Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotusvastaiset! Kommentoikaas nyt Lohjan tuhkarokkoepidemiaa

Vierailija
24.01.2014 |

Vastuutonta jättää lapset rokottamatta ja siiten kaataa kustannukset ja hoito valtiolle. 

Kommentit (1052)

Vierailija
481/1052 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 23:52"]

Enhän minä heistä puhukaan, he olisivat varmaan hoitaneet asian kuntoon. Minä puhun näistä, jotka tartuttavat niihin rokottamattomiin pikkulapsiin (ja sairaisiin) taudin, jonka tarttuminen olisi pystytty estämään. He eivät näköjään halua ajatella omaa napaansa pidemmälle.

[/quote]

Etkä edelleenkään edes itse tajua, että se rokotettukin voi sairastua tuhkarokkoon ja tartuttaa sekä muita rokotettuja että niitä rokottamattomia. Kuinka typerä pitää ihmisen olla?

Vierailija
482/1052 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 23:52"]

Enhän minä heistä puhukaan, he olisivat varmaan hoitaneet asian kuntoon. Minä puhun näistä, jotka tartuttavat niihin rokottamattomiin pikkulapsiin (ja sairaisiin) taudin, jonka tarttuminen olisi pystytty estämään. He eivät näköjään halua ajatella omaa napaansa pidemmälle.

[/quote]

Etkä edelleenkään edes itse tajua, että se rokotettukin voi sairastua tuhkarokkoon ja tartuttaa sekä muita rokotettuja että niitä rokottamattomia. Kuinka typerä pitää ihmisen olla?

[/quote]

Niin, kuinka tyhmä pitää olla, että ehdoin tahdoin haluaa levittää tautia? Ainoat epidemiat ovat olleet lähtöisin rokottamattomien ulkomaanmatkoilta ja levinneet sitten muihin rokottamattomiin ja joihinkin (puutteellisesti) rokotettuihin tai sellaisiin, joihin rokote ei jostain syystä tehoa niin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1052 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 17:35"]

Me ollaan sankareita,sikotaudin selättäneitä,mikään ei mikään eikä kukaan kaada.

[/quote]

Joo, kyllä koski poskiin se.

[/quote]

Jatkan äskeistä, siis oikeasti koski, ei tämä ollut vitsi. Olin alle kouluikäinen, kun sain sikotaudin. Olin juuri tykästynyt hapankorppuihin, eikä pystynyt syömään niitä, eikä yhtään mitään. Itkin kun koski. Jäi mieleen. Mutta parani siitäkin, onneksi.

Vierailija
484/1052 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 00:00"]

Me ollaan sankareita,sikotaudin selättäneitä,mikään ei mikään eikä kukaan kaada.

[/quote]

[/quote]

Jatkan äskeistä, siis oikeasti koski, ei tämä ollut vitsi. Olin alle kouluikäinen, kun sain sikotaudin. Olin juuri tykästynyt hapankorppuihin, eikä pystynyt syömään niitä, eikä yhtään mitään. Itkin kun koski. Jäi mieleen. Mutta parani siitäkin, onneksi.

[/quote]

Entäs jos olisit myöhemmin kuullut, ettei olisi tarvinnut kärsiä siitä, mutta vanhemmat halusivat näin? Olisitko kiittänyt heitä?

485/1052 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 22:45"]

Mun mielestä tämä on hyvää herättelyä näille rokotevastaisille. Tuhkarokko voi todella olla vaarallinen tauti ja kuolemaksi eivätkä nämä rokotevastaiset ole sellaista tautia kokeneet. ........

.......

......Jos lapselle tulee tuhkarokko niin hoitakoot nämä hihhulit sitten luonnonmukaisesti, turha kitistä. 

[/quote]

Joo, ei kannata lasta viedä sairaalaan tuollaisen pikkutaudin takia. Eikä ainakaan antaa mitään antibiootteja jälkitauteihin.

[/quote]

Paitsi, että ei niitä lääkkeitä pahimpiin jälkitauteihin edes löytyisi.

Tuhkarokkoviruksen aiheuttamaan aivotulehdukseen eivät antibiootit auta. Virus pääsee aivoihin mellastamaan ja aiheuttaa siellä suoraan tuhoa aivosoluille.

http://umm.edu/health/medical/altmed/condition/viral-encephalitis

Viruslääkkeitä voidaan yrittää käyttää monen muun viruksen aiheuttamia aivotulehduksien hoidossa, mutta tuhkarokkovirukseen ne eivät auta. Sen kohdalla yritetään lievittää oireita ja antaa ajan kulua kun oireiden aiheuttajaa ei voida lääkkeillä häätää. 

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00559

"Aivotulehduksen hoitoon käytetään asikloviiria, kun aiheuttaja on Herpes simplex- tai vesirokkovirus, ja influenssalääkkeitä (oseltamiviiri tai tsanamiviiri), kun aiheuttaja on influenssavirus. Muiden virusten aiheuttamiin aivotulehduksiin ei ole tepsivää lääkettä. Aivokuumeesta toipuminen on hidasta ja se voi viedä useita kuukausia. Lopulta paraneminen on useimmiten täydellinen. Iäkkäiden toipuminen etenkin herpesviruksen aiheuttamasta taudista ei ole yhtä hyvä kuin nuorempien. Joka kymmenes yli 50-vuotias on kuolemanvaarassa ja joka kolmannelle jää neurologisia jälkioireita."

Tuhkarokko kuuluu noihin "muihin viruksiin", joiden aiheuttamiin aivotulehduksiin ei ole tepsivää lääkettä. Paras tapa välttää ikävä tilanne on ottaa rokotus tuhkarokkovirusta vastaan.

Vierailija
486/1052 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 23:58"]

Niin, kuinka tyhmä pitää olla, että ehdoin tahdoin haluaa levittää tautia? Ainoat epidemiat ovat olleet lähtöisin rokottamattomien ulkomaanmatkoilta ja levinneet sitten muihin rokottamattomiin ja joihinkin (puutteellisesti) rokotettuihin tai sellaisiin, joihin rokote ei jostain syystä tehoa niin hyvin.

[/quote]

No se rokotettukin voi tuoda tuhkarokon sieltä matkalta, tartuttaa kymmeniä ihmisiä ja tappaa muutaman. Mitä eroa?

Vierailija
487/1052 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että näitä puutteellisesti rokotettuja, vajaasuojaisia ja syöpää sairastavia pikkulapsia on näin iso osa väestöstä. Kun kuitenkin se rokotuskattavuus on noinkin suuri.

Miten te uskallatte niitä rokottamattomia alle yksivuotiaita mihinkään ihmisten joukkoon viedä? Mahtaa ahdistaa. 

Meillä ei rokotuksia oteta, mitään paikkoja ei varota eikä olla sairastettu vielä ensimmäisten viiden elinvuoden aikana yhtään mitään. Ei edes flunssaa.

Epidemia? Just. Yksi ihminen.

Vierailija
488/1052 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta lääke/rokotehihhuleille niiden superbakteerien lisäksi syyllistystä:

"Arkisempana esimerkkinä New Scientist käyttää tavallisia kipulääkkeitä, joita napsitaan flunssaoireiden taltuttamiseen. Väestötasolla tämä tapa voi tehdä flunssaa sairastavista tehokkaampia viruksen levittäjiä. Yhdysvalloissa särkylääkepopsinnan arvioidaan kasvattavan flunssaan kuolleiden määrää vuosittain 2 000 hengellä."

http://www.iltalehti.fi/terveys/2014012517973920_tr.shtml

Kannattaa tosiaan vetää kaikki lääkkeet ja rokotukset mitä rahalla saa, ja vielä varmuuden vuoksi vähän lisääkin. Kyllä se terveenä pitää.

Vierailija
489/1052 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 00:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 00:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Entäs jos olisit myöhemmin kuullut, ettei olisi tarvinnut kärsiä siitä, mutta vanhemmat halusivat näin? Olisitko kiittänyt heitä?

[/quote]

Olisin kysynyt perustelut, mutta tuskin olisin samaa mieltä. Kannatan rokotuksia, nyt kun niitä on. Silloin ei ollut, eikä osattu niistä haaveillakaan (70-luvun alku).

Vierailija
490/1052 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 19:37"]

Sinulle 445, kunhan tietäisin kuka olet. Hävettää ammattikuntani puolesta, että kirjoitat noin ala-arvoisesti ammatti-ihmisenä. Sinun vastaanotollesi tulee ihminen hakemaan apua ja asenteesi ja arvosi ovat tuollaisia. Häpeä ja ymmärrä hakeutua muihin tehtäviin.

t: myös th

[/quote]

Äitinä en kyllä ymmärrä mitä häpeämistä tuolla 445 on?

Vierailija
491/1052 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 00:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 23:58"]

[/quote]

No se rokotettukin voi tuoda tuhkarokon sieltä matkalta, tartuttaa kymmeniä ihmisiä ja tappaa muutaman. Mitä eroa?

[/quote]

Hän on sentään toiminut vastuullisesti ja pyrkinyt suojaamaan itsensä ja muut. Eikä näitä tapauksia ole tietääkseni Suomessa ollutkaan. Hörhöuskomusten lisääntyessä myös muualla alkaa olla epidemioita enemmän kuin silloin, kun rokotussuoja oli kattava, joten mahdollista kai sekin on.

Vierailija
492/1052 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 00:20"]

Hän on sentään toiminut vastuullisesti ja pyrkinyt suojaamaan itsensä ja muut. Eikä näitä tapauksia ole tietääkseni Suomessa ollutkaan. Hörhöuskomusten lisääntyessä myös muualla alkaa olla epidemioita enemmän kuin silloin, kun rokotussuoja oli kattava, joten mahdollista kai sekin on.

[/quote]

Onpas. Vuoden 2011 epidemiassa yksi sairastuneista ja tautia levittäneistä oli rokotettu. Näin kertoo ystävällisesti THL.

493/1052 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 23:20"]

Ei ollut vaikea tauti. Meitä sairastaneita on tällä palstalla.

[/quote]

Ei ollut minullekaan tuhkarokko vaikea eikä onneksi sattunut jälkitauteja. Vaan oli tietenkin arvanheittoa se jälkitautien tuleminen eli kuuluin onnekkaaseen enemmistöön. Lyhyen tikun veti siihen aikaan ehkä yksi paristasadasta taudin saaneesta ja se en ollut minä.

Jos olisin voinut valita niin mieluummin olisin kyllä ottanut rokotuksen. Sellaista ei ollut vielä tuolloin tarjolla. Jos nyt tiedossa olisi altistumista varmasti tarttuvalle ja jälkitaudeiltaan saman riskiluokan virukselle niin rokotuksen ottaminen olisi itsestäänselvyys.

Vierailija
494/1052 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään vaaraton tauti ole muuten kuin vain, jos suurin osa on rokottanut itsensä sitä vastaan.

Mieheni isän kaksi sisarusta kuoli tuhkarokkoon, ihan samaan epidemiaan. Kaikki perheen lapset (5 kpl) sen sairasti, mutta kaksi nuorinta kuoli. Vakuutan, ettei ollut kiva hetki perheelle (tavallinen keskiluokkainen perhe).

Ei tuo ollut mitenkään tavatonta 50-luvulla, ja tokihan näillä muilla lapsilla on nyt immuniteetti, mutta kumma kyllä, kukaan heistä ei vähättele tuhkarokkoa eikä totea, että sairastin sen ja selvisin, joten helppo tauti. Naapurin lapsista kukaan ei kuollut, mutta yksi kuuroutui.

Nykyäänkin lapsia kuolee siihen, mutta toki vähemmän, kun on kattavat rokotukset. Surullisinta on se, että aina sen yhden rokottamatta jättäminen vaikuttaa niihin, jotka olisivat rokottaneet mutta eivät ehtineet tai voineet.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/1684739

Vierailija
495/1052 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 00:17"]

OT, mutta lääke/rokotehihhuleille niiden superbakteerien lisäksi syyllistystä:

"Arkisempana esimerkkinä New Scientist käyttää tavallisia kipulääkkeitä, joita napsitaan flunssaoireiden taltuttamiseen. Väestötasolla tämä tapa voi tehdä flunssaa sairastavista tehokkaampia viruksen levittäjiä. Yhdysvalloissa särkylääkepopsinnan arvioidaan kasvattavan flunssaan kuolleiden määrää vuosittain 2 000 hengellä."

http://www.iltalehti.fi/terveys/2014012517973920_tr.shtml

Kannattaa tosiaan vetää kaikki lääkkeet ja rokotukset mitä rahalla saa, ja vielä varmuuden vuoksi vähän lisääkin. Kyllä se terveenä pitää.

[/quote]

En syö flunssaan lääkkeitä, hyvin harvoin otan edes kipulääkettä. Eli muistakaa nyt sitten rokottamattomat, ettette syö mitään lääkettä kuumeeseen tai kipuihin, ettekä myöskään niihin jälkitauteihin. Ettekä anna sille lapsellekaan, vaikka kuinka itkisi. Itsehän olen rokotettu, joten tuskin tulen niitä sairastamaankaan.

Vierailija
496/1052 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 00:20"]

[/quote]

Onpas. Vuoden 2011 epidemiassa yksi sairastuneista ja tautia levittäneistä oli rokotettu. Näin kertoo ystävällisesti THL.

[/quote]

Luetun ymmärtämisessä ongelmia? Oliko se rokotettu tuonutkin taudin ulkomailta vai oliko se näiden hörhöjen ansiota? Kuten on sanottu jo monesti, kaikkiin rokote ei tehoa yhtä hyvin kuin toisiin. Mutta sille he eivät taas voi mitään.

Vierailija
497/1052 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote ei anna 100%:n suojaa.Itse olen taudin sairastanut ja suoja on ikuinen.

Vierailija
498/1052 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 19:02"]

Ei se mikään vaaraton tauti ole muuten kuin vain, jos suurin osa on rokottanut itsensä sitä vastaan.

Mieheni isän kaksi sisarusta kuoli tuhkarokkoon, ihan samaan epidemiaan. Kaikki perheen lapset (5 kpl) sen sairasti, mutta kaksi nuorinta kuoli. Vakuutan, ettei ollut kiva hetki perheelle (tavallinen keskiluokkainen perhe).

Ei tuo ollut mitenkään tavatonta 50-luvulla, ja tokihan näillä muilla lapsilla on nyt immuniteetti, mutta kumma kyllä, kukaan heistä ei vähättele tuhkarokkoa eikä totea, että sairastin sen ja selvisin, joten helppo tauti. Naapurin lapsista kukaan ei kuollut, mutta yksi kuuroutui.

Nykyäänkin lapsia kuolee siihen, mutta toki vähemmän, kun on kattavat rokotukset. Surullisinta on se, että aina sen yhden rokottamatta jättäminen vaikuttaa niihin, jotka olisivat rokottaneet mutta eivät ehtineet tai voineet.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/1684739

[/quote]

Lapsiaan rokottamattomilla mammoilla on varmaan lapsia niin paljon, että yhden kuolema ei niin paljoa merkkaa. JA onhan kuuroilla viittomakieli

Vierailija
499/1052 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 19:37"]

Sinulle 445, kunhan tietäisin kuka olet. Hävettää ammattikuntani puolesta, että kirjoitat noin ala-arvoisesti ammatti-ihmisenä. Sinun vastaanotollesi tulee ihminen hakemaan apua ja asenteesi ja arvosi ovat tuollaisia. Häpeä ja ymmärrä hakeutua muihin tehtäviin.

t: myös th

[/quote]

Äitinä en kyllä ymmärrä mitä häpeämistä tuolla 445 on?

[/quote]

445 kysyy myös, mitä tuosta vastauksestani minun pitikään hävetä? 

Minusta on ihan ok, jos joku muu haluaa rokotuttaa lapsensa. En hauku näitä idiooteiksi tai syyllistä valinnoista vanhempia.

Pelottavan moni nuori ei käytä kondomia ja seurauksia sitten itketään terveydenhoitajalle. Vanhempia ei kuulemma kiinnosta eikä näistä asioista ole kotona puhuttu. Enemmän ja enemmän vastaanotolle tulee ylipainoisia ja huonokuntoisia nuoria, jotka ovat omaksuneet epäterveet elämäntavat kotoa. Vedetään vain eineksiä ja roskaruokaa, koska äiti ei jaksa laittaa oikeaa ruokaa. Porkkanaa ei ole edes kotona nähty.

Mitä minun pitäisi hävetä? Minun lapseni tietävät mikä kondomi on, mistä niitä löytyy ja sen, että niitä pitää käyttää. Minun lapseni osaavat myös vaatia sitä suhteen toiselta osapuolelta. Minun lapseni ovat normaalipainoisia ja omaavat terveet elämäntavat. En todellakaan näe elämässäni/perheessäni mitään hävettävää, enkä edes asenteissani.

Mitä tulee rokotuksiin: Kukin tehköön rokotuspäätöksen itse, parhaan tietonsa mukaan. Ne, jotka rokotuksia eivät halua ottaa, ovat vapaita valitsemaan niin ilman syyllistämistä. Rokotteilla on aina sivuvaikutuksia, myös vakavia, eikä niiden vähättely auta rokotuskattavuuden nostossa.

Terveydenhoitoalan ammattilaisena minua kyllä hävettää Pandemrix-rokotteen jälkipyykin käsittely, sekä HPV-rokotteen markkinointi suoraan nuorille.

Vierailija
500/1052 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:57"]

Kuinka ennen pärjättiin,sairastettiin rokot, ja ollaan paremmassa kunnossa kuin nykylapset. Ei allergioita, paino kurissa. Tämä koskee 50+ eteenpäin sukupolvia.

[/quote]

Veljeni ei saa lapsia sikotaudin takia. Miehen puolelta sokea ja kehitysvammainen mies, joka vammautui, kun äiti sairasti vihurirokon raskauden aikana.

Kumpikin varmaan olisi mielellään ihan terveitä

Ketju on lukittu.