Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankala tilanne ystävän kanssa

Vierailija
24.01.2014 |

Paras ystäväni teki minulle todella julman tempun. Hän vietteli poikaystäväni, jota rakastan todella paljon. En meinannut uskoa kun kuulin asiasta, se tuntui niin julmalta. Laitoin heti parhaaseen ystävään välit poikki, hän yritti pyydellä kauheasti anteeksi. Mutta en vaan voi antaa tälläistä asiaa anteeksi.

Ystäväni joutui kuitenkin vähän aikaa sitten kolariin, jossa hän sai keskenmenon (lapsi oli vahinkolaukaus), ja eräs hänen tuttunsa kuoli samassa kolarissa. Mietin nyt, että pitäisikö minun antaa hänelle anteeksi ja olla hänen tukenaan, vai velvoittaako edes tuollainen tragedia minua antamaan anteeksi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia selkeästi vaivaa, kun edes mietit tukena olemista. Ehdotan, että olet ystävääsi yhteydessä ja katsot sitten miltä tuntuu, kuinka paljon jaksat häntä tukea.

Vierailija
2/21 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tapahtui sama - tosin jo monta vuotta sitten. Hyvä (?) ystäväni iski poika ystäväni. Kieltämättä shokki oli melkoinen, samoin kuin suru ja pettymys. Kumpaankaan en ole sen koommin ollut yhteydessä enkä aio kyllä koskaan ollakaan.

Koska tapahtuneesta on jo aikaa, olen kuitenkin tavallaan jo antanut anteeksi. Tai kieltämättä asia vieläkin loukkaa, kun sitä ajattelen. Jokainen ihminen on kuitenkin inhimillinen ja erehtyväinen. Toivon heille molemmille onnea ja hyvää elämää. ( eivät ole yhdessä), mutta minä en missään olosuhteissa halua olla missään tekemisissä kummankaan kanssa. Eli en siis kuitenkaan ole ihan antanut anteeksi...

Maailma on täynnä miehiä. Luulisi löytyvän joku muukin kuin kaverin kumppani. Kyllä siinä aika kylmästi mitätöi toisen ihmisen ja hänen arvonsa ja paljastaa sen todellisen itsekkyytensä ja arvostuksensa teoissaan näin tehdessään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tapahtui sama - tosin jo monta vuotta sitten. Hyvä (?) ystäväni iski poika ystäväni. Kieltämättä shokki oli melkoinen, samoin kuin suru ja pettymys. Kumpaankaan en ole sen koommin ollut yhteydessä enkä aio kyllä koskaan ollakaan.

Koska tapahtuneesta on jo aikaa, olen kuitenkin tavallaan jo antanut anteeksi. Tai kieltämättä asia vieläkin loukkaa, kun sitä ajattelen. Jokainen ihminen on kuitenkin inhimillinen ja erehtyväinen. Toivon heille molemmille onnea ja hyvää elämää. ( eivät ole yhdessä), mutta minä en missään olosuhteissa halua olla missään tekemisissä kummankaan kanssa. Eli en siis kuitenkaan ole ihan antanut anteeksi...

Maailma on täynnä miehiä. Luulisi löytyvän joku muukin kuin kaverin kumppani. Kyllä siinä aika kylmästi mitätöi toisen ihmisen ja hänen arvonsa ja paljastaa sen todellisen itsekkyytensä ja arvostuksensa teoissaan näin tehdessään.

Vierailija
4/21 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:49"]

Paras ystäväni teki minulle todella julman tempun. Hän vietteli poikaystäväni, jota rakastan todella paljon. En meinannut uskoa kun kuulin asiasta, se tuntui niin julmalta. Laitoin heti parhaaseen ystävään välit poikki, hän yritti pyydellä kauheasti anteeksi. Mutta en vaan voi antaa tälläistä asiaa anteeksi.

Ystäväni joutui kuitenkin vähän aikaa sitten kolariin, jossa hän sai keskenmenon (lapsi oli vahinkolaukaus), ja eräs hänen tuttunsa kuoli samassa kolarissa. Mietin nyt, että pitäisikö minun antaa hänelle anteeksi ja olla hänen tukenaan, vai velvoittaako edes tuollainen tragedia minua antamaan anteeksi?

[/quote]

Em mää tiiä, kuulostaa vähän höpö höpöltä. Vietteli...? KUka moista sanaa enää käyttää? Toisekseen ei anteeksianto ole mikään järki-kysymys.

Vierailija
5/21 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en moista ämmiä haluaisi lähelleni, en ymmärrä, miksi edes harkitset jotain sellaista. Hän on tehnyt sinulle niin petollisen tempun, että pidä hänet kaukana itsestäsi. Olet onnellisempi niin. 

Vierailija
6/21 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin sanoa että aivan hirvittävä tilanne! 
Miten olisi, jos olisit tukena oman jaksamisesi verran? Käyt hänen luonaan vaikka kerran ja annat lohdun sanan, ja katsot miten tilanne etenee. Anteeksihan sinun ei tarvitse tuota tekoa antaa eikä olla enää myöhemmin tekemisissä, mutta ehkä tämä tilanne on jossakin määrin... niin, en tiedä.

Karman laki on kammottava, kun se sille päälle sattuu. En osaa sanoa, mikä olisi oikea ratkaisu. Omassa tilanteessa varmaan olisin tukena tämän hetken, mutta en osaa todellakaan sanoa pystyisinkö antamaan pettämistä anteeksi. Kyllä siinä väkisinkin tulisi olo että luonto kosti tarpeettomankin kovaa.

Vierailija
7/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään velvoita. Mutta jos hän oli todella hyvä ystävä, sekin on harkitsemisen arvoinen vaihtoehto. Kaikki me teemme virheitä.

Vierailija
8/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen iski karma, eikä se oo sun syys :)

Vierailija
9/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vietteli poikaystäväsi jota rakasTIT vai jota rakasTAT?

Poikaystävällesi olet antanut anteeksi, mutta ystävällesi et?

Ei tuo poikaystäväsikään ihan syytön juttuun ole ollut, joten anna ystävällesi anteeksi ja mene hänen tuekseen. Miehiä tulee ja menee, mutta ystävät säilyy.

Vierailija
10/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Johan hänelläkin oli mahdollisuuksia miettiä muita vaihtoehtoja sen viettelyn tilalle, tai sen lopettamiseksi. No eipä tainnut hänkään sinua miettiä. Ittees vaan kiusaat jos annat anteeks, sitten aina saat olla uusien miesystävien kohdalla miettimässä että vietteleeköhän hänkin. Mites tää ystäväs tarkalleen ottaen vietteli poikaystäväs?

Vai ootko provo? Viettely ja poikaystävä samassa yhteydessä saman henkilön sanomana kuulostaa hassulta.

Vierailija
11/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on ollut oikeasti hyvä ystäväsi, niin ehkä ei tarvitse nyt heti antaa anteeksi, mutta olisi varmasti itsestäkin mukavaa olla tukena. Voihan olla, ettei edes enää sinua hyväksy, surullista.

Oletko työstänyt tuon pettämisen miten hyvin, vai onko se tilanne vielä ns päällä? Muista myös, että vastuu siinä oli myös sun poikaystävällä...

Tsemppiä.

Vierailija
12/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitäis? Hän teki valintansa eli ei kaipaa sinun tukeasi.

Vierailija
13/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Jätin poikaystäväni heti kun sain tietää pettämisestä, koska itse pyrin olemaan todella uskollinen, joten tietysti sellainen oli kova isku. Tietysti yhä välitän ystävästäni jonkin verran, en jotenkin osaa vihata häntäkään, vaikka vihainen tietysti olenkin ja enemmän ehkä katkera, että miten tälläistä voi edes tapahtua. Mielestäni hän ei olisi kuitenkaan ansainnut tuollaista mitä tapahtui, ja tavallaan tekisi mieli mennä tueksi. Mutta tuntuu että olisin sitten kauhea luuseri.

Vierailija
14/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sun poikaystäväsi oli noin helposti vietävissä ja noin vitun aivoton, niin sehän oli vaan hyvä että huomasit sen tässä vaiheessa. Etkä sitten, kun olisitte ehkä ehtineet jo mennä naimisiin ja saada lapsenkin.

Kaverisi on paskapää, mutta poikaystäväsi vähintään yhtä paska.

Enkä puhuisi enää kummallekaan, se olisi soromnoo.

Vierailija
15/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että sä jätit sen poikaystävän. Mutta et sä missään nimessä luuseri ole, jos menet ystäväsi tueksi. Päinvastoin, rohkea ja vahva ihminen. Tsemppiä, mitä ikinä sitten päätätkään tehdä.

Vierailija
16/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri? Miksi ihmeessä kokisit itsesi luuseriksi, jos auttaisit toista ihmistä? Päinvastoin mielestäni, osoittaa sinulta kypsyyttä, jos päädyt häntä auttamaan, henkistä kypsyyttä, ei sitä kaikilla ole.

Vierailija
17/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväsi ei ollut ystäväsi, jos vietteli miehesi. Joskus paha saa palkkansa. Unohda moiset ihmiset ja nauti elämästäsi.

Vierailija
18/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Muotoilin lauseen ehkä huonosti, mutta tarkoitin tuolla sitä, että ystäväni saattaisi ehkä sitten luulla että voi saada mitä tahansa anteeksi, ja että samaa menoa voi jatkaa tulevaisuudessa.

Vierailija
19/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväni teki aikoinaan saman tempun. Suutuin hirveästi ja pistin välit poikki molempiin. Ystäväni katui katkerasti typeryyttään ja lopulta päätin antaa anteeksi. Olemme olleet ystäviä siitä lähtien eikä ole ikinä ollut vastaavia ongelmia, päinvastoin ystäväni on ollut superlojaali kaikissa tilanteissa. että jotkut myös oppivat niistä virheistään.

Vierailija
20/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 19:06"]

Ap

Muotoilin lauseen ehkä huonosti, mutta tarkoitin tuolla sitä, että ystäväni saattaisi ehkä sitten luulla että voi saada mitä tahansa anteeksi, ja että samaa menoa voi jatkaa tulevaisuudessa.

[/quote]

Joo, varmaan luulee niin, että sua voi jatkossakin höynäyttää!!!

ps provoseni, mistä tiedät, että vauva oli vahinkolauakaus...?

Huono aloitus, taas kerran, alku oli lupaava...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä