Jätättekö asioita väliin maskipakon tai -painostuksen takia?
Itse olen jättänyt elokuvat, teatterit, konsertit, kurssit ja muut harrastukset. Saa nähdä, loppuuko tämä koskaan.
Kommentit (482)
Välttelen paikkoja joissa tulee olo että maskia olisi pakko käyttää. Esim.Finlaysonin liike, olin menossa sinne mutta jätin väliin kun ovella oli käsidesin lisäksi maskeja asiakkaille "Unohtuiko maski? Ei hätää meiltä saat."
Joo ei kiitos, mielummin jätän menemättä kyseiseen liikkeeseen kuin käytän maskia.
Vierailija kirjoitti:
En edes omista maskia enkä aio hankkiakaan, mutta en jätä mitään menoja välistä. MIssään missä itse käyn, ei ole maskipakkoa, ja suosituksesta tai joidenkin maskihullujen paheksunnasta vähät välitän.
Helsingin museoista on maskipakko ainakin Amos Rexissä ja Kiasmassa (varmaan myös sitten Ateneumissa ja Sinebrychoffilla). Menee nyt museokortti täysin hukkaan.
En oikeasti ymmärrä, mikä on maskin käytössä niin epämiellyttävää. Jopa minä pystyn monisairaana käyttämään sitä. Tuntuu liioittelulta. Eivätkö ihmiset siedä nykyään pienintäkään epämukavuutta?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tama maskikammoisuus olla samaa luokkaa kuin suomalaisten lukemattomat allergiat. Vahan naurattaa.
Heijastelee lapsena opittua kurahousukammoa. Inhottava ja ahdistava vaate pakotetaan laittamaan päälle. Ei kiitos!
Joo en mene paikkoihin missä edellytetään maskin käyttöä. Tai no, töissä on pakko käydä ja käytän sitten sitä yhtä rättiä koko päivän ja se lojuu milloin missäkin pöydänkulmalla pesualtaan reunalla jne, mutta vapaa-ajalla en maskia laita. En mene teatteriin, Kansallisoopperan esityksiin, museoihin jne niin kauan kun sivuilla vaaditaan maskin käyttöä. Julkisilla kuljen ilman maskia ja leffassa olen käynyt useamman kerran, ilman maskia. Ja siihen hulluuteen että jossain kaupassa laittaisin rätin naamalle en myöskään lähde.
No en jätä. En ihan tajunnut, miksi maski olisi esteenä esim. teatteriin menemiselle? Ennemminkin mietin, voiko siellä saada Koronan.
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti ymmärrä, mikä on maskin käytössä niin epämiellyttävää. Jopa minä pystyn monisairaana käyttämään sitä. Tuntuu liioittelulta. Eivätkö ihmiset siedä nykyään pienintäkään epämukavuutta?
Koska se ihan turha esim kaupassa käydessä (jos ei yski eikä aivastele, mitä hyötyä siitä on?).
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja sekin aiheuttaa ahdinkoa yrityksille ja lisää työttömyyttä kun asiakkaat kaikkoavat maskien takia - ei koronan.
Sitä ei vaan kaikki yritykset tunnu tajuavan että maskit karkottavat asiakkaita jopa enemmän kuin korona.
Vierailija kirjoitti:
En liikuskele tungoksissa tai julkisella liikenteellä joten en ole käyttänyt maskiakaan. En tosin näe sen käyttöäkään minään ongelmana ja voin sellaisen laittaakin naamalleni jos joudun menemään johonkin missä on enemmän väkeä. Ne tajua mikä siinä maskissa on aikuiselle ihmiselle niin helvetin hirveä asia.
Ihan mielenkiintoista tuo, että jotkut eivät koe maskia ongelmaksi. Itse olen kokeillut erilaisia maskeja, mutta kaikkien kanssa olo tulee viimeistään puolen tunnin kuluttua niin vaikeaksi, että en voisi kuvitellakaan istuvani jossakin kahden tunnin teatterissa tai konsertissa sen kanssa esityksestä nauttien.
Ehkä hengitystierakenteemme tai jokin ovat vain niin erilaisia.
Oletteko te itsepäisiä vai mikä siinä maskinkäytössä ongelma? Oikeasti, aikuiset ihmiset, näin lapsellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes omista maskia enkä aio hankkiakaan, mutta en jätä mitään menoja välistä. MIssään missä itse käyn, ei ole maskipakkoa, ja suosituksesta tai joidenkin maskihullujen paheksunnasta vähät välitän.
Helsingin museoista on maskipakko ainakin Amos Rexissä ja Kiasmassa (varmaan myös sitten Ateneumissa ja Sinebrychoffilla). Menee nyt museokortti täysin hukkaan.
Sama, harmittaa että tuli alkuvuodesta ostettua, maksoi sitten sen n. 70euroa se Ateneum-reissu...
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te itsepäisiä vai mikä siinä maskinkäytössä ongelma? Oikeasti, aikuiset ihmiset, näin lapsellisia.
En halua maskiyhteiskuntaa vailla inhimillisyyttä ja ihmiskontakteja, ei siinä sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma vika, jos et käytä maskia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän lapsiakaan pakoteta varmuuden vuoksi olemaan joka päivä kurahousuissa, vaan vain silloin kun on märkää. Sama pitäisi olla maskien kanssa. Täpötäydessä ruuhkabussissa joo, mutta väljässä lähikaupassa, museossa... no ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liikuskele tungoksissa tai julkisella liikenteellä joten en ole käyttänyt maskiakaan. En tosin näe sen käyttöäkään minään ongelmana ja voin sellaisen laittaakin naamalleni jos joudun menemään johonkin missä on enemmän väkeä. Ne tajua mikä siinä maskissa on aikuiselle ihmiselle niin helvetin hirveä asia.
Ihan mielenkiintoista tuo, että jotkut eivät koe maskia ongelmaksi. Itse olen kokeillut erilaisia maskeja, mutta kaikkien kanssa olo tulee viimeistään puolen tunnin kuluttua niin vaikeaksi, että en voisi kuvitellakaan istuvani jossakin kahden tunnin teatterissa tai konsertissa sen kanssa esityksestä nauttien.
Ehkä hengitystierakenteemme tai jokin ovat vain niin erilaisia.
Varmasti, minä nimittäin olen töissäni vähän jykevämpi maski päässä koko työpäivän eikä sekään ahdista. Toisinaan teen pitkää päivää 12-14 tuntiakin järeä maski päässäni.
Harvassa paikassa on maskipakko. Itse en käytä maskia ellei menisi juuri esim sairaalaan tms. Pärjään erittäin hyvin turvavälein. Ruokakaupassakaan ei ole tapana olla toisissa kiinni ja jos joku muhun tulee kiinni, niin oma häpeä. Julkisissa on väljää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua maskiyhteiskuntaa vailla inhimillisyyttä ja ihmiskontakteja, ei siinä sen kummempaa.
Miten se maski nämä estää? On kovinkin inhimillistä ja ihanaa tartuttaa muita vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se ihan turha esim kaupassa käydessä (jos ei yski eikä aivastele, mitä hyötyä siitä on?).
Ei ole turha, voit silti tartuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sitten mitenkään mahdollista, että joidenkin elimistö kärsii maskista enemmän kuin toisten? Eikö se riitä, että ne, joille maski ei tuota ongelmia, käyttäisivät sitä?