Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaanko jättää kutsumatta joitain nuorempien sukulaisten.. (hääasiaa)

Vierailija
23.01.2014 |

... Avopuolisoita?

Ei riitä tilat eikä tarjottavat, jos kaikki tuovat daaminsa/herransa paikalle. :( Tottakai kutsutaan vanhemmat pariskunnat avioparina, mutta en oikein tiedä näistä nuoremmista.

Nyt jo tekee tiukkaa kun pitää mahduttaa miehen ja mun nuoremmat sisarukset mukaan (miehellä 8, mulla 3 sisarusta)

Noista suurin osa asuu yhdessä avomiehensä/vaimonsa kanssa, mutta kukaan ei ole naimisista. Loukkaantuukohan joku verisesti, jos kutsutaan vain parisuhteen toinen osapuoli juhliin (se joka on meille sukua, tietysti)

Mitenhän asian voisi kohteliaasti ilmaista? Osoitetaan kutsu esim. pikkuveljelle jossa lukee "vain kutsuvieraille"? Äh... Vai soitetaanko kaikille erikseen?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisi aika tylyä! Mielestäni on parempi, ettei kutsu näitä nuorempia ollenkaan. Kyllä kaikki ymmärtää, jos haluaa vähän pienemmät häät, mutta se, että kutsuu tuollain splitaten on vähän hoopoa.

Vierailija
2/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, tuo olisi noloa, jos avokkia ei kutsuttaisi!

Mutta, sä onneksi teet kuten tilat ja budjetti yms vaatii...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ole noloa, avokithan on vaan tyttö- ja poikaystäviä! Ei meillä ainakaan teinitkään saaneet tuoda poikkiksia ja tyttökavereita häihin, ei tullut kuuloonkaan.

Jätä vaan kustumatta, kannatan tuota "vain kutsuvieraille" tapaa, tosin tuossa on vaarana, että joku olettaa kutsun koskevan avokkiakin.

Vierailija
4/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nuori ja en tosiaan lähtis juhlimaan sukulaisen häitä jos avopuolisoani ei pyydettäis.. 

Vierailija
5/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kutsuttiin kerran vastaavin häihin kun oltiin vielä "vaan" avopari. Kutsu tuli siis pelkästään hänelle osoitettuna, johon oli vielä kirjoitettu että ei saa tuoda seuralaisia.

Mun mies meni häihin, olin kyllä ihan älyttömän loukkaantunut. Tuli sellainen olo, etten kuuluisi tulevaan sukuuni ollenkaan.

Vierailija
6/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tyhmää jättää avopuolisot kutsumatta.

Vierailija
7/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtais tehdä noin. Täysin eri asia jättää teinien tyttikset tai poikkikset kutsumatta kuin avopuolisot. Osa ei mene koskaan naimisiin, mutta heidän suhde voi silti olla vakaammalla pohjalla kuin sun.

Vierailija
8/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin ainakin ollut vain iloinen, jos olisi jätetty kutsumatta. Miehen sukulaisiin on luontevampiakin tutustumispaikkoja kuin jonkun itselleni tuntemattoman ihmisen häät.

Vierailija
9/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä vedät sen raja? 30-vuotiaisiin? 25, 35? Mäkin olen vasta 26, mutta olen asunut yhdessä mieheni kanssa jo 7 vuotta. Ja törkeää se olisi, jos esim mun sisko jättäisi mieheni kutsumatta häihinsä. Miksi pitää muutenkaan syrjiä iän mukaan? Eikö niissä vanhemmissa ole muka yhtään pariskuntaa, jotka on olleet yhdessä vasta vähemmän aikaa?

Vierailija
10/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosi pienet häät, jos ei edes sisarusten puolisot mahdu mukaan.

Vierailija
11/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ihan huoletta iän sijaan laittaa rajan siihen, että kutsuu vain niitä vieraita, jotka on nähnyt ja joiden kanssa on jutellut ja viettänyt aikaa jo aiemmin. Jos vaikka serkun puolisoa ei ole koskaan nähnytkäön, niin en keksi yhtään syytä kutsua häihin tällaista ihmistä, vaikka hän olisi ollut 10 vuotta naimisissa serkkuni kanssa, jonka haluan kutsua.

Vierailija
12/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa. Moni avoparikin on jo vakiintunut ja asunut yhdessä vuosikausia, Jos jätät avopuolisot kutsumatta, annat moralistin vaikutelman. Etsikää isompi juhlatila, sillä siitä pääsette.

Vierailija
13/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut avomieheni kanssa seitsemän vuotta, siskoni aviomiehensä kanssa kolme vuotta. Serkkuni kutsui myös ap:n harjoittaman logiikan mukaan häihinsä vain avioparit, ei avokkeja. Vitutti niin etten mennyt :)

Vierailija
14/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasessa kohtaa ei kyllä kannata säästää. Siitä tulee tosi paha mieli, jos avopuolisoa ei kutsuta. Siitä tulee nimenomaan olo, kuin ei kuuluisi sukuun tai ei hyväksyttäisi joukkoon. Mä pahastuisin siitä TODELLA pahasti. Älä tee sitä virhettä, ettet kutsu avopuolisoita.

Ei voi muuta sanoa kuin HUH! Koita vähän asettaa itsesi samaan asemaan, niin ymmärrät kuinka loukkaavaa se olisi.

Vierailija
15/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuota ei tosiaan voi mitenkään kauniisti ilmaista kutsussa! Se pitää sitten vääntää rautalangasta, että avopuoliso ei ole tervetullut, eli pare pistää soitellen ja samalla suuresti anteeksipyydellen.

Vierailija
16/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:46"]

Ei minusta ole noloa, avokithan on vaan tyttö- ja poikaystäviä! Ei meillä ainakaan teinitkään saaneet tuoda poikkiksia ja tyttökavereita häihin, ei tullut kuuloonkaan.

Jätä vaan kustumatta, kannatan tuota "vain kutsuvieraille" tapaa, tosin tuossa on vaarana, että joku olettaa kutsun koskevan avokkiakin.

[/quote]

Kauhean konservatiivinen ajatus. Tuon mukaan pari joka on ollut esim. vain kaksi vuotta yhdessä, mutta naimisissa, on jotenkin vakavasti otettavampi kuin viisi vuotta arkeaan jakanut avopari. Hyh, miten vanhakantaista. 

Vierailija
17/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin tulematta koko häihin, jos mun puolisoa ei kutsuttaisi. Törkeää!

Vierailija
18/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurilla ne kumppanit vaihtuvat niin tiuhaan... ei kannata kulkujätkiä pyytää.. eikä pimatsuja joita tulee ja menee 

Vierailija
19/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarusten puolisot kyllä kutsuisin, karsisin muualta.

Vierailija
20/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että jättää tyttö/poikaystävät kutsumatta, on mielestäni ihan ymmärrettävää. Mutta aika vaikeaksi menee, jos avokkeja ei kutsu. Jättäisin sitten kutsumasta kokonaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan