Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YT-neuvottelut ja palkankorotus

Kilpailija
21.10.2020 |

Terve, työnantaja käy tällä hetkellä yt-neuvottelut ja ennen vuoden loppua annetaan lomautus- ja kenkä-laput. Minä sitten taas pyysin 1400 € lisää palkkaa ja en aio tyytyä vähempään kuin 1000 € korotukseen. Mulle sanottiin että tämä on moraalisesti väärin. Minä olen sitä mieltä että meillä kaikilla vapaat markkinat ja tarjonta ja kysyntä määrittelee hinnat. Turha moralisoida minun asennetta mielestäni.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä saa pyytää mitä vain. Olisit samoin tein pyytänyt palkkasi tuplaamista.

Vierailija
2/4 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten ihmettele kun lomautus- / irtisanomislappu työnnetään käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YT:t ei aina tarkoita pelkkää tuotannon supistamista ja irtisanomisia. Se voi olla myös merkittäviä uudelleen järjestelyitä, tms. Meillä oli joskus YT:t, kun konttoreihin tuli kameravalvonta.

Ja palkkaa voi aina pyytää lisää, varsinkin jos katsoo sen olevan aiheellista. Eri osastoilla ja tuotelinjoilla saattaa olla suuria eroja kannattavuudessa, ja työvoiman tarpeessa ja saatavuudessa.

Vierailija
4/4 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YT:t ei aina tarkoita pelkkää tuotannon supistamista ja irtisanomisia. Se voi olla myös merkittäviä uudelleen järjestelyitä, tms. Meillä oli joskus YT:t, kun konttoreihin tuli kameravalvonta.

Ja palkkaa voi aina pyytää lisää, varsinkin jos katsoo sen olevan aiheellista. Eri osastoilla ja tuotelinjoilla saattaa olla suuria eroja kannattavuudessa, ja työvoiman tarpeessa ja saatavuudessa.

Kameravalvonta yt:eiden yhteydessä harvemmin ketään loumautetaan tai irtisanotaan eli kyllähän noi ap:n YT:t on ihan normi TuTa-yt:t. Ap ei nyt kertonut paljonko tuo 1400e on prosentuaalisena korotuksena hänen palkkaansa, mutta jos yhtään arvaan niin kuitenkin varmaan lähempänä 20% kuin 5%? Aina saa pyytää, mutta kyllähän tuo henkilöstä aika paljon kertoo, jos noin käyttäytyy, kun firman tilanne ei vissiin ole kovin ruusuinen. Mutta se ei pelaa joka pelkää, Työttömyyskassaan littymistä kyllä ap:lle suosittelen. Asap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän