Karppajat, mitä tähän sanotte?
Perjantaina oli lehdessä amerikkalaisesta tutkimuksesta jossa oli analysoitu ylipainoisten ja hoikkien ruokavalioa. Tuloksena oli mm. että hoikkien ruokavalio koostuu n. 55% hiilihydraateista ja vähäisestä rasvasta. Harmi kun ei ole nyt sitä lehteä tässä joten en tarkkaan muista, mutta se pisti silmään että ne hoikat söivät kaikkien karppaajien oppien vastaisesti.
Kommentit (54)
Oliiviöljyä, pähkinöitä, hyviä rasvoja, paljon kasviksia, täysjyväviljaa, hedelmiä, vähemmän punaista lihaa jne. Kuulostaa runsaalta ja tasapainoiselta. Uskoisin tätä pystyy noudattamaan vaikka eliniän ilman sivuvaikutuksia, muuta kuin paraneva terveys!
Se nyt vaan sattuu olemaan fakta.
Minä syön monipuolisesti kasviksia, lihaa, hedelmiä, marjoja, kalaa....
Miksi ihmeessä pitäisi laihduttaa vain syömällä yhtä ruoka-ainetta?
Hyvin pysyn hoikkana ja terveenä, karppaus olisi minulle kauhistus. Mutta hyvähän se on että kaikille löytyy omansa :)
t: se toinen EX-antikarppi, aloittelija
Pyrin välttelemään eineksiä ja syömään monipuolisesti jonkin verran kyllä myös sesongin mukaan eli kesäisin paljon tuoreita kasviksia, syksyisin enemmän marjoja ja sieniä jne. Terveenä ja hoikkana olen pysynyt, karppaus ei sopisi minulle.
Eilisen esimerkki:
Aamulla lehtileipää päällyksillä ja munakas
Päivällä lihaa ja kasviksia.
Illalla karppipizzaa
Välipaloina juustokakkua kahvin kanssa, prosenttisuklaata, marjarahkaa...mitä milloinkin olen leiponut.
Itse en syö, kun laihdutan parhaillaan, eivätkä hermoni kestä pitkää painonpudotusaikaa.
miksi teidän mielestä karppaus poikkeaa tuosta välimeren mallista niin oleellisesti, ettei tulisi mieleenkään kokeilla?
Viimeiset 2 vuotta olen karpannut, syöden vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä, runsaasti kalaa, myös muuta lihaa, pähkinöitä, siemeniä, pellavansiemenrouhetta, salaatteja ja sekaan runsaasti oliiviöljyä. Vain viljatuotteet puuttuvat (keliakia). Ja juu, linjani on Atkins!
karppaus on hiilihydraattitietoista syömistä
Selvennettäköön viisastelijoille, että karppaus on hiilihydraattitietoista syömistä. Ja karppiruokavalioihin kuuluu mm. Atkins, Montignac, Zone, Paleo, Heikkilä jne..
Haluan syödä niukemmin proteiinia, ja enemmän kasviksia ja viljaa kuin karpit. Kyllä siinä joitakin eroja on, en kyllä tiedä tarpeeksi näistä ala?karpeista ja hyväkarpeista ym? Jotkut eivät käsittääkseni syö esim. puuroa, täysjyväpastaa tms. tuotteita? Ja kovan rasvan määrä on suurempi?
Rasvan määrässä saattaa olla eroja, mutta ei ainakaan mulla se kovan rasvan määrä oo kovin mieletön, vaikka 60% energiastani rasvana syönkin. Suurimmaks osaks se on just sitä oliiviöljyä, kurpitsansiemenöljyä tai pellavansiemenöljyä sekä pähkinöistä saatavaa rasvaa.
Vierailija:
Käsittääkseni voi laihtua kahdella tavalla: syömällä rasvattomasti ja kohtuullisella hiilihydraattimäärällä tai karppaamalla.
Minä luulen tämän tutkimuksen tulos ei siis yllätä yhtäkään karppaajaa.
Kuluttaa kaloreita enemmän kuin niitä syö. Ihan sama, onko se karppausta vai kaalikeittodieettiä.
Se on vaan fakta että noinkin voi laihtua, mutta ei se kenenkään mielestä ole suositeltavaa eikä terveellistä. Niin että ei paikkarit oel sitä mieltä että ihan sama mitä syö, kun vaan pisteet pysyvät kurissa.
Jos haluaa vähentää energian saantia sen voi tehdä joko rasvoista, hiilareista tai ihan sokerista.
Jos kalorimäärä vähenee painon pitäisi pudota. Kyse ei ole mistään maagisesta ilmiöstä vaan kemiasta joka voidaan matemaattisesti todentaa. Näin ollen " karpit" vs. " PV:t" on tunnepitoista vöyhötystä, jolla ei ole mitään merkitystä, kun kummatkin tavat voidaan todistaa toimiviksi.
Tulos: roskaruokaa saaneet lihoivat, toiset eivät? Eli taitaa laihtumisessa muukin vaikuttaa kuin pelkkä kalorimäärä.
Jättäessäni viljat pois katosivat vatsakivut ja ilmavaivat. Todella tunnepitoista, sillä olen kovin iloinen asiasta ;)
Voin muutenkin paremmin ja painokin on taas lähtenyt laskusuuntaan.
Hassua, että joillekin karppaus tuntuu olevan punainen vaate, jonka voi leimata vaikka tunnepitoiseksi vöyhötykseksi (anteeksi, tuo on vain niin koominen ilmaus xD).
Jos mun pitäisi laihduttaa syömällä vähemmän kaloreita, kuin kulutan saisin syödä ehkä salaatinlehden päivässä.
En liiku juuri yhtään, eikä edes huvita. Kaikkia ei ole luotu sporttisiksi.
Siksi karppaan ja syön hyvin ja laihdun.
Niin se mieli vain muuttui ja nyt neljä kuukautta aloituksesta paino on pudonnut 18 kiloa.
Olen myös paikkareissa painoa pudottanut kymmeniä kiloja ainaisella nälällä ja aina ne kilot ovat tulleet takaisin.
Nyt saa syödä, ei ole nälkä, kilpirauhanen ei vaivaa, olo on hyvä ja loistava!
Tutustukaa ensin ja vastustakaa vasta sitten :) Älkää tehkö niin kuin minä tein.
http: //karppaus. info/forum/index. php