Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10v tyttäreni vaatetus tänään. Ulkona -20 astetta.

Vierailija
24.01.2014 |

Mulla menee hermo noiden teinien ja esiteinien pukeutumiseen. Voin pakottaa ne pukemaan ihan mitä tahansa, vaikka pilkkihaalarit päälle, mutta ne riisuvat ne heti koulussa tai pahimmillaan jo matkalla kouluun. En voi mennä kouluun vahtimaan, että vaatteet pysyvät päällä, eikä koululla ole mitään velvollisuutta katsoa noin isojen vaatetusta. Pienimmiltä katsovat, että on pipot ja hanskat kylmällä ulkona.

Noh. 10v:llä t-paita, huppari ja tavallinen talvitakki. Farkut ja toppahousut. Tavallinen talvipipo, villahanskat ja talvikengät.

Olisin halunnut sille lisäksi aluspaidan, pitkähihaisen paidan, sukkahousut tai legginsit housujen alle, kaulaliinan ja villasukat talvikenkiin. 

Aargh.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riittävästi vaatetta. Kylmä on, mutta kaikki ei asu tuolla ulkona. Meillä lapset kulkee koulumatkan 500 m, välitunnit ja siinä se sitten onkin.

Vierailija
22/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin olisin pakottanut sukkahousut farkkujen alle laittamaan. Meidän 10v käyttää talvisin aina farkkujen alla sukkahousuja tai leggareita tai kerrastohousuja. Se on ihan normaalikäytäntö aina ollut, niin ei ole tarvinut edes taistella siitä.

Muuten kyllä ihan sama varustus aina kuin ap:n lapsellakin ja mun mielestä ihan riittävä. Joskus laittaa  fleecetakin paidan paidan päälle, riippuen siitä millainen se paita on. Hupparin kans ei laita.

Ainoa asia mistä saa välillä tapella on kaulahuivi. Sitä ei monestikaan mielellään laita ja sitten viipottaa kaula paljaana menemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvinhän lapsesi pukeutuu, jos on toppahousutkin jalassa. Meidän nelosluokkalaisen mukaan heidän luokallaan on kolme (25:sta), joilla on toppahousut näillä pakkasilla. Olen niin iloinen, että oma tyttö on yksi noista kolmesta, muutenkin fiksu ja järkevä tyttö. Kyllä 10-vuotias jo tietää, paleleeko, ja laittaa seuraavana päivänä enemmän vaatetta. Tai sitten ei. Palelkoon siinä tapauksessa.

Vierailija
24/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kolmella toppahousut?? Missä te asutte? Meidän nelosluokkalaisen luokkalaisilla on kaikilla ne, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Ei kyllä asuta missään isossa kaupungissa, vaikuttaisiko se.

Vierailija
25/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimpiä on varpaat, sitten sormet, sitten pää, sitten vasta ruumis. Onko villasukat ja jalkarätit käytössä ?

Vierailija
26/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä määrä tytöllä vaatetta, mitä ihmettä valitat. Jos on toppahousut farkkujen päällä, ja huppari t-paidan päällä, niin enää tarvii mitään lisäkerroksia. 

Meillä täällä Etelä-Suomessa on tuon ikäisillä toppahousut tosi harvinaiset. Juurikin tyyliin 2 kpl/20 lapsesta käyttää niitä.

Vierailija
27/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljen töihin kävellen, enkä kyllä koskaan änge työvaatteiden alle mitään lämpökerrastoa. Toppavaatteilla oon aina pärjännyt. Vaikka viime talvenakin oli -30.

Vierailija
28/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 11:43"]

Vain kolmella toppahousut?? Missä te asutte? Meidän nelosluokkalaisen luokkalaisilla on kaikilla ne, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Ei kyllä asuta missään isossa kaupungissa, vaikuttaisiko se.

[/quote]

Vantaalla. Tänä aamuna -19,7.

Vierailija
29/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 8-v:llä oli kyllä topparukkaset, mutta paitana trikoopaita ja housut oli farkkulegginssit. Mä olisin lapsena hajonnut jos sä olisit mun äiti. Mä tiedän, että moni pukee lapsilleen sukkikset/ kalsarit pitkien housujen alle (pk ikäiset siis), mutta musta ne on ihan liikaa. Sitten ne samat mammat valittaa, että kun noi heidän lapsensa on niin punanaamasta sakkia. Sitten niille lapsille tulee sitä paitsi ulkona kylmä, kun niillä on hiestä kosteat puuvillavaatteet alla. 

Vierailija
30/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mihin minä olisin kiinnittänyt huomiota on kaulahuivi/kauluri. Muuten oli mielestäni hyvin vaatetta lapsella päällä ja jos paleli tänään, niin laittanee huomenna enemmän jos on yhtä kylmää. Ei mun lapsella (9v 3-luokkalainen) ole tänä talvena ollut kuin parina päivänä legginsit farkkujen alla, välillä lähtee ohuella trikoopaidalla kouluun vaikka itse haluaisin hänen laittavan esim. juuri hupparin. Niin pitkään kuin toppatakki, toppahousut, talvikengät ja pipo kuuluvat varustukseen, en olisi huolissani.

Vierailija
31/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku kysyi, että mitä me vanhemmat laitamme itse päälle töihin... siis että onko välivaatteita jne. Kyllä minä saatan hyvinkin kiskoa jotkut legginsit farkkujen alle tai vaihtoehtoisesti toppikset farkkujen päälle töihin mennessä. Toppikset on kätevämpi vaihtoehto, kun ne saa kiskaistua jalasta pois töissä.

-31

Vierailija
32/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkät kalsarit farkkujen alle nyt pakkasilla. Myös töissä sisällä, eikä ole yhtään kuuma. Sisävaatteiden päällä on superlämmin villatakki (ja tietysti toppatakki) työmatkoja varten, vaikka joudun olemaan ulkona vain bussinodotusajat ja puoli kilometriä kävelyä. Inhoan palelemista. En voisi kuvitellakaan lähteväni näillä säillä ulos pelkissä farkuissa, nehän on kuin kylmää peltiä jalkoja vasten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan