Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teille, jotka laihduitte raskausaikana: miten neuvolassa reagoitiin?

Vierailija
23.01.2014 |

^^ 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 16:49"]

Kannustettiin ja kehuttiin. Mutta mun lähtöpaino olikin 100 kiloa , synnyttämään mennessä 98kg ja sitten jälkitarkastuksessa 90kg. Mulla oli insuliinit käytössä ja pidin tiukkaa ruokavaliota jota olen nyt jatkanut sen jälkeenkin. Toisessa rasksudessa lähtöpaino olikin sitten 73 kg eikä painoa silloinkaan tullut kuin 4 kiloa ja sokerirasituskin oli normaali. Raskaana ollessa voi hyvin laihduttaa niin , että syö terveellisesti esim. kiloklubin ohjeilla , mulla on ollut käytössä 1700kcal päiväraja nyt jo 6 vuotta.

[/quote]

Kiva kuulla tällästä kokemusta :) Itse olen nyt 155cm/83kg, olen laihduttanut 17 kiloa ja elämäntapamuutos on kovassa vauhdissa. Syön todella terveellisesti ja liikun paljon, nyt tuli ylläriraskaus ja haluaisin jatkaa tätä tahtia. Pelkään että jos en pysy tiukkana, repsahdan ihan täysin ja raskauskiloja tulee kymmeniä. Ei siis tosiaan haittaisi, jos vähän laskisi paino raskauden aikanakin, onhan näitä kiloja vielä paljon ja painoindeksi korkea.

Vierailija
2/6 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ylipainoa raskauden aikana kannattaa tähdätä siihen, että paino pysyy samana. Silloin tosiasiassa laihtuu, mikä näkyy sitten synnytyksen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttiin. Mulla oli syömishäiriö. Lähettivät äitipolille ylimääräiseen ultraan koska maha ei kasvanut oikein toivotulla tavalla. Lapsella oli onneksi kaikki hyvin ja se syntyi ihan normaalipainoisena. Itse olin aika kuivan kuikaleen näköinen. 

Vierailija
4/6 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaudessa painoni putosi rv 15 mennessä vaivaiset kaksi kiloa. Silloinen terkkari kysyi, että syönkö normaalisti, kun paino putoaa. Mitään en ollut elintavoissani muuttanut. Jätti sitten asian siihen kun sanoin että ihan kaikki on ennallaan ja syön ihan hyvällä ruokahalulla.

Vierailija
5/6 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustettiin ja kehuttiin. Mutta mun lähtöpaino olikin 100 kiloa , synnyttämään mennessä 98kg ja sitten jälkitarkastuksessa 90kg. Mulla oli insuliinit käytössä ja pidin tiukkaa ruokavaliota jota olen nyt jatkanut sen jälkeenkin. Toisessa rasksudessa lähtöpaino olikin sitten 73 kg eikä painoa silloinkaan tullut kuin 4 kiloa ja sokerirasituskin oli normaali. Raskaana ollessa voi hyvin laihduttaa niin , että syö terveellisesti esim. kiloklubin ohjeilla , mulla on ollut käytössä 1700kcal päiväraja nyt jo 6 vuotta.

Vierailija
6/6 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin aluksi ensimmäisestä neuvolasta toiseen 5kg, hurja kyseleminen miten syön ja miten paljon ja mitä... paino tippu viel -10, mutta on lähtenyt nätisti nousemaan. Sain selitettyä painon laskun terveellisellä ruokavaliolla, vaikka meni alipainon puolelle. Rv 17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä