Jätättekö asioita väliin maskipakon tai -painostuksen takia?
Itse olen jättänyt elokuvat, teatterit, konsertit, kurssit ja muut harrastukset. Saa nähdä, loppuuko tämä koskaan.
Kommentit (482)
Niin, ei ole maskipakkoa. On vain suositus. Vissi ero, nääs.
No en mä mitään maskipakon takia jätä väliin, vaan covid-pandemian. Ei meidän ongelma täällä ole maskit, vaan se tauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä "en kyllä käytä maskeja" jutut on niin lapsellista settiä, ettei vähään aikaan ole nähty. Älkää myöskään käyttäkö lääkkeitä sairauksiin, kondomeja, laastareita, turvavöitä, kypäriä yms. Kaikki ne on kehitetty vain teidän kiusaksenne covidiootit.
Miksi tällainen aggressio? Jos en halua mennä maskipaikkaan niin en mene. En menisi myöskään museoon jossa edellytetään anustapin käyttöä tai tutin laittamista suuhun vierailun ajaksi. Sinänsä ihan sama jos tällaisia paikkoja olisi, ne jotka haluavat saisivat ihan vapaasti käydä, ei vaan olisi mun juttu.
Ei ole oma asia levittää huolimattomuuttaan, välinpitämättömyyttään ja itsekkyyttään koronaa tai mitään muutakaan sairautta Anustappi ja tutti eivät todellakaan ole verrattavissa maskiin. Ihan älytön vertaus.
eri
Työni on liikkuvaa ja yleensä olen aamuvuoron jälkeen käynyt toimistolla vessassa, että kotimatka sujuu mukavasti. Nyt tuli natsisäännöt että toimistossa saa käydä vain pakottavasta syystä ja silloinkin pitää käytää maskia. Käyn sitten ennemmin vaikka jossain Prisman vessassa tai huoltoasemalla ennen työvuoron loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä "en kyllä käytä maskeja" jutut on niin lapsellista settiä, ettei vähään aikaan ole nähty. Älkää myöskään käyttäkö lääkkeitä sairauksiin, kondomeja, laastareita, turvavöitä, kypäriä yms. Kaikki ne on kehitetty vain teidän kiusaksenne covidiootit.
En käytä myöskään lääkkeitä, kondomeja tai kypäriä. Turvavyötä käytän koska ilman ajettaessa auto piipittää ikävästi jatkuvasti. Mutta niin, minusta ihmisiä on tällä planeetalla liikaa ja jokainen kuolema on hyvin toivottava asia.
Ku ol e pa sinä sitten ensin ja vie mahdollisimman monta läheistäsi mukanasi. Emme todellakaan jää kaipaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Välttelen paikkoja joissa tulee olo että maskia olisi pakko käyttää. Esim.Finlaysonin liike, olin menossa sinne mutta jätin väliin kun ovella oli käsidesin lisäksi maskeja asiakkaille "Unohtuiko maski? Ei hätää meiltä saat."
Joo ei kiitos, mielummin jätän menemättä kyseiseen liikkeeseen kuin käytän maskia.
Oho oliko tuollainen :D
Itsellä meni boikottiin maskifirmat, mitä näitä nyt on, Finlayson jostain syystä näkyvimpänä just, globe hopet, pure wastet, wolfordit ym jotka maskeja alkoivat valmistaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aika lailla samoilla linjoilla aloittajan kanssa. Maski vie niin monelta sen ihanan kokemuksen.
Onks kaikilta nyt ihan kadonnut se taju, että miksi sitä maskia pidetään? Myös korona vie aika monelta hyvät fiilikset. Siitä voi tulla äärimmäisen kipeäksi, se voi myös tappaa ja koronan leviäminen voi aiheuttaa pahimmillaan yhteiskunnan romahtamisen.
Mutta ei. Me puhutaan siitä, että ongelma on maskit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välttelen paikkoja joissa tulee olo että maskia olisi pakko käyttää. Esim.Finlaysonin liike, olin menossa sinne mutta jätin väliin kun ovella oli käsidesin lisäksi maskeja asiakkaille "Unohtuiko maski? Ei hätää meiltä saat."
Joo ei kiitos, mielummin jätän menemättä kyseiseen liikkeeseen kuin käytän maskia.Oho oliko tuollainen :D
Itsellä meni boikottiin maskifirmat, mitä näitä nyt on, Finlayson jostain syystä näkyvimpänä just, globe hopet, pure wastet, wolfordit ym jotka maskeja alkoivat valmistaa.
Olette ihan hulluja. Boikotti oikein 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liikuskele tungoksissa tai julkisella liikenteellä joten en ole käyttänyt maskiakaan. En tosin näe sen käyttöäkään minään ongelmana ja voin sellaisen laittaakin naamalleni jos joudun menemään johonkin missä on enemmän väkeä. Ne tajua mikä siinä maskissa on aikuiselle ihmiselle niin helvetin hirveä asia.
Ethän sinä sitä tajua, jos et ole käyttänytkään. Minulle ainakin "hirveä asia" on epämukavuus ja epämiellyttävyys. Maskia käyttäessä joutuu hengittämään omaa uloshengitysilmaansa, eli liian hiilidioksidipitoista ilmaa. Noin puolen tunnin käytön jälkeen minulle tulee happivaje ja alkaa kova päänsärky. Aistiyliherkkänä myös tunnen koko ajan lenksut korvissa, rautalangan nenällä ja ne alkavat hiertää ja koskea. Alkaa olla vaikea keskittyä ympärillä oleviin asioihin.
Lyhytaikainen käyttö ei haittaa. Mutta esimerkiksi konserttielämystä en todellakaan aio pilata maskia pitämällä, vaan huolehdin vastuullisuudesta turvavälein ja esim. hyvällä yskimis- ja käsihygienialla.
Hypokondrikko.
No se voi olla. Yritin vain vastata asiallisesti kysymykseen. Tapanani ei ole kiukutella kuin uhmaikäinen, vaan teen omat päätökseni ihan rauhassa tunteiden kuumenematta sen kummemmin.
Mikä on mielestäsi seuraavien ero:
1. Päätäni särkee ja kärsin. Keskittymiskykyni laskee ja vointini huononee.
2. Tunnen, että päätäni särkee ja kärsin. Keskittymiskykyni laskee ja vointini huononee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika lailla samoilla linjoilla aloittajan kanssa. Maski vie niin monelta sen ihanan kokemuksen.
Onks kaikilta nyt ihan kadonnut se taju, että miksi sitä maskia pidetään? Myös korona vie aika monelta hyvät fiilikset. Siitä voi tulla äärimmäisen kipeäksi, se voi myös tappaa ja koronan leviäminen voi aiheuttaa pahimmillaan yhteiskunnan romahtamisen.
Maskeja pidetään poliittisista syistä ja monen asiantuntijan mukaan maskit ensinnäkään eivät estä tartuntaa ja voivat jopa edistää niitä. Esim. eräs kemian tohtori on kertonut aiheesta.
Mutta ettehän te usko sitten millään, vaan virallinen totuus on se ainoa oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kiitos, mielummin jätän menemättä kyseiseen liikkeeseen kuin käytän maskia.Oho oliko tuollainen :D
Sun pään sisään kyllä haluaisin hetkeksi. Että mikä oli?
En. Peitän suuni ja nenäni fleecekaulurilla tai vessapaperinpalalla silloin kun maskia vaaditaan.
Käytän maskia aina, kun poistun kotona. Minulla on mm. synnynnäinen vastustuskyvynpuutos, joten saan käytännössä kaikki infektiot. Ei poistu kotoa ellei ole pakollinen meno. Joskus ulkoilen yöllä. Käytän silloinkin maskia, ihmisillä on ihana tapa esim. niistää nenää ilmaan peittämällä toinen sierain ja töräyttämällä voimakkaasti, aivastella päin muita jne. En ota riskejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällainen aggressio? Jos en halua mennä maskipaikkaan niin en mene. En menisi myöskään museoon jossa edellytetään anustapin käyttöä tai tutin laittamista suuhun vierailun ajaksi. Sinänsä ihan sama jos tällaisia paikkoja olisi, ne jotka haluavat saisivat ihan vapaasti käydä, ei vaan olisi mun juttu.
Ei ole oma asia levittää huolimattomuuttaan, välinpitämättömyyttään ja itsekkyyttään koronaa tai mitään muutakaan sairautta Anustappi ja tutti eivät todellakaan ole verrattavissa maskiin. Ihan älytön vertaus.
eri
Hölmö, enhän minä mitään levitä kun en siellä maskimestassa ole
Joudun pitämään työpaikalla maskia 8 tuntia päivässä joten vapaa-ajalla en sitä tunge enää naamaani. Ruokakauppa hoituu ilman ja muualla en käy. Auton ostin myös kesällä niin ei tarvitse käyttää julkisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskeja pidetään poliittisista syistä ja monen asiantuntijan mukaan maskit ensinnäkään eivät estä tartuntaa ja voivat jopa edistää niitä. Esim. eräs kemian tohtori on kertonut aiheesta.
Mutta ettehän te usko sitten millään, vaan virallinen totuus on se ainoa oikea.
Juu, kaikki on salaliittoa ja joku kemian tohtori ja sinä olette ainoita, jotka tietävät toruuden 🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😆😆😆😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette ihan hulluja. Boikotti oikein 😂
No en halua kulutusvalinnoillani tukea koronahysteriaa ja -rajoituksia. Mitä sinä siitä piittaat?
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kiitos, mielummin jätän menemättä kyseiseen liikkeeseen kuin käytän maskia.
Liike toimii poikkeuksellisen vastuullisesti ja sinä jätät sen takia käymättä. :D Ei voi kuin ihmetellä näiden ihmisten ajatusmaailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liikuskele tungoksissa tai julkisella liikenteellä joten en ole käyttänyt maskiakaan. En tosin näe sen käyttöäkään minään ongelmana ja voin sellaisen laittaakin naamalleni jos joudun menemään johonkin missä on enemmän väkeä. Ne tajua mikä siinä maskissa on aikuiselle ihmiselle niin helvetin hirveä asia.
Ethän sinä sitä tajua, jos et ole käyttänytkään. Minulle ainakin "hirveä asia" on epämukavuus ja epämiellyttävyys. Maskia käyttäessä joutuu hengittämään omaa uloshengitysilmaansa, eli liian hiilidioksidipitoista ilmaa. Noin puolen tunnin käytön jälkeen minulle tulee happivaje ja alkaa kova päänsärky. Aistiyliherkkänä myös tunnen koko ajan lenksut korvissa, rautalangan nenällä ja ne alkavat hiertää ja koskea. Alkaa olla vaikea keskittyä ympärillä oleviin asioihin.
Lyhytaikainen käyttö ei haittaa. Mutta esimerkiksi konserttielämystä en todellakaan aio pilata maskia pitämällä, vaan huolehdin vastuullisuudesta turvavälein ja esim. hyvällä yskimis- ja käsihygienialla.
Hypokondrikko.
No se voi olla. Yritin vain vastata asiallisesti kysymykseen. Tapanani ei ole kiukutella kuin uhmaikäinen, vaan teen omat päätökseni ihan rauhassa tunteiden kuumenematta sen kummemmin.
Mikä on mielestäsi seuraavien ero:
1. Päätäni särkee ja kärsin. Keskittymiskykyni laskee ja vointini huononee.
2. Tunnen, että päätäni särkee ja kärsin. Keskittymiskykyni laskee ja vointini huononee.
Maskihysteriasi on psyykkistä. Lääkärit testasivat maskien kanssa hengittämistä happimittari sormessa ja tulos oli, ettei veren happipitoisuus laskenut, vaikka maskeja oli lenkillä 10 päällekäin. Kun tulee pakkasta, astmaatikko itse asiassa pystyy hengittämään maskin kanssa paremmin, koska maski lämmittää hengitysilman ennen hengittämistä.
En käytä myöskään lääkkeitä, kondomeja tai kypäriä. Turvavyötä käytän koska ilman ajettaessa auto piipittää ikävästi jatkuvasti. Mutta niin, minusta ihmisiä on tällä planeetalla liikaa ja jokainen kuolema on hyvin toivottava asia.