Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10v tyttäreni vaatetus tänään. Ulkona -20 astetta.

Vierailija
24.01.2014 |

Mulla menee hermo noiden teinien ja esiteinien pukeutumiseen. Voin pakottaa ne pukemaan ihan mitä tahansa, vaikka pilkkihaalarit päälle, mutta ne riisuvat ne heti koulussa tai pahimmillaan jo matkalla kouluun. En voi mennä kouluun vahtimaan, että vaatteet pysyvät päällä, eikä koululla ole mitään velvollisuutta katsoa noin isojen vaatetusta. Pienimmiltä katsovat, että on pipot ja hanskat kylmällä ulkona.

Noh. 10v:llä t-paita, huppari ja tavallinen talvitakki. Farkut ja toppahousut. Tavallinen talvipipo, villahanskat ja talvikengät.

Olisin halunnut sille lisäksi aluspaidan, pitkähihaisen paidan, sukkahousut tai legginsit housujen alle, kaulaliinan ja villasukat talvikenkiin. 

Aargh.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riittävä määrä on vaatetta tytölläsi. Itse kuljen talvet farkuissa (ei muita pitkiä housuja alla) ja ohuessa talvitakissa joka on useimmiten auki, ei hattua päässä.

Vierailija
2/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat olleet tuollaisia kautta aikojen. Ei se ole sinulta pois ja äärimmäisen harvoin he tuottavat itselleenkään pysyvää vahinkoa. Ei meidänkään lapsuudessa keneltäkään ilman pipoa 20 asteen pakkasessa päätään jäädyttäneellä jäätyneet aivot niin, että kouluterveydenhoitaja olisi antanut puoli tuntia elinaikaa, vaikka urbaalilegenda niin kertoi.

Tuo lapsesi pukeutuminen sitä paitsi kuulostaa vähintään riittävältä, jos ei ole tarkotus seisoskella koko päivää pakkasessa. Sinun ajatus on täysin ylimitoitettu normaaliin koulupäivään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali vaatetus ja toppahousuista plussaa!

Vierailija
4/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paleleeko tyttösi sitten niillä vaatteilla, millä kouluun lähti?

Omalla 10 v pojallani oli tänään päällä ihan täsmälleen saman verran kuin sun tytölläsi ja tiedän, että tarkenee noilla oikein hyvin. Iltapäivällä on todennäköisesti kuumissaan, kun tulee kotiin. Pakkasta meillä oli aamulla -16, mutta samoilla vaatteilla olisi lähtenyt, vaikka olisi ollut -20. Mulle riittää, että hän pukee toppahousut jalkaan, eikä luulekaan, että voisi lähteä pelkissä farkuissa tms. 

Mutta ymmärrän tuskasi siitä, kun noiden isompien vaatteiden määrään on niin vaikea vaikuttaa, kun ei ole koko ajan vahtimassa heitä. Eskarilaisten kanssa oli vielä helppoa, kun pk:n työntekijät katsoivat, että lapsilla on tarpeeksi päällä.

Vierailija
5/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok vaatetus. Omalla pojalla 10v ihan samanlainen vaatetus.

Vierailija
6/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan riittävästi vaatetta minunkin mielestä, samalla tavalla meidänkin 10-v lähti tänään kouluun. Jos tänään on kylmä, ymmärtää itsekin laittaa seuraavana päivänä enemmän päälle (trikoot farkkujen alle, paksummat paidat).

Lapset on päivän mittaan paljon sisällä, jolloin jos on enemmän vaatetta, luokassa tulee helposti kuuma ja ikävä olla.

Vierailija
7/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois tulla vähä kuuma jossain luokassa tuolla vaatemäärällä.

Vierailija
8/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tyttäresi puolella. Toihan on hyvä varustus! Jonkun aluspaidan tai sukkahousut pukisin, jos tiredossa olisi joku ulkoilmatapahtuma tms. Miksi koulussa sisällä pitäisi olla joku aluskerrasto? Osta mielummin tytölle pitkänmallinen untuvatakki, jos haluat enemmän päälle.

Vierailija
9/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:28"]

Paleleeko tyttösi sitten niillä vaatteilla, millä kouluun lähti?

Omalla 10 v pojallani oli tänään päällä ihan täsmälleen saman verran kuin sun tytölläsi ja tiedän, että tarkenee noilla oikein hyvin. Iltapäivällä on todennäköisesti kuumissaan, kun tulee kotiin. Pakkasta meillä oli aamulla -16, mutta samoilla vaatteilla olisi lähtenyt, vaikka olisi ollut -20. Mulle riittää, että hän pukee toppahousut jalkaan, eikä luulekaan, että voisi lähteä pelkissä farkuissa tms. 

Mutta ymmärrän tuskasi siitä, kun noiden isompien vaatteiden määrään on niin vaikea vaikuttaa, kun ei ole koko ajan vahtimassa heitä. Eskarilaisten kanssa oli vielä helppoa, kun pk:n työntekijät katsoivat, että lapsilla on tarpeeksi päällä.

[/quote]

Ei kuulemma palele. Isosisko lähti syyspipolla, tungin talvipipon reppuun väkisin mukaan. Isosisko ei suostu laittamaan edes talvitakin huppua päähän, koska muuten pipo menee ihan huonosti.

Poika taas lähtisi joka päivä pelkällä pitkähihaisella ja takilla. 

ap

Vierailija
10/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. Aloittajalle: 10v ei ole minkään sortin esiteini, vaan pikku lapsi!

Vierailija
11/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kymmenenvuotiaallani oli samat, tosin laittoi ohuet leggarit farkkuleggareiden alle ja villapaidan alla oli pitkähihainen paita.

Vierailija
12/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta h&m:stä niitä pitkähihaisia trikoopaitoja,jos kerrastonpaidat ei käy.

Minustakin sais olla kaksi pitkähihaista,jos on pakkasta yli 15 astetta.

Vierailija
13/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 09:33"]

Huom. Aloittajalle: 10v ei ole minkään sortin esiteini, vaan pikku lapsi!

[/quote]

No täyttää kohta 11v ja koska on sisarusparven nuorin, ottaa vaikutteita noilta isommilta ja käyttäytyy niiden takia esiteinimäisesti. Esikoinen oli 10-vuotiaana ihan pikkupoika.

ap

Vierailija
14/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh, ymmärrän!!! Meillä 10-vuotiaan tytön kanssa sama tilanne. Joka ikinen päivä saa taistella toppahousujen kanssa, että laittaisi ne päälle. Joo ja veikkaan myös, että koulumatkalla ne otetaan pois. Samoin kun takki auki painellaan menemään tuolla pakkasessa ja hanskat on aina repussa eikä kädessä!

Vierailija
15/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teillä ittellä on töissä päällä? Kerrastot jakkupuvun alla ja villasukat?

Vierailija
16/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävelen töihin, on minulla takuulla päälläni jotakin muuta kuin jakkupuku; jopa ne villasukat.  Ja harvemmin työpävän aikana ollaan ulkona puolta tuntia, niin kuin koululaiset useimmissa kouluissa ovat. Lisäksi lyhyemmät välitunnit.

Mutta lapsethan ovat erilaisia; toinen palelee, toisella on kuuma samassa vaatetuksesssa. 

Jos mittari näyttää -20, niin kaksi pitkähihaista sekä farkkujen alla ohuet legginsit ovat kyllä tarpeen. Ohut, hihaton aluspaita lämmittää yllättävän paljon ja suojaa selkää.

On hyvä, että koululaiset ovat huomanneet, miten mukavat toppahousut ovat.

Täältäkin ääni untuvatakille, joka ulottuu ainakin reiteen saakka!

Vierailija
20/32 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti ihan pienestä lapsesta asti, kun aina pakotettiin pukemaan ihan liikaa, olin aina ihan hiessä talvellakin. Vaikka siis ihan normi tallvivaatteet. Jo ihan pienenä revin haalarit ja toppahousut pois ja leikin mielummin lumessakin pelkillä sukkahousuilla, kun mulla oli aina kuuma ! Jos oli pakko pitää toppavaatteet niin istuin vaan kuumissani paikallaan ja kiukuttelin, oli niin tukala olo vaikka pakkasta oli -15. :DJotkut ihmiset vaan on lämminverisempiä, ja olen niiiiin kyllästynyt kun asiasta huomautellaan :D joskus teininä tuli urheilujoukkueessa sääntö, että talvella vähintään tuulipuku ulkona päällä, koska ilman kuulemma on liian kylmä... Arvatkaa vituttiko.

nykyään vedän lenkit shortseissa ja hupparissa -10 saakka, ja maaliskuussa usein topissa ja shortseissa. Ja on lämmin eikä yhtään tukala olo!:)