen neuvolassa 74 cm ja 8700g. Tässä on nyt pari viikkoa oltu melkein syömättä. Lusikka ei kelpaa ollenkaan ja itse söisi kyllä mutta melkein kaikki mun kokeilema juuttuu kurkkuun ja oksentaa. miten voi olla tuollainen sihti! Vain riisikakut ja maissinaksut menee alas (ja maissi ei keväällä vielä sopinut, pakkotestailen uudestaan). Enpä tiedä mitä tehdä.

No nyt on alettava siivoon, päikkärit alko vähä myöhässä. Hienot yöunet poika nukkuu, 12-13h yössä, heräilee max 1-2 kertaa!!!!

Baby ja poika