Jätättekö asioita väliin maskipakon tai -painostuksen takia?
Itse olen jättänyt elokuvat, teatterit, konsertit, kurssit ja muut harrastukset. Saa nähdä, loppuuko tämä koskaan.
Kommentit (482)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te itsepäisiä vai mikä siinä maskinkäytössä ongelma? Oikeasti, aikuiset ihmiset, näin lapsellisia.
Ei ole sitten mitenkään mahdollista, että joidenkin elimistö kärsii maskista enemmän kuin toisten? Eikö se riitä, että ne, joille maski ei tuota ongelmia, käyttäisivät sitä?
Suurin osa liioittelee maskin epämukavuutta vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te itsepäisiä vai mikä siinä maskinkäytössä ongelma? Oikeasti, aikuiset ihmiset, näin lapsellisia.
Ei ole sitten mitenkään mahdollista, että joidenkin elimistö kärsii maskista enemmän kuin toisten? Eikö se riitä, että ne, joille maski ei tuota ongelmia, käyttäisivät sitä?
Mistä sinä sen tiedät?
Nyt sitten vaan odotellaan etta korona rajahtaa tayteen voimaansa.
Maskipakko on ainoastaan joissain lätkäpeleissä, nekin joukkueen puolelta annettu. Ei täällä muuten mitään maskia tarvi pitää. Teatteriin otetaan 25% normaalista ja kaikilla on parin penkin välit toisiin, joten en todellakaan käy sinne maskia laittamaan. Jos joku väkisin haluaa tunkea iholle, niin on ihan oma ongelmansa, minä osaan kyllä pitää turvavälit.
Mitä meiidän voimassa olevat lait sanoo naamioitumisesta julkisella paikalla?
Miksi tartunnat lisääntyy maskipakosta huolimatta? Ja kesällä vähenivät, vaikka kellään ei ollut maskia.
Vierailija kirjoitti:
En liikuskele tungoksissa tai julkisella liikenteellä joten en ole käyttänyt maskiakaan. En tosin näe sen käyttöäkään minään ongelmana ja voin sellaisen laittaakin naamalleni jos joudun menemään johonkin missä on enemmän väkeä. Ne tajua mikä siinä maskissa on aikuiselle ihmiselle niin helvetin hirveä asia.
Ethän sinä sitä tajua, jos et ole käyttänytkään. Minulle ainakin "hirveä asia" on epämukavuus ja epämiellyttävyys. Maskia käyttäessä joutuu hengittämään omaa uloshengitysilmaansa, eli liian hiilidioksidipitoista ilmaa. Noin puolen tunnin käytön jälkeen minulle tulee happivaje ja alkaa kova päänsärky. Aistiyliherkkänä myös tunnen koko ajan lenksut korvissa, rautalangan nenällä ja ne alkavat hiertää ja koskea. Alkaa olla vaikea keskittyä ympärillä oleviin asioihin.
Lyhytaikainen käyttö ei haittaa. Mutta esimerkiksi konserttielämystä en todellakaan aio pilata maskia pitämällä, vaan huolehdin vastuullisuudesta turvavälein ja esim. hyvällä yskimis- ja käsihygienialla.
Käyn kaupassa ja käytän silloin maskia. Teen etätöitä ja silloin tällöin ajan työpaikalle omalla autolla. Olen jättänyt kaikki ylimääräiset menot pois sellaisiin paikkoihin, joissa on paljon ihmisiä: konsertit, taidemuseot, kirpputorit jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes omista maskia enkä aio hankkiakaan, mutta en jätä mitään menoja välistä. MIssään missä itse käyn, ei ole maskipakkoa, ja suosituksesta tai joidenkin maskihullujen paheksunnasta vähät välitän.
Helsingin museoista on maskipakko ainakin Amos Rexissä ja Kiasmassa (varmaan myös sitten Ateneumissa ja Sinebrychoffilla). Menee nyt museokortti täysin hukkaan.
No joo, asun kyllä Helsingissä mutta keskustassa en ole käynyt yli 10 vuoteen, siellä ei ole mitään minua kiinnostavaa. En tykkää elokuvista enkä musiikista, en käy baareissa, museot tai taide ei kiinnosta. Enkä ole niin kulinaristikaan että tarvisi lähiöravintoloita kauemmas syömään lähteä. Eli paikat joissa käyn on lähinnä työpaikka, kuntosali ja lähiseudun kaupat ja ravintolat. Julkisia kulkuneuvoja en käytä. Ei ole korona vaikuttanut menemisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä sen tiedät?
Olen kokeillut erilaisia maskeja ja keskustellut ihmisten kanssa. Suurin ongelma: ei huvita / tyhmän näköinen / en halua käyttää, kun ei pakkoa. Naurattavia syitä. Samaa tasoa näiden "maski estää ihnhimillisen kontaktin ja ihanan kokemuksen" kanssa. Pullamössökansaa suomalaiset nykyisin.
En ole kyllä maskia missään käyttänyt tai jättänyt sen takia missään käymättä. Eipä tule muutenkaan käytyä, mutta jos menisin vaikka leffaan, niin en maskia laittaisi. Ei ole tapana jutella tai pärskiä tuntemattomien päälle.
Nämä "en kyllä käytä maskeja" jutut on niin lapsellista settiä, ettei vähään aikaan ole nähty. Älkää myöskään käyttäkö lääkkeitä sairauksiin, kondomeja, laastareita, turvavöitä, kypäriä yms. Kaikki ne on kehitetty vain teidän kiusaksenne covidiootit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua maskiyhteiskuntaa vailla inhimillisyyttä ja ihmiskontakteja, ei siinä sen kummempaa.
Miten se maski nämä estää? On kovinkin inhimillistä ja ihanaa tartuttaa muita vai?
Maski on osa kokonaisuutta. Tärkein uuden normaalin ohjehan on välttää kaikkea ei-pakollista sosiaalista kontaktia. Joten on aivan skitsofreenistä että museot, teatterit ym edes ovat auki. Koska ne eivät ole juuri kenellekään pakollisia, ei niihin tulisi mennä. Jos sitten on pakko esim. työn puolesta mennä, tulee mennä yksin tai korkeintaan vain samassa taloudessa asuvan kanssa. Maskista huolimatta tulee säilyttää vähintään 2 metrin turvaväli jos se suinkin on mahdollista. Eli jos rikot koronaohjeita ja menet museoon ystävän tai eri taloudessa asuvan äitisi kanssa, muista ettette saa olla 2 metriä lähempänä toisianne ellei se esim. hätätilanteen vuoksi ole pakollista, vaan kävelette reilun etäisyyden päässä toisistanne. Älkää puhuko, koska silloin viruspartikkelit leviävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liikuskele tungoksissa tai julkisella liikenteellä joten en ole käyttänyt maskiakaan. En tosin näe sen käyttöäkään minään ongelmana ja voin sellaisen laittaakin naamalleni jos joudun menemään johonkin missä on enemmän väkeä. Ne tajua mikä siinä maskissa on aikuiselle ihmiselle niin helvetin hirveä asia.
Ethän sinä sitä tajua, jos et ole käyttänytkään. Minulle ainakin "hirveä asia" on epämukavuus ja epämiellyttävyys. Maskia käyttäessä joutuu hengittämään omaa uloshengitysilmaansa, eli liian hiilidioksidipitoista ilmaa. Noin puolen tunnin käytön jälkeen minulle tulee happivaje ja alkaa kova päänsärky. Aistiyliherkkänä myös tunnen koko ajan lenksut korvissa, rautalangan nenällä ja ne alkavat hiertää ja koskea. Alkaa olla vaikea keskittyä ympärillä oleviin asioihin.
Lyhytaikainen käyttö ei haittaa. Mutta esimerkiksi konserttielämystä en todellakaan aio pilata maskia pitämällä, vaan huolehdin vastuullisuudesta turvavälein ja esim. hyvällä yskimis- ja käsihygienialla.
Hypokondrikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua maskiyhteiskuntaa vailla inhimillisyyttä ja ihmiskontakteja, ei siinä sen kummempaa.
Miten se maski nämä estää? On kovinkin inhimillistä ja ihanaa tartuttaa muita vai?
Maski on osa kokonaisuutta. Tärkein uuden normaalin ohjehan on välttää kaikkea ei-pakollista sosiaalista kontaktia. Joten on aivan skitsofreenistä että museot, teatterit ym edes ovat auki. Koska ne eivät ole juuri kenellekään pakollisia, ei niihin tulisi mennä. Jos sitten on pakko esim. työn puolesta mennä, tulee mennä yksin tai korkeintaan vain samassa taloudessa asuvan kanssa. Maskista huolimatta tulee säilyttää vähintään 2 metrin turvaväli jos se suinkin on mahdollista. Eli jos rikot koronaohjeita ja menet museoon ystävän tai eri taloudessa asuvan äitisi kanssa, muista ettette saa olla 2 metriä lähempänä toisianne ellei se esim. hätätilanteen vuoksi ole pakollista, vaan kävelette reilun etäisyyden päässä toisistanne. Älkää puhuko, koska silloin viruspartikkelit leviävät.
Tottakai näin. Puhumista ei ole kyllä kielletty mutta siinäkään ei ole pakko mennä sentin päähän toisen kasvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä sen tiedät?
Olen kokeillut erilaisia maskeja ja keskustellut ihmisten kanssa. Suurin ongelma: ei huvita / tyhmän näköinen / en halua käyttää, kun ei pakkoa. Naurattavia syitä. Samaa tasoa näiden "maski estää ihnhimillisen kontaktin ja ihanan kokemuksen" kanssa. Pullamössökansaa suomalaiset nykyisin.
Täytyy olla käsittämättömän huono itsetunto ja käsittämättömän tyhmä, ettei suojaa itseään tappavalta/vammauttavalta hengitysilmassa liikkuvalta virukselta helpoimmalla mahdollisella tavalla eli peittämällä hengityselimet.
Miksi osa alapeukuttaa, jos maskit eivät haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Nämä "en kyllä käytä maskeja" jutut on niin lapsellista settiä, ettei vähään aikaan ole nähty. Älkää myöskään käyttäkö lääkkeitä sairauksiin, kondomeja, laastareita, turvavöitä, kypäriä yms. Kaikki ne on kehitetty vain teidän kiusaksenne covidiootit.
Miksi tällainen aggressio? Jos en halua mennä maskipaikkaan niin en mene. En menisi myöskään museoon jossa edellytetään anustapin käyttöä tai tutin laittamista suuhun vierailun ajaksi. Sinänsä ihan sama jos tällaisia paikkoja olisi, ne jotka haluavat saisivat ihan vapaasti käydä, ei vaan olisi mun juttu.
Monien asiantuntijoiden ja lääkäreiden mukaan maskeista on vain haittaa. Niitä ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön ja ne voivat olla aikamoisia viruspesäkkeitä.
Poliittisista syistä on nyt kuitenkin päätetty, että maskit pitää olla.
Itse käytän, koska olen pakkomaassa Espanjassa ja kyllä, menot ovat hieman vähentyneet. Mutta käytän silti ulkona ja kaupoissa, koska on pakko enkä ole ajatellut istua kotonakaan vuosikausia.
Ei mene, jos käytät maskia. Oma päätös kiukutella asiasta kuin uhmaikäinen.