Voisiko joku neuvoa lankojen päättelemisessä? Kyseessä neule.
Tein pitkän kaulahuivin. Lanka on sellaista samettista ja siitä otetaan aina osa reunasta silmukkaan Miten piilotan langan loput? Kiva jos joku ehtii neuvoa :)
Kommentit (10)
Tässä vielä linkkiä:
http://teeitse.punomo.fi/cat/neulonta/tekniikka-ja-rakenne/langanpaiden_paattaminen.html
Tuo lanka on niin paksua eikä ole sellaista neulaa. Vyössä oli ohje jostain solmimisesta langalla, mutta en ihan ymmärtänyt. Oli vierasta kieltä. :) ap
Solmi paksun langan päähän ohuempi lanka jonka pujotat neulan läpi ja sitten päättelet normaalisti.
Ahaa, toimisikohan tuo...? Kiitos. ap
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 13:32"]Ahaa, toimisikohan tuo...? Kiitos. ap
[/quote]
Kokeile, itse olen muutaman kerran tehnyt näin. T: 6.
Ohjeessa on näin: Secure the last ditch with sewing thread and do the same for the beginnings and the ends of the yard. Olen tumpelo muutenkin ja tuo ihan hepreaa... ap
Tuo taitaa tarkoittaa, että viimeiset silmukat tai lankojen päät ommellaan kiinni (ohuemmalla) ompelulangalla. En ole kuullut tuollaisesta mutta jos lanka on todella paksua voisi kai toimiakin. T: 6.
Niin se ehkä sitten on. Lanka on paksua ja huivin pohja on tuollaista ohutta rullalankaista neulosta, kun se on nyt valmis. Kiitos osallistumisesta! :) ap
Eikö sitä sitten saa silleen ihan normitavalla pääteltyä?
Eli neulan kanssa pujottelet sitä ensin toiseen suuntaan ja sitten toiseen ja katkaiset langan?