Onko isyys pakko tunnustaa? En halua miestä lapsen elämään.
Eli olen nyt rv 22 ja on käynyt ilmi että miehestä ei ole parisuhteeseen eikä taida kiinnostaa rueta isäksi ollenkaan.
Onko mun pakko ottaa kyseinen ihminen lapsen elämään mukaan? Jos vaan väittäisin etten tiedä kuka on lapsen isä?
Uskokaa pois että tekisin abortin jos vaan voisin ja harkitsen yhä lapsen antamista pois (sanoisin töissä ja suvulle että lapsi kuoli) joten pliis älkää tuomitko minua, tiedän kyllä jo pilanneeni oman ja tuon lapsenkin elämän, yksi ainoa virhe huppelissa johti tähän :(
Kommentit (28)
Säälittää tuo lapsi kun kukaan ei sitä halua :(
Lupaan mennä sterilisaatioon heti kun se syntyy. Ap
ap sitten kieltää lapselta oikeuden isään?
abortoi ap itsesi. tollasia kauheita akkoja on valitettavan paljon.
Ei tarvitse tunnustaa! Sanoo isättömän teinin äiti. Ei tarvinnut selitellä, sanoin vain että en halua isyydentunnustusta ja lastenvalvoja totesi että selvä, hän nostaa kätensä pystyyn.
Paitsi että sen verran on laki tullut isiä vastaan, että jos isä haluaa tunnustaa isyytensä, niin sitä ei voi kieltää.
Saattaahan oma mielesi muuttua kun lapsi syntyy jos ei muutu niin anna lapsi adoptioon. Jokainen lapsi ansaitsee rakastavan äidin. Käsittääkseni voit kieltäytyä isyyden selvittämisestä.
No voisko joku nyt vastata kysymykseen asiallisesti? Mies sanoi että hän on miettinyt ettei välttämättä halua olla ollenkaan tekemisissä lapsen kanssa, eikä minun. Mä en siis todellakaan kiellä keneltäkään mitään. Olisiko oikeamoaa pakottaa mies isäksi muka? ap
Kutonen jatkaa: mussuti mussuti, te "riistät lapselta oikeuden isään" -argumentoijat.
Raskauden kautta sain voimia hankkia itselleni elämän enkä vaan ajelehtia eteenpäin. Lapsen biologinen isä oli omien sanojensa mukaan "eroamassa" mutta kun raskausuutinen hänen tavoitti, niin oli pakko tunnustaa että eroajatukset ovat olleet ihan hänen omassa päässään.
Joskus on ihan vaan hyvä katkaista tiettyjä siteitä. Ja tässä ei edes ollut kyseessä mikään pahoinpitelijä tai juoppo, ihan hyvä ihminen, mitä nyt valehteli eikä osannut sitoutua - edes siihen olemassaolevaan isyyteensä.
Ja kela maksaa elatustukea 150€/kk isättömälle tai jos isä ei muuten pysty maksamaan.
Ja kela maksaa elatustukea 150€/kk isättömälle tai jos isä ei muuten pysty maksamaan.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:16"]
[/quote]
Ja se on enemmän, mitä eksä maksaa nyt tunnustetusta lapsestaan.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:16"]
[/quote]
[/quote]
Jos hänellä ei oikeasti ole varaa maksaa enempää niin kela maksaa erotuksen. Jos taas olisi varaa niin tehkää uusi sopimus.
Mä en todellakaan halua mitään rahaa keneltäkään! En tosiaan ole edes varma pidänkö lapsen. Mutta jos pidän niin ilmeisemmin olen sitten ihan yksin. Ap
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:16"]
[/quote]
[/quote]
Jos hänellä ei oikeasti ole varaa maksaa enempää niin kela maksaa erotuksen. Jos taas olisi varaa niin tehkää uusi sopimus.
[/quote]
Ei. Kun kummallakin vanhemmalla on elatusvastuu, niin mun tulot on sen verran isot että eksän mielestä hänen ei pidä maksaa penniäkään enempää kuin elatuksen kuittaamiseksi on välttämätöntä.
Kyllä mä kersani ruuassa pidän, vaatteissa ja maksan harrastuksiakin. Eksän mielestä lapsen pitäisi tulla hänen luokseen ruokakassi kainalossa. Että en neuvottele sen ihmisen kanssa enää yhtään mistään.
Isyyttä ei ole pakko selvittää, voit sanoa lastenvalvojalle ettet tiedä kuka on isä tai että isä ei halua olla elämässänne. Lapsen kannalta vois olla hyvä että isä olisi virallisestikin tiedossa, elatusvelvoite syntyy isyyden tunnustuksessa ja lapselle tulee myös perimisoikeus, voi olla oleellinen asia ja mies ei voi kieltäytyä siitä. Isäksi ei voi pakottaa mutta lapsen ois hyvä tietää kuka isä on. Kyselee varmasti myöhemmin asiasta jne. Tämä siitä huolimatta että isä ei ehkä ole mukana teidän elämässänne. Jos isyyttä ei tutkita, elatustuki tulee Kelasta.
No minä ratkaisin asian näin: tulin yhden illan suhteesta raskaaksi, en tuntenut koko tyyppiä. Kun sain tietää olevani raskaana en etsinyt kyseistä kaveria enkä pyydellyt elareita. Sain kunnalta sen minimin ja maksoin itse tietysti loput. Olen työssäkäyvä ihminen ja vaikkei tulot kovin kummoiset olekaan pärjäsimme ihan hyvin.
En halunnut ottaa riskiä, että lasta riepoteltaisiin isältä äidille ja päinvastoin. Nuorella ei ole nyt isää mutta turvallinen, tasainen lapsuus kyllä. En ottanut uutta miestäkään joten meillä on ollut oikein rauhallista kahdestaan.
Tämä oli minun ratkaisuni. Aika näyttää oliko se oikea vai väärä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei. Kun kummallakin vanhemmalla on elatusvastuu, niin mun tulot on sen verran isot että eksän mielestä hänen ei pidä maksaa penniäkään enempää kuin elatuksen kuittaamiseksi on välttämätöntä.
Kyllä mä kersani ruuassa pidän, vaatteissa ja maksan harrastuksiakin. Eksän mielestä lapsen pitäisi tulla hänen luokseen ruokakassi kainalossa. Että en neuvottele sen ihmisen kanssa enää yhtään mistään.
[/quote]
Niin miesten logiikkaa....
Omieni isä toivoin et löytäisin pian uuden jonka kanssa muuttaisin yhteen ettei hänen tarvitsisi maksaa enää elatusta. Pettyi kovasti kun kuuli ettei se menekään ihan niin.
Yksi ainoi virhe huppelissa.... voi voi tuotakin tulevaa lasta. Kyllä ihmiset on sitten tyhmiä.