Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuka maksaa treffeillä

Vierailija
21.10.2020 |

Jos joku pyytää sinua treffeille kanssaan, vaikkapa syömään ravintolaan, niin kuka maksaa ?

Lähdetkö siitä, että maksat aina omat syömisesi/juomisesi, laitetaanko lasku puoliksi sen enempää laskeskelematta, vai onko oletuksena se että treffeille pyytäjä hoitaa maksupuolen, vai kenties jotain muuta

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähtökohtaisesti olettaisin, että se joka kutsuu treffeille, maksaa laskun. Tosin en pitäisi suurena vääryytenä sitäkään, vaikka molemmat maksaisi omansa tai lasku menisi puoliksi.

Mutta joo, olen sen verran vanhakantainen(?), että kutsuja maksaa, oli sitten mies tai nainen.

Vierailija
2/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina maksanut omani, en kehtaisi olettaa että mies maksaisi minunkin syömiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan, kenenkään ei pitäisi käydä treffeillä.

M G T O W

Vierailija
4/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa molemmat maksavat omat juomansa tilatessa tiskillä.

En koskaan lähtisi ruokatreffeille tuntemattoman ihmisen kanssa.

Vierailija
5/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksetaan molemmat, en tajua puolittamisen ideaa vaan omat. Jos jompi kumpi maksaa molemmat, olisi erkoista että se olisi kutsuttu, mutta jossain tapauksissa niinkin. Pahinta, jos joku fanaattinen suhtautuminen omiin/puolittamiseen,on sitten mies tai nainen.

Vierailija
6/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa molemmat maksavat omat juomansa tilatessa tiskillä.

En koskaan lähtisi ruokatreffeille tuntemattoman ihmisen kanssa.

Missä kohtaa avauksessa luki, että ko. treffikumppani olisi tuntematon?

Vierailija
7/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy treffeillä, mutta jos haluan ulos syömään jonkun kanssa, niin sanon jo kutsuessani, että minä tarjoan. Vastaavasti myös minä saan kutsuja. Minulle käy oikein hyvin sekin, että kumpikin maksaa omansa.

Jos olisin sinkku, niin en ikinä lähtisi kenenkään tuntemattoman kanssa syömään, korkeintaan kahville. Maksaisin silloin omani.

Vierailija
8/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin Rane maksaa, sillä on piikki auki.

Vierailija
9/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joo, olen sen verran vanhakantainen(?), että kutsuja maksaa, oli sitten mies tai nainen.

Meidän kulttuurissamme miehen odotetaan tekevän aloitteet ja kutsuvan treffeille, joten tämä on vain älyllisesti epärehellinen tapa sanoa "Mies maksaa".

Ehkä sinä odotat, mutta kiinnostunut nainen kyllä kysyy miestä treffeille.

Vierailija
10/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi ensitreffeillä ravintolaan syömään, joten en joutuisi tuota miettimään. Kahville voisin lähteä ja silloi olettaisin, että kysyjä maksaa sen kahvikupilliseni. Perusteluna ihan se, että vain hänen takiaan tulen siihen kahvilaan ja kahvilassa odotetaan asiakkaiden ostavan jotain. Jos kahvikupillisen maksaminen olisi hänelle ongelma pienten tulojen takia, en usko, että elämäntapamme olisivat niin samanlaiset, että meidän kannattaisi jatkaa tutustumista.

Jos tuntisimme jo toisemme eli kyseessä olisi toinen tai myöhempi tapaaminen, se tarkoittaisi, että välillämme on jo kiinnostusta ja silloin kuvittelisin, että yhdessä syömään menemisestä myös keskusteltaisiin luontevasti. Pyytäjä ehdottaisi, että "mennään pizzalle, minä tarjoan" ja minä voisin vastata, että "sopii, mä tarjoan sen jälkeen meille jossain juomat" -tyylisesti.

En ymmärrä, miksi tästä pitää tehdä ongelma vuodesta toiseen. Veikkaan, että jälleen tulossa on pitkä ketju, jossa kovimmassa äänessä ovat ihmiset, jotka eivät käytännössä edes käy treffeillä-

Vierailija
11/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että pyytäjä maksaa, mutta en myöskään pahastu jos molemmat maksaa omansa. Kunhan asiasta ei tule kummassakaan tapauksessa suuri numero.

