Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppajat, mitä tähän sanotte?

Vierailija
24.07.2006 |

Perjantaina oli lehdessä amerikkalaisesta tutkimuksesta jossa oli analysoitu ylipainoisten ja hoikkien ruokavalioa. Tuloksena oli mm. että hoikkien ruokavalio koostuu n. 55% hiilihydraateista ja vähäisestä rasvasta. Harmi kun ei ole nyt sitä lehteä tässä joten en tarkkaan muista, mutta se pisti silmään että ne hoikat söivät kaikkien karppaajien oppien vastaisesti.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suomalaisethan osaavat tehdä kevytlevitteensä ilman transrasvoja... jenkeillä niitä vaan syntyy vaikka valmistusprosessi on sama.

Vierailija
42/54 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarkoittako se salaatinlehteä lisukkeilla? Ja minkänäköinen purkki on se turkkilainen jogurtti?

Ja toiseksi: antakaa mulle karppipizzan ohje, pliis!

t: se ex-anti, aloittelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei kuluta pelkästään liikkuessaan tai muun fyysisen rasituksen seurauksena, vaan jokaisella on peruskulutus joka on liikkumattomalla nuorehkolla naisella jotain 2000 kalorin pintaan/vrk.

Vierailija:

Jos mun pitäisi laihduttaa syömällä vähemmän kaloreita, kuin kulutan saisin syödä ehkä salaatinlehden päivässä.

En liiku juuri yhtään, eikä edes huvita. Kaikkia ei ole luotu sporttisiksi.

Siksi karppaan ja syön hyvin ja laihdun.

Vierailija
44/54 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä mitä keho ottaa polttoaineeksi ja miten hyvin.

Vierailija
45/54 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävä proteiinin saanti (100 g päivässä) samoilla kaloreilla kuin liian vähän proteiinia (alle 50 g) ei johda samaan lihomis/laihtumistulokseen vaan:

Riittävällä proteiinilla saa syödä puolitoistakertaisen määrän kaloreita lihoakseen saman, kuin yksinkertaisella vähäproteiinisella.

Tämä on tutkittu lääketieteellisesti ja ihmisillä. Kalori ei ole kalori eikä ole merkityksetöntä, mistä ruoka-aineista kalorinsa saa.

Monet laihtuvat karpilla isommilla kaloreilla kuin aiemmin, koska ovat aiemmin syöneet liian vähän proteiinia.

Vierailija
46/54 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös ruis- ja viidenviljan versioita olemassa hyvinvarustetuissa kaupoissa.

Karppipizzaohjeita on monia, joita löytyy karppaussivuston resepteistä.

Tässä yksi:

n. 1 dl vehnälesettä

n. vajaa 0,5 dl soijajauhoa

100g rahkaa

2 munaa

1 tl leivinjauhetta

suolaa

valkosipulijauhetta

öljyä

Aineet sekaisin ja lusikalla mahd. ohueksi lätyksi pellille. Paista n. 200C kunnes kypsä, lisää omat (runsaat) päälliset ja paista kunnes valmis.

Vierailija
47/54 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas hämmentää, että miten ihmiset voi olla niin kalorisokeita. Kyllähän se nyt merkkaa mistä ne kalorit saa!

Jos syön 1500 kcal päivässä roskaruokaa = lihon

Jos syön 2000 kcal päivässä karppiruokaa = laihdun

Ihmeellistä on elämä!

Vierailija
48/54 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Kyllä sinäkin silti laihdut juuri sen takia että saat ravinnostasi vähemmän energiaa kuin kulutat....

No ei pidä paikkaansa :)

Syön tällä hetkellä arviolta kolmisentuhatta kaloria päivässä ja laihdun.

Painonvartijoissa söin vain n.1200 kaloria ja laihduin hitaasti ja ainaisella nälällä.

En tee töitä enkä liiku.

Vierailija
49/54 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisessa lehtileivässä on 3,5 hiilaria. Valkosipulisessa on 3,7 yhdessä palassa. Ruis- ja viidenviljan on jo melkein 5.

Vierailija
50/54 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: se ex-anti, paikkarissakin ollut

Vierailija
51/54 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paina suomenlippua http: //www. lindahlsmejeri. com/

Vierailija
52/54 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut nyt pari viikkoa karppilinjoilla ja kesällä kertyneet kilot ovat kadonneet (eli 3kg on lähtenyt). Mähän karppasin jonkin aikaa jo viime syksynä, mutta haksahdin takaisin (täysjyvä)pastan maailmaan. Sekään ei sovi mulle (ainakaan painonpudotusvaiheessa), joten oli pakko ottaa kurinpalautus ;)

t. Morre, tonnikala-raejuustolautasen ääreltä :)

Vierailija
53/54 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että tietää nyt mitä etsiä!

Vierailija
54/54 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se eroaa mielestäni olennaisesti esim. viljatuotteiden ja hedelmien osalta (ruokavalion perusta harv. mallissa), maitotuotteiden osalta (vähärasvaiset suositeltuja), voita ei suositella jne. Itse asiassa en näe niissä oikeastaan muuta samaa kuin että (kasvi)rasvaa suositellaan käytettävän reilusti. 28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän