Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahden sektion jälkeenAINA sektio vai onko normisynnytys mahdollinen?

Vierailija
24.01.2014 |

Kokemuksia kaipaan, jos joku on kahden sektion jälkeen synnyttänyt alakautta? Entä jos kolmas sektio tehty, onko ollut vaikeampi kuin muut? Liittyykö kahden sektion jälkeen suurimmat riskit (kohdun repeäminen) odotusaikaan vai synnytykseen? Menikö odotusaika hyvin?

Minulla on tehty 2 suunniteltua sektiota vaakaviillolla, joka on hyvin alhaalla bikinirajan alapuolella. vikasta sektiosta jo 3 vuotta. tuntuu oudolta, että ei olisi edes mahdollista normisynnytykseen enää.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä eräällä 2 kiireistä sektiota ja 3 lapsi sitten meni teholle viikoksi kun vielä 3. kerran yritti normaalia synnytystä :/ Aina on riskejä!!!

Vierailija
22/26 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain lehdessä oli juttu n 6 kk sitten suomalaisesta naisesta, joka kahden sektion jälkeen synnytti alateitse. Il. Ns. Doula kannusti siihen ja se meni hyvin. Varmasti löytyy googlettamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulle sanottiin, että kahden sektion jälkeen kaikki myöhemmätkin sektiolla. Anoppini on synnyttänyt sektiolla 7(!) lasta, eli seitsemän kertaa on leikattu. Ei ongelmia raskaudessa.

Minulle on tehty suunniteltu sektio kolme kertaa, ei myöskään ongelmia raskaudessa eikä sektiossa, eikä siitä toipumisessa. Pelkällä parasetamolilla olen pärjännyt jo sairaalasta saakka. Kävelemään olen päässyt jokaisen sektion jälkeen jo samana iltana.

Vierailija
24/26 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 sektion jälkeen, kolmannen lapsen kohdalla sovittiin aika suunniteltuun sektioon 39+2. Aiemmat 2 syntyivät 40+2 ja olivat isokokoisia noin 4,5kg molemmat.

synnytys alkoi kuitenkin edellisenä iltana ennen sektiota ja synnytys oli melko pitkällä saapuessamme sairaalaan, joten sain luvan kokeilla alakautta synnytystä. kaikki meni todella hyvin, mutta vauva olikin huomattavasti pienempi kuin sisaruksensa vain 3,2kg

Vierailija
25/26 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vielä jatkaa, minun aiemmat aektiot siis vuosilta 2008 ja 2011 ja nyt siis elokuussa 2014 tämä kolmas syntymässä. Mulla varmaan tuohon lupaan vaikutti myös tuo pitkä väli edelliseen synnytykseen, vähän yli 3 vuotta.

Vierailija
26/26 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy useaan sectioonkin riskejä, ja neljättä raskautta kolmen section jälkeen ei enää suositella. Itsellä ei tunto palannut alavatsalle kolmannen section jälkeen, onneksi kuitenkin alapäässä tunto tallella. En uskaltaisi enää yhtään raskautta tai seciota.