Oletko koskaan avannut viinipulloa ilman korkkiruuvia?
Kommentit (13)
Olimme nuorina Pariisissa puistopiknikillä ja kynsisaksilla taidettiin saada pullo auki. Sama ongelma oli muutamalla muullakin seurueella ja kävivät meiltä hakemassa apua. Oi niitä aikoja :)
Nuorena onnistuin kaulimen päällä lyömään pullon kaulan rikki. Punkkuahan oli sitten joka paikassa...Jäi siitä onneksi lasiinkin!
Olen kiertänyt korkin pois pullosta, nykyisin saa muutakin kuin Vinettoa kierrekorkillisessa pullossa.
Kierrekorkilliset aina. Sori, oli pakko.
Laitat viinipullon kengän sisään (olen käyttänyt miestenkenkää) ja sitten lyöt jämäkästi seinään kengän pohjalla. Useasti ja jämäkästi. Sitten se rupee pikkuhiljaa tuleen ulos. Youtubesta opin :)
Heh, olen. Vuokrakämpän katon rajassa on edelleen tapetissa palojäljet punaviinistä. Se hapettaa valkoisen tapetin sellaiseksi harmaaksi. Veitsellä muistaakseni hajotettiin korkki. Lopputulos oli että paineella puolet tuli naamalle. Ei näin.
Olen myös käyttänyt tota 7:n tyyliä. Nätisti aukee!
VA
Kaveri kerran avas pullon ruuvilla, ruuvimeisselillä ja jollai pihdeillä. Eli ruuvasi ruuvin korkkiin ja nyhti pihdeillä ruuvista pidellen auki. Ekalla kerralla korkki tais vaan mennä aika murusiksi ja viini piti siivilöidä ennen nauttimista. Onneks ei käyny perinteiset, eli viini siivilän läpi lavuaariin :)
Kyllä! Ensin ruuvi korkkiin ja sitten vasaran "toisella puolella" vääntää/vetää korkin ruuvin avulla pois:D.
Hätä keinot keksi....ja viini oli karseeta halpis litkua.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 20:46"]
Laitat viinipullon kengän sisään (olen käyttänyt miestenkenkää) ja sitten lyöt jämäkästi seinään kengän pohjalla. Useasti ja jämäkästi. Sitten se rupee pikkuhiljaa tuleen ulos. Youtubesta opin :)
[/quote]
Ja naapurit kiittää ;D
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 20:46"]
[/quote]
Miten tuo muka toimii??
Paina se korkki sinne pullon sisään...