Rokotusvastaiset! Kommentoikaas nyt Lohjan tuhkarokkoepidemiaa
Vastuutonta jättää lapset rokottamatta ja siiten kaataa kustannukset ja hoito valtiolle.
Kommentit (1052)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:02"]
Mututuntumalla sanoisin, että juuri rokotetut lapset ovat niitä antibioottien suurkäyttäjiä. Kauhulla olen seurannut lasteni koulukavereitten ja muitten tuttujen antibioottien käyttöä monien vuosien ajan. Vuosittain niitä kuureja syödään useampia jo vauvasta saakka.
[/quote]
Juuri näin. Naapurini on terveydenhoitaja, neuvolassa tietysti. Lapsille on otettu kaikki rokotteet syntymästä saakka, myös ne jotka pitää itse hankkia apteekista. En ole sairaampia lapsia nähnyt.
Kolme lasta sairastaa jatkuvasti, korvia on putkitettu useampaan kertaan ja risat poistettu. Keskimmäinen on jo kuudetta vuotta jatkuvassa ab-kierteessä kamalan yskän ja flunssan vuoksi, syytä ei ole löydetty. Vatsatauti iskee vähintään kerran kuussa koko jengiin. Luulisi, että tuolla rokotemäärällä pysyisi influenssakin poissa, mutta niin vain koko perhe sairastaa senkin, niin kipeinä etteivät sängystä ylös pääse. Siitä huolimatta ottavat joka vuosi influenssarokotteen, kun siitä on kuulemma hyötyä.
Elintavat ovat terveelliset, kuntoilevat kaikki silloin kun jaloilleen pääsevät ja ruoka on terveellistä kotiruokaa, mutta joku tuossa on mennyt pahasti pieleen.
Meillä samanikäiset lapset, rokotuksia on vain jäykkäkouristus ja kurkkumätä. Yhtään korvatulehdusta tai vatsatautia eivät ole ikinä sairastaneet, flunssa on korkeintaan päivän niiskutus ja sillä ohitse.
Ei ne rokotukset onnea tuo, niillä voi myös pilata terveytensä. Tai siltä se ainakin näyttää.
[/quote]
Kyllä se on ihan yksilökohtaista, miten sairasteluherkkä on. Toisilla on parempi vastustuskyky luonnostaan kuin toisilla, ja väittäisin että mm. monipuolinen ruoka, riittävä nukkuminen ja ulkoilu edesauttaa terveenä pysymistä. Meidän lapsillakin on kaikki mahdolliset rokotukset (lastenlääkäri lähipiirissä), mutta sanoisin, että aika terveet lapset. 5-vuotiaalla ollut elämän varrella pari flunssaa, kuumeesta en muista onko ollut kuin vauvarokossa. Vatsatauti oli juuri toista kertaa, yhdellä oksennuksella siitäkin selvisi. 3-vuotiaalla ollut joitain korvatulehduksia ja kuumetta pari kertaa, ei vielä koskaan vatsatautia tms. Kummallakaan ei ole allergioita eikä yliherkkyyksiä, kuten ei meillä vanhemmillakaan. Ja noista rokotuksista: minusta oli ihan kivaa, kun ei tarvinnut tänä syksynä välittää päiväkodissa riehuvasta vesirokosta ja miettiä miten hoidetaan parin lapsen sairastuminen, kun saikkupäivät eivät riittäisi. Ja joillakin on naamat aika hurjilla punoittavilla arvilla edelleen...
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:05"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:54"]
Mitä hyödyt paniikin lietsoja?
[/quote]
Mitäs itse, itsekäs hörhö?
[/quote]
Luulosairas
[/quote]
Ai, en tiennytkään, että luulosairaus aiheuttaa kuuroutta ja kuolemantapauksia.
[/quote]
En tiennytkään että sanoin näin.
[/quote]
No yritä nyt päättää, selviävätkö kaikki tuhkarokosta ilman mitään ongelmia?
[/quote]
Hmmm EI. Miksi minun pitäisi edes päättää,.. aivan täysin sekopäinen moraalitantta liikenteessä. En halua enää olla teidän kolmantena pyöränä, pikkumamma.
[/quote]
Todennäköisyys on kuin heittäisi noppaa kolmasti jokaisen kohdalla. Jos joka heitolla tulee kuutonen niin sitten vakava jälkitauti tai kuolema.
Älkää auttako hörhöjä heidän yrityksessään floodata keskustelua näkymättömiin noilla pitkillä lainausketjuilla. Jos vastaatte niin leikatkaa lainausketju lyhyeksi.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:10"]
No kuka nyt on kuuro tai kuollut. Höpönlöpön. Mahtaa rokotettuja harmittaa, kun Lohjan lapsista ei kukaan tule kuolemaan tai kuuroutumaan, vaan saavat näppärästi ikuisen immuniteetin ilman rokotusten tuomaa vaaraa.
Rokotetut on nähtävästi kaikkein hysteerisimpiä. Mitä se teitä liikuttaa, jos joku sairastaa itselleen omasta tahdosta ikuisen immuniteetin lastentautia vastaan.
Ämmät kuola valuen odottaa, että joku näistä Sammatin koulun lapsista vammautuisi
[/quote]
Ennemmin tai myöhemmin joku kuolee tai vammautuu, se on tuhkarokon ominaisuus. Teitä ei sitten yhtään liikuta, jos tartutatte tautinne pieneen vauvaan tai jo sairaaseen henkilöön, joka sitten menehtyy? Tuntisitteko edes syyllisyyttä?
[/quote]
Mitä minä muka olen tartuttamassa. Olen itse sairastanut taudin lapsena ja lapseni on rokotettu. Mutta silti naurattaa, kun ämmät kuola valuen odottaa, että kuolispa joku lapsi, niin pääsis sanomaan, että ähäkutti.
Te tässä sairaita olette, kun kuola valuen kiihkosta odotatte lapsien kuolevan ja vammautuvan
Todennäköisyys on kuin heittäisi noppaa kolmasti jokaisen kohdalla. Jos joka heitolla tulee kuutonen niin sitten vakava jälkitauti tai kuolema.
Älkää auttako hörhöjä heidän yrityksessään floodata keskustelua näkymättömiin noilla pitkillä lainausketjuilla. Jos vastaatte niin leikatkaa lainausketju lyhyeksi.
Näinkö? Nyt voin jatkaa salaista agendaa floodamalla asioita näkymättömiin mutta hivenen hieman tehottomammin.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:54"]
Mitä hyödyt paniikin lietsoja?
[/quote]
Mitäs itse, itsekäs hörhö?
[/quote]
Luulosairas
[/quote]
Ai, en tiennytkään, että luulosairaus aiheuttaa kuuroutta ja kuolemantapauksia.
[/quote]
En tiennytkään että sanoin näin.
[/quote]
[/quote]
Onko villapipo varmasti kireällä ja lämmin?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:19"]
Mitä minä muka olen tartuttamassa. Olen itse sairastanut taudin lapsena ja lapseni on rokotettu. Mutta silti naurattaa, kun ämmät kuola valuen odottaa, että kuolispa joku lapsi, niin pääsis sanomaan, että ähäkutti.
Te tässä sairaita olette, kun kuola valuen kiihkosta odotatte lapsien kuolevan ja vammautuvan
[/quote]
Onko se nyt niin vaikeaa ymmärtää, että näin tulee joskus tapahtumaan? Ehkäpä kuolemantapaus (mieluummin sellaisen idiootin, joka ei ole halunnut rokottaa itseään tai lastaan) estäisi pahemman epidemian tulevaisuudessa, jossa kuolisi vielä enemmän. Näinhän ei tietenkään tule käymään, vaan todennäköisesti joku syytön kuitenkin kärsii.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:19"]
[/quote]
Onko se nyt niin vaikeaa ymmärtää, että näin tulee joskus tapahtumaan? Ehkäpä kuolemantapaus (mieluummin sellaisen idiootin, joka ei ole halunnut rokottaa itseään tai lastaan) estäisi pahemman epidemian tulevaisuudessa, jossa kuolisi vielä enemmän. Näinhän ei tietenkään tule käymään, vaan todennäköisesti joku syytön kuitenkin kärsii.
[/quote]
Mitä se oikeastaan sinua liikuttaa. Ai niin, no sen verran tietenkin, että kyttäät näitä kuola valuen, että ähäskutti, nytpä sait koston ja sun lapsi kuoli, kun et rokotuttanut.
Oikein seiskatason juoruilua ja kyttäämistä ja hysterian levittämistä
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:37"]
Mitä se oikeastaan sinua liikuttaa. Ai niin, no sen verran tietenkin, että kyttäät näitä kuola valuen, että ähäskutti, nytpä sait koston ja sun lapsi kuoli, kun et rokotuttanut.
[/quote]
Miksi sinä taas puolustelet näitä vapaamatkustajia? Käyttävät yhteiskunnan ja työnantajiensa varoja turhaan, kun ei vaan huvita rokotuttaa lapsia? Se, että tästä mahdollisesti selvitään säikähdyksellä (päiväkodissa oli varmaan vielä rokottamattomia vauvoja), ei tarkoita, että seuraavalla kerralla selvitään. Silloin siellä hoidossa voi olla minun pieni vauvani, jonka joku idiootti katsoo oikeudekseen tartuttaa.
Sikainfluenssa tappoi muistaakseni 2 lasta, mutta rokote vammautti satoja. Nuokin vainajat oli sikäli turhia, että niissä tyri sairaala ja hoitosysteemi, hoidolla olisivat jääneet henkiin.. Rokotteen vammauttamat taas katsottiin "oman valinnan vuoksi sairastuneiksi" eikä heitä edes katsota tarpeelliseksi hoitaa kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:54"]
Sikainfluenssa tappoi muistaakseni 2 lasta, mutta rokote vammautti satoja. Nuokin vainajat oli sikäli turhia, että niissä tyri sairaala ja hoitosysteemi, hoidolla olisivat jääneet henkiin.. Rokotteen vammauttamat taas katsottiin "oman valinnan vuoksi sairastuneiksi" eikä heitä edes katsota tarpeelliseksi hoitaa kunnolla.
[/quote]
Niin, koska joukkorokotuksilla epidemia pystyttiin pysäyttämään, eivätkä rokotetut sairastuneet. Jos massarokotuksia ei olisi ollut, hyvin todennäköisesti useammat olisivat sairastuneet, jotkut heistä kuolleet ja virus olisi mahdollisesti muuttunut vielä vaarallisemmaksi.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:45"]
[/quote]
Miksi sinä taas puolustelet näitä vapaamatkustajia? Käyttävät yhteiskunnan ja työnantajiensa varoja turhaan, kun ei vaan huvita rokotuttaa lapsia? Se, että tästä mahdollisesti selvitään säikähdyksellä (päiväkodissa oli varmaan vielä rokottamattomia vauvoja), ei tarkoita, että seuraavalla kerralla selvitään. Silloin siellä hoidossa voi olla minun pieni vauvani, jonka joku idiootti katsoo oikeudekseen tartuttaa.
[/quote]
Miksi sun vauva menee päivähoitoon? Suomalainen yhteiskunta tarjoaa äitiysloman ja vanhempainvapaan siksi, että vauvat hoidetaan kotona.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:18"]Muistellen jostain lukeneeni, että tuhkarokkovirus saattaa jäädä elimistöön ja aiheuttaa aivotulehduksen ja kuoleman vuosien päästä.
Tuo aivotulehdushan on tuhkarokon jälkitauti muutenkin.
Melkoisia riskejä ottavat lastensa piikkiin.
[/quote]
Aivotulehdus on myös vesirokon jälkitauti, tosin harvinainen. Varmaan yhtä harvinainen kuin tuhkarokossakin!
[/quote]
Tuhkarokossa aivotulehduksen riski on luokkaa yksi kolmestasadasta. Hieman epätodennäköisempää kuin se, että heittää noppaa kolme kertaa ja saa joka heitolla kuutosen. Hieman todennäköisempää kuin se, että laittaa yhden tavallisen lottorivin vetämään ja voittaa neljä oikein ja lisänumeron.
Tuhkarokkoon sairastuneista lapsista suurin osa eli 99.7% ei aivotulehdusta tietenkään saa. Se ei lohduta niitä 0.3% jotka sen saavat.
Vesirokko
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vesirokko
Vesirokon aiheuttamaan aivotulehdukseen löytyy viruksiin tehoava lääke. Tuhkarokon tapauksessa tuollaista lääkettä ei ole.
[/quote]
[/quote]
En puolusta, mutta en jaksa tuomitakaan. Se on vain marginaaliryhmä-. Mutta täällä on niin hysterian ja lynkkauksen meininki, ettei tosikaan.
oikein odotatte, että kuolispa joku niistä lapsista, niin ähäkutti, sitäs saitte.
Sairasta
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:58"]
[/quote]
Niin, koska joukkorokotuksilla epidemia pystyttiin pysäyttämään, eivätkä rokotetut sairastuneet. Jos massarokotuksia ei olisi ollut, hyvin todennäköisesti useammat olisivat sairastuneet, jotkut heistä kuolleet ja virus olisi mahdollisesti muuttunut vielä vaarallisemmaksi.
[/quote]
Miksi virus ei levinnyt ja tappanut niissä maissa, joissa ei lainkaan rokotettu? Suomessa rokote aiheutti enemmän ongelmia kuin "rokottamattomissa maissa" sikainfluenssa.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:13"]
[/quote]
[/quote]
Miksi sun vauva menee päivähoitoon? Suomalainen yhteiskunta tarjoaa äitiysloman ja vanhempainvapaan siksi, että vauvat hoidetaan kotona.
[/quote]
Kuka vie vauvan hoitoon yleensäkään. Vastuutonta. Liikkeellä on rs-virusta, noroa, rotaa ja niihinkin on vauvoja kuollut.
Hei haloo, jotain vastuuta itsellekin, eikä pieniä vauvoja päiväkotiin isoihin ryhmiin
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:13"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joidenkin pitää ehkä käydä työssäkin, tai muuten liikkua kodin ulkopuolellakin joskus.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:15"]
En puolusta, mutta en jaksa tuomitakaan. Se on vain marginaaliryhmä-. Mutta täällä on niin hysterian ja lynkkauksen meininki, ettei tosikaan.
oikein odotatte, että kuolispa joku niistä lapsista, niin ähäkutti, sitäs saitte.
Sairasta
[/quote]
Eli sinua ei haittaa, että nämä vapaamatkustajat vaarantavat toisten elämän. Kiva kuulla. Hysteriasta puhutte vain te, minä puhun toisten itsekkyydestä. Voisivat ajatella sen verran muitakin ihmisiä, mutta ilmeisesti pitävät itseään parempina.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:58"]
[/quote]
[/quote]
Miksi virus ei levinnyt ja tappanut niissä maissa, joissa ei lainkaan rokotettu? Suomessa rokote aiheutti enemmän ongelmia kuin "rokottamattomissa maissa" sikainfluenssa.
[/quote]
Kappas kun jälkiviisaus on niin helppoa. Jos epidempia olisi kasvanut espanjantaudin mittoihin, niin sitten olisi vaadittu taas päitä vadille.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 20:10"]
No kuka nyt on kuuro tai kuollut. Höpönlöpön. Mahtaa rokotettuja harmittaa, kun Lohjan lapsista ei kukaan tule kuolemaan tai kuuroutumaan, vaan saavat näppärästi ikuisen immuniteetin ilman rokotusten tuomaa vaaraa.
Rokotetut on nähtävästi kaikkein hysteerisimpiä. Mitä se teitä liikuttaa, jos joku sairastaa itselleen omasta tahdosta ikuisen immuniteetin lastentautia vastaan.
Ämmät kuola valuen odottaa, että joku näistä Sammatin koulun lapsista vammautuisi
[/quote]
Ennemmin tai myöhemmin joku kuolee tai vammautuu, se on tuhkarokon ominaisuus. Teitä ei sitten yhtään liikuta, jos tartutatte tautinne pieneen vauvaan tai jo sairaaseen henkilöön, joka sitten menehtyy? Tuntisitteko edes syyllisyyttä?