Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaanko jättää kutsumatta joitain nuorempien sukulaisten.. (hääasiaa)

Vierailija
23.01.2014 |

... Avopuolisoita?

Ei riitä tilat eikä tarjottavat, jos kaikki tuovat daaminsa/herransa paikalle. :( Tottakai kutsutaan vanhemmat pariskunnat avioparina, mutta en oikein tiedä näistä nuoremmista.

Nyt jo tekee tiukkaa kun pitää mahduttaa miehen ja mun nuoremmat sisarukset mukaan (miehellä 8, mulla 3 sisarusta)

Noista suurin osa asuu yhdessä avomiehensä/vaimonsa kanssa, mutta kukaan ei ole naimisista. Loukkaantuukohan joku verisesti, jos kutsutaan vain parisuhteen toinen osapuoli juhliin (se joka on meille sukua, tietysti)

Mitenhän asian voisi kohteliaasti ilmaista? Osoitetaan kutsu esim. pikkuveljelle jossa lukee "vain kutsuvieraille"? Äh... Vai soitetaanko kaikille erikseen?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 20:03"]

Musta ihan huoletta iän sijaan laittaa rajan siihen, että kutsuu vain niitä vieraita, jotka on nähnyt ja joiden kanssa on jutellut ja viettänyt aikaa jo aiemmin. Jos vaikka serkun puolisoa ei ole koskaan nähnytkäön, niin en keksi yhtään syytä kutsua häihin tällaista ihmistä, vaikka hän olisi ollut 10 vuotta naimisissa serkkuni kanssa, jonka haluan kutsua.

[/quote]

Miksi sitten kutsusit serkkusi?? Jos serkkusi on ollut 10 vuotta naimisissa etkä ole ikinä nähnyt hänen miestään niin olettaisin ettet kauheen läheisissä väleissä ole serkkusikaan kanssa???

Vierailija
22/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otettiin sääntö ne jotka ollaan nähty mutta ei muita. Iso suku ja tuntui hassulta maksaa tuntemattomien ruokailut.

Häistä ilmoitettiin talvella, jotta pystyivät varaa päivät, kutsut lähti vappuna ja häät olivat elokuun puolessa välissä. Osa oli tässä välissä jo eronnut, oikea ratkaisu tehtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan oikeesti tuollaisia linjauksia mieti? Montako henkeä sinne häihin olette kutsumassa?

Vierailija
24/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 20:03"]

Musta ihan huoletta iän sijaan laittaa rajan siihen, että kutsuu vain niitä vieraita, jotka on nähnyt ja joiden kanssa on jutellut ja viettänyt aikaa jo aiemmin. Jos vaikka serkun puolisoa ei ole koskaan nähnytkäön, niin en keksi yhtään syytä kutsua häihin tällaista ihmistä, vaikka hän olisi ollut 10 vuotta naimisissa serkkuni kanssa, jonka haluan kutsua.

[/quote]

Miksi sitten kutsusit serkkusi?? Jos serkkusi on ollut 10 vuotta naimisissa etkä ole ikinä nähnyt hänen miestään niin olettaisin ettet kauheen läheisissä väleissä ole serkkusikaan kanssa???

[/quote]

Musta olisi tökerömpää kutsua esim. kuudesta serkusta viisi, joiden kanssa tulee nähtyä monta kertaa vuodessa, ja jättää kutsumatta se yksi vaikka kaikki muut serkut on kutsuttu, kuin jättää kutsumatta itselleni täysin tuntemattomia ihmisiä (tarkoitan näitä aveceja).

Vierailija
25/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääparin juhlat, hääpari päättää. MInusta ei kannata kutsua avopuolisoita häihin, koska he eivät ole sukua eivätkä kavereita. Jos haluaa olla osa puolisonsa sukua, kannattaa mennä avioliittoon eikä avoliittoon.

Vierailija
26/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on törkeää. Itselläni on kaksi vanhempaa siskoa, toinen naimisissa, toinen ei, mutta kumpikin on seurustellut miehensä kanssa vähemmän aikaa kuin minä. Useampana vuonna on nyt ollut ties missä sukujuhlissa niin, että nämä kaksi miestä kutsutaan, mutta minun avomiestäni ei. Taitaa juuri tuo ikä olla se ratkaiseva tekijä, koska ei ainakaan käytöksestä ole huomannut etteivät minun miehestäni pitäisi. Viime kesänä siskoni uutta avokkia kutsuttiin ylppäreihin, vaikka suku ei ollut häntä koskaan ennen tavannut, minun miestäni ovat. Olen 7 ja 6 vuotta siskojani nuorempi. Olen sitten kettuillakseni ottanut mieheni kuitenkin mukaan tai jättänyt kokonaan menemättä.

Vierailija
27/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinäkin olet vielä "vain" avopuoliso. Toivottavasti joku miehesi sukulainen menee pian naimisiin ja jättää sut kutsumatta. Sitten voit miettiä jätätkö itse aviopuolisot kutsumatta.

Paitsi että tämä taisi olla provo.

Vierailija
28/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko veti rajan siihen, että jos ei ole nähnyt avecia, häntä ei kutsuta. Kolme miespuolista serkkuamme siis kutsuttiin häihin ilman avecia. Yksi oli muuttamassa yhteen, toimen oli asunut pari kk yhdessä, yksi ei asunut tyttöystävänsä kanssa.

Vierailija
29/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 20:32"]Sisko veti rajan siihen, että jos ei ole nähnyt avecia, häntä ei kutsuta. Kolme miespuolista serkkuamme siis kutsuttiin häihin ilman avecia. Yksi oli muuttamassa yhteen, toimen oli asunut pari kk yhdessä, yksi ei asunut tyttöystävänsä kanssa.

[/quote]

Tämä kuulostaa minusta hyvältä ratkaisulta!

Vierailija
30/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari päättää tietenkin täysin sen, ketkä kutsuvat... mutta myönnän, että mikäli kutsussa rajattaisiin pois avopuolisoni, en välttämättä menisi itsekään. Onneksi olemme olleet molemmin tervetulleita. :) 

Kannatan kyllä tuota, että on paljon parempi rajata siten, että kutsuu joko molemmat tai ei kumpaakaan. 

Vierailija
31/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: jos sun veli päättäisi ensi viikolla mennä naimisiin tukisitko sinä häntä siinä päätöksessä, että miehesi ei ole tervetullut, koska hän on poikaystäväsi?

Nim. Utelias

Vierailija
32/32 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että sä edes kehtaat miettiä tuollaista. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi