Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki eivät tankkaa Nesteen asemilla?

Vierailija
23.01.2014 |

Ihmettelen vaan miksi ihmiset käyvät tankkaamassa bensaa/dieseliä amerikkalaisen tai venäläisen ketjun asemilla, vaikka vieressä on kotimainen firma, joka vielä myy halvemmalla hinnalla. Eivätkö ihmiset oikeasti yhtään ajattele valintojansa?

Kai tämä ongelma koskee muitakin tuotteita, joku voisi mainita sellaisia kotimaisia tuotteita, jotka ovat edullisia ja hyviä, mutta usein häviävät monikansallisten yritysten tuotteille.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen bonuksilla apsin hinnasta tippuu 7 senttiä pois. Se on meille aina halvinta.

Vierailija
42/51 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 17:56"]

Meidän perheen bonuksilla apsin hinnasta tippuu 7 senttiä pois. Se on meille aina halvinta.

[/quote]

Joskus... mitä itse olen seurannut niin ero oli yleensä 10 senttiä. Tosin nyt en ole aikoihin edes katsonut kun tankkaan muualla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun nesteen asemalta sai alennusta plussa-kortilla otin sieltä, kun se etu poistui, vaihdoin teboiliin josta sai ammattiliiton kortilla alennusta, tien toisella puolella ABC jossa paljon kalliimpaa. Kerään bonuksia mutta en silti malta tankata ABC:llä. Nyt ammattiliiton korttietu on siirtynyt nestelle, joten pitää katsoa onko nesteellä nyt halvempaa alennuksen kanssa kuin teboililla, vai siirrynkö keräämään bonuksia ABC:ltä.

Vierailija
44/51 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinataloudessa ei ole kenenkään etu jos kaikki siirtyvät tankkaamaan Nesteelle! 

Kilpailu pitää hinnat kurissa.

Toivoisin että kauppojen etukortit ja bonushössötykset kiellettäisiin kilpailua rajoittavina! 

Vierailija
45/51 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:25"]

Koska Apsilta saa Bonusta.

[/quote]

Montako prosenttia bonusta on mahdollista saada? Meillä on usein se tilanne, että Neste tai st1 myy bensaa hintaan 1,579 vai ABC vieressä 1,649. Itse en usko saavani niin paljon bonuksia, että olisi järkeä käydä ABC:llä, mutta ehkä joku suurperheellinen saa suuremmat bonukset.

[/quote]

Tuollakin erolla meidän kannattaa tankata ABC:llä, koska näin bonusprosentti nousee. Silloin rahaa tulee takaisin myös ruokaostoksista isommalla prosentilla. Eikä meilläpäin ero ole noin suuri, vaan noin 3 snt/l , jolloin ABC:llä jo kannattaa tankata tosiaankin.

Vierailija
46/51 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Lukoilin kortti ja asemakin on lähin

Vierailija
47/51 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tankkaa Nesteella siitä periaatteesta, että käyttävät palmuöljyä biodieselin raaka-aineeksi, ja VÄITTÄVÄT sitä ympäristöystävälliseksi sen vuoksi, että käyttävät itse vain sertifioituja tuottajia. No, kokonaiskysynnän vuoksi myös niiden ei-setifioitujen tuottajien määrä kasvaa, ja sademetsää hakataan palmuöljyn viljelyn vuoksi. Joku senkin ostaa, kun sertifioitu menee niille, jotka "ovat tarkkoja alkuperästä", eikä näiltä tuottajilta riitä kaikille halukkaille. Siksi. Palmuöljyn käyttö ja kysyntä ylipäätään lisää sademetsien hakkuuta, sama se mistä just joku Neste sen hankkisi. Tekopyhää, kapeakatseista ja vastuutonta. Ja tietoisesti boikotoin tästä syystä. 

Vierailija
48/51 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 21:52"]

Siksi koska Neste ei tarjoa maksuaikakorttia kuluttaja-asiakkaille. Aiemmin tankkasimme Teboililla, mutta siellä on kallista. Kun Shell alkoi tarjota korttia kuluttajille, vaihdoimme Shell/St1-korttiin. Meillä on tuossa vierekkäin Neste ja Shell, ja monesti Suomen halvinta bensaa.

[/quote]

Nesteellä kyllä on yksityisillekin kortti ja sillä myös saa automaattisesti 1,5s/l alennusta.

Vierailija
49/51 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja sitä Nesteen korttia voi myös käyttää Baltian maissa ja Ruotsissa eikä sitä ole sidottu vain polttoaineen ostoon.

Vierailija
50/51 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että suosin St1:tä, joka tekee bioetanolia minun banaaninkuoristani. Pidän sitä fiksuna toimintana.

Vierailija
51/51 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se kotimaista bensaa? Mitäs ABC:ltä ja st1 saa?

Nesteen bensassa vain raakaöljy on venäläistä, jalostusarvosta suurin osa on suomalaista työtä ja osaamista. Raakaöljyn osuus bensan hinnasta on aika pieni. St1 ja ABC:n bensa tulee ruotsalaisilta ja tanskalaisilta jalostamoilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi