Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitkään raskaana olette käyneet salilla?

Vierailija
24.01.2014 |

Olen raskaana 34. viikolla ja mietin, miten pitkään uskallan vielä käydä salilla. Olen nyt käynyt noin kaksi kertaa viikossa. En tee rankkaa treeniä, vaan enemmänkin pitkiä sarjoja pienillä painoilla. Kävin salilla myös ennen raskautta.

Raskaus on sujunut ongelmitta. Jos kaikki menee hyvin, uskallanko treenata loppuun saakka?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon kaikki kolme aikaisempaa raskautta käynyt salilla ihan loppuun saakka. En tee mitään rankkoja repäisyjä (esim. maastanostoja) vaan poljen kuntopyörällä, teen rintalihaksia, yläselkää, jalkaprässiä jne. Jos mihinkään ei satu, niin en näe mitään syytä lopettaa.

Nyt odotan neljättä ja oman jaksamisen mukaan käyn tämänkin kohdalla salilla:)

Vierailija
2/9 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:25"]

Miksi raskaana pitää käydä salilla? Eikö lapsenne terveys merkitse teille mitään?

Kotonakin voisi jumpata!

[/quote]

Miten se kotijumppa on yhtään sen vaarallisempaa lapselle kuin salilla käyntikään? Voisin jopa kuvitella toisinkin päin, salilla liikkeet tehdään laitteissa jossa väärässä asennossa treenaaminen on hankalampaa kun kotona vapailla painoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:38"]

Esikoista odottaessani kävin loppuun asti. Just pitkät sarjat kevyillä painoilla on järkevää harjoittelua. Aerobista liikuntaa päälle - synnytys vaatii hyvää kuntoa!

Sittemmin suositukset ovat muuttuneet hieman: vatsalihasten osalta nimittäin. Niitä ei kuulemma nykyään saisi treenata raskauden aikana.

Mutta esimerkiksi olkavarsilihaksia on vain hyväkin treenata. Eipä pääse kehittymään alleja :)

[/quote]

Liikunta on hyväksi loppuun asti. Mutta pakko puuttu tuohon, että synnytys VAATII hyvää kuntoa. Itse olin rapakunnossa, koska ennen raskautta poltin kaksi askia päivä ja olin totaalinen sohvaperuna. Raskauden aikana tuli monenlaista vaivaa ja jouduin vuodelepoonkin. Siitä huolimatta lapsi punki itsensä ulos puolessatoista tunnissa ja ponnistusvaihe 5 minuuttia. Helppo ja nopsa synnytys, vaikka olin ihan paskakunnossa.

Vierailija
4/9 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:25"]

Miksi raskaana pitää käydä salilla? Eikö lapsenne terveys merkitse teille mitään?

Kotonakin voisi jumpata!

[/quote]

Miksi salilla jumppaaminen olisi vaarallisempaa kuin kotona jumppaaminen?

Enemmän haittaa sikiölle tulee siitä, jos äiti on huonossa voinnissa eikä liiku ennen raskautta tai raskauden aikana. Neuvolakin suosittelee liikuntaa raskauden aikana.

Itse harrastin liikuntaa vielä edellisenä päivänä ennen synnytystä. Jos syke ei nouse yli 150 eikä tee mitään mikä sattuu, ei salilla käynnistä ole mitään haittaa.

Vierailija
5/9 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessani kävin loppuun asti. Just pitkät sarjat kevyillä painoilla on järkevää harjoittelua. Aerobista liikuntaa päälle - synnytys vaatii hyvää kuntoa!

Sittemmin suositukset ovat muuttuneet hieman: vatsalihasten osalta nimittäin. Niitä ei kuulemma nykyään saisi treenata raskauden aikana.

Mutta esimerkiksi olkavarsilihaksia on vain hyväkin treenata. Eipä pääse kehittymään alleja :)

[/quote]

Vatsalihaksista vaan istumaan nousut ja muut rutistukset on kiellettyjä. Staattisia pitoja voi tehdä jos ei tunnu pahalta.

Vierailija
6/9 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vatsalihaksista vaan istumaan nousut ja muut rutistukset on kiellettyjä. Staattisia pitoja voi tehdä jos ei tunnu pahalta.

Vierailija
7/9 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonakin voisi jumpata!

Vierailija
8/9 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/9 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ekassa raskaudessa ihan loppuun asti. Toki ihan minipainoilla. Toisessa supisteli niin, että jouduin lopettamaan puolivälissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän