Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko kaikki oikeasti lapselle d-vitskut päivittäin?

Vierailija
23.01.2014 |

En ole nähnyt oikeastaan kenenkään todella tekevän tätä, paitsi vauvoille. Itse kyllä aion antaa tunnollisesti.

Missä muodossa annatte d-vitamiinin ja meneekö sellaisenaan tai sekoitettuna ruokaan?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan joka päivä, tippoina. Eipä ole käynyt mielessäkään antaa tablettia! pitääkin käväistä huomenna apteekista puruvitamiinit, maistunevat paremmalta :)

Vierailija
22/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee pikkukoululaisille. Vitamiinit on jaettu dosettiin, niin muistuvat. Annamme illalla molemmille

20 mikrogr. D-vitamiinia

Rela-Tabs

Xylitol-tbl

Fludent-fluoritabletti

melatoniini 3mg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean pieniä annoksia annatte

Vierailija
24/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, gefilus+d-vitamiini-tipat annetaan joka aamu. Lapsi on kolmivuotias. Kuuluu aamurutiiniin. Joskus ollaan unohdettu antaa reissussa, mutta kotona ei kyllä unohdu.

Vierailija
25/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purutabletteja voi antaa ainakin sitten kun on poskihampaat eli yleensä vajaa 1,5v. Mä oon hysteerinen noiden kanssa joten xylitolitabletit ja d-vitamiinit oon antanu alkuun puolitettuna, sitten ne aika nopsaan hajoaa suuhun.

Meillä on nyt jotain halvimpia marketin d-vitamiineja (rainbow varmaan) ja ne on aika kovia, mutta apteekista saa esim minisun jotka on pienempiö ja hauraampia rakenteeltaan.

Vierailija
26/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purutabletteja voi antaa ainakin sitten kun on poskihampaat eli yleensä vajaa 1,5v. Mä oon hysteerinen noiden kanssa joten xylitolitabletit ja d-vitamiinit oon antanu alkuun puolitettuna, sitten ne aika nopsaan hajoaa suuhun.

Meillä on nyt jotain halvimpia marketin d-vitamiineja (rainbow varmaan) ja ne on aika kovia, mutta apteekista saa esim minisun jotka on pienempiö ja hauraampia rakenteeltaan.

Vierailija
27/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan itsekin päivittäib.

Vierailija
28/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Reissuun ei oteta mukaan, mutta kotona muistetaan joka aamu.

Purutabletteina menee koko perheelle. Purkki on kahvipaketin vieressä ja mä EN IKINÄ unohda juoda kahvia aamuisin.

Lapsi kyllä muistuttaa itsekin ja jakelee pillerit kaikille.

Vierailija
29/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan teinille deevitamiinin ja omega 3sen. Ei juo maitoa ja aurinko ei paista. Kalaa ei syödä suositusten mukaisesti. Tosin saa myös kalsium tabun.

Vierailija
30/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKA ilta annan lapsille 1v ja 4v 50 mikrogrammaa d-vitamiinia.... jos en muistaisi, niin esikoinen kyllä muistuttaisi :)  Nuoremmalle puolitan tabletin kun on sen verran iso. Minisunit oli niin pieniä, että ne annoin kokonaisina. Nämä on jotain rainbow:n tabuja ja makuna taisi olla vadelma. Molemmat tykkää. Itekin otan joka ilta 50-100 mikrogrammaa, jos vaan muistan. ( omalla kohdalla siis tulee lipsumisia, vaikka helppohan se olisi ottaa siinä samassa kun lapsillekin hakee tabut )

Vierailija
31/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle vajaa 15 vuotta sitten annoi tunnollisesti aina. Keskimmäiselle annoin vauvana. Kolmevuotiaalle annoin varmaan ekat puol vuotta kun muistin. Nyt vauvalle olen ainakin muistanu päivittäin antaa nämä ensimmäiset kolme kuukautta. Missäköhän tuo mahtaa näkyä etteivät ole saaneet?

Vierailija
32/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:39"]Esikoiselle vajaa 15 vuotta sitten annoi tunnollisesti aina. Keskimmäiselle annoin vauvana. Kolmevuotiaalle annoin varmaan ekat puol vuotta kun muistin. Nyt vauvalle olen ainakin muistanu päivittäin antaa nämä ensimmäiset kolme kuukautta. Missäköhän tuo mahtaa näkyä etteivät ole saaneet?

[/quote]

No esimerkiksi sairastuvat osteoporoosiin myöhemmällä iällä? Paljon on spekuloitu myös sitä että d-vitamiinin puute altistaa joillekin syöville, vaikuttaa hermoston toimintaan jne

Vierailija
33/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:39"]

Esikoiselle vajaa 15 vuotta sitten annoi tunnollisesti aina. Keskimmäiselle annoin vauvana. Kolmevuotiaalle annoin varmaan ekat puol vuotta kun muistin. Nyt vauvalle olen ainakin muistanu päivittäin antaa nämä ensimmäiset kolme kuukautta. Missäköhän tuo mahtaa näkyä etteivät ole saaneet?

[/quote]

siis terveitä ovat kuin pukit, ei oo luustossa ollut ongelmia, vaikka ovat todella vilkkaita. Meillä syödään kyllä tosi paljon kalaa ja juovat kaikki maitoa kuin vasikat.

Vierailija
34/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:26"]

Menee pikkukoululaisille. Vitamiinit on jaettu dosettiin, niin muistuvat. Annamme illalla molemmille

20 mikrogr. D-vitamiinia

Rela-Tabs

Xylitol-tbl

Fludent-fluoritabletti

melatoniini 3mg

[/quote]

Lapsillanne on jotkut diagnoosit?

Vierailija
35/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se osteoporoosi tule hieman myöhemmin kuin 15vuotialle..

Vierailija
36/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku onko purutabletit yhtä hyviä kuin ne perinteiset D-tipat? Imeytyykö yhtä hyvin? 

Itse otan niitä tippoja pimeän aikaan (lisäksi vitamiinilisässäni on D-vitamiinia ympäri vuoden) ja lapsille (1kk ja 5v) annan vuoden ympäri D-tipat. Purutabletit ois kätevämpiä ja esikoinen muistaisi paremmin niiden hyvän maun takia jos itse unohdan antaa.

Vierailija
37/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pääsääntöisesti annan viisivuotiaalle pureskeltavan tabletin. Otan itsekin samalla

Vierailija
38/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan päivittäin osana aamurutiineja, tosin joskus hyvin harvoin unohtuu jos rutiinit poikkeaa totutusta. Leikki-ikäinen syö purutabletteina ja vauva tippoina.

Vierailija
39/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelin tuota melatoniinia.. :O

Vierailija
40/72 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniinia lapsille... Ei ikinä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi