Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko isyys pakko tunnustaa? En halua miestä lapsen elämään.

Vierailija
24.01.2014 |

Eli olen nyt rv 22 ja on käynyt ilmi että miehestä ei ole parisuhteeseen eikä taida kiinnostaa rueta isäksi ollenkaan.

Onko mun pakko ottaa kyseinen ihminen lapsen elämään mukaan? Jos vaan väittäisin etten tiedä kuka on lapsen isä?

Uskokaa pois että tekisin abortin jos vaan voisin ja harkitsen yhä lapsen antamista pois (sanoisin töissä ja suvulle että lapsi kuoli) joten pliis älkää tuomitko minua, tiedän kyllä jo pilanneeni oman ja tuon lapsenkin elämän, yksi ainoa virhe huppelissa johti tähän :(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta monikin on tässä ketjussa kirjoittanut. Oikeasti parempi ilman henkilöä, jonka pitäisi olla isä vaikka ei sitä oikeasti halua olla.

Jos väkisin lapsen takia yrittää, niin saattaa löytää itsensä tilanteesta, jossa lapsen takia myös yrittää esittää toiselle, millainen isä hänen pitäisi olla... ei kaikista vaan ole siihen. AP, sä pärjäät pidät lapsen tai annat adoptioon.

Vierailija
22/28 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosiaan hyvä, että lapsi saisi tietää, kuka isä on ja siksi isyys kannattaisi merkitä papereihin. Eihän isän silti tarvitse kuvioissa olla. Kun isästä joskus aika jättää, lapsi voisi silti periä hänet. Se olisi reilua. Jo tietoisuus isän nimestä olisi todella reilua.

Etenkin jos annat lapsen adoptioon, olisi ystävällistä lasta kohtaan merkitä myös tieto isästä, koska lasta varmasti kiinnostaa vanhempien nimet joskus vanhempana.

Minusta ei ole mitään syytä valehdella muille, että "lapsi kuoli", jos annat sen adoptioon. Mikset suoraan vain kertoisi, että annoit lapsen adoptioon? Eihän siinä ole mitään pahaa! Ei sitä ole mielestäni mitään syytä peitellä.

Tsemppiä, kyllä sä pärjäät :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:32"]

No minä ratkaisin asian näin: tulin yhden illan suhteesta raskaaksi, en tuntenut koko tyyppiä. Kun sain tietää olevani raskaana en etsinyt kyseistä kaveria enkä pyydellyt elareita. Sain kunnalta sen minimin ja maksoin itse tietysti loput. Olen työssäkäyvä ihminen ja vaikkei tulot kovin kummoiset olekaan pärjäsimme ihan hyvin. 

En halunnut ottaa riskiä, että lasta riepoteltaisiin isältä äidille ja päinvastoin. Nuorella ei ole nyt isää mutta turvallinen, tasainen lapsuus kyllä. En ottanut uutta miestäkään joten meillä on ollut oikein rauhallista kahdestaan. 

Tämä oli minun ratkaisuni. Aika näyttää oliko se oikea vai väärä.

[/quote]

Elätkö ilman seksiä?

Vierailija
24/28 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntymiselimiä ei pitäisi antaa taitamattomiin käsiin.

Vierailija
25/28 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On viisasta kirjata isän tiedot kuitenkin jonnekin.. Joskus lapsen elämässä voi tulla tilanne, että esim. jokin sairaus pitäisi selvittää lähisuvun tiedoista. Jos et siis halua olla tekemisissä lapsesi isän kanssa, anna tiedot kuitenkin jonnekin muuallekin kuin vain itsellesi.

Vierailija
26/28 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni isä oli samanlainen tapaus... Ei tarvitse tunnustaa. Eikä niille tarvitse edes valehdella. Minä sanoin suoraa ettei isä halua olla tekemisissä eikä olla edes oltu tekemisissä muutamaan kuukauteen... Helposti hoitui homma. Eriasia tietenkin jos isä haluaa mukaan. Silloin hänellä on kai jonkinlainen oikeus vaatia isyystestiä. Siitä en tiedä miten menee mutta pitäisi sujua helposti jos kerran isälläkään ei ole haluja osallistua. Tsemppiä sinulle. Harmi että haluaisit abortin.. Itse olin hyvin onnellinen, vaikka olenkin nyt yksin lapsen kanssa. Voimia kuitenkin mikä päätöksesi sitten onkin :)

Vierailija
27/28 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ainoa oikea vaihtoehto olisi kansallinen dna-rekisteri. Rekisteri etsisi päivät pitkät DNA yhteensopivuuksia, jotta jokaisen lapsen synnyttyä tulisi viralliseksi isäksi se oikea isä.

Eipähän kaikkien pirkkojen ja liisojen tarvitsisi miettiä, että kukakohan random se nyt mahtaisi ollakkaan...

Niin ja sitten vain postissa onnelliselle isälle kirje, jossa hänen kerrotaan tulleen isäksi syntyneelle lapselle. Sekä tilinumero johon voi maksaa elatusmaksut 45 000 euroa joko kerralla tai vaihtoehtoisesti kuukausierissä.

Eipä olisi epäselvyyksiä kenen lapsi on kenenkin.

Vierailija
28/28 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 jatkaa. Elareita tosiaan saat varmaan isältä enemmän kuin kelalta. Lapsesi perii myös isänsä jos on tunnustettu. Mutta mieti, onko noi niin tärkeitä asioita? Itse punnitsin asiaa niin että mitäs jos 5 vuotta isä vain makselee elareita eikä ole missään tekemisissä ja sitten päättääkin että nyt on aika ruveta isäksi.. Ei siinä vaiheessa voi alkaa lapsen päätä sekoittamaan. Ja tuskin lastasikaan himottaa perintörahat joltain mieheltä jota ei ole koskaan tavannutkaan. Helpommalla pääsette kaikki jos isyyttä ei tunnusta. Näin minä sen ajattelin. Toki jokainen tilanne on erilainen. meillä tilanne oli se ettei isä edes soittanut kun lapsi oli syntynyt eikä vastannut viestiini kun ilmoitin meneväni lastenvalvojalle hoitamaan asian loppuun... Parempi kun ei ole tuollaista ihmistä elämässä