Vierailija
12/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi treffit kävelylle niin ei tarvitse jauhaa maksamisesta.

Vierailija
13/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kulttuurissamme miehen odotetaan tekevän aloitteet ja kutsuvan treffeille, joten tämä on vain älyllisesti epärehellinen tapa sanoa "Mies maksaa".

Se on sinun tulkintasi. Minä olen tehnyt jokusen kerran aloitteen ja kutsunut treffeille, joten tuo analyysisi ontuu.

ed

Vierailija
14/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi ensitreffeillä ravintolaan syömään, joten en joutuisi tuota miettimään. Kahville voisin lähteä ja silloi olettaisin, että kysyjä maksaa sen kahvikupilliseni. Perusteluna ihan se, että vain hänen takiaan tulen siihen kahvilaan ja kahvilassa odotetaan asiakkaiden ostavan jotain.

Jopa on omituinen perustelu. Onko sinulla useinkin tapana lähteä treffeille vain toisen mieliksi?

Vierailija
15/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan omani, nainen omansa. En oikein perusta prostituutiosta, niin maksulliset naiset eivät käy.

Vierailija
16/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on maksanut.

Vierailija
17/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi ensitreffeillä ravintolaan syömään, joten en joutuisi tuota miettimään. Kahville voisin lähteä ja silloi olettaisin, että kysyjä maksaa sen kahvikupilliseni. Perusteluna ihan se, että vain hänen takiaan tulen siihen kahvilaan ja kahvilassa odotetaan asiakkaiden ostavan jotain.

Jopa on omituinen perustelu. Onko sinulla useinkin tapana lähteä treffeille vain toisen mieliksi?

En jaksaisi vääntää taas tästä asiasta kymmeniä sivuja, mutta: minä lähtisin ensitapaamisella mieluummin kävelylle kuin kahvilaan. Jos toinen haluaa kuitenkin nimenomaan kahvilaan, odotan hänen maksavan kahvini.

Asia ei toivottavasti ole minulle enää koskaan ajankohtainen, olen parisuhteessa miehen kanssa, jonka kanssa ensitapaamisella kävimme kävelyllä. Kumpikaan ei vängännyt päästä ravintolaan tai edes kahvilaan.

Vierailija
18/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan omani, nainen omansa. En oikein perusta prostituutiosta, niin maksulliset naiset eivät käy.

Onko sinulla joskus tullut treffailtua samaa naista useamman kerran? Onko nainen koskaan kutsunut sinua kotiinsa syömään, jolloin hän on kokannut teille ruuan? Oletko maksanut oman osuutesi ruokatarvikkeista? Ethän sinä nyt periaatteen miehenä voi syödä toisen piikkiin ilmaiseksi, vai mitä?

Vierailija
19/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi vääntää taas tästä asiasta kymmeniä sivuja, mutta: minä lähtisin ensitapaamisella mieluummin kävelylle kuin kahvilaan. Jos toinen haluaa kuitenkin nimenomaan kahvilaan, odotan hänen maksavan kahvini.

Asia ei toivottavasti ole minulle enää koskaan ajankohtainen, olen parisuhteessa miehen kanssa, jonka kanssa ensitapaamisella kävimme kävelyllä. Kumpikaan ei vängännyt päästä ravintolaan tai edes kahvilaan.

Kuulostat todella hankalalta tyypiltä. Kannattaa pitää kiinni nykyisestä parisuhteesta kynsin hampain.

Vierailija
20/59 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla joskus tullut treffailtua samaa naista useamman kerran? Onko nainen koskaan kutsunut sinua kotiinsa syömään, jolloin hän on kokannut teille ruuan? Oletko maksanut oman osuutesi ruokatarvikkeista? Ethän sinä nyt periaatteen miehenä voi syödä toisen piikkiin ilmaiseksi, vai mitä?

Eipä ole koskaan kukaan nainen tarjoutunut tekemään ruokaa. Yllättävän harva edes osaa. Itse olen tarjonnut itse valmistamaani ruokaa useita kertoja.